Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 22. februar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 22. februar

Her er resultatene fra gårsdagens quizbatalje:

1. Harry Quizna, Six Pack flyter på flaksen 50p
    2. Besserwissers, IDL, Hovedstyret 1914 49 p
    3. Autentiske autister, Tvangstenkerne, Beauty School Dropouts 48 p
    4. Absolutt ikke femte plass, Ben Cartwrights 46 p
    5. Abel Tasman 45 p
    6. Stiklestad kjører Jon Deere, Heltinner, Eli Hagen suger Dokka 44 p
    7. Øst for Enga, Forever Blowing Bubbles 43 p
    8. Las Cocarachas 41 p
    9. Piker, Papirtigrene 40 p
    10. Luscos 39 p
    ------------
    11. Sotahjørnets venner blåser opp Dokka/ trenger lappesaker, blåste for mye 38 p
    12. Hjørnet i baren, Looser Chicks and one man, Gledespikene og Hurraguttene, Typisk dorsk 37 p
    13. Menn sier Fuck Dokk, Shalom Malechen 30 p
    14. Finter fire menn og rett i mål, Bølermafiaen 29 p
    15. Stopp Loss 24 p
    16. Grete 11 p (kun første omgang)

Bongene gikk til Sotahjørnet, Heltinner og Hjørnet i baren.

The dynamic Dokka-duo takker for seg for denne gang, men kommer ennå sterkere tilbake - og da har debutant-Morten sikkert lært hva som hører hjemme på bingo og hva som hører hjemme på Bohemen, og begge har fått opp tempoet litt

Uansett håper vi alle hadde en trivelig aften!

TALAS

Morten
    nr1

Tractor or not two tractors, thats the question.

Analyse

En analyse av quizen finner dere her:

http://home.no.net/nydalern/quiz/200...uizbohemen.htm

Comment

Tenk på et tall...

Jeg har et ønske om at det i framtiden ikke vil bli stilt fullt så mange "tenk på et tall"-spørsmål.

Fredagsquizen på Bohemen er ukas store høydepunkt, og jeg går dit fordi jeg liker quiz. Hadde jeg ønsket å bruke fredagskvelden til å tenke på tall hadde jeg gått på bingo!

At det er vanskelig å være quizmaster, spesielt på Bohemen, er det ingen tvil om, men det finnes så uendelig mange andre ting man kan spørre om enn antall horer i Bergen eller produserte Volvoer gjennom tidene.

På forhånd takk

Vibeke
      Vibeke Bubbles

Comment

ja la oss snakke quiz:-)

er det sånn at det skal være VM i å stille meningsløse musikkspørsmål blitt nå? Girls girls girls er ett lite unntak, men det har vært mye rør i det siste. er det om å gjøre å være så vanskelig som overhodet mulig?
        ingo og karianne satte bakkerekord med ole m &co rett bak..

Må det være så jævlig sært?

erik, særest av alle

Comment

litt skryt

Når det gjelder "tenk på et tall" er jeg enig, selv om vi klarte både Bergens- og pølsespørsmålet.

Men jeg synes samtidig man må gi quizmasterne skryt for spørsmålet om fellesbetegnelsen på et kortspill, biler og første på månen - moro!

Litt skryt fortjener dere også for dialekten. Jeg er plutselig ikke riktig så fordomsfull hva angår alle som ikke taler riksmål!
          Cecilie Pike

Comment

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-ølløv!

Bevares! ikke ETT vondt ord om folk som teller til ølløv!
            jeg kan ikke uttale meg om dialekta, da je er inhabil med en far som var fra Dokka..

Selv er jeg jo ikke motstander av tall som svar, hva hadde mattematikken vært uten?

Klart, det er forskjell på tall. Tenk på ett varianten er jo pent sagt litt skummel og blir ofte for litt meningsløst, av typen horer i bergen. Mens spørsmålet:Hvor mange kvinner tok(fyll inn navnet på han i Ipswich) livet av? har mer substans og greit å spørre om.

Det hjalp jo ikke MM at det ble endel av den "bergenshore typen" spørsmål. At klokka gikk veldig fort for våre helter fra nordenden av Ransfjor'n hjelper dem selvsagt ikke. Det blir på en måte lettere å huske det som ikke var helt som én skulle ønske, når det er flere ting å irritere seg over.

Musikken fra "the sound of music" er jo forsåvidt grei, all den tid "stuntet" til Morten ligger i bonusspørsmålet. MEN uten den relativt enkle "hvilken musikal er denne låta hentet fra" hadde det nok blitt opptøyer i gatene og galger reist på Galgeberg igjen.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få skrevet ut litt for å si det sånn.

Til alle som mener dem kunne gjort det bedre som QM så er oppfordringen som følger:
            Lag en quiz.
            Ta den med deg til Bohemen.
            Etter den ordinære quizen så samler du IDL og Hovedstyret samt noen flere erfarene quizzere til en "post quiz"
            Da får du se hvor lett det er!

