Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater quiz 02.02.2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater quiz 02.02.2007

1. I dårligste laget - 47 poeng.

2. Hovedstyret av 1914 - 43 poeng.

3. Heltinner hilser - 42 poeng.

4. Besserwissers - 41 poeng.

5. Harry Quizna - 40 poeng.

6. Lag A - 39 poeng.

7. Tvangstenkerne - 38 poeng.

7. Abel Tasman - 38 poeng.

8. Gledespikene & Hurraguttene - 37 poeng.

9. Ben Cartwright - 36 poeng.

10. Papirtigrene - 35 poeng.

10. 4ever Blowing Bubbles - 35 poeng.

10. Six Pack but not ont the beach - 35 poeng.

11. Las Cucharachas - 34 poeng.

11. Korsakoff United avd. Nordpolen - 34 poeng.

12. Sotahjørnets Venner - 33 poeng.

12. Uten Arne - 33 poeng.

13. Plan F - 32 poeng.

13. Flat Fredag - 32 poeng.

13. Den gode bader en ugle - 32 poeng.

13. Singer Ultras - 32 poeng.

14. Arten på Stiklestad - 31 poeng.

15. Hjørnet i baren - 30 poeng.

15. Erik Madsens Triple Bokholderi - 30 poeng.

16. Beauty School Dropouts - 29 poeng.

16. Luscos - 28 poeng.

17. Øst for Enga - 28 poeng.

17. Grønne små engler - 28 poeng.

18. De samvittighetsløse (trenger å trene mer på kyrilliske tegn) - 27 poeng.

18. Drop Bead Shagables Piker - 26 poeng.

19. Eli Hagen mobber alle - 25 poeng.

19. Hardyguttene - 25 poeng.

20. Tenke sjæl og mene - 24 poeng.

20. Oppsopet - 24 poeng.

21. Nest sist - 24 poeng.

22. Menn med formsvikt, men kommer sterkt tilbake - 22 poeng.

23. Bøler mafiaen med sideshow - 21 poeng.

24. All Star Team - 16 poeng.
    in Absinthia

Re: Resultater quiz 02.02.2007

Jeg var med Besserwissers. Vi skal ha et poeng ekstra ift det vi ble lest opp med. Vi skrev som riktig er at Loke hadde sønnen Narve (i tillegg til de tre han har med Angerboda). Det ser ikke ut som vi har fått poeng for det.

Comment

I tillegg synes jeg også at quizen på fredag med fordel kunne ha vært mer variert (i tillegg til at den kanskje var litt vanskelig). Det var etter min mening for mange nyhets/trash-spørsmål. Totalt tror jeg at det var rundt 13 spørsmål hentet fra begivenheter siste måned (og du har vel rundt 12 av dem, Erik). For all del, jeg mener at en god quiz skal inneholder nyhetsspørsmål, la oss si fra 3-6 stykker, på linje med andre kategorier som geografi og historie, men 13 er vel noe i meste laget.

Motsatsen til de mange nyhets/trash-spørsmål er selvsagt at det ble få spørsmål i andre kategorier som naturfag (fysikk, kjemi, blomster, dyr og fugler), historie og geografi. La meg ta utgangspunkt i naturfag. Jeg velger denne kategorien fordi ingen kan beskylde Besserwissers (eller Tore K for den del) for å tale av egeninteresse. Er det noe vi er dårlige på, er det nettopp naturfag. Like fullt mener jeg det er viktig at folk som er flinke og interessert i insekter, dyr, fugler og mineraler m.m. skal få sjanse til å føle at også deres kunnskap blir verdsatt. Så vidt jeg husker var det ikke et eneste naturfagspørsmål på fredag (mulig jeg kan glemt et). Kanskje noe å tenke på til neste gang.

I tillegg: når det så kom spørsmål som ikke var nyheter eller trash var de i noen grad vanskelige/uinteressante. Et spørsmål om hvem som har skrevet novellene Karen eller Karens jul, hadde vært et helt kurant (om enn ikke veldig vanskelig) litteraturspørsmål. Når spørsmålet imidlertid lyder hvilken av de to novellene som ble skrevet først, der det viser seg at de kom ut med tre års mellomrom, blir det hele både vanskelig og uinteressant.

