Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Barometer for sesongkort 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Barometer for sesongkort 2007

Sitat: Den tir, 16 januar 2007 21:47 skrev Cyrus:

> Sikker på at det ikke var 31. desember? http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif

Selvfølgelig var det 31.desember.

Savner litt oppdateringer.

Sesongkort er veldig viktig for snittet vårt

Blårøde brødre

Comment

Synes også det er for dårlig at det ikke har vært oppdatering på antallet solgte sesongkort siden 1. januar.

Når det gjelder sesongkort for Vålerengakamper tror jeg problemet først og fremst er at folk vet det er enkelt å få billet uansett om man venter til kampdag. Selv om man får 3 kamper "gratis" med sesongkort på Vestbredden, og 4 kamper + 50 kr avslag på den 5. kampen på Cola Øvre (merkelig at det er forskjell på de to tribunene), er det mange som vet at de ikke kommer til å gå på alle 13 kampene. Det kan være pga ferie og ikke minst at folk har en tendens til å velge sommer og sol i stedet for kamper mot Odd, Sandefjord og Tromsø. Det kan vi tydelig se ved at vi kan ha et bunnivå på 8-9000 og toppnivå på 20000.

Andre klubber, med mindre stadioner, har høyere sesongkortsalg fordi folk vet de må ha det for å få med seg toppkampene.

Men jeg har tro på gode publikumstall i år (selvsagt avhengig av at vi vinner kamper). Gunstige tidspunkt for toppkampene, bare en kamp som peker seg ut som dårlig besøkt (22. juli mot Tromsø). Dessuten tror jeg Aalesund og Strømsgodset vil ha med mye mere folk enn det Molde og Ham-Kam hadde.

Comment

Sitat: Den ons, 17 januar 2007 10:09 skrev Pondus:

> Synes også det er for dårlig at det ikke har vært oppdatering på antallet solgte sesongkort siden 1. januar.

>

----

Av og til har noen ferie, i dette tilfellet har oppdateringsmannen fra Sjappa (les: Veie) ferie, derfor ingen oppdateringer enda. Det vil nok komme i starten av neste uke, når Veie har tatt veien (hei ja!) hjem til det milde vinter-Norge.

Comment

Sitat: Den ons, 17 januar 2007 11:32 skrev foomatic:

> Sitat: Den ons, 17 januar 2007 10:09 skrev Pondus:

>

> > Synes også det er for dårlig at det ikke har vært oppdatering på antallet solgte sesongkort siden 1. januar.

> >

> ----

>

> Av og til har noen ferie, i dette tilfellet har oppdateringsmannen fra Sjappa (les: Veie) ferie, derfor ingen oppdateringer enda. Det vil nok komme i starten av neste uke, når Veie har tatt veien (hei ja!) hjem til det milde vinter-Norge.

Jeg synes det er skikkelig dårlig at Veie i det hele tatt får lov til å ta ferie.

Han må da ha langt viktigere ting å drive med? For eksempel å telle solgte sesongkort?

Comment

Oppdatering idag da, på klanen.no og det er fortsatt bare solgt 3751 kort. Også kan man lese på www.fxt.no prisene hos de forskjellige lagene, og det er ikke langt unna at det er enga på topp der også...
            IKAROS

Comment

Er nok dette "kontraktsgreiene" som har skremt folk. Desverre.

Først noen felt, så alle felt, deretter noen felt igjen. Ordlyden "kasta vekk" i media og ellers.

Comment

Tror ikke det er DET som har gjort at vi ikke har solgt mer. De fleste andre lagene i tippeligaen har ca 10 000 færre seter på stadion. Det er dermed litt mer usikkert å faktisk få komme på kampene. Også kan man ikke utelukke at det er forskjell på å betale 1700 for å stå på bredden mot å betale 600 for å stå på langsiden til stabæk. Hadde vi solgt sesongkort for 600 hvor som helst på stadion er jeg rimelig sikker på at dem ville vært borte dersom vi brukte litt tid på å reklamere for dette. Og 1700 ekstra i juletider kan være mye for mange.
                IKAROS

Comment

Den oppdateringen på klanen.no er jo akkurat den samme som 31.desember.

Tror vi bør vente til Veie er hjemme fra ferie til uka og kan oppdatere.

Her er noen saker som kan/bør gjøres:

- Sende ut brev til medlemmer av klanen og klubben.

- Markedsføre sesongkortene på vif.no,klanen.no og vpn.no

- Fortelle om fordelene med et sesongkort

- Inkludere kortene som er solgt til sponsorer og andre konsepter(som blr gjort i fjor)
                  Blårøde brødre

Comment

Sitat: Den tor, 18 januar 2007 09:15 skrev ThomasEnga:

> Den oppdateringen på klanen.no er jo akkurat den samme som 31.desember.

