Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga Fotball Drakter

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga Fotball Drakter

Så dagens RL match, og til min forbauselse så var det ingen Entra reklame på ryggen av de vakre draktene våre. Det har jeg selvsagt ingen ting i mot, ettersom jeg synes draktene er finere dess renere de er.

Saken er den at det rett og slett var drit kjipt å ha kjøpt ny drakt i sjappa med Entra på ryggen når ikke gutta spiller med det engang! Jeg ble forøvrig informert av sjappe medarbeider at Entra er på original drakta ved forespørsel (?)

MortenH -som ønsker seg orginal hjemmedrakta som gutta spiller med denne sesongen.

Re: Vålerenga Fotball Drakter

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 10:21 skrev arise:

> Så dagens RL match, og til min forbauselse så var det ingen Entra reklame på ryggen av de vakre draktene våre. Det har jeg selvsagt ingen ting i mot, ettersom jeg synes draktene er finere dess renere de er.

>

> Saken er den at det rett og slett var drit kjipt å ha kjøpt ny drakt i sjappa med Entra på ryggen når ikke gutta spiller med det engang! Jeg ble forøvrig informert av sjappe medarbeider at Entra er på original drakta ved forespørsel (?)

>

> MortenH -som ønsker seg orginal hjemmedrakta som gutta spiller med denne sesongen.

------

Om jeg ikke tar helt feil, så er drakter som brukes i E-cup og RL "renere" enn Tippeligadrakten. Tror nok Entra vil pryde ryggen når TL sparkes i gang.

Comment

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 10:31 skrev foomatic:

>Om jeg ikke tar helt feil, så er drakter som brukes i E-cup og RL "renere" enn Tippeligadrakten. Tror nok Entra vil pryde ryggen når TL sparkes i gang.

Kan dette bekreftes? (Hvem bør jeg evt. hendvende meg til for fakta her?) Jeg har ikke noe imot Entra som sådann. Jeg er bare interessert i å ha drakta som gutta spiller med denne sesongen (Tippeligaen).

Om Entra er på ryggen, hvor går da navnet? Under?

Comment

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 11:16 skrev arise:

> Sitat: Den fre, 02 mars 2007 10:31 skrev foomatic:

>

> >Om jeg ikke tar helt feil, så er drakter som brukes i E-cup og RL "renere" enn Tippeligadrakten. Tror nok Entra vil pryde ryggen når TL sparkes i gang.

>

> Kan dette bekreftes? (Hvem bør jeg evt. hendvende meg til for fakta her?) Jeg har ikke noe imot Entra som sådann. Jeg er bare interessert i å ha drakta som gutta spiller med denne sesongen (Tippeligaen).

>

> Om Entra er på ryggen, hvor går da navnet? Under?

>

>

Vi har da aldri hatt navn på ryggen i tippeligaen?
        228

Comment

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 11:16 skrev arise:

> Kan dette bekreftes? (Hvem bør jeg evt. hendvende meg til for fakta her?) Jeg har ikke noe imot Entra som sådann. Jeg er bare interessert i å ha drakta som gutta spiller med denne sesongen (Tippeligaen).

>

> Om Entra er på ryggen, hvor går da navnet? Under?

-----

Navn har vi kun på drakta i RL, UEFA, CL osv. Ikke TL og cup.

Beste "bekreftelsen" jeg kan gi er å se bilder fra La Manga-cup eller treningskampene fra Vallhall i vinter (VIF TV har bilder, TV2 har vel noen fra La Manga blant annet). Der spiller de vel med en så lik TL-drakt som mulig. (Blir kanskje noen endringer på noen sponsorer, men er ganske sikker på at Entra fortsetter)

Comment

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 11:34 skrev foomatic:

>Navn har vi kun på drakta i RL, UEFA, CL osv. Ikke TL og cup.

>Beste "bekreftelsen" jeg kan gi er å se bilder fra La Manga-cup eller treningskampene fra Vallhall i vinter (VIF TV har bilder, TV2 har vel noen fra La Manga blant annet). Der spiller de vel med en så lik TL-drakt som mulig. (Blir kanskje noen endringer på noen sponsorer, men er ganske sikker på at Entra fortsetter)

Stemmer det. Vi får tru det blir sånn.

Comment

Etter å gløttet litt rundt, kan jeg berolige deg med følgende linker:

Regler for reklame på drakt i Norge: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=771&cat=51832

Regler for reklame på drakt internasjonalt (UEFA kit regulations):

http://www.uefa.com/newsfiles/19061.pdf (se spesielt article 29)

Poenget er at i Norge kan man ha en (betalende) sponsor på ryggen, denne må være over draktnummeret. Under draktnummeret er det ikke lov med reklame, men siden en reklame for et veldedig tiltak ikke anses som reklame i denne sammenhengen har nesten alle lagene en eller annen form for "positivt budskap" nederst. Det ble som kjent litt bråk da vi hadde "Vålerenga og ICA mot Rasisme", da ble den plutselig ansett som betalt reklame. I tillegg kan man ha reklame både her og der etter norske regler.

