Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillertråd: Harmeet Singh

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga kan få fem millioner for Singh (TV 2).

"Bosman-reglene har sørget for at en spiller kan hentes vederlagsfritt når kontrakten går ut, men ikke dersom spilleren er 23 år eller yngre. Klubben har krav på kompensasjon for trening og utdanning."

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
      Vålerenga kan få fem millioner for Singh (TV 2).

"Bosman-reglene har sørget for at en spiller kan hentes vederlagsfritt når kontrakten går ut, men ikke dersom spilleren er 23 år eller yngre. Klubben har krav på kompensasjon for trening og utdanning."
      Beste vi kan håpe på er vel en liten bud krig mellom Hereenven, Feyenoord og Hanover om han, slik at prisen havner opp på Mos nivå... Sorry Singh, men for meg vilnok du bli definisjonen på den største judasen vi har hatt i klubben... Snakk om feilinvistering, vi satsa på deg men du ga ingenting igjen
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Pris krig mellom nederlandsk liga og tysk liga blir plankekjøring for hannover.

Det er ikke rart de ser mot Norge, de får ferdig strukturerte og gode spillere for nesten ingenting ifh. å kjøpe Moa fra en annen liga. Hvis mannen hadde vært fra Ajax med samme talent hadde prisen vært x10. Dette er ferdig disiplinerte spillere som lett kan tilpasses tysk system.

Moa var rett og slett verdt MYE enn den prisen vi fikk. At Henning Hauger ikke har fått spilletid må bety at de har noen særdeles gode defensive midtbanespillere i Hannover.

Krysser fingrene for +10 millioner for singh av Hannover

http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10065497 (VG - Hannover ønsker Berisha og Singh)
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
          Pris krig mellom nederlandsk liga og tysk liga blir plankekjøring for hannover.

Det er ikke rart de ser mot Norge, de får ferdig strukturerte og gode spillere for nesten ingenting ifh. Ferdig disiplinerte som lett kan tilpasses tysk system.

Moa var rett og slett verdt MYE enn den prisen vi fikk. At Henning Hauger ikke har fått spilletid må bety at de har noen særdeles gode defensive midtbanespillere i Hannover.

Krysser fingrene for +10 millioner for singh av Hannover

http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10065497 (VG - Hannover ønsker Berisha og Singh)
          Nå er Hannover kjent for å være veeeldig gjerrige. Moa var på et nivå som var langt over det nivået Singh er på. Moa hadde 3 år igjen av kontrakten. Singh har 6 mnd når vinduet åpner. Jeg frykter at gjerrige Hannover signerer Singh som bosman allerede i sommer.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
            Nå er Hannover kjent for å være veeeldig gjerrige. Moa var på et nivå som var langt over det nivået Singh er på. Moa hadde 3 år igjen av kontrakten. Singh har 6 mnd når vinduet åpner. Jeg frykter at gjerrige Hannover signerer Singh som bosman allerede i sommer.
            Hvis han går som Bosman spiller så kommer jeg til å bli så jævlig skuffet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Singh blir for meg Judas. Skal personlig stå og bue på resten av kampene ut året hver eneste gang han er nær ballen.

Obs!
            Begynner ikke å hate/bue før jeg får bekreftet at han har signert kontrakt som bosman spiller
            Last edited by lokalhelt; 20.04.2012, 09:18. Reason: en korrigering

Comment

Hvis han går som Bosman spiller så kommer jeg til å bli så jævlig skuffet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Singh blir for meg Judas. Skal personlig stå og bue på resten av kampene ut året hver eneste gang han er nær ballen.

Obs!
              Begynner ikke å hate/bue før jeg får bekreftet at han har signert kontrakt som bosman spiller
              Det håper jeg virkelig ikke du gjør og håper heller du ikke står like ved meg da. Du skal selvfølgelig ikke pipe på våre spillere. Om Singh signerer for en klubb i sommer og forlater oss etter sesongen så skal jeg støtte han like mye som alle andre i den blådrakta på banen.

Men når han da forlater oss, så skal jeg gi f.... hele Singh.

Comment

• Originally posted by enga View Post
                Det håper jeg virkelig ikke du gjør og håper heller du ikke står like ved meg da. Du skal selvfølgelig ikke pipe på våre spillere. Om Singh signerer for en klubb i sommer og forlater oss etter sesongen så skal jeg støtte han like mye som alle andre i den blådrakta på banen.

Men når han da forlater oss, så skal jeg gi f.... hele Singh.
                Pr idag har han min støtte og sikkert mange sin støtte.

Jeg kommer til å slite veldig med å like han hvis han signerer for en klubb og bestemmer seg for å "vente" i VIF ut høst sesongen før han drar til neste klubb.

Greia er at valget er hos han;

1. Han kan VELGE å signere kontrakt som bosman spiller med utenlandsklubb
                2. Han kan også VELGE å signere kontrakt med utenlandsklubb og forsvinne i sommervinduet.

Uansett går han til utlandet. 1 av valgene medfører penger til VIF som tilbakebetaling for alle årene han har fått i klubben.

Det er dette som er cluet, ingenting skjer tilfeldig. Alt sammen er knyttet opp til moral og etikk hos Singh. Han kan VELGE å dolke VIF i ryggen. Hvis han gjør det, kommer jeg virkelig til å mislike den mannen. Og jeg gidder ikke å legge skjul på det.

