Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillertråd: Harmeet Singh

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gjør det rette Singh

tillater meg å klippe inn et innlegg om saken jeg skreiv på et annet forum.

Jeg tror at vi på sikt vil se at talentene vil strømme til Valle som aldri før.
    At Norsk Tippeliga er full av spillere med større ambisjoner enn talent, er de siste årenes mislykkede utenlandseksporter et entydig bevis på. Hederlige unntak finnes.
    At Vålerenga, eller Martin Andresen om du vil, røsker en del ukultur opp med roten, er nødt for å skape en del støy.
    Det er mange som lurer på hvorfor klubber som Vålerenga og Brann aldri helt får ut det potensialet som ligger i klubbene. Jeg tror mye av dette problemet ligger i oppblåste selvbilder og store egoer.
    Særlig i disse to klubbene blir unge spillere hauset opp til stjernestatus etter en eller to gode kamper. De bli hele tiden foret med at de er den neste han og fremtidens den.
    Disse egoene virker å være så store at de har en egen form for gravitasjonsfelt. De tiltrekker seg iallefall en haug med såkalte agenter. Sleipe skurker som snylter og svindler, og generelt ødelegger fotballen.
    Disse agentene bygger oppunder det allerede overdrevne selvbildet, og lover spillerne gull og grønne skoger om de bare blir kontraktsløse.
    Lurer på om nevnte agenter også forteller at "dette er iallfall måten JEG tjener mest penger".

At vi luker ut disse spillerne tidlige, kan gjøre vondt, men som Martin Andresen selv sier, så vil han heller ha en spiller med 50% talent og 100% innsats enn omvendt. En spiller som kun yter 50% i egenskap av at han har talent, er ekstremt ødeleggende for moralen og innsatsnivået i en prestasjonsgruppe.

Når det gjelder Harmeet Singh, er det en del nyanser.
    Harmeet fulgte en utviklingsplan hvor målet var å bli utenlandsproff i 2011. Klubb og spiller var enige i at om han forstatte utviklingen etter den fantastiske 2010-sesongen, og nådde de målene som var satt, ville veien til en proff-karriere være kort.
    Problemet er bare at 2011 ble en katastrofal sesong for alle i Vålerenga. Spesielt Singh. Han var til tider bunnløst elendig i fjor. Han sinket spillet vår noe så inn i ...
    Han var stort sett helt ute.
    At han ikke ble solgt i sommer, skjønner jeg godt.
    Én god sesong gjør ingen karriere!
    Det skjønner altså ikke Harmeet.

Vålerenga har investert masse tid og penger i Harmeet fra han var 12 år gammel. Han har stadig fått sjansen før han har vært god nok. Han har fått starte kamp etter kamp, selv om prestasjonene skulle tilsi at han burde være benket.
    Vålerenga forventer avkastning på investeringen sin. Ikke noe mystisk i det.
    At Harmeet som Enga-gutt, vender klubben ryggen på denne måten, er helt utilgivelig. Den eneste grunnen til at han ikke ble solgt i 2011, var at hele laget, Harmeet inkludert, hadde en dårlig sesong. Harmeet kunne signert nå. Spilt sitt livs vårsesong og blitt solgt til sommern, slik at klubben som har skapt ham, sitter igjen med litt for innsatsen.
    At Vålerenga velger å "cut their losses" her, forstår jeg godt.
    Det er overhodet ingen vist i å fortsette å investere i en spiller, som allikevel ikke vil noe tilbake til klubben. All den tid Vålerenga har reelle alternativer, som Bjoan, Hæstad, Fellah, og Ogude, er det langt mer fornuftig å bruke klubbens ressurser på disse.

Dette burde Singh forstå. Uavhengig av om han har en feide med Martin, eller ikke, så burde hans lojalitet til klubben, etter 9 år, stikke dypere, og veie tyngre enn en eventuell personkonflikt.
    For å si det på en annen måte:
    Du svikter ikke moren din bare fordi du ikke liker den nye kjæresten hennes.

Comment

• Nå skal ikke jeg prøve å være noe moralpreiker eller forsvarer av Singh her, men jeg syntes det er litt dumt å slenge dritt om egne spillere som fremdeles spiller i klubben uansett årsak. Og da spesielt når man kun har den ene siden av saken. Oppgjennom historien kan man fort se at man skifter mening etter å ha hørt hva den andre siden har å si. Og som flestparten sier her inne, så er de veldig overraska over at det er nettopp Singh som gjør dette støntet. Og da vil jeg tro at det er noe mer enn kun penger/griskhet det står på. Feks det med at han ikke vil spille for noen annen norsk klubb kan jo ha noe med å gjøre at han har spilt i VIF siden han var en drittunge og vil føle seg uvell i en annen drakt, akkurat som oss.

