Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Barometer for sesongkort 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Barometer for sesongkort 2007

Sitat: Den søn, 21 januar 2007 20:18 skrev superman:

>...Man må gidde å engasjere seg litt for at det skal komme flere. Eller ler du av det?..

Kunne ikke du fortelle litt om hvordan du engasjerer deg, foruten det å sitte bak et tastatur og mene mye om ting som bør gjøres bedre?

Tror Grøstad - med rette - lo av din forståelse av Kotler. Men Onigo M ga deg jo heldigvis et lite gratiskurs. Så nå står du kanskje til eksamen.

Comment

Sitat: Den søn, 21 januar 2007 20:34 skrev Nesrene:

> Sitat: Den søn, 21 januar 2007 20:18 skrev superman:

>

> > Ser du ofte reklamer for at det er kamp til søndag?

>

> Jeg ser reklamer i forkant av hver kamp jeg. Er du blind? Eller bare vil du ikke se?

>

Ja det er nok at jeg bare ikke VIL se tror du ikke? VIF sier jo selv også at enga er for dårlig profilert i oslo. Så er vel kanskje dumt å sitte her å fortelle hvor bra dem gjør det? Det med å henge opp Oslos stolthet i neonlys på taket av fred olsens gate 6 var "starten på en større profileringskampanje".

På tide at det skjer noe for å lage mer stemning i hele byen som dem har da i lillestrøm bergen og trondheim, ikke bare klamre oss til de som faktisk er på kamper nå.

Det er sikkert noe reklame, men mer burde det være ettersom det er flere enn meg som ikke får det med seg. Feks, lsk deler ut klistemerker til alle vil ha på romerike taxi. Dem setter det i bakruta - når neste kamper er osv. De har annonser i avisa, og har til noen kamper i året en ordning som går ut på at dem som er med i kanarifansen kan selge billetter billig til folk som ikke pleier å gå på kamper for å få med flere. Og om du lurte, Kanarifansen har vokst mye de siste to åra. (De er fortsatt små, men runda 5000 i år).

Det er igjen det ejg foreslo i ett tidligere innlegg. Ikke gi bort gratis billetter, men prøve å selge dem billig istedet. Dessuten, når folk skal selge dem selv til venner og bekjente går det også til folk som anntakelig vil komme oftere. Man kjenner jo dem man prøver å få med seg og deres interesser.

MEN - jeg er tydeligvis ganske aleine om å syns at vif burde gjøre mer for å få med flere folk på kampene så er vel bare dumt å sitte her å skrive. Men oslo har vel litt over 500 000 innbyggere. Burde være mulig å samle 20 000 av disse annenhver søndag syns jeg..
      IKAROS

Comment

Sitat: Den søn, 21 januar 2007 21:09 skrev superman:

> Ja det er nok at jeg bare ikke VIL se tror du ikke? VIF sier jo selv også at enga er for dårlig profilert i oslo. Så er vel kanskje dumt å sitte her å fortelle hvor bra dem gjør det? Det med å henge opp Oslos stolthet i neonlys på taket av fred olsens gate 6 var "starten på en større profileringskampanje".

Nå skrev ikke jeg at jeg synes man verken gjør nok, for lite eller for mye. At du klarte å lese ut ett av de tre alternativene får stå for din egen regning.

Men jeg ser altså annonser i forkant av kamper. Alle hjemmekamper. Og jeg ser det i media i nedslagsfeltet. At det er flere enn bare sesongkortinnehaverne som er til stede på Ullevaal tyder på at flere enn meg ser disse annonsene. Eller...?

Man kan aldri gjøre nok. Det finnes ikke mulig å oppnå målet nok. Dessverre så er det slik i virkeligheten at nok også stoppes av den kjedelige virkeligheten som kalles økonomisk muskel.

Den muskelen klarer ikke i praksis å bære hva det ville koste med helsides annonser i alle riksdekkende media, samt alle lokale like.

Selvfølgelig er det en investering ikke bare i sanntid å reklamere, men heldigvis er det ikke slik nu at man reklamerer for alt man har - og så ikke har - for å så ta en (siste) tur til skifteretten.

Kjenner du prinsippet om at små skritt også bringer en til målet?

Ikke det nei...

