Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

3-trinnsraketter

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: 3-trinnsraketter

Jeg mente EM-lagduell, Tore. Jeg tror kanskje du prøvde å svare på det, men jeg forsto ikke helt logikken din.

Jeg er enig i at min fordeling viser en underrepresentasjon av grønn sett i forhold til TP (og i forhold til hva jeg selv ville ønske), men jeg tror mer grønne spørsmål fort ville lede til opptøyer.

Comment

Nå har jeg i to måneder holdt i gang en skoledebatt i Klassekampens spalter om sorteringssamfunnet og skoletapera. Mitt spørsmål nå er: Hvorfor fa'en er det bare quiznerdene og vinnera som skal styre denna quizdebatten. Hvor er quiztapera? Se tel hælvete og kom på banen!

Nå er det fortsatt under Oksas verdighet å værra seriøs i en quizdebatt, men av og tel gjør jeg et unntak. For meg er det mye viktigere å lære Krapylet å drekka akevitt før jeg dauer.

Hør nå her! Nå skal jeg førsøke å si noe mens jeg enda er edru:

Noen liker å ligga med samma dama hver kveld, men dem fleste av oss drømmer om litt forandring. Ikke ljug for henne som ligger ved sia av deg i natt, om hu skulle spørre. Jeg veit at du er en lystløgner! Det jeg ikke veit om gutters seksualiv,får fint plass i et akevittglass.

Fredagsquizen er altfor ofte like kjedelig som misjonærstillingen. Trerinnsraketten er Oksas forsøk på litt forandring.

Det kjedeligste for Oksa er at det kommer ni spørsmål etter hverandre, som han har like liten sjangs på som det er for han er å komma i buksa på dronning Sonja. Sånne spørsmål bare øker promillen hans.

Nå har ikke jeg noe imot at IDL og Hovedstyret vinner quizen annenhver og hver sin gang, og det kommer dem fortsatt tel å gjørra, uansett hva det spørres om. Alle veit jo det! Men det som er artig med fotball er at Bærum kan slå ut VIF i cupen. Ja, det var ikke så artig det da, men dere skjønner kanskje hvor jeg vil hen.

For Oksa er gambling eller safing et av dem viktigste poenga med tretrinnsraketten. Det bringer noe nytt inn i laget. Skal vi satse på en tre-poenger, eller skal vi ta det litt roligere med en to-poenger, eller skal vi safé inn en en-poenger? Tapera liker det, nerdene liker det ikke. Ordnung muss sein!

Vanlig spørsmål der laget får ett, to eller tre poeng, avhengig av hvor mange fornavn det veit på A, er ingen tretrinnsrakett.

Neste poeng med en tretrinnsrakett er at alle lag vil ha en mulighet å svare rektig på ett av dem, og sleppe å sitta der å glo i veggen og tenke på noe annet.

Vanskelighetsgraden er tenkt stigende i denna raketten, men det trenger ikke værra nødvendig. Ett lag syns kanskje at det antatt letteste spørmålet, er det vanskeligste - og omvendt. Ja, er ikke det flott?

En sånn rakett trenger nødvenigvis heller ikke ha tre spørsmål om det samma, heller.

I romjulsquizen hadde Oksa i en rakett tre spørmål om twist, som inneholdt spørsmål både om sjokoladen og musikken "twist". Hadde jeg vært enda litt smartere, så kunne jeg ha putta inn ett om Oliver Twist også! Da kunne både bibliotkarene, Arild Rønsen og kalorielskara fått dekt sine behov.

Mitt siste poeng er at vanskelige spørsmål kan gjøres lettere, og planker kan gjøres vanskeligere med slike tretrinnsraketter.

Nå skrider menneskeheten jævlig langsomt framover, også på Bohemen, men nå har polet mitt åpnet tel klokka seks om kvelden. At jeg skulle oppleve det før aska mi skal strøs i Loælva, hadde jeg aldri trudd!

Oksa

( sønn av Werner von Braun)

Comment

Dette er jo vel og bra Oksa, og et helt greit standpunkt, bortsett fra at det kanskje er å litt drøyt å anta at alle de du kaller "nerder" er enige med meg og ikke vil ha 3-trinns. Det er sikkert noen der ute som kvalifiserer til den merkelappen som liker dem også!
        -------------------------------------

"We have met the enemy and he is us."

Comment

Working...
        X