Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Billettinfo - eller mangel på sådan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Billettinfo - eller mangel på sådan

www.vif-fotball.no er klubbens offiselle hjemmeside. Går man inn der for å finne billettinfo får man overhodet ingen hjelp om man skal kjøpe enkeltbilletter. Under menyvalget "Billetter" finner man kun info om sesongkort. Så lenge ca 15000 plasser er tilgjengelig for enkeltbilletter er det kritikkverdig at det ikke finnes info. Mange vet nok at billetter kan kjøpes på billettluka og annonser forteller også litt om billettkjøp. Men klubbens hjemmeside bør ha god og lettfattelig billettinfo.

Tar man en titt på Lyns hjemmeside finner man veldig god billettinfo. I tillegg har også Lyn et billettsystem som gir deg muligheten til å skrive ut billetten hjemme. http://www.lyn.no/index.aspx?id=10468&mid=1209

Send en mail til webredaktøren (vangsteinÆTTvifDÅTTno), så fikser han det helt sikkert.
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
      Send en mail til webredaktøren (vangsteinÆTTvifDÅTTno), så fikser han det helt sikkert.
      Joda det gjør han sikkert. Men jeg regnet faktisk med at det var en billettansvarlig i VIF som hadde ansvaret for å utforme billettopplegget med tilhørende info til folket, og at dette ansvaret ikke lå hos en web-ansvarlig. Fortsatt er det kun sesongkortinfo på vif-fotball.no samt info om frikort som gjaldt sesongen 2007!

Sammenlignet med våre konkurenter har vi dårligere billettsystem ved at man ikke kan skrive ut billetter selv, ei heller hente dem ut i billettluker på stadion. De må hentes på hos Narvesen eller 7-Eleven, noe som ikke er like enkelt hvis man ikke bor i byen. Tipper dette har sammenheng med vår sponsoravtale med Narvesen som igjen er knyttet til Billettluka. Her bør det presses på for å få til en bedre løsning.

Viking har f.eks et "Viking-kortet" som man får gratis, og så laster man bare ned kampbilletter til de kampene man ønsker å gå på og trekker kortet ved inngangen.

Comment

Kanskje jeg har misforstått problemstillingen, men mye av det du etterlyser står her:
        http://www.vif-fotball.no/article812318.ece
        Blant annet dette med utprinting av billetter hjemme....
        Life\'s too short not to

Comment

Originally posted by Lobo View Post
          Kanskje jeg har misforstått problemstillingen, men mye av det du etterlyser står her:
          http://www.vif-fotball.no/article812318.ece
          Blant annet dette med utprinting av billetter hjemme....
          Dette har nok blitt publisert i dag, 3 dager etter sesongstarten. Infoen ser grei ut den, men det mangler fortsatt info til de som bare møter opp på stadion og ønsker å kjøpe billett der. Stadionkartet burde også inneholde opplysninger om hvor man får kjøpt billetter utenfor stadion.

Ser at det står at man kan printe ut billetter hjemme. Usikker på om dette faktisk er mulig pr i dag. På billettluka står det fortsatt kun "henting" som valg. Men jeg får ikke sjekket dette nærmere nå.

Synes også det er pussig at man på billettluka kan kjøpe 14 billetter til Gamle Konge på Vestbredden.

Comment

Vedr ny billettside som ble lansert 1 april, som også skal inneholde print at home (integreres forhåpentligvis ganske snart, skulle vært på plass i dag)
            Tar med innspill vedr salg av billetter kamp dag som så absolutt burde være med i oversikten.
            Kom gjerne med flere gode innspill

frode

Comment

Originally posted by frodev View Post
              Vedr ny billettside som ble lansert 1 april, som også skal inneholde print at home (integreres forhåpentligvis ganske snart, skulle vært på plass i dag)
              Tar med innspill vedr salg av billetter kamp dag som så absolutt burde være med i oversikten.
              Kom gjerne med flere gode innspill

frode
              Takk for fin tilbakemelding!