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Jeg sier heller ikke at vi skal reklamere i alle riksdekkende media, men det finnes da mange andre tiltak man kan gjøre? Som f.eks det jeg skrev kanaris driver med. Selge til venner og bekjente.

Sett at feks (jaa det er sikkert mange ting som tilsier at dette er en dårlig ide, du trenger ikke ramse det opp)noen medlemmer i klanen får 10-20 billetter hver som dem skal selge til folk dem vet ikke går på kamper til vanlig, eller kanskje har hatt lyst men aldri blitt noe av e.l. Er ganske sikker på at du, om du har ett normalt sosialt nettverk, klarer å finne fem stk som kunne tenke seg å dra på fotballkamp, og med litt innsats fem til.

Dette Er Bare Ett Eksempel.

Dersom du nå fikk vite i februar/mars at til vår andre hjemmekamp, som er mot strømsgodset 28 april. En lørdag... til den kampen får du 10 billetter som du skal selge til folk som vanligvis ikke går på kamper, eller hvertfall sjelden. Du hadde, dersom du hadde engasjert deg litt, klart det fint.

Dette ville ikke kostet Vif noe som helst, men dem ville tjent penger. Regner da selvfølgelig med at du ikke skal ha lønn for dette. Dette er noe LSK har gjort feks mot Rosenborg ifjor på åråsen. Jeg kjenner flere som solgte mange billetter og dette er jo bra for klubben. Klanen er stor - vi er mange - og om vi hjelper til litt innimellom så hadde det hjulpet klubben mye.

Jeg vet ikke med deg, men dersom jeg hadde lest på klanen.no at det bare var å møte opp på valle og hente så mange billetter du klarte å selge - så hadde jeg henta noen ja!

Tiltak som det her ville ikke kostet vif noe særlig, og vi hadde fått flere på kamper. Noen av dem som kommer ville mest sannsynlig bli "bitt av basillen" og kommet igjen.

Det er mye som kan skje om man bruker det man har av hjelpemidler. Alt trenger ikke koste all verden. Målet her vil jo være å få flest mulig til å møte opp på ullevaal når vi spiller, og måten vi gjør det på må da være det samme. Er man litt kreativ så kan man oppnå ganske mye med ganske lite. Tror jeg da!

Håper ikke du hogger hue av meg for dette her, men jeg syns tiltak som dette kan være bra. Og både du og jeg vet jo at det er en del folk som virkelig blør for enga, som ville ofra LITT tid for å gjøre noe bra for klubben.
          IKAROS

Comment

Si meg, leste du Kotler opp-ned eller hva?

Det er jo grunnleggende markedsføringsteori at det er billigere å holde fast på kunder ved å holde dem fornøyde enn det er å skaffe seg nye.

Comment

Sitat: Den tir, 23 januar 2007 13:12 skrev lille i:

> Si meg, leste du Kotler opp-ned eller hva?

>

> Det er jo grunnleggende markedsføringsteori at det er billigere å holde fast på kunder ved å holde dem fornøyde enn det er å skaffe seg nye.

Hehe, så drastisk vill jeg ikke uttrykke meg... trodde kanskje Kotler-sitatet beviste nok.

Men man trenger ikke å være eller å lese Kotler for å forstå det. Hvorfor har alle slags firma (fra bensinstasjoner til flyselskap, selv pizzasjapper og kaffebarer) fordels- og lojalitetsprogrammer for sine kunder, tro? Gavemildhet eller profittmaksimering?
              mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den tir, 23 januar 2007 13:12 skrev lille i:

> Si meg, leste du Kotler opp-ned eller hva?

>

> Det er jo grunnleggende markedsføringsteori at det er billigere å holde fast på kunder ved å holde dem fornøyde enn det er å skaffe seg nye.

Leser du det JEG skriver oppned eller hva?

Om du går litt opp så ser du at det står at det er LETTERE å få nye kunder enn å beholde de gamle! Dine nåværende kunder har allerede prøvd ditt tilbud, og vil stadig være på utkikk etter andre tilbud. Når det gjelder nye kunder vil du vøre "andre tilbud" for dem og det er lettere å tiltrekke seg disse.

Jeg vet ikke med deg, men jeg har A i markedsføring, markedsføring på bedriftsmarkedet og strategi så jeg burde vel vite hva jeg prater om?