Comment

Må nok si meg enig med Øystein her. Ikke det at det var noe galt med (de aller fleste) spørsmålene sett for seg, men sammensetningen synes jeg var mildt uinspirerende. Bohemen er på fredager stappfull av folk som faktisk er genuint interessert i mange ting i denne verden, og jeg mener det er mulig å lage quizen slik at dette gir noe uttelling uten at det blir for «akademisk» av den grunn. En sånn hvem-har-hørt-mest-på-P4-konkurranse er ikke min favoritt, er jeg redd.

Comment

jeg hører kun på alltid nyheter så vet ikke hva du sikter til OM. hva quizen angår så er det bare å gi besked til Kjell så kan dere holde en bedre selv. inntil det, knip! å holde quiz på bohemen er like fristende etter denne surmulinga som det å jobbe for Gerd-Liv! hadde vært fint om folk, istedenfor å skremme nye folk fra å prøve seg, ikke alle synes det er hyggelig at det står på nett at en selv suger, å ta det med QM direkte på Bohemen det en har å klage på...

Etter hva jeg hører så tok en av oss sam hadde quizen på fredag kritiken meget tungt. så tungt at jeg mener det grenser til rein mobbing! Det er da faen meg ikke så viktig at folk skal drives til tårer er det? i tilfelle ta det opp med meg for da vil ikke jeg ha quiz mer.

erik, skrevet i affekt kl 01.17!
          Alt du hører er sant, eller iallefall godt løyet!!

Comment

her er kategoriene satt i ( )

14. Hvor mange EUland bruker euro?

13(samfunn/økonomi/turisme)

15. Hvor er de redaktører? Amund juve ? anne åsheim - Carsten Bleness

DN-Dagbladet-Dagsavisen(avis/media)

16. Hva betyr det når slottet flagger med ?splittflagget?

Konge og kronprins er ute av landet, kongen på stiftsgården eller på KS Norge(kongehus)

17. Regjeringen vi begynne med tester av skolebarna, våre håpefulle, standard flersvars prøver. Men i hvilke 2 fag?

Norsk og matte(utdanning/følge med bara sine/til nød nyheter)

18. Gi meg navnet på ett av lagene som spiller i Superbowl finalen natt til mandag

Indianapolis Colts mot Chicago Bears(sport)

19. Hva heter hurtigrutebåten som grunnstøtte i arktis?

Nordkapp(nyheter)

20. Al Gore sin miljø film heter?

En ubehagelig sannhet(kultur)

21. Hva står 4H for?

Hodet-hjerte-hender-helse(tja..quiz klassiker?)

22. Hva heter krim helten til Henning Mankell?

Kurt Wallander(littratur)

23. En liten norsk kommune med rett under 3000 innbygere klarte seg uten strøm i 6 dager nettopp, hva heter kommunen?

Steigen(nyheter)

24. Hva heter Knut Nærum stykket som går på Centralteateret?

En himmel full av stjerner(kultur)

25. musikk Gavin DeGraw ? i don?t wanna be

26. Hva heter den figur?n som skal kjøpe båt og ikke pusse opp i Byggmakker reklamen?(tv/trash)

Kenneth

27. Hvilket år? Apple Macintosh introduceras - Tryggve Bratteli dør ? fredsprisen til Desmond Tutu - Ronja Rövardotter har premiere (iallefall i sverige) og den norske 10-kronen kommer ut som mynt istedenfor seddel.

