Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Pålydende på billett

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toy S [Utestengt]
    replied
    Denne " Tove " driver på vgd med dette også, så tydlig en misunnelig bonde dette som skal prøve å skape kvalme..
    Anbefaler å stenge nicket isåfall..

Her er vgd tråden :

http://vg.transact.no/Item.asp?Group...ala%20og%20tar...

Leave a comment:

• lille i
    replied
    Hvordan i alle dager får du dette til å være dobbeltmoralisme?

Forbudet mot å videreselge billetter du har kjøpt i egenskap av å være medlem er for å sørge for at de billettene Klanen har jobbet fram retten til å fordele til sine medlemmer ikke skal havne på avveie, og at ingen skal misbruke sine rettigheter som medlem. Man melder seg inn i Klanen for å støtte Vålerenga, ikke for å kunne spekulere i billetter.

At Sjappa som er en virksomhet som er avhengig av overskudd tar seg betalt for å selge billetter er helt normalt. Alternativet er en frivillig bemanna billettbod drevet av Klanen. Med det vi ser av normal oppslutning rundt frivillig innsats er det vel lite trolig at det skulle la seg gjennomføre hele sesongen.

At LSK (og andre) krever billettavgift før de gir billettene videre til Sjappa/Klanen er det som stinker. De har tross alt ikke utgifter til å distribuere disse billettene (bortsett fra å skrive ut og sende over til oss). Hadde LSK fulgt lovens hensikt her hadde de gitt faen i å kreve inn avgift for en jobb de ikke gjør, og Sjappa hadde solgt billettene til pålydende.

Samtlige innlegg du har skrevet på dette forumet handler om denne tieren, dette lukter troll...

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Det er lov å videreselge billetter til pålydende, ikke sant? Hva om jeg har en konsertbillett til 200 kroner til overs. Du kjøper den for 200 kroner, og skal sende deg i posten til deg. Hvem skal betale portoen? Ifølge det du sier er det jeg som selger som skal stå for den ekstrakostnaden - en kostnad som gjør at jeg faktisk taper på dette.

Sjappa tar 10 kroner for å videreselge billettene - det er ikke en ekstraavgift som Sjappa putter i egen lomme fordi dem kan. Sjappa tjener ikke 10 kroner per billett - de betaler tilbake kostnader de har ved å distribuere disse billettene. Det er heller ikke denne tieren Giskes lovforslag går mot. Han vil ha bukt på svartebørshandel - ikke selskaper som selger til kostpris mot et lite tillegg for å få dekket sine utgifter.

Jeg vil riktignok påpeke at Sjappa har monopol på disse billettene så i praksis så er dette langt værre enn svartebørs på andre typer billetter hvor man tross allt ikke MÅ kjøpe hos Billetthaien, i dette tilfelle Sjappa.
    Hvor lenge har du vært supporter av Vålerenga? Husker du i gamle dager? Da man reiste på borteturer uten å billett i hånda og hvor man håpa det var plass til alle? Vil du ha det slikt? Vil du ha det slikt at en som har kjøpt billett på samtlige hjemmekamper (sesongkort) ikke skal få plass på en bortetribune fordi alle lokale bønder kjøper opp billettene før Klanen kommer til bygda?

Leave a comment:

• Tove
    replied
    Interessant..

Jeg har overhodet ikke noe imot Sjappas salg, jeg vil bare ha fakta på bordet for å vise hvor håpløs loven og tankegangen til Giske.

I tillegg viser det en rimelig stor grad av dobbeltmoralisme hos Klanen.

Loven er slik at når det står kr 170 trykt på billettene er det forbudt etter Norsk Lov å selge de for kr 180 og således tjene kr 10 pr stk.

Håpløs lov? Ja!
    Unaturlig at Sjappa ikke gjør jobben gratis? Nei, ikke i det hele tatt!

Jeg vil riktignok påpeke at Sjappa har monopol på disse billettene så i praksis så er dette langt værre enn svartebørs på andre typer billetter hvor man tross allt ikke kjøpe hos Billetthaien, i dette tilfelle Sjappa.

Leave a comment:

• Feite Frode
    replied
    Originally posted by Tove View Post
    Ok, takk for svar.

Så du vet at det står påtrykt kr 170 inkl billettavgift på selve billettene, ikke kr 180 som man må betale?
    Det står 170,- på billetten ja.

Leave a comment:

• Tove
    replied
    Originally posted by Engapåtopp View Post
    170,-, inkl 20,- i billettavgift... I tillegg må vi ut med et billettgebyr på 10,-... Gud forby at man selger noe i norge uten på pålegge det et gebyr/avgift/skatt e.l...
    Ok, takk for svar.

Så du vet at det står påtrykt kr 170 inkl billettavgift på selve billettene, ikke kr 180 som man må betale?

Leave a comment:

• enga
    replied
    Faktisk dette er noe jeg ville gjort. Kan jobbe i sjappe noen dager jeg helt gratis. Er alltid vært en liten drøm for meg å jobbe i sjappa eller med Vålerenga.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Engapåtopp View Post
    Gud forby at man selger noe i norge uten på pålegge det et gebyr/avgift/skatt e.l...

Ok, du melder deg frivillig til å stå i Sjappa for å selge disse billettene seks dager i uka helt gratis? Kult! Blir sikkert Sjappa glad også.

Leave a comment:

• Engapåtopp
    replied
    170,-, inkl 20,- i billettavgift... I tillegg må vi ut med et billettgebyr på 10,-... Gud forby at man selger noe i norge uten på pålegge det et gebyr/avgift/skatt e.l...

Leave a comment:

• Tove
    started a topic Pålydende på billett

Pålydende på billett

Hva er påtrykt som pålydende på billettene til kampen borte mot Lsk som selges til kr 180?
Working...
X