Tusen takk til alle de som møtte opp på fredag og gjorde debuten min til en minneverdig anledning.
Her er resultatene:
1.plass: IDL og Ben Cartwrights Rassgym, 55 poeng
2.plass: Tvangstenkerne, 54 poeng
3.plass: Hovedstyret, 53 poeng
4.plass: Olavs Menn og Ikeah Decibel Quizna, 52 poeng
5.plass: Six pack, Øst for Enga, Besserwissers og Menn, 51 poeng
6.plass: Eli Hagen og Hardyguttene: 50 poeng
7.plass: Gledespikene & Hurraguttene: 49 poeng
8.plass: Las Cucarachas og Heltinner: 48 poeng
9.plass: Piker, 46 poeng
10.plass: Den gode bader en ugle og Abel Tasman, 45 poeng
11.plass: Papirtigrene og Hjørnet i baren, 44 poeng
12.plass: Forever blowing Bubbles, 43 poeng
13.plass: Laget på Stiklestad: 42 poeng
14.plass: Ivagutane, Litt skeptisk og Beauty school dropouts, 41 poeng
15.plass: One size Fitzgeralds, 40 poeng
16.plass: Flaturens, 39 poeng
17.plass: Sota, 38 poeng
18.plass: Røll, 36 poeng
19.plass: Nonner & Munker, 34 poeng
20.plass: Bølermafian, 33 poeng
21.plass: Team Cæsar, 29 poeng
Jeg har gitt alle som svarte "Groruddalen" poeng på spørsmålet om ny landslagsarena og alle som svarte noe med "Mia" har fått poeng på spørsmålet om über-floppen til Mia Gundersen.
Når det gjelder spørsmålet om Haugesund, Bodø og Halden må jeg ta litt selvkritikk. Jeg spurte spesifikt om å rangere disse byene etter innbyggertall. Jeg sa også hvilken kilde jeg brukte (SSB). I følge SSB er Haugesund by større enn Bodø by, men det som skapte litt debatt er at Bodø kommune har flere innbyggere enn Haugesund kommune. Jeg burde kanskje ha presisert dette med at jeg var interessert i størrelsen på byene (og ikke kommunene) tydeligere, eller helst bare ha droppet hele spørsmålet. Hva de folka i Bodø kommune driver med som ikke bor i byen er jo vanskelig for oss urbane å skjønne seg på.
Kudos går til Tvangstenkerne og Ben Cartwrights som avslørte dårlig dobbelsjekking på spørsmålet om London, t-banestasjoner og fotballag. Leyton Orient og Dagenham & Redbridge er selvfølgelig riktige svar og poeng er utdelt deretter.
Ellers imponerte mange lag med kreativitet og spennende forslag, både når det gjaldt filmen til Jan Thomas (uten at det her er nødvendig å gå i detaljer), kommunevåpen og musikken. Pluss i margen til Bølermafian for forslaget "Happy Wednesday" på musikkspørsmålet der svaret var "Happy Mondays".
Håper alle hadde det like gøy som meg!

Her er resultatene:
1.plass: IDL og Ben Cartwrights Rassgym, 55 poeng
2.plass: Tvangstenkerne, 54 poeng
3.plass: Hovedstyret, 53 poeng
4.plass: Olavs Menn og Ikeah Decibel Quizna, 52 poeng
5.plass: Six pack, Øst for Enga, Besserwissers og Menn, 51 poeng
6.plass: Eli Hagen og Hardyguttene: 50 poeng
7.plass: Gledespikene & Hurraguttene: 49 poeng
8.plass: Las Cucarachas og Heltinner: 48 poeng
9.plass: Piker, 46 poeng
10.plass: Den gode bader en ugle og Abel Tasman, 45 poeng
11.plass: Papirtigrene og Hjørnet i baren, 44 poeng
12.plass: Forever blowing Bubbles, 43 poeng
13.plass: Laget på Stiklestad: 42 poeng
14.plass: Ivagutane, Litt skeptisk og Beauty school dropouts, 41 poeng
15.plass: One size Fitzgeralds, 40 poeng
16.plass: Flaturens, 39 poeng
17.plass: Sota, 38 poeng
18.plass: Røll, 36 poeng
19.plass: Nonner & Munker, 34 poeng
20.plass: Bølermafian, 33 poeng
21.plass: Team Cæsar, 29 poeng
Jeg har gitt alle som svarte "Groruddalen" poeng på spørsmålet om ny landslagsarena og alle som svarte noe med "Mia" har fått poeng på spørsmålet om über-floppen til Mia Gundersen.
Når det gjelder spørsmålet om Haugesund, Bodø og Halden må jeg ta litt selvkritikk. Jeg spurte spesifikt om å rangere disse byene etter innbyggertall. Jeg sa også hvilken kilde jeg brukte (SSB). I følge SSB er Haugesund by større enn Bodø by, men det som skapte litt debatt er at Bodø kommune har flere innbyggere enn Haugesund kommune. Jeg burde kanskje ha presisert dette med at jeg var interessert i størrelsen på byene (og ikke kommunene) tydeligere, eller helst bare ha droppet hele spørsmålet. Hva de folka i Bodø kommune driver med som ikke bor i byen er jo vanskelig for oss urbane å skjønne seg på.
Kudos går til Tvangstenkerne og Ben Cartwrights som avslørte dårlig dobbelsjekking på spørsmålet om London, t-banestasjoner og fotballag. Leyton Orient og Dagenham & Redbridge er selvfølgelig riktige svar og poeng er utdelt deretter.
Ellers imponerte mange lag med kreativitet og spennende forslag, både når det gjaldt filmen til Jan Thomas (uten at det her er nødvendig å gå i detaljer), kommunevåpen og musikken. Pluss i margen til Bølermafian for forslaget "Happy Wednesday" på musikkspørsmålet der svaret var "Happy Mondays".
Håper alle hadde det like gøy som meg!
Comment