Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 11. april

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 11. april

Maks. score 75 poeng, 37p i 1. omgang 38p i 2. omgang. Pausepoeng i parentes:

1. 69p – Harry Quizna (35)
    2. 68p – Beautyschool Dropouts (34), Sixpack (35)
    3. 67p – Heltiner (33), 4ever Blowing Bubbles (32),
    4. 66p – IDL (36), Glede&Hurra (31)
    5. 65p - Tvangstenkerne (32), Øst for Enga (32)
    6. 64p – Hjørnet i baren (30), H1914 (30)
    7. 62p – Den gode bader en ugle (29), Facebook-Høgre (32)
    8. 61p – Menn (30)
    9. 60p – Brune stjerne (28)
    10. 58p – Las Cucarachas (28)
    11. 57p – Piker (27), Athenes venner (28)
    12. 56p – Tim Tim (30), Papirtigrene (31)
    13. 52p – 30-tallskameratene (27)
    14. 48p – Sotahjørnets venner (25)
    15. 47p – Del Piero (22)
    16. 41p – Linquizene (24)

Kommentarer:

Ingen rettelser og endringer blant lagene på poengplass.

Jeg fikk et innspill om å godta «Lipsync»» på spørsmålet om playback. Men Lipsync defineres som leppesynkronisering til ferdiginnspilt materiale. Oppgaven var hva det heter når band og artister både later som de spiller og synger ved ferdiginnspilt musikk, som på denne videoen vi skal se nå. Det var for øvrig bare ett lag som svarte dette.

Ellers viser en kort gjennomgåelse at:

- Åtte lag klarte å kjenne igjen alle kjendisene, som allikevel var kanskje litt i vanskeligste laget.
    - Ingen av lagene klarte alle T-banestasjonene. Det var særlig Lijordet som skapte problemer, mange trodde Eiksmarka lå nærmest Østerås.
    - Flere lag trodd Finland har nasjonaldagen i november.
    - Nederland var et vanlig feilsvar på landet som godtok partnerskap mellom samme kjønn først.
    - Både Harry Quizna, IDL og Sixpack gamblet på 3-poengeren om muskelen man trente og fikk feil.

Sixpack gjettet på «vaginalmusklene» på franskpress. Inspirert av «fransk åpning»?

Ellers kan jeg si at mitt eget lag tapte fem av seks poeng på mine spørsmål. Kombinasjonen Kjell G og Harry Quizna har alltid vært en vinner når det gjelder poeng, men for ordens skyld: Quizmasterne hadde ikke utvekslet spørsmålene på forhånd.

Det ble også sjeldent jevnt i toppen, med 11 av 24 lag innenfor fem poeng, 15 lag innenfor ni poeng.
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.
Working...
X