Har blitt veldig fascinert av tilbudet Viking har med "Viking-kortet". Dvs at man kan laste ned enkeltbilletter til kortet og bruke det ved inngangen på samme måte som folk bruker sesongkortet sitt. Dette er forsåvidt bare et supplement til det vi opplegget vi har i dag, men jeg kunne tenke meg at det ble brukt i en større sammenheng.

Hørte Pål Breen beklage seg over at Oslo-folket sviktet VIF, men at vi nå skulle forsøke å kapre flere familier og generelt nå ut til flere. I den forbindelse tenkte jeg det kunne være en god ide å sende ut et "VIF-kort" til alle husstander i Oslo-regionen (kanskje unntatt Lillestrøm da) sammen med litt info og reklame. Så kunne man legge inn noen fordeler i kortet som ble utløst første gang man laster ned en billett, f.eks noe fra Sjappa eller noe fra en eller flere av våre sponsorer. Man kunne også gi bonus for antall billetter som er lastet ned, f.eks at hver 10. billett er gratis. De som tar i bruk kortet kan f.eks registrere seg på nettet og ved hjelp av "min side" ordne det meste selv.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                Takk for fin tilbakemelding!

Har blitt veldig fascinert av tilbudet Viking har med "Viking-kortet". Dvs at man kan laste ned enkeltbilletter til kortet og bruke det ved inngangen på samme måte som folk bruker sesongkortet sitt. Dette er forsåvidt bare et supplement til det vi opplegget vi har i dag, men jeg kunne tenke meg at det ble brukt i en større sammenheng.

Hørte Pål Breen beklage seg over at Oslo-folket sviktet VIF, men at vi nå skulle forsøke å kapre flere familier og generelt nå ut til flere. I den forbindelse tenkte jeg det kunne være en god ide å sende ut et "VIF-kort" til alle husstander i Oslo-regionen (kanskje unntatt Lillestrøm da) sammen med litt info og reklame. Så kunne man legge inn noen fordeler i kortet som ble utløst første gang man laster ned en billett, f.eks noe fra Sjappa eller noe fra en eller flere av våre sponsorer. Man kunne også gi bonus for antall billetter som er lastet ned, f.eks at hver 10. billett er gratis. De som tar i bruk kortet kan f.eks registrere seg på nettet og ved hjelp av "min side" ordne det meste selv.
                Som tillegg til dine glimrende tanker vil jeg også lagt til at et evt. sesongkort jo også kan "lastes inn" på et slikt Vålerengakort - da slipper man en del administrasjon i forhold til det, samt at kundene ikke trenger å dra innom Sjappa for å hente det ut.
                mvh

Ogni M

Comment

vi kommer garantert til og komme med ett slikt kort vi også, det er ikke noe kort man bare sender ut, Viking selger de kortene til kr 100,- (dvs ett kort du kan fylle på med kamper) . Tanken er at det samme skjer her, man kjøper ett kort og det fyller man opp sesongbilletter med osv.

frode

Comment

Vedr ny billettside som ble lansert 1 april
                    Den nye billettsiden ser mye bedre ut enn den gamle.
                    Det hadde kanskje dog vært en idé å prøve seg på noen andre farger enn 4 forskjellige nyanser av grønt? Kan være litt vanskelig å se forskjell på de forskjellige prisklassene...
                    228

Comment

vi kommer garantert til og komme med ett slikt kort vi også, det er ikke noe kort man bare sender ut, Viking selger de kortene til kr 100,- (dvs ett kort du kan fylle på med kamper) . Tanken er at det samme skjer her, man kjøper ett kort og det fyller man opp sesongbilletter med osv.

frode
                      Kjempebra at noe er på gang. Når det gjelder Viking får du kortet gratis ved oppmøte i butikken dems, eller det koster 50 kr hvis man vil ha det sendt hjem http://www.viking-fk.no/newsread/news.asp?n=5060. Grunnen til at jeg foreslo at slike kort kunne være masseutsendt var at da når man frem til alle husstander med en nyhet som gjør det enklere å skaffe seg billetter. Kortet aktiviseres ved første billettkjøp, og da kan folk registrere seg samtidig. Så er det vel bare fantasien som setter begrensninger for hva man kan bygge inn i et sånt kort etterhvert.

Comment

Working...
                      X