Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillertråd: Harmeet Singh

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg tenker, og dette er bare mine konspiratoriske tanker, at Jim Solbakken allerede har en klubb klar for Singh. Dermed har Singh fått beskjed at det ikke er så farlig om han ikke spiller a-lagsfotball, for de har allerede en uskreven avtale med en utenlandsk klubb. Derfor er han heller ikke interessert i å avtale ny kontrakt.

Solbakken får cash, Singh får cash, ny klubb får en spiller de slipper å betale penger (til Vålerenga) for.

Ja, det er ulovlig. Ja, dette er bare rein spekulasjon. Nei, jeg stoler ikke på Jim Solbakken.

Comment

Originally posted by maefteda View Post
      Enig i at det er dårlig håndtering av Singh og en trist slutt på hans karriere her, men hvorfor får han så sinnsykt mye mer pes enn Mos og Strandberg. Jeg tror det er dypere ting bak enn agenter eller griskhet/høyt syn på seg selv.
      Mos var jo i en helt annen situasjon ettersom vi aldri satsen på ham. Det er heller ikke slik at han nektet å signere ny kontrakt, men han ble solgt før MA tilbød ham en forlengelse.

Strandberg er en turist fra Mandal, og har ikke blitt dyrket frem i Enga på samme måte som Singh. Og det viser seg jo at han var villig til å signere ny kontrakt, så lenge han fikk et betydelig lønnshopp (man kan diskutere hvor urimelig utgangskravet hans var), men da ville MA heller selge.

Singh er et resultat av mange år med investeringer og tillitt. Og han vil ikke signere kontrakt uansett. Det gjør at han inntar en soleklar førsteplass i kampen om årets rævhøl i spillerstallen.

Comment

Husk at det var en her inne som har kjørt taxi med en som visste at Mos ikke ville signere ny kontrakt, ja han ville heller slutte med fotball!

Ellers har du helt rett.

Comment

Mulig jeg bare er gammal, bitter og blind, men jeg kan telle antall kamper jeg føler Singh har dominert på en hånd. Grindheim gjorde en anstendig innsats i Herenveen, men ikke mer enn at han havna i FCK etterhvert. Og Grindheim var etter min mening en langt bedre spiller enn Singh har vært hittil. Han ser mer ut som en unge i en ballbinge enn en ferdig fotballspiller.

Det er jo åpenbart at Solbakken har en finger med i spillet her. Det blir bli skuddpremie på den fyren snart (Til evt journalister som leser: Nei, dette er ikke en drapstrussel.)

Comment

- Dette får ikke meg til å signere ny kontrakt, og fortsatt er det like uaktuelt som det har vært tidligere. Det hjelper ikke å sette meg på benken og behandle meg sånn. Men jeg er lojal, og gidder ikke drive å sutre fordi han (Martin Andresen) benker meg. Jeg skal vise ham at jeg er god nok, og håper han endrer mening, sier Singh.
            Det at det er uaktuellt å signere en ny kontrakt gjør at ikke du blir satset på Singh. Hvis du har misforstått dette og tror benken er en måte å presse deg til å skrive ny kontrakt på, så tror jeg du har skjønt dette feil.

Martin sier at dersom det sportslig sett er likt mellom deg og en annen spiller, vil den andre spilleren foretrekkes på grunn av din kontraktsituasjon. Hvis du er BEDRE vil du foretrekkes.

På nåværende tidspunkt skylder du Vålerenga mye mer enn Vålerenga skylder deg. At du i en alder av 28 velger ikke å forlenge en kontrakt, fordi du ønsker et utenlandsopphold i løpet av karrieren er så sin sak. At du velger ikke å forlenge en kontrakt i en alder av 20 er verre. Du har blitt dyrket frem og satset på.

Du kan velge å betale tilbake til klubben, enten i form av innsats på banen i noen år til, eller i form av penger i kassa (overgangssum). All tidligere praksis i klubben sier at de ikke stiller seg i veien for spillere som vil bort. Moa signerte ny kontrakt og ble solgt i neste vindu til kompispris. Mos ble nylig solgt. Strandberg ble nylig solgt. Så vidt jeg vet har ikke klubben takket nei til et eneste anstendig bud på noen av våre spillere fra utlandet. Du ville også blitt solgt til utlandet, dersom noen ville betale en fair pris for deg.

Flott at du ikke vil til andre norske klubber. Men VIF trenger penger til å betale lønn til dine kollegaer og til å finansiere et treningstilbud til de som er yngre enn deg. Inntekter fra salg av spillere som er trent opp i klubben er en viktig del av dette. Men det er da altså inntekter du er i ferd med å nekte klubben, fordi du vil ha mere selv.

Sorry, men null sympati fra min side. Martin gjør helt rett her.

Skriv en kontrakt, konsentrer deg om det sportslige så blir du SOLGT til utlandet og alle er fornøyd. Hvis du i stedet velger å gi fingern til alle som har bidratt til at DU skal bli god, så tror jeg ikke du skal forvente at du får andre oppgaver enn å hjelpe VIF2 i 2012 sesongen.