Internasjonalt, altså når man følger UEFAs regler, kan klubber bare spille med én reklame, som de også har hatt i en nasjonal turnering/mesterskap. Dette er som regel da hovedsponsoren, i vårt tilfelle Hafslund. Dermed frigjøres reklameplassen på ryggen, og man setter da inn spillerns navn. Nå har jeg ikke dykket dypt nok i reglene for å sjekke om navnet er påbudt ved internasjonale kamper, eller om dette bare gjøres for å gi spillerne gleden av å ha navnet på ryggen.

Du kan derfor være relativt sikker på at det kommer til å stå Hafslund på brystet og Entra på ryggen også i TL i år. Og det kommer sikkert til å stå Telenor/Djuice på skuldern, USBL på sokka, og Narvesen på shortsen, i år som i fjor...
              Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 10:31 skrev foomatic:

> Om jeg ikke tar helt feil, så er drakter som brukes i E-cup og RL "renere" enn Tippeligadrakten. Tror nok Entra vil pryde ryggen når TL sparkes i gang.

>

>

Jepp, det er akkurat sånn det er. I «større» turneringer (CL, UEFA Cup, RL) er det kun generalsponsoren (på FORSIDA av draktene) som kommer med. Evt. reklame oppå ryggen blir skiftet ut med spillernavn.

Entra vil helt sikkert prege draktryggen i år òg.

Comment

Mener da å huske at det under disken i Sjappa henger et skilt, hvor det står at de trykker navn og nummer på draktene... Correct me if I'm wrong. Trykker de navn under tallet da eller?

Forøvrig så mener jeg personlig at det skulle vært påbudt med navn på alle fotballdrakter. Tippeligaen kunne hatt slik som i Premier League, at de bestemmer design på tall og bokstaver, og har forskjellige farger etter hva de forskjellige lagene trenger.

Comment

Fikk ikke redigert, så det blir ny post...

Men lurer på noe, anngående Hafslund teksten og logoen forran på brystet. Så på kampen i går at den runde logoen var til høyre for teksten forran, istedet for over teksten, slik det har vært. Er det bare noe som har vært i RL, eller er det slik den skal være fremover?

Se her, på bildene av Førsund og Freddy: http://www.nettavisen.no/ioslo/article918576.ece

Comment

Vel...

Svar på post #1:

Når man vil ha spillernavn, blir det trykket mellom Entra-logoen og et evt. draktnummer. Jeg personlig synes det blir altfor mye (og ikke akkurat veldig fint), så jeg «nøyer» meg med Entra-logoen og draktnummer 12 - når jeg kjøper drakter.

For det andre jeg er ikke noe særlig begeistra for å ha spillernavn og spesielle spillernummere generelt... Spillere kommer og går...

Svar på post #2:

Når det gjelder Hafslund-logoen (og skrifta) du så i går, er det også en greie som kun gjelder de «store» turneringene. Da kommer Hafslund-skrifta først og deretter en liten logo til høyre for skrifta. La merke til at det var sånn i RL 05/06, og har siden den gang lagt ekstra godt merke til de i de andre store turneringene òg.

Comment

Takk for svar! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Men hva er liksom poenget med å ha et annet desing på logo og skrift forran i "store" turneringer? Tviler på at dette er noe som Hafslund har bestemt selv... Finns det noen regler for sånt eller? Bare tillatt med én linje, ikke to osv. som det jo blir når man har logo over tekst.

Comment

Om du sjekker på pdf'en jeg linket til for et par innlegg siden, http://www.uefa.com/newsfiles/19061.pdf så kan du se at UEFAs regelverk (som jeg mistenker Royal League for å kopiere/låne) ikke tillater mer enn ti cm. høye brystreklamer - se på side 20 i pdf'en.
                          Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Sitat: Den fre, 02 mars 2007 23:48 skrev Marsh:

> Vel...

> Svar på post #1:

> Når man vil ha spillernavn, blir det trykket mellom Entra-logoen og et evt. draktnummer. Jeg personlig synes det blir altfor mye (og ikke akkurat veldig fint), så jeg «nøyer» meg med Entra-logoen og draktnummer 12 - når jeg kjøper drakter.

> For det andre jeg er ikke noe særlig begeistra for å ha spillernavn og spesielle spillernummere generelt... Spillere kommer og går...

>

da kan man jo bare kjøpe en helt plain drakt uten noe på, for så å få de til å trykke på hafslund foran og nr og navn bak. det har i alle fall jeg gjort.

Comment

Og hvor får man tak i en helt plain drakt? Alle draktene de har i Sjappa må vel ha reklamen og slikt på... eller?

Comment

Working...
                              X