Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 26.06.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 26.06.

1. 76p – IDL
    2. 75p – 4ever Blowing Bubbles
    3. 74p – Gledespikene & Hurraguttene
    4. 72p – Sixpack
    5. 71p – Hovedstyret av 1914
    6. 68p – Heltinner
    7. 67p – Papirtigrene
    8. 65p – Luscos, Tvangstenkerne, Besserwissers, Menn
    9. 64p – Facebook Høgre, Piker
    10. 63p – Beautyshool Dropouts
    11. 61p – Eli Hagen, Las Cucharachas
    12. 60p – Harry Quizna
    13. 57p – Tynn i håret, tjukk i huet
    14. 56p – Øst for Enga
    15. 46p – Te & Poesi

Kommentarer:
    Noen endringer i poeng pga. feilsummeringer, feilrettinger.

Jeg har valgt å godkjenne Jahn Teigen som riktig svar på MGP-artistene. Etter å ha sett gjennom innslaget med Do-Re-Mi, var det en urimelig streng tolking at han ikke er soloartist der, selv om Anita Skorgan bidrar betydelig.

Bubbles og Glede&Hurra får blant annet et ekstrapoeng, samtidig som IDL mister ett på MGP pga. feilretting, men det var ikke nok til å endre innbyrdes plasseringer i toppen.

Og så fatter jeg ikke at jeg klarte å rote det sånn til med Island-spørsmålet, som jeg mener har en ganske grei spørsmålstilling:

«Det er ett land i Europa stavet på norsk måte som betyr noe annet på engelsk, altså identisk stavemåte, hvilket land da?»

Men du vet du har tabbet deg ut når du må presisere fire-fem ganger...
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Originally posted by Foxfive View Post
    «Det er ett land i Europa stavet på norsk måte som betyr noe annet på engelsk, altså identisk stavemåte, hvilket land da?»

Men du vet du har tabbet deg ut når du må presisere fire-fem ganger...
    Problemet lå i dette med identisk stavemåte. Misforståelsen var da at den engelske stavemåten av landet skulle være lik den norske. ISLAND er ulik ICELAND.

Et forslag til omformulering av spørsmålet: "Det er ett land i Europa med norsk stavemåte som betyr noe annet på engelsk enn det gjør på norsk. Hvilket land da?"

Comment

Working...
    X