At du i tillegg velger å gå ut i media og klage over din egen situasjon, som om det var synd på deg, viser liten forståelse. Du får en god lønn for trene fotball noen timer hver dag. Og om noen måneder så får du sannsynligvis en enda bedre lønn og et fett sign-on fee inn på konto. Det er det du har valgt.

Men frem til den dagen du drar, så la oss i alle fall slippe å høre om at det er så veldig synd på deg.

Comment

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han nekter å signere.

Har ikke VIF gang på gang vist at vi slipper spillere til større utenlandske klubber dersom spilleren ønsker det.
              -Går det ikke an å innarbeide en klausul om salg til utlandet? Er det så jævlig å være i klubben?

Ibba ville signere for, etter eget utsagn, å komme hjem og spille sammen alle gutta.
              Hvis han kjenner de så kan ikke de ha fortalt ham bare dritt om klubben. Altså er det ikke oss det er noe feil med, men størrelsen på egoet til harmeet.

Liker det ikke, men stryker Singh av lista. Håper føttene hans i likhet med egoet vokser seg klumpete og store i et fjærnt utland, der han gjerne må forbli til jeg har glemt ham helt.

Comment

Den mannen kommer aldri jeg til å hylle noe mere ihvertfall. Han skal bues på.
                enga for alltid.

olenga.

Comment

Originally posted by henrig View Post
                  -Går det ikke an å innarbeide en klausul om salg til utlandet? Er det så jævlig å være i klubben?
                  Nei, det er ikke tillatt.

Comment

Originally posted by henrig View Post
                    Det jeg ikke skjønner er hvorfor han nekter å signere.
                    Fordi han gir F i klubben.
                    Men som andre har nevnt før meg. De fleste Norske som reiser utenlands på bosman feiler big time! Tjener kanskje et par millioner, men går gjerne et år uten å spille.
                    Tipper han blir solgt til Aalborg eller Odense eller et annet middelmålig dansk lag i sommer for under en mill...

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                      Nei, det er ikke tillatt.
                      ...men det gjøres jo i praksis. For eksempel med Moa hos oss.

Comment

Originally posted by olenga View Post
                        Den mannen kommer aldri jeg til å hylle noe mere ihvertfall. Han skal bues på.
                        Vi trenger ikke hylle, men vi skal faen meg være for gode til å bue! Uansett hvem det er som entrer banen i kongeblått. Vår oppgave er å løfte laget så vi tar hjem 3-poeng!

Trenger ikke synge oss hese for Singh, men begynner vi å bue, er det så skammelig at de som prøver seg bør flytte til bittelillestrøm og aldri vise trynet sitt på Vål'engas kamper igjen!

Vi støtter laget og de enkelt spillere som fortjener det.. MEN VI BUER ALDRI PÅ SPILLERE! KONSEKVENT! Helst ikke engang på laget som helhet!
                        Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

Originally posted by Stjerna85 View Post
                          Vi trenger ikke hylle, men vi skal faen meg være for gode til å bue!
                          Dette er jeg for så vidt enig i. Om han da ikke skulle komme tilbake som en motstander for et annet lag da. Da er det ingen vits å spare på kruttet.
                          Men buing på en medspiller under kamp vil bare slå negativt ut for laget generelt..

Comment

Blir litt oppgitt når jeg leser diverse intervjuer med Singh.Han forventer tydeligvis å bli behandlet som en "helgen" etter at han har blitt flasket opp på Valle,gått gradene,blitt matchet forsiktig,spilt et haug med kamper(noen av ymse karakter) for så å vende bleie-ræva si mitt i tryne på alle som er glad i klubben uten at vi sannsynlig vis ikke får ei jævla krone for han!'

Som mann reder ligger man sier jeg bare!

Gi den mannen en benk å varme ræva si på kontraktstiden ut.

AMEN!

Comment

Å bue på egene spillere uansett grunn er lavmål, håper jeg får guds skyld vi hever oss over, heller la skarrrrrepakket holde seg til sånt

Comment

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10078263

Deila mener Singh er egoistisk, han sjøl nekter å si hvorfor han ikke vil skrive ny kontrakt. Kjellsen uttaler seg også:

- Dette er en trist situasjon. Harmeet kunne fått en kjempeavslutning i Vålerenga, og blitt hyllet hver gang han kom tilbake til klubben - dersom han hadde skrevet under ny kontrakt.

- Jeg aner ikke hvorfor han ikke vil gjøre det. Kanskje er det er en tullete krangel med Martin (Andresen), men dette handler ikke om noe slikt, dette er noe som er større enn det: Harmeet er et resultat av 20 års Vålerenga-arbeid med yngre spillere, og et forbilde på Oslo Øst. Dette kunne vært en solskinnshistorie, han er en av få med fremmedkulturell bakgrunn som har slått igjennom - og burde gitt klubben en del kroner, sier Klanens talsmann, Christian Kjellsen, til VG Nett.

Rådet fra Kjellsen er derfor klart:

- Skriv under ny kontrakt, spill som f..n i 2012, og bli solgt til utlandet - eller forsvinn som en liten drittunge.

Comment

Working...
                                X