>

> Tror vi bør vente til Veie er hjemme fra ferie til uka og kan oppdatere.

>

> Her er noen saker som kan/bør gjøres:

> - Sende ut brev til medlemmer av klanen og klubben.

> - Markedsføre sesongkortene på vif.no,klanen.no og vpn.no

> - Fortelle om fordelene med et sesongkort

> - Inkludere kortene som er solgt til sponsorer og andre konsepter(som blr gjort i fjor)

Hva med å markedsføre litt utenfor vif.no, klanen.no og vpn.no?

Det viser seg at det er mye lettere å få NYE kunder, enn å beholde de gamle. Nei jeg sier ikke at vi ikke skal sende ut brev til medlemmer av klanen osv. Bra forslag det, men man må satse på å få med enda flere hele tiden. Ikke vet jeg om dette er gjort, men en annonse i Aftenposten feks som er oslo avis kunne vel vært en ide.

Om dem hadde valgt seg ut ett par segmenter som dem ville satse på, som feks ungdommer i 16-22 års alderen som engasjerer seg mye lettere i noe nytt enn de eldre, og gått for en markedsføring som ville nådd frem til disse tror jeg dem kunne solgt en del mer.

Og har hørt noe om at dem har gitt bort billetter i VG øvre osv gratis til lag rundt om i oslo. Kunne kanskje være en ide å heller prøve å gi dem ett bra tilbud på sesongkort før sesongen?

La dem spare noen kr dersom 10 personer eller flere fra laget kjøper.

Men dette er bare forslag jeg kommer på her og nå, men jeg syns uansett noe burde gjøres.
                    IKAROS

Comment

Sitat: Den tor, 18 januar 2007 16:59 skrev superman:

> Det viser seg at det er mye lettere å få NYE kunder, enn å beholde de gamle.

...og det har du lest i noe du har skrevet selv?

mvh

Ogni M

Comment

Nei jeg studerer markedsføring så jeg kan litt om faget.

Dersom du får lyst kan du gå å kjøpe deg boka Philip Kotler - Marketing Management.
                        IKAROS

Comment

: Den tor, 18 januar 2007 16:59 skrev superman:

>

> > Det viser seg at det er mye lettere å få NYE kunder, enn å beholde de gamle.

> __________________________

>

Denne sugne teorien stemmer neppe med praksis når vi snakker fotballsupportere. Det er vel lettere å selge sesongkort til folk som er på kamper enn å selge til folk som aldri har vært på kamp...? Jeg ler av teorien din her.

E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

Sitat: Den fre, 19 januar 2007 17:24 skrev superman:

> Nei jeg studerer markedsføring så jeg kan litt om faget.

> Dersom du får lyst kan du gå å kjøpe deg boka Philip Kotler - Marketing Management.

Jeg kjenner godt til boken. Et hovedtema i hele boken er jo hvordan beholde kunder ved stadig å tilføre dem en verdi de er villig til å betale for.

Jeg siterer fra boken du nevnte:

"The cost of attracting a new customer is estimated to be five times the cost of keeping a current customer happy."

Men jeg er selvsagt ikke uenig i at Vålerenga kunne vært mer synlig i forhold til markedsføringstiltak for sesongkort.
                            mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den søn, 21 januar 2007 19:52 skrev Grøstad:

> : Den tor, 18 januar 2007 16:59 skrev superman:

> >

> > > Det viser seg at det er mye lettere å få NYE kunder, enn å beholde de gamle.

> > __________________________

> >

>

> Denne sugne teorien stemmer neppe med praksis når vi snakker fotballsupportere. Det er vel lettere å selge sesongkort til folk som er på kamper enn å selge til folk som aldri har vært på kamp...? Jeg ler av teorien din her.

>

Ser du ofte reklamer for at det er kamp til søndag? Eller kommer du bare fordi du selv leiter det fram, eller vet at det er kamp? For å få nye folk til å komme på kamper sier det seg selv at man er nødt for å gjøre noe! Kan ikke sitte å vente på at folk som kanskje syns fotball er morro skal selv finne ut når det er kamper og hva det koster osv osv, når dem kanskje aldri har vært på en fotball kamp før. Man må gidde å engasjere seg litt for at det skal komme flere. Eller ler du av det?.. Kanskje derfor vi har så få tilskuere på kampene i forhold til befolkning i byen sammenligner med bergen og trondheim.
                              IKAROS

Comment

Sitat: Den søn, 21 januar 2007 20:18 skrev superman:

> Ser du ofte reklamer for at det er kamp til søndag?

Jeg ser reklamer i forkant av hver kamp jeg. Er du blind? Eller bare vil du ikke se?

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                                X