Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga og Usbl med felles magasin

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga og Usbl med felles magasin

Fant ikke denne noe steds...

Vålerenga og Usbl med felles magasin

Vålerenga og Usbl satser på fotball og bolig i et nytt felles magasin som kommer ut i disse dager. Da vi ble hovedsponsor for VIF var ikke minst verdier og det kulturelle bakteppet viktig, sier adm. dir. Kjell Jakobsen i Usbl.

http://www.nbbl.no/include/default_t...&Key=21593

Re: Vålerenga og Usbl med felles magasin

Betyr dette at Vål'enga-magasinet blir en ren sponsorblekke? I så fall tar mitt abonnement en brå slutt.

Og hvorfor utnyttes Klanens medlemsregister til å øse ut reklame? Jeg mener vi har fått flere forsikringer om at dette ikke ville skje.

Comment

Dette nummeret er vel gratis?

Comment

Dette er dritt.

Nok et eksempel på at kommersialeringa er i ferd med å ta fullstendig overhånd.

Har såvidt fått bladd i det, og kan vel egentlig ikke uttale meg så mye om innholdet, men på forsiden så ser det ut som et USBL-blad. Og det irriterer meg...

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Sitat: Den tir, 16 mai 2006 15:32 skrev viffvoff:

>

> Dette er dritt.

> Nok et eksempel på at kommersialeringa er i ferd med å ta fullstendig overhånd.

> Har såvidt fått bladd i det, og kan vel egentlig ikke uttale meg så mye om innholdet, men på forsiden så ser det ut som et USBL-blad. Og det irriterer meg...

>

-----------------

Er dette nødvendigvis så gæ'ærnt?

Har ikke sett blekka enda - men kommer til å få det fordi jeg er usbl-medlem. Sett fra den sida, syns jeg det er ok. Men vil vel ha litt mere å melde ETTER å ha lest bladet...

Mulig jeg hadde reagert som dere hvis jeg var abbonent av Vål'enga-magasinet. Men som jeg har forstått det ut ifra info i forrige usbl-blekke, så var det snakk om en engangsgreie - affal fra usbl sin side.

Kan godt skjønne at Vål'enga-Magasinet foretar et slikt stunt. Det er fortsatt et relativt lite og nytt magasin. Et sånt spesialnummer når jo ut til en drøss nye lesere - sannsynligvis for en billig penge. OG det vil forhåpentligvis føre til at de får en del flere abbonenter. Uansett vil en god del nye folk få lese artikler om Vålerenga, skrevet av folk som har et hjerte for klubben. Og DET er vel en bra greie??

Comment

Jeg synes det virka fint, så at det var opplag på 45.000 så kan vel ikke bare være magasin abbo som har fått?

Blir litt kjedelig å betale for Vål'enga magasinet når det står USBL og leveres m. reklame men for all del, bryr meg ikke så mye om det.
            "Tøffe gutter trenger også hudpleieprodukter"

Comment

Har akkurat åpna blekka, og det var mye fokusering på leiligheter, for å si det sånn.

Jeg regner med at det sendes ut til alle klansmedlemmer, siden de to brødrene mine også fikk det?

Comment

Var vel kanskje i overkant mye reklame i dette magasinet. Men siden det står USBL spesial magasin antar jeg at det ikke vil forekomme så mye fokusering på USBL i de neste utgivelsene. Det ble brått mye mer uinteressant fra mitt ståsted å leste bladet nå, så jeg håper at det i fremtiden vil være det samme gamle kvalitetsmagasinet jeg får tilsendt.
                Flofloflofloflo

Comment

Jeg reagerte umiddelbart svært negativt på dette her. Det er det flere grunner til:

1) Det er adressert til meg personlig, en adresse som av forskjellige grunner ikke er folkeregistrert, returadressen er Boligbyggelaget USBL, Boks 4764 Sofienberg, 0506 Oslo. Den eneste måten USBL har kunnet få ta i min adresse på er gjennom Klanens medlemsregister.

2) Jeg har aldri gitt Klanen rett til å selge min adresse til andre, om de er aldri så mye sponsor for Vålerenga eller ikke. USBL er ikke Klanen.

3) Jeg har ikke mottatt Klansropet på to år, selv etter gjentatte forespørsler på ymse vis (dette har nå ordnet seg i og med at man kan laste ned pdf-filer, hurra for det). USBL-NYTT SPESIAL dalte ned i postkassa mi en måneds tid etter at jeg selv manuelt forandret adressen min på nettet, for øvrig med en layout til forveksling lik Vålerengamagasinet. Det betyr at USBL nå har tilgang på min privatadresse, noe jeg setter svært liten pris på. Jeg har aldri vært medlem av USBL, har "ønsker ikke uadressert reklame" på postkassa mi, har reservet meg mot telefonsalg, og oppsøker SELV de organisasjonene jeg eventuelt skulle ha interesse av å være medlem av. USBL er ikke en av disse. Klansropet har jeg ennå ikke sett snurten av.

4) Kjell F. Jacobsen, som er ansvarlig redaktør av USBL-NYTT SPESIAL, skriver på lederplass blant annet: "13.000 medlemmer i Klanen og 27.000 Usbl-medlemmer har fått dette bladet. Hva med å bli medlem i begge organisasjonene?" Er det noen som kan tolke det i noen annen retning enn at dette er direktereklame?

5) Jeg vil bli svært overrasket om jeg ikke fremover vil motta annen direktereklame fra USBL, og at jeg selv må ta kontakt med USBL for å slette adressen min fra deres register. Det irriterer meg voldsomt. Det er ikke hovedpoenget. Hovedpoenget er at Klanen med dette selger sin etter hvert litt forslitte image som "uavhengig supportergruppe". Å selge medlemsregisteret sitt er slettes ikke uavhengig, det er ren business.

