Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fra fredagsquiz 15. desember

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fra fredagsquiz 15. desember

Det var 33 lag med. Makismal poengscore var 54 poeng, med 27 poeng i hver omgang (lagenes pausepoeng i parentes):

1. IDL (26) ? 52 p

2. Abel Tasman (24) ? 49 p

3. Glede & Hurra (24), Hovedstyret av 1914 (25) og Heltinner (26) ? 48 p

4. Besserwissers (24) ? 47 p

5. Lag A (23) ? 46 p

6. Las Cucharachas (25), Six Pack (22), Tvangstenkerne & Hardyguttene (22) ? 44 p

7. Piker (23) ? 43 p

8. Harry Quizna (21), Papirtigrene (22), Hjørnet i baren (21) ? 42 p

9. Eli Hagen (21), Øst for Enga (23) ? 41 p

10. 4ever Blowing Bubbles (22) ? 40 p

11. Stiklestad (22), Singer Ultras (19) - 39 p

12. Korsakoff United (18) ? 38 p

13. Menn (20) ? 37 p

14. Sex eldre menn (20), Plan F (17) - 36 p

15. Uten Arne (18) ? 35 p

16. Ben Cartwright (17) ? 34 p

17. Bud boy babby (19) ? 33 p

18. Boda School Dropouts (19), Daniel & Craig (16), Den gode bader en ugle (18) ? 32 p

19. Oppsal United (14), Sotahjørnets venner (14) ? 31 p

20. Bøler Mafian (12) ? 29 p

21. All Star Team (12) ? 23 p

Kommentarer:

Som alltid blir det noen endringer, men ingen lag er trukket for feilrettinger.

Vi har valgt å godkjenne også Kjeld Stubs gate som riktig vei for Restaurant Oro, ettersom inngangen til restauranten er her. Dårlig sjekket av QM, og for å si det sånn: Jeg ville aldri ha valgt Oro som oppgave hvis bare Kjeld Stubs gate hadde vært korrekt svar.

Vi har derimot valgt ikke å godta andre svar enn ?kunstmaling/kunstnere? som fellesnevneren for Magne Furuholmen, Tony Curtis og Eric Cantona. I ettertid ser vi at oppgaven var noe uklar og litt ?farlig? og kunne ha vært bedre presisert.

Ellers var det for oss overraskende høye poengsummer i første omgang, også med tanke på at det var mange reduserte lag og høy julebordfaktor. To av tre lag hadde 20 poeng eller mer i første omgang, i det som ble vurdert som en middels vanskelig quiz. Muligens ble første omgang noe for lett.

Quizmasterne takker uansett for mange hyggelige tilbakemeldinger.

Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Re: Resultater fra fredagsquiz 15. desember

Sitat: Den søn, 17 desember 2006 20:45 skrev Foxfive:

> Muligens ble første omgang noe for lett.

Som deltaker på et lag under midten vil jeg på det sterkeste hevde en annen mening...

Every great man nowadays has his disciples, and it is always Judas who writes his biography. -Oscar Wilde

Comment

Sitat: Den søn, 17 desember 2006 20:45 skrev Foxfive:

> "Hva er tenningsrekkefølgen på en Saab 900 turbo, 1984 modell med 8 ventilers H motor"? (Quizspørsmål på Bohemen 16.02.01)

Skal nesten vedde på at det er 1-3-4-2, hvilket er standard på så å si alle 4-sylindrede rekkemotorer...

Men det er jo greit å se at quizen har utviklet seg på bortimot seks år.
      Harald Quizna
      "Vi curler Deres kone, kjøler Deres pjolter og installerer Deres ledninger. Vi anbefaler oss!" (Reklameskilt i Bygdø curling-hall)

Comment

Jeg kan svakt erindre at Fritzners svarte 4-4-2.

KjellG.

Comment

Working...
        X