Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Operasjon Tilhørighet

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Operasjon Tilhørighet

    Molde har, i samarbeid med Røkke (selvfølgelig), satt i gang et prosjekt kalt "Operasjon Tilhørighet", noe vi absolutt burde se litt nærmere på. Opplegget er at lag og foreninger i klubbens naturlige nedslagsfelt får selge sesongkort til Moldes kamper. De sender pengene til MFK, mens Røkke betaler tilsvarende sum til lagene/foreningene. Nærmere 70 lag/foreninger deltar http://www.mfk.no/showText.asp?txtID...amp;level=5917



    Vi kunne legge tilrette for salg av sesongkort til Postbanken øvre og VG øvre. F.eks kunne kortet koste 1300 for voksne og 600 for barn på PB øvre. Vi måtte knytte til oss noen av våre hovedsponsorer i opplegget. Røkke gir bort like mye som kortet koster, så mye kan vi kanskje ikke forvente. Men for at det skal være en gulrot for lagene/foreningene burde de få f.eks 800 kr pr. solgte kort.



    Den store fordelen med "Operasjon Tilhørighet" er at vi får et direkte salg ut til svært mange i vårt nedslagfelt. De som kjøper sesongkort vil støtte både Vålerenga og sitt lokale fotballlag eller musikkorps. Prisene på kortene er lavere enn ordinære sesongkort/billetter. Men det vil uansett jevne seg ut om det selges f.eks 4000 kort i "Operasjon Tilhørighet" enn at det er tilnærmet tomt på nevnte tribuner.



    Vålerenga vil uansett måtte gjøre en jobb for å utvide tilskuermassen utover den harde kjerne fra Klanen. Akkurat derfor kan et slikt prosjekt sette større fokus på denne utfordringen. Molde hevder de ligger an til 7000 solgte sesongkort (alle typer inkl). Stemmer dette viser det at det er forsøket verdt.



    [Erstattet ordet "tilhørlighet" med "tilhørighet". -mod]

  • #2
    Re: Operasjon Tilhørighet

    Sitat: Den tor, 01 februar 2007 22:50 skrev Pondus:



    > Molde har, i samarbeid med Røkke (selvfølgelig), satt i gang et prosjekt kalt "Operasjon Tilhørlighet", noe vi absolutt burde se litt nærmere på. Opplegget er at lag og foreninger i klubbens naturlige nedslagsfelt får selge sesongkort til Moldes kamper. De sender pengene til MFK, mens Røkke betaler tilsvarende sum til lagene/foreningene. Nærmere 70 lag/foreninger deltar http://www.mfk.no/showText.asp?txtID...amp;level=5917

    >

    > Vi kunne legge tilrette for salg av sesongkort til Postbanken øvre og VG øvre. F.eks kunne kortet koste 1300 for voksne og 600 for barn på PB øvre. Vi måtte knytte til oss noen av våre hovedsponsorer i opplegget. Røkke gir bort like mye som kortet koster, så mye kan vi kanskje ikke forvente. Men for at det skal være en gulrot for lagene/foreningene burde de få f.eks 800 kr pr. solgte kort.

    >

    > Den store fordelen med "Operasjon Tilhørlighet" er at vi får et direkte salg ut til svært mange i vårt nedslagfelt. De som kjøper sesongkort vil støtte både Vålerenga og sitt lokale fotballlag eller musikkorps. Prisene på kortene er lavere enn ordinære sesongkort/billetter. Men det vil uansett jevne seg ut om det selges f.eks 4000 kort i "Operasjon Tilhørlighet" enn at det er tilnærmet tomt på nevnte tribuner.

    >

    > Vålerenga vil uansett måtte gjøre en jobb for å utvide tilskuermassen utover den harde kjerne fra Klanen. Akkurat derfor kan et slikt prosjekt sette større fokus på denne utfordringen. Molde hevder de ligger an til 7000 solgte sesongkort (alle typer inkl). Stemmer dette viser det at det er forsøket verdt.



    Høres ut som en bra idé egentlig. Men hvem skulle i så fall betalt dette for VIF? Å hvilke klubber kunne vært aktuelle, Lyn har jo grafsa til seg allverdens østkantklubber.