1984(årstall)

28. Hvem ble frikjent av juryen i nokas-saken?

Thomas Tenndrup(nyheter)

29. Hvem er ny nrk sjef?

Hans-Tore Bjerkås(tv/media/nyheter)

30. I tv sammenheng snakker man om før og etter ?vannskillet? når er vannskillet?

KL. 21.00(barn/tv)

31. Ranger etter hvem som har flest OL gull: Ole Einar Bjørndalen- Kjetil Andre Aamot- Bjørn Dæhli

8dæhli-5bjørndalen-4aamodt(ranger/sport)

32. Hva drev Helen Bjørnøy med før hun ble en sånn populær miljøvernminister?

Leder, kirkens bymisjon(samfun)

33. musikk. Dionne warwick-walk on by

34. Hva er det amerikanerene har bygget seg inne i Cheyenne Mountain?

NORAD-North American Aerospace Defense Command(historie, nyere)

35. Hva heter glamourmodellen som viste bilde av J A Riise på Bloggen sin?

Charlotte Fredriksen(sole klar trash)

36. Hva heter den hissige lille influesa formen vi har fått besøk av?

Wisconsin(medisin/nyheter/prøv denne selv å se hvor morsom den er...)

37. Hva har bragt Shilpa Shetty til nyhetene i det siste?

Mobbet/rasisme/vant kjendis big brother i england(Int.POLITIKK!)

38. Nytt sikkerhetsutsyr påbudt i bil fra 1.mars. hva?

Refleksvest, max 60cm unna fører(trafikk)

ble det så jævla ille da? kjedelig kankje, men synes det er bom å si at det er 12 nyhetsspørsmål her da..men matte er vel ikke noe som man ble testet i på skolen før.....

erik, fortsatt i affekt!

Comment

Jeg skal sjekke svararka deres en gang til der. Mente jeg gikk gjennom alle spørsmåls-arka og kunne hverken se Tale eller Narve på noen av dem. Har dere svart Narve skal dere selvfølgelig få for det.
              in Absinthia

Comment

Sitat: Den man, 05 februar 2007 07:45 skrev Hjesus:

> "kunne hverken se Tale eller Narve på noen av dem."

Evnt. Vale ... http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Ivers

Luftens Baron

Comment

Sitat: Den søn, 04 februar 2007 22:54 skrev Øystein fra Tore K:

> I tillegg: når det så kom spørsmål som ikke var nyheter eller trash var de i noen grad vanskelige/uinteressante. Et spørsmål om hvem som har skrevet novellene Karen eller Karens jul, hadde vært et helt kurant (om enn ikke veldig vanskelig) litteraturspørsmål. Når spørsmålet imidlertid lyder hvilken av de to novellene som ble skrevet først, der det viser seg at de kom ut med tre års mellomrom, blir det hele både vanskelig og uinteressant.

Spørsmålet kunne sikkert vært stilt annerledes; det har vært stilt 50/50-spørsmål på Bohemen før uten at folk har gått av hengslene av den grunn. At det er uinterressant for deg kan så være. For meg er det 100% logikk i at realisten Kiellands bok blei etterfulgt av et langt tøffere svar fra naturalisten Skram. Meg om det...
                  in Absinthia

Comment

Selvfølgelig. Litt tidlig ennå. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif
                    in Absinthia

Comment

Jeg synes det var en bra quiz, jeg. Synes quizmasterne generelt bidro til god stemning - selv om jeg også foretrekker litt mindre trash. Jeg koste meg, hvertfall - selv med en hodepine som meldte sin ankomst fredag ettermiddag, og Bohemen er ikke akkurat stedet for å kurere hodepine...

Comment

Jeg var iallfall ikke en av dem som surmulet hele fredagen. Jeg prøvde å komme med et konstruktivt innspill nå, og jeg synes det er mer ryddig å ta det på nettet enn å ta det opp med Kjell.

Og, Erik, du er jo ikke en av dem som alltid går stille i dørene selv. Hvis jeg ikke husker feil, var vel du en av dem som var med i hylekoret en gang Vandahl spilte et klassisk stykke som du/dere ikke likte.

Jeg skal selv har quiz den 23. februar (Tror jeg da. Jeg har hørt rykter om at andre er satt opp samme datoen, en liste hadde derfor vært fint, Kjell). Da må du/dere gjerne komme med tilbakemeldinger.