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
        Nå skal ikke jeg prøve å være noe moralpreiker eller forsvarer av Singh her, men jeg syntes det er litt dumt å slenge dritt om egne spillere som fremdeles spiller i klubben uansett årsak. Og da spesielt når man kun har den ene siden av saken. Oppgjennom historien kan man fort se at man skifter mening etter å ha hørt hva den andre siden har å si. Og som flestparten sier her inne, så er de veldig overraska over at det er nettopp Singh som gjør dette støntet. Og da vil jeg tro at det er noe mer enn kun penger/griskhet det står på. Feks det med at han ikke vil spille for noen annen norsk klubb kan jo ha noe med å gjøre at han har spilt i VIF siden han var en drittunge og vil føle seg uvell i en annen drakt, akkurat som oss.
        Hvis han ikke har lyst til å spille i en annen norsk klubb er jo løsningen ganske enkel. Penn + papir

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
          Feks det med at han ikke vil spille for noen annen norsk klubb kan jo ha noe med å gjøre at han har spilt i VIF siden han var en drittunge og vil føle seg uvell i en annen drakt, akkurat som oss.
          Eller at resultatet ville blitt det samme som om han hadde signert med Enga..at han ikke hadde vært Bosman-spiller til sommern og dermed kan stappe alle Euroene i egen og Jims lomme..
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
            ..at han ikke hadde vært Bosman-spiller til sommern og dermed kan stappe alle Euroene i egen og Jims lomme..
            Singh er ikke bosman til sommeren, han har da 6mnder igjen av kontrakten og kan fritt forhandle med andre klubber. Han er fortsatt kontraktfestet med VIF ut sesongen med mindre han blir solgt.
            Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

• Originally posted by geirb View Post
              Singh er ikke bosman til sommeren, han har da 6mnder igjen av kontrakten og kan fritt forhandle med andre klubber. Han er fortsatt kontraktfestet med VIF ut sesongen med mindre han blir solgt.
              Jeg veit. Ordla meg feil.
              Men poenget består. Han kan jo forhandle fritt med hvem han måtte føle for til sommeren. Hadde en norsk klubb punga ut for Singh nå så er det lite sannsynlig at de hadde tilbudt Singh en kontrakt som går ut i desember 2012.
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                Jeg veit. Ordla meg feil.
                Regna med det, men om mange folk sier det mange nok ganger, så blir det en sannhet at han er Bosman til sommeren.

Originally posted by JohnF View Post
                Men poenget består. Han kan jo forhandle fritt med hvem han måtte føle for til sommeren. Hadde en norsk klubb punga ut for Singh nå så er det lite sannsynlig at de hadde tilbudt Singh en kontrakt som går ut i desember 2012.
                Problemet til Singh er jo også at om han får lite eller ingen spilletid i Tippeligaen og bare litt spilletid i Oddsenligaen, så er det langt i fra sikkert at noen vil gi han en kontrakt i det hele tatt. Og litt mere sannsynlig er vel at en eller annen klubb på kontinentet vil gi han en "billig" kontrakt, og om han da ikke slår til med en gang kan veien frem bli veldig lang.
                Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

• Jeg velger å tro at Solbakken allerede har følere ute. Konspirasjonsteoretikeren i meg velger å tro at han allerede har fått tilbud fra en eller flere klubber, og selv om det ikke er lov så prøver han å få til en deal allerede nå.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                    Jeg velger å tro at Solbakken allerede har følere ute. Konspirasjonsteoretikeren i meg velger å tro at han allerede har fått tilbud fra en eller flere klubber, og selv om det ikke er lov så prøver han å få til en deal allerede nå.
                    Det har jeg ingen problemer med å godta. Men vil den klubben ha Singh om han ikke har spilt fotball på en stund?
                    Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

• Tja, om klubben får lovnader om at han holder seg i form og at det kan være lurt å legge inn et tøysebud i august så kanskje..?

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                        Jeg velger å tro at Solbakken allerede har følere ute. Konspirasjonsteoretikeren i meg velger å tro at han allerede har fått tilbud fra en eller flere klubber, og selv om det ikke er lov så prøver han å få til en deal allerede nå.
                        De var jo enige med Heerenveen rett før overgangsvinduet stengte, men den nederlandske klubben var avhengig av å selge en spiller før de kunne hente Singh. Det klarte de ikke og dermed gikk overgangen i vasken. Det er jo lett for Solbakken å tro at de er like keene på Singh til sommeren.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                          De var jo enige med Heerenveen rett før overgangsvinduet stengte, men den nederlandske klubben var avhengig av å selge en spiller før de kunne hente Singh. Det klarte de ikke og dermed gikk overgangen i vasken. Det er jo lett for Solbakken å tro at de er like keene på Singh til sommeren.
                          Nå får de ny trener fra 1. juli, og det er slett ikke sikkert at van Basten er like fan av Singh. Var det ikke blant annet et trenerbytte i Groningen som stanset forhandlingene om Moa?

Comment

• Tipper Singh har litt lyst til å signere ny kontrakt nå, når han ser hvilken spillere som har kommet, og flere er på vei
                            engaman
                            -----------
                            Ære Være Enga!!!

Comment

• Originally posted by Bojan View Post

Med lite spilletid i 2012 så får vi jo se hvor enkelt det er å bli proff.
                              Han er proff.
                              Profflisens ble innført i 1993 her i landet, i dag er de fleste spillerne i Tippeligaen og Adeccoligaen profesjonelle fotballspillere.

Comment

• Originally posted by engaman View Post
                                Tipper Singh har litt lyst til å signere ny kontrakt nå, når han ser hvilken spillere som har kommet, og flere er på vei
                                Ja han kommer nok krypende.
                                Enga burde gi han ny kontrakt og la han varme benken en stund til holdningsproblemet er borte.
                                Hvis ikke, er det bare å selge han til sommern for høystbydende!

Comment

Working...
                                X