Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 22. februar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

sånn er ikke røykere;-)

(merk ironien i "personangrepet" i dette innlegget)

"-2 låter i hver omgang om QM røyker" er dét feil også nå?
    Dere tidligere røykere azz!
    Det er flere enn QM som røyker på Bohemen.
    Selv synes jeg 2 musikk i hver omgang er en genial idé.
    Det gir lagene mulighet til å tenke samt å diskutere svarene som dem har så langt.
    Det gir også den enkelte quiz'r mulighet til å trekke litt frisk luft eller noen trekk røyk.

Det er ikke slik at dere ikke-røykere vil ha mindre musikk?
    Ett slikt angrep på kunsten kan jeg ikke sitte å se passivt på..
    Er det slik Lester, at fordi du har sluttet å røyke så skal fattige musikere frarøves gramo/tono penger samt en fantastisk mulighet til å få fremført kunsten sin for 160 glade quizere?

Jeg trodde du, av alle, ville stå sammen med meg i kampen for kunsten!
    Så godt kjenner en altså folk!

Erik, for musikk!!

Comment

HA!
      Hadde det bare vært sånn at disse musikerne fikk pengene de har krav på! Brorparten av Tono/Gramo pengene går jo til musikkstiler man hører svært lite av på Bohemen: klassisk, samtidsmusikk, bestillingsverk og andre marginale musikkformer.

Sånn apropos former, skal kanskje være glad du røyker du! (der fikk du den!)

Men altså.. ja.. nei du har vel aldri vore i Harstad! Bupp!!!

ds

Comment

aerodynamisk

Ja blir jeg mer "formete" nå så går det over alle db-målinger!

Synes vi skal slå ett slag som samtidmusikken! Du som skal ha "monsterquiz" kan vel ha en egen bolk med, skal vi kalle det, mindre musikkstiler..

Når våkner dette monsteret og i hvilken form får vi nyte deres quiz denne gang?

erik, tegning,form og farge

Comment

ehhhh... snart?

Comment

Originally posted by gatetjukk1 View Post
            Synes vi skal slå ett slag som samtidmusikken!
            Jeg kjørte samtidsmusikk en gang! Et ettminutts utdrag av Iannis Xenakis' verk «Keren», spilt av Christian Lindberg, mener jeg det var. Det som reddet meg fra bråk var antakeligvis at jeg bare spurte etter hvilket instrument det var som ble spilt (trombone) heller enn opphavsmann...

Comment

There's a time and place for everything!

Comment

Når vi først er inne på musikkspørsmål.

Hvorfor må alle musikkspørsmål på død og liv være lytteoppgaver.
                Spørsmål av typen "Hvor mange plater har Frank Zappa spilt inn?",
                "Hva heter debutplata til Vårsøg?", Hvem spilte punk-klassikern "Hey Sir".
                Uten nødvendigvis å spille platene. Da går det an å få inn vanskelige musikkspøsrmål uten at det går utover trivselen.

hbrx.

Comment

Musikalske tretrinnsraketter

Oksa taler igjen:

Når Oksa taler ,så skjønner alle at det kommer noe viktig. Sjøl om han bare har van Goghs øre for musikk, så syns han, etter at det blei 25 spørsmål, at det er bra med to musikkspørsmål i hver omgang. Han anbefaler imidlertid at det brukes tretrinnraketter. Da kan det velges velkjente låter som gir stemning og allsang, som "Jeg vil ha en blå ballong", "Tango for to", "It's a long way to Tipparary", eller "Jeg gikk en tur i skogen og hørte skogens ro". Så kan man fylle raketten med spørsmål om artist, komponist, Goethes fargelære, verdenskrigen eller Trillemarka.

En av mine største opplevelser på sportsquizen er den gang Kjell spelte "Hovedøen" med Kari Diesen, der Håvard og Oksa sang som Jussi Bjørling og Pavarotti. Sjøl Bache-Gabrielsen og Johnny Walker fikk tårer i korken da.
                  Oksa
                  (sangfugl)

Comment

hbrx har åpenbart ikke vært på mine film, tv & musikkquizer. Det kommer en ny en om en stund!

c

Comment

Hardyguttene synes musikkspørsmål er topp! Musikk er stort sett noe alle liker (med noen få unntak som f.eks. Drillo) og er interessert i. Like viktig som varierende vanskelighetsgrad på musikkspørsmål er det imildertid også viktig med varierende type musikk. Selv om jeg godt kunne tenkt meg å spilt fire one-hit-wonders fra 90-tallet, kan jeg ikke gjøre det. Noe for enhver smak burde vel kanskje være noe å gå for?

Dessuten er det også vanskelig å vite hva som er en "planke" når det kommer til musikk. Sist jeg var quizmaster spilte jeg Alicia Keys, en låt som hadde gått mye på tv/radio i et par måneder (i tillegg så har hun en ganske gjenkjennelig stemme). Jeg trodde dette var spørsmålet alle kom til å klare - men 8 lag bommet.

Musikk skaper god stemning, og det er også godt med en pause for oss som ikke røyker

Hardyguttene synes det minst bør være to musikkoppgaver i hver omgang

Comment

Working...
                      X