Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Barius og Kaktus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Barius og Kaktus

Et lite søk på google avslører Kariuser og Baktuser i de fleste farger. Rød og hvitstripete er ganske vanlig, men også grønt og noe blålige greier brukes mye.

Noen få er til og med GULE! Tenk det! for en fryktelig farge!

Re: Barius og Kaktus

Jeg har nettopp spilt jeg gjennom Ivo Caprinos film om Karius og Baktus og der hadde de gule gensere. Når er jeg litt usikker på hvordan Kjell presiserte spørmålet, men dersom de i originalversjonen av boken også er tegnet med gule gensere (i den grad det er noen tegninger der) synes jeg gult bør stå som riktig svar. Det kan jo ikke være slik at fordi en eller annen finner på å tegne genserne i en annen farge, må svaret endres.

Øystein fra Tore K, denne gangen med Besserwissers.

Comment

Jeg bladde i originalutgaven i dag og det var ganske mange farger som gikk igjen. Stor sett har den ene grønn/hvitstripet og den andre gul/hvit. Fargene varierer fra side til side og rødt inngår iblant. En gang bytter de til og med genser med hverandre fra en side til en annen.

Comment

Jeg var inne på de offisielle nettsidene og bildet de brukte var med gutta i snekkerbukse og lysegul genser.

Og hvor hadde våre godterispisende karer egentlig garderoben sin? Bak den ene jekselen til Jens?

Får vi noensinne i det hele tatt svar på dette viktige samtidsspørsmålet?

Er redd svaret er nei.

KjellG.

Comment

Draktfarger ER viktig. Med den store betydningen Karius og Baktus har hatt for hver enkelt av oss, skulle det bare mangle at det ikke ble satt igang dyp forskning for å finne originalfargene for heime- og bortedraktene til smågutta.

Akkurat i hvilken tann garderoben er gjemt, veit jeg ikke. Men alle kjenner plysjen når de henger tøyet sitt ut til tørk. Ser du nøye nok etter er tøyet både gult og grønt. Og av og til med tydelige brune innslag. Mjøndalen-supporters?

Jeg har et stort bilde av Karius og Baktus på jobben. Undertegna Thorbjørn Egner. Den rødhåra typen har grønn snekkerbukse og gul trøye. Han andre har blå bukse, rødlig vest og gul og hvitstripa trøye.

Ingen har draktreklame.

Comment

Personlig synes jeg det er dårlig at hverken Nidar Bergenes Smørbukk eller Tate And Lyles sirup preger draktene dems; men kapitalismens kraft har kanskje ikke kommet inn i tanngarden ennå. Det hadde jo vært et tankekors, om det plutselig blei en hel profesjonell liga inni hjørnetanna.
            in Absinthia

Comment

Working...
            X