Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Selvskryt og Kjell-skryt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Selvskryt og Kjell-skryt

Selvskryt skal man lytte til for det kommer fra hjertet. Når jeg er quizmaster ønsker jeg at alle deltagere skal ha en hyggelig opplevelse, og jeg har etablert tre mål jeg ønsker oppnå for at dette skal skje. Jeg vil at vinnerlaget skal ha over 80 % riktige svar, men ikke 100 %. Jeg vil at laget som havner nøyaktig midt i haugen skal ha 65-75 % riktige svar, og jeg vil at laget som blir sist skal ha mer enn 50 % riktige svar. Suverent viktigst av disse tre målsettingene er hvordan laget som havner midt i haugen gjør det ettersom mye kan påvirke jumbolagets score (få på laget, uflaks førstegangsquizere, søpledrita osv.) og vinnerlagene på Bohemen kan veldig mye, og av og til sitter alt.

Quizen 11. januar ga disse nøkkeltallene:
    Vinnerlag (H1914 og IDL): 93,2 %
    Midtlag (Snitt av Las Cucarachas og The Usual Suspects): 73,6 %
    Jumbolag (Inntrengerne): 54,1 %
    Bryter vi scoren ned på de to quizmasterne ser det slik ut

Christian

Vinnerlag 89,2 %
    Midtlag 71,6 %
    Jumbolag 56,7 %

Kjell

Vinnerlag 97,3 %
    Midtlag 75,7 %
    Jumbolag 51,4 %

Basert på disse tallene vil jeg påstå at The GrønnMoes tåler resirkulering som quizmastere. Så står man selvsagt helt fritt til å mene hva man vil om kvaliteten på spørsmålene.
    Christian Flermoe

IDL

Nå skal det sies at jeg tok litt hensyn til at det var nettopp mister Flermoe jeg skulle ha quizen sammen med. Derfor la jeg meg på hakket litt lettere spørsmål enn jeg kanskje ellers ville hatt. Han er nemlig litt mer "vanskelig" enn det jeg er. Forøvrig av helt åpenbare årsaker. Tilsammen blir dette riktig så brukbart.
    Min jobb er å gjøre "de dårlige" litt bedre, så får heller Christian skrape litt i den andre enden.
    Alle skal tross alt med.

Kjell.

Comment

Working...
    X