Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tidenes Enga-spiller (stem på nytt!!!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tidenes Enga-spiller (stem på nytt!!!)

Da denne avstemningen forsvant med oppussingen av forumsidene, tar vi den en gang til. Hvem er tidenes Enga-spiller? Stem her.

Noen glemt? Send epost til red@valenga.no
    0
    Tom Henning Hovi
    0%
    0
    Arni Gautir Arason
    0%
    0
    Bjarne "Bamse" Hansen
    0%
    0
    Christian Grindheim
    0%
    0
    Daniel Fredheim Holm
    0%
    0
    Egil "Drillo" Olsen
    0%
    0
    Egil "Snapper'n" Johansen
    0%
    0
    Einar Bruno Larsen
    0%
    0
    Erik "Panzer" Hagen
    0%
    0
    Erik Foss
    0%
    0
    Henning "Proffen" Bjarnøy
    0%
    0
    Henry "Tippen" Johansen
    0%
    0
    John Carew
    0%
    0
    Jørn Andersen
    0%
    0
    Kjetil "I" Rekdal
    0%
    0
    Kjetil Wæhler
    0%
    0
    Leif "Liffy" Eriksen
    0%
    0
    Odd Iversen
    0%
    0
    Pål Jacobsen
    0%
    0
    Per "PK" Knudsen
    0%
    0
    Steffen Iversen
    0%
    0
    Thorleif "Toffa" Olsen
    0%
    0
    Tom Jacobsen
    0%
    0
    Tom R. "Tiger-Tom" Jacobsen
    0%
    0
    Tor Brevik
    0%
    0
    Vidar Davidsen
    0%
    0

Re: Tidenes Enga-spiller (stem på nytt!!!)

Kan jeg få si at denne kåringen virker litt som om man har tatt med de spillerne man har hørt om fra gamle dager, og de spillerne man har sett i de nye dagene. Det mangler sentrale spillere på lista.

Hvor er 90-tallet (bortsett fra, øyensynlig Carew)?

Hvor er Espen Haug og Tore Krogstad, for å ta to klare kandidater til avstemningen.

Hva med Eivind Arnevåg?

Jeg er klar over at vi var veldig få som så på Vålerenga på den tida, men dere som staår for disse kåringene burde allikevel gjort denne researchen.

Hva i all verden har f. eks. Daniel Fredheim Holm eller Steffen Iversen gjort for å komme med på lista? Halvannen sesong fra Ivers holder ikke til å bli tidenes beste spør du meg.

Og vi venter fortsatt på at DFH skal bli så god at han kanskje BLIR tidenes beste.

Useriøs avstemning, men meg om det http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Sitat: Den tor, 16 mars 2006 12:07 skrev viffvoff:

----------------------------------------------------

>

> Kan jeg få si at denne kåringen virker litt som om man har tatt med de spillerne man har hørt om fra gamle dager, og de spillerne man har sett i de nye dagene. Det mangler sentrale spillere på lista.

>

> Hvor er 90-tallet (bortsett fra, øyensynlig Carew)?

> Hvor er Espen Haug og Tore Krogstad, for å ta to klare kandidater til avstemningen.

> Hva med Eivind Arnevåg?

>

> Jeg er klar over at vi var veldig få som så på Vålerenga på den tida, men dere som staår for disse kåringene burde allikevel gjort denne researchen.

>

> Hva i all verden har f. eks. Daniel Fredheim Holm eller Steffen Iversen gjort for å komme med på lista? Halvannen sesong fra Ivers holder ikke til å bli tidenes beste spør du meg.

> Og vi venter fortsatt på at DFH skal bli så god at han kanskje BLIR tidenes beste.

>

> Useriøs avstemning, men meg om det http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

>

>

----------------------------------------------------

Enig at DFH, Panzer og Ivers ikke har noe på en sånn liste å gjøre.

Savner et par 80 talls helter..som Tore Nilsen, Dag Roar Austmo, Morten Haugen og kulthelten Tor Sara.

Dorian Stefan

*****KREPP ARMY*****
      DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
      Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Vi har tatt utgangspunkt i artikkelen "Tidenes Enga-spillere" som sto i forrige nummer av Vål'enga Magasin. I tillegg har vi tatt med Tom Henning Hovi etter forespørsel.

