Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fra fredagsquiz 7.12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fra fredagsquiz 7.12

Hei alle sammen.

Jeg legger meg helt flat for at jeg bommet litt vedr. immunforsvar og forkjølelse igår. Jeg har derfor gitt alle som hadde svart forkjølelse et poeng ekstra. Noen hadde allerede fått poeng for dette svaret fra før, de fikk ikke flere poeng.....

I tillegg har vi godtatt Tog pga at Terje også var litt klønete i sin spørsmålsstilling vedr. " The Rocket".

Men det går an å gjøre feil og det er herved rettet opp. Er dog overrasket over at noen av deltagerne kan bli så utrolig sinte!! Det er helt greit å få høre at det der var en dårlig spørsmålsformulering, men noen er nesten hysteriske og det er vel ikke nødvendig?
    Kanskje ikke så rart at det er vanskelig å få tak i quizmastere......Vi får alle bare skjerpe oss til neste quiz.

Men for å være ærlig kommer det nok flere klønete spørsmål også i fremtiden

Her er resultatene fra Bohemens fredagsquiz den 7.12.07

1. IDL (59 p)
    2. Hovedstyret (56)
    3. Glede & Hurra (55)
    4. Six pack, Besserwissers (54)
    5. Harry Quizna, Hardyguttene/Tvangstenke,Heltinner (52)
    6. Piker, Lag A, Abel Tassmann (51)
    7. Luscos i baren, Flat fredag (50)
    8. Beautyschool Drop Out , 4 ever blowing bubbles (49)
    9. Øst for Enga (45)
    10. Papirtigrene, Menn, Ben Cartwrights (44)

11. Stiklestad (42)
    12. Singer Ultras (39)
    13. Sotahjørnets venner (37)
    14. Bølermafia'n (36)
    15. Singapore Girls (34)
    16. Eli Hagens (27)
    17. Nina and the bandits (21)

Takk for oss! Vi koste oss som vanlig Terje og jeg der bak i quizboksen.
    Og Terje ble ikke fornærmet engang da jeg sa at han burde epileres....
    Det er nok å ta av der under skorta kan jeg forsikre dere om!

Ha en fin uke, frem til neste fredagsquiz.

Trine

Tøffere enn toget!

Går vi tom for quizmastere stiller jeg gjerne. Jeg er ikke redd:
    Hvis du vil sponse meg Trine, så stiller jeg - tøffere enn toget!

Advarsel: Har vært quizmaster en gang før og da var folk så sinte at Sotahjørnets Oksa skrev trøste-odé til meg, og da jeg stakk innom onsdagen for å hente et gjenglemt ark ga damen bak baren med en sympatiklem. Joda, quizfolket på Bohemen er kresne og krevende. Primær-hinderet som jeg opplever det er likevel Kjell som vokter bua for bermen. Mannen har temperament og mistenker jeg en laaang svarteliste.
    Skriv livet med kulepenn!

Comment

Kan sikkert stille en gang igjen jeg også.
      in Absinthia

Comment

Bohemen stiller med et krevende quizpublikum, men Folket er ikke så vanskelig å tilfredsstille. Egentlig.
        Det handler langt på vei om å ta seg tid til å gå gjennom quizen sin litt kritisk på forhånd og stille noen få grunnleggende spørsmål: 1) Er jeg helt sikker på at svaret er riktig? (dvs: har jeg sjekket svaret andre steder enn i hodet mitt?) 2) Er jeg helt sikker på at dette er det ENESTE riktige svaret? 3) Vil noen brødhuer/kverulanter/quiznerder på noen måte kunne komme til å misforstå eller feiltolke dette spørsmålet slik det er stilt? 4) Er dette spørsmålet for vanskelig/sært?
        Dersom svaret ikke er ja/ja/nei/nei er det like greit å hive det aktuelle spørsmålet på dynga, og finne et annet som tilfredstiller kravene.
        Dette gjør selvsagt at en del geniale spørsmål man har tenkt på lenge kan komme til å måtte skrotes, men dersom ideen virkelig er genial kan det kanskje omformuleres til en annen gang?

Det bør ringe en varselklokke når du tenker "Her kan det komme til å bli en del hei og hå, gitt", eller "He-he, her er det nok mange som kommer til å tro at svaret er...".

Hvis quizmastere gjør denne temmelig enkle øvelsen, er det ingen grunn for noen til å føle seg lurt og/eller gitt blaffen i, og dermed også bli sure. Alle kan gjøre feil, selvsagt. Men da får man jo bare lære av det, ha som innstilling at man prøver så godt man kan å ikke gjøre det samme en annen gang.

Jeg synes for øvrig at uklarheter mht spørsmål og svar bør tas på Bohemen og ikke på nett etterpå. Det er ikke vanskelig å finne de aller fleste svar online, og det er rikelig tilgang på mobiler med nett i lokalet. Kritikk av quizmaster, derimot, kan med fordel tas på nett i etterkant. Den blir da gjerne vesentlig mer konstruktiv enn i quizens hete

Comment

Jeg er stort sett enig i det meste av det Trine IDL skriver, men jeg er litt usikker på om det er riktig at kritikk av QM alltid bør tas i etterkant på nettet. I prinsippet har du helt rett, Trine, men det har dessverre vært en del eksempler på at kritikk av QM på nettet ikke alltid har vært like konstruktiv. Slakting av QM i skriftlig form fortoner seg ofte sterkere enn om det blir sagt muntlig på tomannshånd. Ikke minst synes jeg er viktig å vise litt tilbakeholdenhet dersom det er første gang QM har quiz.

Comment

Samleier

Alle samleier er ikke like vellykka, sjøl om du har den samma sexpartneren hele tida. Noen ganger går det litt for fort,andre ganger går det for seint, eller ikke i det hele tatt. Noen ganger er vi feil sexpartnere, og trekker et lettelsens sukk da det hele er forbi. Likevel prøver vi oss gang på gang, akkurat som vi prøver oss som quizmastere: Noen ganger du trur du har skutt blink med spørsmåla, så skjønner du raskt at quizen likner mest på et avbrutt samleie, og du lusker molefunken og nedstemt hjem tel en varm pils på kjøkkenbenken og ei kald seng uten sædflekker.

Den quizmaster som ikke har opplevd sitt quizhelvete på Bohemen, har gått glipp av en vesentlig erfaring i livet.

Oksa
            (quismasteras skytshelgen)

Comment

Resultater og samleier

Nettopp, Oksa, og hvem oppgir vel resultatene av de mislykkede samleiene på nettet? Mye bedre å ta det på tomannshånd, jeg hadde nær sagt bokstavelig talt, med den det gjelder. Og for å følge opp Trines tankerekke:

1) Er jeg helt sikker på at samleiet er riktig? (dvs: har jeg sjekket ut andre partnere andre steder enn i hodet mitt?) 2) Er jeg helt sikker på at dette er det ENESTE riktige samleiet? 3) Vil noen brødhuer/kverulanter/sexnerder på noen måte kunne komme til å misforstå eller feiltolke dette samleiet slik det er gjennomført? 4) Er dette samleiet for vanskelig/sært?
              Dersom svaret ikke er ja/ja/nei/nei, er det like greit å hive den aktuelle partneren på dynga, og finne en annen som tilfredstiller kravene.
              Jan Quizna
              Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Comment

Dette lover godt!

Kanskje litt glad jeg ikke kommer i kveld
                Harald Quizna
                "Vi curler Deres kone, kjøler Deres pjolter og installerer Deres ledninger. Vi anbefaler oss!" (Reklameskilt i Bygdø curling-hall)

Comment

Working...
                X