Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Returrett?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Returrett?

Retur av kjøpte billetter.

Hvordan er reglene for slikt? Dersom man kjøper billett til en kamp, men finner ut i god tid at man ikke kan dra alikevell, har man noen mulighet for å returnere den?

Vil gjerne ha et svar basert på regler, ikke sjappas meninger her
    IKAROS

Er det ikke noe med kjøpsloven som sier 14 dagers returrett?

Comment

Så vidt jeg vet har du ingen returett på varer som er kjøpt over disk. 14 dager returrett gjelder på varer som er kjøpt på nett, som ikke er et "personlig salg". Om det er er egne regler for billetter vet jeg ikke.

Comment

Originally posted by øyavif View Post
        Så vidt jeg vet har du ingen returett på varer som er kjøpt over disk. 14 dager returrett gjelder på varer som er kjøpt på nett, som ikke er et "personlig salg". Om det er er egne regler for billetter vet jeg ikke.
        Sikker på det? Mente 14 dagers returrett kun gjelder dersom du har blitt kontaktet av selger, som for eksempel ved dør- eller telefonsalg. Det gjelder i hvertfall ikke for billetter kjøpt gjennom sjappa.

Comment

så vidt jeg kan skjønne er det kun ved fjernsalg angreretten gjelder....

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...&emne=angre*&&

EDIT: leste ikke nøye gjennom teksten her, bare skumma fort igjennom noe, så ikke skyt meg om jeg tar feil

Comment

Originally posted by Jørn View Post
            Sikker på det? Mente 14 dagers returrett kun gjelder dersom du har blitt kontaktet av selger, som for eksempel ved dør- eller telefonsalg. Det gjelder i hvertfall ikke for billetter kjøpt gjennom sjappa.
            Er riktig det at det gjelder hvis man blir kontaktet av selger. Hvis du går inn i en butikk er det du som har oppsøkt handelen, på sett og vis, ikke de som har oppsøkt deg, altså har du ikke angrerett i sånne situasjoner (som kjøp av ting i sjappa). (Legg merke til at man kan få bedre vilkår av butikken.) Men angrerett gjelder også "utenfor fast utsalgssted" altså på stands og greier. Og på nettet som regel.

Det er hva jeg husker fra rettslæretimene jeg hadde for litt over ett år siden så jeg er ikke skråsikker på dette her lenger
            I'm yo huckleberry!

Comment

Working...
            X