Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 17. oktober

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 17. oktober

Det var 25 lag med i quizen, maksimal poengscore var 61, 30 i første omgang, 31 i andre omgang. Pausepoeng i parentes.

1. 54 p - IDL (29), Hovedstyret av 1914 (29)
    2. 52 p - Roccos Rass gym (25), Hjørnet i Baren (27)
    3. 51 p - Tvangstenkerne (27), 4ever Blowing Bubbles (25), Glede & Hurra (27)
    4. 49 p - Eli Hagen (27), Øst for Dropouts (27), Hardygutane (24),
    5. 48 p - Abel Tasman (26), Heltinner (26), Menn (23), Harry Quizna (26), Stiklestad (24)
    6. 46 p - Besserwissers (26), Las Cucharachas (23)
    7. 44 p - SixPack (23)
    8. 39 p - Sotahjørnet (21), Papirtigrene (25)
    9. 38 p - Piker (18)
    10. 37 p - Ben Cartwrights (21)
    11. 35 p - Jens Bjørheims (20)
    12. 34 p - Tynn i håret (21)
    13. 32 p - Litt skeptisk (13)

Bonger gikk til SixPack, Eli Hagen og Heltinner, pizzapris til Hardygutane.

Kommentarer:

Noen lag er korrigert med 1 poeng. Den viktigste endringen er at Roccos Rassgym fikk ett poeng for mye på bakbrems-forbrems-spørsmålet, slik at det ble delt andreplass på 52 poeng. (Ikke for å være spydig mot laget som rettet, men 2 poeng er kanskje litt i overkant for å plassere to bremser riktig? Kan du den på venstre, så...)

På spørsmålet om hvor huden er tynnest fikk et par lag poeng for ”rundt øyet”, men det blir for upresist. Jeg sa vel at det var snakk om et ”klart avgrenset område”.

Et par lag foreslo Galtieri (i Argentina) som diktatoren som hadde en del av navnet som et kjent internasjonalt slangnavn for dop (gall/gallar=hasj). Jeg har valgt ikke å godkjenne det svaret. Det avgjørende er at jeg eksemplifiserte med Adolf (Hitler) som et internasjonalt slangord. Det var hele delnavnet og ikke bare en stavelse som var poenget. Muligens kom det litt dårlig frem.

Det kom en protest mot at Brian Johnson i AC/DC ikke er engelsk, men han er født i Dunston, Gateshead i England og står oppført som engelsk.

Antall inngangsdører på Glassmagasinet er faktisk syv, vi ble gjort oppmerksom på det av en som jobber der (en på nedsiden mot Domkirken, to på hjørnet Domkirken/Stortorget, hovedinngangen fra Stortorget, en på hjørnet Møllergata/Stortorget, en fra Møllergata via konditoriet, og en på baksiden). Tror vel neppe Kjell hadde stilt det spørsmålet om han hadde fått med seg at det var syv, kun Piker hadde spørsmålet riktig.

Andre omgang ble en del vanskeligere. Blant annet hadde få lag full pott på sex-spørsmålet (ventet!), filmens tittel ble derimot vanskeligere enn ventet, også bandmedlemmene i U2, samt at ikke mange hadde fødselsåret til Tom Jones. Men alt i alt var vel dette poengscorer å kunne leve med. Alle 25 lagene hadde mer enn halvparten riktig.

På vegne av quizmasterne takker jeg for hyggelige tilbakemeldinger.
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Originally posted by Foxfive View Post
    Antall inngangsdører på Glassmagasinet er faktisk syv, vi ble gjort oppmerksom på det av en som jobber der (en på nedsiden mot Domkirken, to på hjørnet Domkirken/Stortorget, hovedinngangen fra Stortorget, en på hjørnet Møllergata/Stortorget, en fra Møllergata via konditoriet, og en på baksiden). Tror vel neppe Kjell hadde stilt det spørsmålet om han hadde fått med seg at det var syv, kun Piker hadde spørsmålet riktig.
    Nå ja. Vi tusla rundt glassmagasinet og telte og endte opp på åtte. Det er to mot Domkjerka. Det er mulig å gå inn gjennom Narvesen også...
    in Absinthia

Comment

For så vidt enig

Men den gjennom Narvesen er strengt tatt ikke noe inngang, nærmest et stort hull i veggen.

Uansett, ingen hadde åtte innganger, de fleste svarte fem og seks.
      Jan Quizna
      Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Comment

Working...
      X