Det letteste i verden er faktisk å lage en vanskelig quiz, kunsten ligger i å lage en undeholdene og god quiz.

Det var vel det for nå, Hels hemmat!

erik, fra 2 land, Norge og Nordre land

Comment

Originally posted by gatetjukk1 View Post
              er det om å gjøre å være så vanskelig som overhodet mulig?
              ingo og karianne satte bakkerekord
              Må det være så jævlig sært?
              Så det du sier er at alle spørsmålene kan være få lov til være vanskelige, mens musikken skal være planke? Helt uenig. Når det teller like mange poeng for musikken som for et ordinært spørsmål, synes jeg det ikke taler noe imot å gjøre musikken til en utfordring også. Jeg er for så vidt enig i at 'Me First And The Gimme Gimmes' er sært, men Motley Crüe med Girls Girls Girls er litt vel enkelt, eller?
              Når du først anklager meg: Sist spilte jeg tittelmusikken fra 'That 70's Show', og jeg skal være enig i at Cheap Trick er vanskelig, men man fikk da også poeng for programmets tittel. Jeg spilte Radar Love av Golden Earring, som må gjelde som en klassiker, og om du ikke greier å kjenne igjen Tom Jones og Robbie Williams i en duett, er det da jeg som skal ta ansvar for det?
              mvh

Ogni M

Comment

musikk, skal bygast utav glede...

32% klarte IKKE girls girls.. på fredag, så veldig "planke" var det jo faktisk ikke.
                Hvilket beviser at det er utrolig vanskelig å selv vite hva andre vet eller burde vite.
                Sikkert ikke helt tilfeldig at Radio 1,NRJ og P4 bruker million beløp hver i året på såkalt "musikktesting" for å ta tempen på musikken.

Hva jeg synes er lett og vaskelig er forsåvidt revnede likegjyldig, men jeg er av den sære oppfattning at det ikke skader å spille musikk som skaper litt stemning eller også gjerne tilløp til allsang/dans/kos og hygge.

Om ett musikkspørsmål er bra eller ikke går for meg ikke på hvorvidt det er noe jeg kan eller ikke, men på om det er noe som folk burde kjenne. Burde folk kjenne girls girls girls? jeg vil si ja. Burde folk kjenne Me first...Nei!
                Robbie og Tom? Ja! Cheap trick? Vet ikke.. Me igjen, dette er min lille mening. Det er praktisk og teoretisk umulig å bli enige om dette..

Ikke at alt skal være så lett, men det må gjerne være "bra"
                Og her er vi ved ett punkt hvor det vil være like mage oppfattninger av hva som er "bra musikk" og ikke.(ref musikktestingen)(heller ikke her er det mulig å bli enige)

Og nei, jeg tok faktisk ikke at det var robbie som sang med Tom gitt...flaut, men dét får gå!

erik, som faktisk digger Smokie!

Comment

Originally posted by gatetjukk1 View Post
                  Hva jeg synes er lett og vaskelig er forsåvidt revnede likegjyldig, men jeg er av den sære oppfattning at det ikke skader å spille musikk som skaper litt stemning eller også gjerne tilløp til allsang/dans/kos og hygge.

Om ett musikkspørsmål er bra eller ikke går for meg ikke på hvorvidt det er noe jeg kan eller ikke, men på om det er noe som folk burde kjenne. Burde folk kjenne girls girls girls? jeg vil si ja. Burde folk kjenne Me first...Nei!
                  Robbie og Tom? Ja! Cheap trick? Vet ikke.. Me igjen, dette er min lille mening. Det er praktisk og teoretisk umulig å bli enige om dette..

erik, som faktisk digger Smokie!
                  Jeg er enig i det du skriver de to siterte avsnittene!
                  Jeg kan faktisk også huske antydninger av medsynging på "we're all alright" på 70's Show-låta og litt luftgitar på "Are You Gonna Go My Way...", bare så det er sagt. Husker jeg feil når jeg sier at du sto for luftgitaren?
                  mvh

Ogni M

Comment

lufthodet

lufthodet er mer min greie..På nevnte låt så røyk jeg nok noen strenger på luftgitaren ja. Kjempe låt! men å klare hvem som synger, nei se dét er vist ikke lett..(ref-lufthodet)

erik, best på trommer!(men IKKE på stadion!!)

Comment

Jeg er (selvsagt..) enig med Ingo her; jeg synes det er et viktig poeng at musikkspørsmål, og alle andre spørsmål for den del, gjerne kan være vanskelige om det er mulig å oppnå minst ett poeng uansett. Slik sikrer man et minimum av mestringsfølelse ihvertfall. Eksempelvis slik Ingo spurte om Cheap Trick, hvor hovedsaken var hvilken tv-serie låta var fra, med et bonuspoeng for å vite hvilket band som spilte. Dét burde ikke være noen umulig oppgave. Akkurat sånn var Sound of Music-spørsmålet også, det synes jeg er helt ålreit.