Comment

Erik: Jeg er enig i at kritikk skal være konstruktiv og ikke mobbete og/eller personlig, men det mener jeg ærlig talt også at disse innleggene (særlig Øysteins) er. Det er ikke noe her som sier at "dere suger", det er innlegg som sier hva forfatterne mener om quizen, samt hvordan de mener den kunne forbedres. Og ikke alle innleggene er negative heller, at folk er saklig uenige er vel ingen bombe.

Det å ta det på nett etterpå har nettopp den fordelen at man da kanskje har roa seg en del, slik at man unngår den mest frådende brølinga som fulle og sure quizdeltakere har lett for å ramle uti. Er det et tidspunkt folk kan være kjipe, så er det vel rett etter quizen heller enn søndag ettermiddag.

Og sorry, den greia med at man ikke skal kunne si hva man synes om quizen av hensyn til quizmasterne (igjen så lenge ting er konstruktive og ikke personangrep), den kjøper jeg ikke. Det er deltakerne det skal tas mest hensyn til, ikke qm-ene.

Comment

Jeg måtte dra hjem etter endt arbeidsdag på fredag da influensaen totalt hadde begynnt å ta konroll over kroppen min.

Klokka 19.14 kom den første av maange tekstmeldinger om "skandalequiz".

Når mitt lag Menn, som var sammensatt av herrer/kvinner fra 35-45 år, scorer 21 poeng av 60 mulige sier det seg selv at her har det vært total skivebom.

Sånnt skjer fra tid til annen, men kankje ikke akkurat så tydelig som denne fredagen.

Engens spørsmål er langt fra på trynet så jeg lurer litt på hva det var den godeste Hjesus spurte om...

Kritikk må man imidlertid tåle som QM, akkurat som man selvsagt også gjerne tar mot ros og gode ord.

Lager man en quiz folk synes er alt annet enn underholdende, ja faktisk håpløs, må man regne med å få høre det.

Lager man en quiz folk flest rister på hodet av har man rett og slett ikke forstått hva jobben som QM innebærer.

Da kjenner man ikke sitt publikum.

Noen er gode quizmastere mens andre dessverre ikke helt har det i seg.

And that`s a fact.

Heldigvis går livet videre.

KjellG.

NQF medlem nr.11.

Comment

Problemet med å holde en quiz på bohemen er at det er utrolig hvor sammensatt PUBlikum er...Alt(sikkert) fra ytterste høyre til langt inn i mørkeste venstre. folk med utdanning, uten danning og i det hele tatt en broket forsamling.

På fredag var det 38 lag som holdt ut til slutt. ett snitt på 4 per lag gir 152 individer. alle disse 152 har helt sikkert sin ganske så egen interesse-"span" som de sikkert gjerne skulle hatt 50 spørsmål om.

Poenget her er vel at det er en svært vanskelig kunst å treffe alle 152 med en quiz. jeg vil hevde det er umulig å gjøre alle til lags.

Det skal utrolig mye til ialleflall. På fredag bommet jeg nok litt med noe, men føler ikke det var noen katastrofe. Men har gjort langt bedre før....

Så til kritikken. Jeg er langt ifra flink til å tåle kritikk(se nattes innlegg) men jeg bærer det ikke med meg, det preller av etter å ha fått høre av lyttere og tv-chat mennesker hvilken idiot jeg er i borti 20 år. Værre er det med folk som ikke har denne erfaringen og som kanskje vil prøve seg. Det frister kanskje ikke lenger når man ser at det går så til de grader unna?

Når det gjelder "den perfekte quiz" kanskje vi skulle lage en mal? type: en quiz SKAL inneholde følgende kategorier!

Hadde ikke det vært fint?

Særpreget blir borte, men alle får det de forventer...

og, jepp, jeg hyler høyt som faen på quiz når det er ting som ikke passer meg. Det forbeholder jeg meg retten til, all den tid det hyles på meg:-) voksen der altså....

erik, trøtt nå

Comment

Working...
                              X