Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor har ikke Sjappa bedre webshop? *

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor har ikke Sjappa bedre webshop? *

Vi er Norges beste fotnall lag , og har utrolig mange supportere bådi i Oslo og for øvrig i landet , men vi MÅ ha Norges dårligste webshop, og da spør jeg meg : HVORFOR??

Synes det er dårlig av en så populæør, og bra klubb , skal ha så dårlig webshop, som aldri nesten har noen varer , og som aldri er up to date

Jeg personlig synes dette er utrolig flaut , når man kikker på de andre fotball lagenes sine webshoper

Er det ikke mulig å få Sjappa på nett til å bli den beste med mye utvalg ?

Re: Hvorfor har ikke Sjappa bedre webshop? *

Jeg er enig i at Sjappa.net kunne vært langt bedre, det samme gjelder forumet her og VIF-fotball.no (som er så sjelsløst at jeg blir kvalm).

Jeg ønsker meg en NY webløsning, der HELE VIF er representer. Alle idrette under paraplyene under et felles design, men med litt eget preg på hver av sidene. Samt EN god Webshop.

Klanen på sin side, kan ruste opp forumet her slik at det står litt mer i stil med "nye" Klanen.no - som er veldig bra.

--

Såvidt jeg har forstått* har det vært en del intern "uro" i Sjappa det siste året. Hvis dette er riktig, er det forståelig at de har brukt mest tid på den fysiske butikken.

-

*lederskifter osv, litt sånne ting som sikkert skaper en del "uro" - ikke bråk, eller krangel, men litt ustabile forhold.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Å ruste opp forumet her er noe som står på lista vår, men vi har rett og slett ikke nok arbeidskapasitet blant dem som har kompetanse på den slags. Er det noen som føler at de har noe å bidra med her, så send gjerne en mail til dugnad ætt klanen dått no.

Men det er også greit å vite at en del av de mulighetene dere ikke har her, er på grunn av bevisste valg. Blant annet ønsker vi fokus på innhold framfor blinkende signaturer etc. Det er støtte i programmet vi bruker i dag til langt mer "morsomme" effekter, men vi velger å ikke bruke dem.

- svarer lille i på vegne av klanen.no og klanen.no's forum. Sjappa og VIF får svare for seg selv.

Comment

For å si det sånn så er jeg jævlig glad for at dere som styrer forumet har latt disse effektene utebli.

Et mer lettlest og rent forum skal du lete lenge etter. For å si det enkelt så oppfordrer det til diskusjon framfor masse piss og møl over alle sidene (spesielt med tanke på det fjortisinntoget som har vært). Personlig så skjønner jeg ikke helt hva som trengs å forandres på.

Når det gjelder sjappas webshop så kan man si mangt om den, men skal webshopen være en hovedprioritet? Helst ikke det nei. I motsetning til andre klubber har vi en supportersjappe som ligger veldig sentralt til, har åpent hver eneste dag, og som faktisk er en ordentlig butikk, ikke et kontor med masse pappkasser.

Jeg vil tro at alle med en viss vålerenga-tilhørighet er innom Oslo av og til, og da er det ikke det største problemet å komme seg ned til sjappa. Trikken stopper tross alt ti meter fra døra...

Comment

Sitat: Den tor, 02 november 2006 01:22 skrev nada:

> Personlig så skjønner jeg ikke helt hva som trengs å forandres på.

Uten noen markedsundersøkelse som referanse for det vil jeg allikevel tørre å påstå at en slik oppfatning går i retning av fargekomposisjonen, altså at man ønsker en "Vålerengafisering" av look & feel.

Fargene etc. som brukes her er helt og holdent out of the box.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

...men vi har vel først og fremst snakka om å oppgradere forumet fordi det er knølete driftsmessig og adminmessig. (Vi er litt late, og ønsker oss mindre å gjøre...)

Comment

Sitat: Den tor, 02 november 2006 07:42 skrev lille i:

> Vi er litt late, og ønsker oss mindre å gjøre...

...og har lite folk, siden ingen (tekniske gnomer) melder seg frivillig.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Det jeg ville sett i forumet er bedre fargevalg og litt mer tilpasset visning.

Lesbarheten er heller ikke på topp, linjene blir for lange osv.

Tekstmessig synes jeg man skulle fått muligheter for å merke opp teksten med fet og kursiv, samt direkte linker. Farger må man ikke finne på å "slippe løs".

Comment

Sitat: Den tor, 02 november 2006 21:18 skrev qxvrea:

> Det jeg ville sett i forumet er bedre fargevalg og litt mer tilpasset visning.

>

> Lesbarheten er heller ikke på topp, linjene blir for lange osv.

>

> Tekstmessig synes jeg man skulle fått muligheter for å merke opp teksten med fet og kursiv, samt direkte linker. Farger må man ikke finne på å "slippe løs".

-------

kansje tilby dine tjenester å lage en bedre side da

Comment

...og det har han gjort...

Comment

Når det gjelder Sjappas webshop så har den de siste årene vært driftet av vår leverandør på tekstil, dette fordi det har vært enklest slik fordi den samme leverandøren har også vært vår lagerpartner og holdt vårt lager.

Denne avtalen går nå ut ved nyttår, de fleste klagene vi får er selvsagt at det i den siste tiden ikke har vært varer på webben osv, og det har sine naturlige grunner. Vi jobber nå slik at det skal være en ny webshop oppe i løpet av denne mnd som også skal inneholde varer http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Så vi skal bestrebe oss på og bli bedre fremover.

Kom gjerne med innspill om ting dere ønsker på siden.

Frode

Comment

- Behold gjerne noe av designet, men dropp disse "mellomstasjonene"

- Billettsalg for medlemmer som ikke bor i Oslo (hvis det lar seg teknisk gjøres)?

Da tror jeg det ville vært bra... Ihvertfall det jeg har å "be" om. Bor i Oslo selv, men var litt trøbbel med billetter før... SELV om dere var veldig hjelpsomme til tider.

Comment

Nja... Jeg mener jo at de siste to tredjedelene(?) av produktene som selges i Sjappa bør legges ut på web'en. Da vil Sjappa-på-nett bli bedre. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

Comment

Working...
                          X