Comment

Musik skal skapa glede

Oksa taler:
                        Musik skal skapas ut av glädje, synger Lill Lindfors. Derfor syns Oksa at musikkvalget på Bohemen skal myke opp kvissen med melodier som kan skape stemning, slik at ikke alle sitter der og sier: Hva fae'n er detta for noe? Det sier Oksa nesten hver gang og går og pisser i stedet for å høre på musikken. Nå er ikke Oksa noen målestokk, knapt en spasserstokk på hva som bør værra vanskelighetsgraden på musikkspørsmåla på quizzen, men han syns at det er viktigere at musikkspørsmåla skaper stemning, enn at det er bare Christian Jebsen på IDL som kan svaret.

Derfor så serverer Oksa dansbandmusikk, mosegrodd rock and roll, og musikk fram fra glemselen for å glede seg sjøl og andre som ikke lenger er i stemmeskiftet. For noen år sia spelte jeg "Vi seiler for velstand og lykke", og spurte etter hvem som var artisten. En ledetråd var at han het Magnus tel fornavn. Noen gjetta på Magnus Uggla, men det var sjølsagt Magnus Samuelsen. Et kjempelett spørsmål for besteforeldra deres, men jeg tror ikke det var et eneste lag som svarte rektig, så da dreit jeg meg skikkelig ut, men det er jeg jo vant tel.
                        Oksa
                        (ønksekonsertelsker)

Comment

Originally posted by Vibeke Bubbles View Post
                          Jeg har et ønske om at det i framtiden ikke vil bli stilt fullt så mange "tenk på et tall"-spørsmål.

Fredagsquizen på Bohemen er ukas store høydepunkt, og jeg går dit fordi jeg liker quiz. Hadde jeg ønsket å bruke fredagskvelden til å tenke på tall hadde jeg gått på bingo!

At det er vanskelig å være quizmaster, spesielt på Bohemen, er det ingen tvil om, men det finnes så uendelig mange andre ting man kan spørre om enn antall horer i Bergen eller produserte Volvoer gjennom tidene.

På forhånd takk

Vibeke
                          Dette var min fjerde quiz, og min compadres første - og det bar helt sikkert enkelte av spørsmåla preg av. Denne gangen lærte vi følgende:

- spørsmål som innebærer at det kan bli stor grad av gjetting for de fleste lag er ikke stas.
                          - musikkspørsmål skal være først og fremst være underholdende og helst være framført av en allment kjent artist.
                          - sjøl om en prater sakte, så kan en sørge for at oppholdet i mellom spørsmåla blir noe kortere..

Morten

Comment

Musikkspørsmålet ser jeg mer på som et avbrekk/røykepause enn på noe som på død og liv skal være så forbanna vanskelig.
                            Ut mot havet med Rune Rudberg skaper stemning, og hvis man i tillegg kan score et ekstra poeng ved å gjette lengden på tissen til Rune(den har vel alle sett...) blir det hele en absolutt høydare.

Jeg har gått på mine smeller selv opp gjennom årene og har vel stort sett lært av mine feil.
                            Og ja, jeg er enig med Engen, musikken har vært ganske så kjip og kjedelig de siste ukene, selv om Dokka-duoen spilte ting ihvertfall vi hadde hørt om.
                            Og Golden Earing hvis man skal ta det som et eksempel er vel ukjente for 90% av deltagerne vil jeg tro, og på vårt 11 mannslag av folk mellom 40 og 47 var det kun jeg som gjennkjente one-hit wonder bandet.

Vi får se hva vi som skal ha quiz på fredag greier å koke sammen...
                            Tenk på et tall skal vi også prøve å unngå, selv om alle er klar over meg og min fetisj for rangeringer.
                            Flere enn to blir det garantert ikke!

Det blir uhyre spennende å følge Arild Rønsens debut som QM.
                            I følge han selv er han drivende god!
                            Me lyt sjå.

KjellG.
                            Det enkleste er ofte det beste.

Comment

Musikk

Ser man på den ellers utmerkede analysen av quizen er jeg uenig med de som hevder at musikken var for vanskelig. Å spørre om ølmerker ingen på IDL har hørt kan kanskje være hakket vanskeligere for noen (i hvert fall for oss), men det er jo litt av sjarmen med quizen på Bohemen.
                              Tidligere var det normalt bare 1 musikkspørsmål i hver omgang, nå er det ofte 2 i hvert omgang, i alle fall hvis QM røyker. At man i slike tilfeller har varierende vanskelighetsgrad er bare fint, synes jeg. Min erfaring er at plasseringen av de "letteste" musikkspørsmålene er viktigst. Å spille "Driving Away From Home" med It's Immaterial som siste spørsmål er ikke å anbefale.

Jebsen, i gang med monsterquiz, igjen....

Comment

Working...
                              X