Det er en overvekt av spillere fra nyere tid og fra tidlig 80-tall, og det har selvsagt mye å gjøre med at det var da Vålerenga faktisk var best. Espen Haug var sjef han, og jeg husker også Tore Krogstad stort sett med positivt fortegn. Imidlertid mener jeg det er merkelig om du synes sistnevnte var en bedre keeper enn Arni, Tiger-Tom eller Tippen.

For øvrig kan du godt sende inn kandidater til red@valenga.no, som det også står under pollen...

Mats, red

Comment

Jeg sier ikke at sTore nødvendigvis var en bedre keeper enn hverken Tiger-Tom eller Tippen. Men det var heller ikke poenget mitt.

Hvis dere allerede har bestemt dere for hvem som var tidenes beste, hva er vitsen med en avstemming?

Jeg så selvsagt artikkelen i siste Vål'enga Magasin, og var som seg hør i bør uenig veldig mye http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

Poenget mitt er at hvis folk skal få et reelt valg i forhold til kandidater å stemme på, så må kandidatene være valgt ut med litt større omhu. Uten at jeg personlig mener at sTore er bedre enn Arni eller omvendt.

Comment

Vi kunne selvsagt ha ramset opp alle spillere som har spilt i Enga, men ved å nevne de spillerne som sto i den opprinnelige artikkelen, PLUSS at vi oppfordret folk til å sende oss en epost hvis det var noen navn vi burde ha med, så følte vi at vi hadde ryggen dekket...

Hva du legger i å "velge med større omhu" utover det for bli en sak mellom deg og psykologen din... http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

Comment

Hehe, før vi gjør dette til noe som inkluderer psykologer, så vil jeg bare si på generell basis at jeg leser Vål'enga Magasinet med stor fornøyelse. At jeg synes dere er flinke. OG at jeg var fornøyd med at dere brukte et par av bildene mine.

Dessuten gleder jeg meg til neste nummer...

(Det var smisken, kall gjerne det andre for konstruktiv kritikk...)

Comment

Takk skal du ha! Og dersom det er en person du gjerne vil stemme på til Tidenes Enga-spiller, gi meg beskjed så kommer han med i testen.

Comment

Det virker som om denna avstemminga dessverre vil bli parodisk. For å unngå det, bør folk som ennå er i stemmeskiftet ta fram VIF-leksikonet, som inneholder statistikken om VIF fram tel 2003.

Dersom Maradonna, som var en av verdens beste fotballspellere, hadde spelt en eneste kamp for VIF, skulle han da ha blitt kåra som VIF's beste fotballspeller gjennom tidene? Derfor glem Carew og Steffen Iversen.

Finn andre og bedre kriterier for å velge lagets beste speller på gjennom tidene.

For eksempel så kan man vurdere hvem som har spelt flest landskamper, mens dem har spelt på VIF. Da ville valget bli Tippen med 48 landskamper

Så kan man vurdere lang og tro tjeneste. Da ville valget også væra Tippen med 20 sesonger på A-laget

Så kan man se hvem som har scora flest mål i obligatoriske kamper, og det er Bruno. Han har også vært toppscorer for laget fire sesonger.

Vidar Davidsen vil også være meget aktuell med tre seriemesterskap, ett NM-gull, en seriebronse og to cup-sølv. Han har også vært på årets lag tel VG tre ganger. I tilleg har han hatt 44 landskamper som VIF-speller.

Flest toppseriemål har Leif Eriksen og Per Knudsen hatt.

Den eneste VIF-speller'n som har fått 10 på VG-børsen er Bamse. Han spilte også 158 toppseriekamper for VIF.Han blei ogsåkåra tel årets speller i 1963 i Norge.

Sånn kan man fortsette.

Sannsynligvis er det Odd Iversen eller Terje Hellerud som har vært de "største" fotballkapasitetene på VIF, og det er litt rart at ikke Hengær'n er med på lista.

Sjøl stemmer jeg imidlertid på Toffa, fordi han holdt laget sammen da bohemene dansa samba på Bislett og ikke helt visste hvor ballen var. Han har også 34 landskamper.

Men når man legger tel og trekker fra, så er det nok mellom Tippen, Bruno og Vidar Davidsen kampen bør stå.

Dødsbekken Oksa

Comment

Working...
                  X