Comment

Det er dette som er cluet, ingenting skjer tilfeldig. Alt sammen er knyttet opp til moral og etikk hos Singh. Han kan VELGE å dolke VIF i ryggen. Hvis han gjør det, kommer jeg virkelig til å mislike den mannen. Og jeg gidder ikke å legge skjul på det.
                  Supportere som velger å bue på eget lag er ikke supportere i mine øyne. Spillere kommer å går, jeg heier på drakta, ikke personen inni ;-)
                  Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

• Originally posted by geirb View Post
                    Supportere som velger å bue på eget lag er ikke supportere i mine øyne. Spillere kommer å går, jeg heier på drakta, ikke personen inni ;-)
                    Er noe dritt dersom vi ikke får noe særlig penger for han, men nå har han spilt meget bra! Og håper han fortsetter å briljere, og jeg skal gjøre det jeg kan for å oppmuntre og motivere han fra tribunen. Jeg spår en eller to assists fra Singh idag!

Comment

Det som er "cluet" er at du er supporter for klubben Vålerenga. Om Singh spiller skal man slevfølgelig ikke pipe. Jeg begynner å få nok av Singh selv, men kommer aldri til å pipe på en som spiller i Vålerenga.

Comment

Det som er "cluet" er at du er supporter for klubben Vålerenga. Om Singh spiller skal man slevfølgelig ikke pipe. Jeg begynner å få nok av Singh selv, men kommer aldri til å pipe på en som spiller i Vålerenga.
                        Uff. Skjønner tanken din.

Bare magen min som vrenger seg av tanken om at noe jeg virkelig bryr meg om blir dolket så ufortjent i ryggen. Spesielt når han uansett får viljen og ønsket sitt oppfylt, å reise til utlandet. Han sitter med makten om han skal dolke eller ei.

Comment

• http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...g-3764811.html

Björn Bergmann Sigurdarson forlenget i all hemmelighet kontrakten med Lillestrøm i fjor høst.

Ser du her Singh? Han forlenger selvom han ønsker å bli solgt og komme seg til utlandet. Det er lov å være lojal mot klubben sin og samtidig få sine egne ønsker oppfylt om å komme til utlandet..

Comment

Det er jo bare å ikke klappe, eller juble når han putter eller navnet blir opplest.

Så enkelt er det å drite i han slik han driter i klubben og oss.
                            Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

• Hva får vi for Singh?

Jeg har irritert meg litt over at det er så vrient å finne ut hva vi får i utdanningskompesasjon for Singh dersom han forsvinner på Bosman etter sesongen. Jeg innbiller meg at noen har regnet på det i et eller annet innlegg, men det finner jeg ikke igjen. Men manøvrering på den elendige siden til FIFA gir følgende svar:

La oss si at Singh drar fra Enga til en klubb i nederlandsk æresdivisjon etter kontrakten går ut til jul. Vi skal da ha utdanningskompensasjon ettersom Singh har vært i Enga siden han var 12 år gammel. Utregningsmetoden fremgår på side 125 i dette dokumentet (http://www.fifa.com/mm/document/affe...06_en_1843.pdf)

- Fra alderes 12-15 skal vi ha en årlig sum tilsvarende kategori 4.
                              - Siden han går "opp" et nivå, fra Norges kategori 2 til Nederlands kategori 1, skal vi ha en årlig sum som tilsvarer snittet mellom kategoriene. Hva hver kategori er verdt ved siste justering (2011, enn så lenge den nyeste) fremgår her (http://www.fifa.com/mm/document/affe...ionperiods.pdf)
                              - Ergo skal vi ha fire år (Singhs tid fra alderen 12 til 15) ganger summen i kategori 4, som p.t. utgjør 10.000 euro. I tillegg skal vi ha snittet av kategori 1 og 2 (snittet av 90.000 og 60.000 euro) ganger seks år (Singhs tid fra alderen 16-21), dvs. 75.000 euro ganger 6. Det gir en total på (10.000x4)+(75.000x6)=490.000 euro. Jeg fikk vekslekurs på 7,67 kroner pr euro for noen uker siden. Hvis vi legger den kursen til grunn, så skal Enga ha 3.758.300 kroner for Singh dersom han melder overgang til en nederlands toppserieklubb etter endt kontrakt.

Med andre ord må vi få mer enn ca. 3,8 millioner kroner for at det skal være interessant å selge Singh til en nederlandsk klubb før kontrakten går ut, og å selge under denne summen er åpenbart teit.

Comment

• Det er noe ca. det du skriver der har ikke satt meg opp i regelverket. Men VG hadde jo en artikkel om akkurat dette der de hadde skrevet opp hva vi får for hvilke land han går til. Og det kan godt hende at det er rett med rundt 3,8mill i nederland så får vi mer hvis han velger en større liga som Bundesligaen, La Liga eller Premier league. Også skal vi også ha noen prosenter av hvert salg vi får.

[4 x EUR 10,000] + {6 x [(EUR 90000 + EUR 60000)] ÷ 2]} = EUR 490,000 x 7,67 = 3,758 mill.

Ja ser ut som du har rett. Vi får det samme så lenge han går til en kategori 1.
                                Last edited by 1/2VorseN; 02.07.2012, 13:54.

Comment

Working...
                                X