Stor forskjell på dyrere og lettere...

IKAROS

Comment

Sitat: Den tir, 23 januar 2007 19:23 skrev superman:

> Sitat: Den tir, 23 januar 2007 13:12 skrev lille i:

>

> > Si meg, leste du Kotler opp-ned eller hva?

> >

> > Det er jo grunnleggende markedsføringsteori at det er billigere å holde fast på kunder ved å holde dem fornøyde enn det er å skaffe seg nye.

>

> Leser du det JEG skriver oppned eller hva?

> Om du går litt opp så ser du at det står at det er LETTERE å få nye kunder enn å beholde de gamle! Dine nåværende kunder har allerede prøvd ditt tilbud, og vil stadig være på utkikk etter andre tilbud. Når det gjelder nye kunder vil du vøre "andre tilbud" for dem og det er lettere å tiltrekke seg disse.

>

> Jeg vet ikke med deg, men jeg har A i markedsføring, markedsføring på bedriftsmarkedet og strategi så jeg burde vel vite hva jeg prater om?

> Stor forskjell på dyrere og lettere...

>

Og så tilbake til det opprinnelige temaet til tråden, barometer for sesongkort, det er nå oppdatert:

4041 stykk

Litt skuffende http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_sad.gif
                  +++

Comment

> Og så tilbake til det opprinnelige temaet til tråden, barometer for sesongkort, det er nå oppdatert:

>

> 4041 stykk

>

> Litt skuffende http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_sad.gif

Ja det var vel derfor hele diskusjonen startet. Fordi jeg mener vif burde gjøre noe mer for å selge flere sesongkort.

Vi ligger jo langt bak de andre her. Men fortsatt noen mnd igjen så får vel håpe det tar seg opp litt.
                    IKAROS

Comment

nytt tall ute 7030

frode

Comment

Solgt 7030 kort nå. Må ha lagt til sponsorsalget.

Comment

Det er sikkert bare nye kunder som har kjøpt sesongkort. De gamle er jo så vanskelige å beholde.

Like viktig som det tydeligvis er å holde Kotler opp-ned, er det å kunne skille barter og snørr, eller omvendt:

Klubben har aldri gjort særlig mye for å selge sesongkort eller markedsføre kamper til mannen i gata.

Den jobben har de i stor grad overlatt til noen få, frivillige sjeler i Klanen.

Kritikk og gode forslag mener jeg i all hovedsak bør rettes mot egen klubb.

Hvordan markedsføres f.eks. tilbudet til de som ikke vil stå og synge? Man kan da ikke mene at Klanen skal ta på seg denne jobben?

Og til sist, nok en gang: Skriblerier på et forum som dette fører svært sjelden til handling.

Comment

Sitat: Den tir, 23 januar 2007 21:42 skrev Disig:

> Solgt 7030 kort nå. Må ha lagt til sponsorsalget.

Litt over 6000 i fjor, men da var det uten sponsorsalget. (i følge "sikre" kilder på dette forumet)

Og nå melder vif.no om over 7000 på samme dag som klanen melder om litt over 4000 sesongkort.

3000 sponsorkort? eller betyr det at klubben har klart å selge 3000 sesongkort til den "vanlige" mann i gata som ikke er medlem av Klanen. Det er lov å drømme. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...n_confused.gif
                            www.tsbudbil.no

Comment

VIF.no forteller jo at det er solgt 7000 sesongkort kontra 6000 i fjor. Kan ikke tolke dette annerledes av vi 2,5 mmd før sesongstart har solgt 1000 flere kort enn i fjor. At Klanen.no melder om 4000 solgte kort er muligens kort solgt fra Sjappa, mens totalen er inkl sponsorer. Hvis dette ikke er tilfelle er den grafen på VIF.no rimelig desorienterende hvis den skal være ment som en trigger for å selge flere kort.

Uansett burde opplysninger gitt om solgte sesongkort være lik på Klanen.no og VIF.no

Comment

Kan noen som vet være så snill å fortelle hva disse 7030 sesongkortene innkluderer? Dette kontra de litt over 6000 i fjor. Ble MEGET glad når jeg så disse tallene!

Kan vi ha solgt over 1000 kort mere enn i fjor allerede nå!?

Comment

Working...
                                X