Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 6/9

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 6/9

Her kommer endelig resultatene fra forrige ukes Quiz:

1. (59p) - IDL
    2. (57p) - Las Cucarachas
    3. (54p) - Tvangstenkerne, Glede&Hurra (bare litt kjøpt og betalt...)
    4. (53p) - Sixpack
    5. (52p) - Hovedstyret
    6. (48p) - Piker, Papirtigrene
    7. (47p) - Usual Suspects
    8. (44p) - Eli Hagen, Tynn&Tjukk
    9. (42p) - Luscos, Den Gode Bader
    10. (41p) - Quizzin'byAccident, Østkantfolk
    11. (40p) - Heltinner
    12. (37p) - Sotahjørnet, Unskyld feil svar
    13. (32p) - Lanterne Rouge

Bonger gikk til IDL, Den Gode Bader og Lanterne Rouge.
    Quizmasterne beklager igjen for at vi glemte av Lanterne i opplesinga av bonger, men Kjell var heldigvis våken og fikk saknene på stell igjen!!

En kort analyse:
    Tror nivået var ganske bra, Lanterne hadde snaut 50% rett i bunn (66p maks), over de klatra det raskt forbi 60% og helt opp til 90% i toppen. Og det var ganske jevn fordeling på %-rett i begge omganger og også mellom Hilde og meg.

4 spørsmål hadde alle rett: Fellesnevneren (Limousine), Tarantino filmen (Once upon a time...), overspilling av månelandinga og grevskapet i England (Worchestershire).
    Norønne bynavn, Vatikanstatens ikke eksisterende fødselsrate, små rosiner, En sommer er over, ABBA, Fjellklatring og St.Halvard hadde også de fleste kontroll på.

I den vriene enden av skalaen kan vi nevne digitale valgkort (mange mente digital stemmeavgivning eller 16 årsgrense), først ute med pengesedler (mange trodde nederlenderne var tidlig ute), Das Boot, Suck/Squeeze/Bang/Blow (håper jeg slipper å motta førstehjelp av en del av dere...), vulkanen Novarupta (Indonesia var det mange som trodde) og Eau de Cologne.

Jeg tar selvkritikk på at det var litt dårlig spesifisert at "Cato" ikke holdt på den romerske statsmannen, men at jeg måte ha "Cato den eldre". Men det ser ikke ut til å ha spilt veldig inn på plasseringene.

Til slutt må det nevnes at det var et lag som klarte solopoeng: Det var bare Østkantfolk som hadde trua på bacon og gikk for svinekjøtt. Resten var stort sett en gjeng med kyllinger...

Da takker vi for oss for denne gang, håper de fleste hadde en trivelig kveld.
    Jasse Tvangstenker og Hilde Hurrajente
    Last edited by Jasse Tvangstenker; 13.09.2019, 12:38.
Working...
X