Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 27. mars

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 27. mars

Maksimal score: 73 p

1. 68p – I dårligste laget, Hovedstyret av 1914
    2. 64p – Glede&Hurra, Øst for Harry,
    3. 60p – Las Cucarachas
    4. 59p - 4ever Blowing Bubbles
    5. 58p – Facebook-Høgre, Tvangstenkerne, Beautyschool Dropouts
    6. 57p – Heltinner, Piker
    7. 56p – Flat fredag
    8. 55p – Sixpack, Papirtigrene, Hjørnet i Baren
    9. 52p – Den gode bader en ugle
    10. 51p – Tynn i håret, tjukk i huet
    11. 49p – Eli Hagen
    12. 47p – 30-tallskameratene
    13. 46p – Det sjeldne laget, Sotahjørnet
    14. 44p – Te & poesi
    15. 41p – Bølermafian
    16. 37p – 2 gode naboer
    17. 34p – Oslo 2ern

Kommentarer:
    En del justeringer med 1 poeng for flere lag. IDL ble grovt feilrettet, derfor ble Hovedstyret først ropt opp som vinner. Det ble noen kontroverser, men her er oppklaringene:

- Kypros regnes geografisk til Asia etter blant annet https://snl.no/Kypros, http://no.wikipedia.org/wiki/Kypros%E2%80%99_geografi og mitt leksikon, men jeg ser jo at dette har skapt problemer noen ganger. Jeg dropper derfor Kypros-spørsmål fremover...
    - Kypros er lengre sør enn Malta, 34 grader og 34 minutter, mot 35 grader og 47 minutter, her ble det en del korreksjoner.
    - Både lira og pund er godkjent som riktig svar på den tidligere valutaen til Malta
    - Krigskorset er Norges høyeste utmerkelse, men kan kun utdeles for innsats i væpnede konflikter og innsatsen under andre verdenskrig. Borgerdådsmedaljen, som IDL svarte, ble avskaffet i 2004, slik at St. Olavs orden i dag er den høyeste sivile utmerkelsen. Muligens var Kjell litt uklar her (militære og sivile), jeg har derfor valgt å godkjenne både Krigskorset og St. Olavs orden. Det gjør at Hovedstyret av 1914 deler seieren med IDL.
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.
Working...
X