    Det vil jo ikke jevne seg ut om man selger 4000 sesongkort på en tribune som ellers ville vært tilnærma tom. Det vil gå med susende overskudd.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Operasjon Tilhørighet

      gxvrea skrev: "Høres ut som en bra idé egentlig. Men hvem skulle i så fall betalt dette for VIF? Å hvilke klubber kunne vært aktuelle, Lyn har jo grafsa til seg allverdens østkantklubber.



      Det vil jo ikke jevne seg ut om man selger 4000 sesongkort på en tribune som ellers ville vært tilnærma tom. Det vil gå med susende overskudd."



      De som evt kunne se nytten av å bidra måtte være sponsorer som Hafslund, ICA, Aftenposten, Narvesen, Nordea og Telenor. De bidrar i så fall ikke bare til at Enga får flere tilskuere, men også til at lokale lag/foreninger mottar støtte. Skulle prosjektet selge 4000 sesongkort, så ville det med 800 kr for hvert kort lagene/foreningene har solgt bety 3,2 mill. Det blir ca 530000 på hver av sponsorene hvis alle stiller opp. Disse sponsorene får jo noe igjen for pengene ved at de blir identifisert som bidragsytere til både toppidrett og breddeidrett, samt kultur.



      Hvis man ser på oversikten over de 70 lagene/foreningene som selger sesongkort for Molde ser man en veldig spredning på hva de driver med. En bedrift kjøpte f.eks 200 kort av en sykkelklubb (kortene ble delt ut til ansatte som viste interesse for å gå på kamper). Sykkelklubben mottar etter dette nærmere 300000 fra Røkke. Jeg tror det vil være mange lag/foreninger i Oslo øst, Follo, og deler av Romerike som kan tenke seg å forsøke dette. Tenk om nesten alle husstander fikk besøk av "selgere" fra lag som Grorud fotball, Vålerenga håndball, Nordstrand musikkkorps m.fl. I tillegg kunne de stå på stand på kjøpesentere og butikker. Jeg tror folk lettere kjøper sesongkort hvis prisene er lave og at de vet at de samtidig støtter det lokale idrettslaget.



      Poenget må være å få til en "Operasjon" som får fokuset på Vålerenga fotball i hele vårt nedslagsfelt og som samtidig bidrar med millionbeløp til småklubber og foreninger.

      Comment


      • #4
        Re: Operasjon Tilhørighet

        Syntes forslaget høres kjempebra ut, men hvem skal sparke i gang ballen? Blir vel en del arbeid med å legge det frem for sponsorer, sette det ut i verk, osv. Støtter absolutt forslaget!
        Glemmer aldri 29.10.05! [img]images/smiley_icons/icon_smile.gif[/img]

        Comment


        • #5
          Re: Operasjon Tilhørighet

          Sitat: Den lør, 03 februar 2007 13:13 skrev vipsa:



          > Syntes forslaget høres kjempebra ut, men hvem skal sparke i gang ballen? Blir vel en del arbeid med å legge det frem for sponsorer, sette det ut i verk, osv. Støtter absolutt forslaget!



          Det kan jo ikke være andre enn VIF Fotball selv som tar initiativ til et sånt prosjekt. Det er jo folk som er ansatt for å ta seg av markedsføring, men mitt inntrykk er at det er veldig stort fokus opp mot sponsorer og kanskje ikke så mye mot å trekke flere folk til kampene?



          Det kan ikke være noe galt å kopiere andre klubbers ideer. Tvert i mot tjener norsk fotball (hver enkelt tippeligaklubb spesielt) på at det er høye publikumstall i ligaen.



          Jeg synes også man kan vurdere å innvolvere spillerne i prosjektet, særlig de yngre som kan ha godt av å engasjere seg i noe annet enn selve fotballen. Med det mener jeg at en klubb/lag som har en god ide til et "stunt" for å selge sesongkort i sitt lokaldistrikt kan få besøk av en spiller i et par timer, f.eks på en stand på et kjøpesenter. Det kunne jo også slå særlig positivt ut ovenfor et stort marked blandt våre "nye landsmenn" at spillere som Mohammed Fellah, Glenn Roberts og Jalal El-Gharbi kanskje etablerer seg som stjernespillere på Vålerenga.

          Comment

          Working...
          X