6) Det koster penger å være med i Klanen, en bitteliten sum jeg hittil har betalt med glede. Jeg forventer i det minste at denne summen forsikrer at personopplysninger om meg selv ikke blir misbrukt og videresolgt eller formidlet til en tredjepart, noe jeg opplever har skjedd i dette tilfellet.

Jeg forventer en umiddelbar opprydning i dette her, og en uforbeholden unnskyldning fra de som er ansvarlig for denne blandingen av kortene, og en forklaring på hva det egentlig er som har foregått når Klanens medlemsregister åpenbart ukritisk har blitt gitt eller solgt til USBL, samt en forsikring om at min adresse ikke blir solgt eller videreformidlet til andre.

Comment

Hiver meg på det Mikkel skriver her.

Vi har opp gjennom årene fått stadige uttalelser fra Klansstyret om at medlemsregisteret er hellig, og at det ikke selges til noen. Med dette frykter jeg at den barrieren er brutt, og at det nå vil bli lettere å selge registeret til andre i fremtiden.

Jeg skal unnskylde det denne ene gangen, men om det dukker opp mer direkteadressert reklame i fremtiden, selv om det er aldri så mye kamuflert som magasin, Klansrop eller lignende...

Og der scorer faen meg Start...
                    Ave Cæsar, Morituri te salutant.

Comment

klage meg her og klage meg der. synes det var ålreit jeg. faen det skal klages på alt for tida, hva er så gæærnt med det nummeret her? at det står usbl utafor og inni? skip de artiklene da vel. klanens medlemsregister har da ikke blitt solgt til noen, men dere mener det blir utnyttet til reklame? å få den nye skiva gratis er vel ikke sååå gæli?

jeg kan være litt enig med deg mikkel, hvis man ønsker å beskytte? adressen sin, men det her er da ikke altfor ille er det det? la oss ikke bli en gjeng paragrafryttere.

fornøyd jeg hvertfall...

Comment

Spesialutgivelsen

Vil bare understreke at dette ikke er en del av den abopakka flere av dere har betalt for, det er et TILLEGG. Dermed blir det sju Vål'enga Magasin i 2006, i stedet for de seks dere har betalt for.

Dette magasinet er et samarbeid mellom Klanen, Vål'enga Magasin og Usbl, hvor Usbl har tatt på seg mye av det økonomiske og organisatoriske, mens magasinet har stått for det meste redaksjonelle. Det går gratis ut til alle abonnenter i tillegg til Usbl-medlemmer og klansmedlemmer.

Det er videre ingen som blir registrert i noe skummelt register som gjør at det kommer til å pøse på med tilbud om leiligheter eller annet.

Bladet, som jeg personlig synes inneholder veldig mange bra artikler og morsomt lesestoff http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif, er virkelig ikke ment å støte noen, og det forunder meg at noen blir irritert over å få 68 sider med en OVERVEINDE del Vålerenga-stoff levert hjem til seg gratis.

Usbl er for øvrig en sponsor av Vålerenga som bruker mye penger på klubben, samarbeider med klubben om ballbinger i byen, støtter Vålerenga med leilighet for nyankommende spillere og som har en haug Vålerenga-supportere jobbende i organisasjonen og ikke minst som medlemmer.

Mats, redaktør Vål'enga Magasin

Comment

Re: Spesialutgivelsen

Misforstå meg rett, det er ikke blekka jeg klager på. (Gav god underholdning på ramma i stad, som et lite eksempel), men det at medlemsregisteret blir brukt til en slik utsendelse Klasstyrets uttalelser om dette tidligere.

Men som sagt, jeg skal unnskylde det denne gangen, men det bør ikke skje så ofte.
                          Ave Cæsar, Morituri te salutant.

Comment

Sitat: Den ons, 17 mai 2006 04:42 skrev Baggins:

> Misforstå meg rett, det er ikke blekka jeg klager på. (Gav god underholdning på ramma i stad, som et lite eksempel), men det at medlemsregisteret blir brukt til en slik utsendelse Klasstyrets uttalelser om dette tidligere.

Det er vel greit å presisere at USBL ikke har fått tilgang til Klanens medlemsregister. Utsendelsen er gjort via Klanens vanlige kanal, samme som brukes til Klansropet, Posten DM som naturlig nok får adressene, men noen overlevering av registeret har aldeles ikke skjedd!

Det er forferdelig trist å se at enkelte rakner fullstendig i sine verste antagelser uten å i det heletatt ha forespurt rundt de faktiske forhold på noen som helst måte. Skam dere! SKAM DERE!

All ære til Mats og Jon som har fått til dette i samarbeid med en av klubbens store (og snille) sponsorer, og som en meget bra ekstraservice ovenfor 45000 lesere!

Og til deg/dere som tror at alt er ondt; flytt til ei koie på fjellet nå! Dere kan sende meg anonyme postkort via Pango Dingo Pango så skal jeg sørge for å sende hermetikk og salt til dere. Da er dere trygge for alle denne dævelskapen.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Bra svar og for meg et greit svar i hvert fall. Kanskje burde styret gå ut med dette offisielt på en eller annen måte (neste klansrop etc.) slik at ingen tror Klanen har solgt registeret sitt til USBL. Det er tross alt ikke alle som bedyrer tida si foran tastaturet og debattforumet til Klanen. (Styremedlemmer trenger ikke be meg sende mail på dette, jeg tar det ansikt til ansikt.)
                              in Absinthia

Comment

Working...
                              X