Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillertråd: Harmeet Singh

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• På tide å puste?

Det er ingen som er fornøyd med situasjonen men la oss vente litt med å spikre Harmet til korset. Saken har helt sikkert flere sider. Det finnes mange grunner som forklarer hvorfor ting har blitt som de er. Jeg sier ikke at dette er en ny Gashi-sak, men Harmet har alltid vært profesjonell, når han setter karrieren på spill ligger det nok noe bak.

Vi ser det som om Harmet pisser på drakta, han ser det kanskje som han pisser på Martin... Sannheten kommer garantert fram. Harmet lekker den vi en venn hvis ikke er han lagd av stål.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
      Det er vanlig at bosman-spillere får hele, eller deler, av hva overgangssummen kunne vært som sign-on-fee. Dette må de naturligvis dele med agenten sin.
      Deler av ja, men den er nesten aldri like høy som overgangssummen ville vært og særlig ikke når vi snakker om spillere på Singhs nivå.
      Dessuten vil jo også agenten få en stor haug med penger når det er en overgangssum involvert. Defor gir det ingen mening å påstå at dette er Solbakkens verk.

Det ligger i fotballagenters natur at de vil ha hyppige overganger, ikke at noen går uten overgangssum.

Comment

• Vi har en hel masse gode midtbanespillere. Så lenge Harmeet ikke har fornuft nok til å tenke lenger enn til nesetippen synes jeg vi kan gjøre som ManC gjør med Tevez.

Er faktisk ikke sur på Singh, det ligger nok grunner for at han gjør som han gjør. Men jeg er skuffet over at en spiller som er fostret opp og har Enga i ryggmargen kan snu oss ryggen og ikke vil gi oss noe tilbake...
        Håper han kommer til sansene og det går opp for han hva det egentlig er han driver på med.

Det er ingen skam å snu Harmeet!

Comment

• Jeg leser i diverse medier at Harmeet nekter å signere kontrakt og at han nekter å oppgi grunnen til dette. Dette virker på meg som en annen grunn enn den Martin nevnte (at Singh ble enige med Vålerenga om at denne kontrakten var hans siste når han signerte og at han skulle selges før utløpet - noe som ikke lykkes fordi Singh ikke er god nok).

Det er greit at Singh opptrer illojalt overfor klubben, klubbens interessenter, lagkamerater og supportere. Vålerenga har investert MYE penger i Singh sitt talent og kan med rimelig grunn forvente å få noe tilbake for dette når han tilsynelatende er god nok for utlandet. Skjer ikke dette vil norsk talentutvikling svekkes på sikt.

I mine øyne er Singh langt fra god nok for utlandet og han er ikke god nok for Tippeligaen heller med tanke på det han har vist i det siste. At Solbakken setter griller i hodet på han kan muligens ta mye av skylden for dette.

Det som er viktig å tenke på er at om Singh benkes selv om han er god nok er ikke dette noen hevnaksjon fra Vålerenga og MA sin side. Vålerenga vil bygge laget og utvikle spillere som vil være her. Det er viktigere for Vålerenga at de spillerene som er her nå får en utvikling enn at Singh gjør det. Vi utvikler ikke spillere gratis for andre klubber. Singh er offentlig transferlistet og skal derfor ikke prioriteres i kamper og på trening. Vi skal ikke utvikle spillere gratis for andre klubber - selv ikke utenlandske.

Comment

• Tilføyer til Bayer Frydenlund:
            Verdien på en fotballspiller raser markant om spilleren er skadet. Om Singh spiller en kamp nå og brekker beinetså vil jo Vålerenga sitte med svarteper ganger ti.
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
              Hvorfor skriver nesten alle at dette er Solbakkens skyld, og at han er den som tjener på dette ?
              Det er jo bare tull.

Agenter tjener mest penger på store overganger. Harmeet får ikke noen internasjonal overgang i dette vinduet, og nekter å gå til andre klubber i Norge. Han har sjøl satt seg i en situasjon der han ser ut til å gå uten overgangssum etter årets sesong. Det er den minst innbringende måten Singh kan gå på og ingen vil vel beskylde fotballagenter til å være dårlige til å mele sin egen kake.....
              Altså tjener ikke Solbakken på dette, og da blir det bare merkelig å stadig skrive at dette er agenten måte å sikre seg sjøl på.
              Hei Jim :-P

Dette er selvfølgelig feil. Agentene tjener på alle overganger, vanligvis en prosentsats av summen av overgangsgebyr og sign-on fee.
              ....

Tråkk på en KANARI

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                Hvorfor skriver nesten alle at dette er Solbakkens skyld, og at han er den som tjener på dette ?
                Det er jo bare tull.

Agenter tjener mest penger på store overganger. Harmeet får ikke noen internasjonal overgang i dette vinduet, og nekter å gå til andre klubber i Norge. Han har sjøl satt seg i en situasjon der han ser ut til å gå uten overgangssum etter årets sesong. Det er den minst innbringende måten Singh kan gå på og ingen vil vel beskylde fotballagenter til å være dårlige til å mele sin egen kake.....
                Altså tjener ikke Solbakken på dette, og da blir det bare merkelig å stadig skrive at dette er agenten måte å sikre seg sjøl på.
                Så hvis Singh forlenger med Vålenga, hva tjener Solbakken på det da tro - kontra å gå ut av landet?
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Lønn fra spillerens inntekter

En agent har en prosentsats av alle spillerens inntekter, og jo større sign on fee spilleren får jo større blir potten til agenten. Spilleren får som regel en bit av en envt overgangssum og agenten en prosent av denne, men jeg er usikker på om de kan få en direkte prosent av overgangssummen. En agent vil jo alltid prøve å få så myesom mulig i egen lomme og jeg tror nok Jim Solbakken har en kalkulator og at rådene til Singh kan bære preg av hva han tjener mest på.

Det er tydeligvis en stor enighet om at dette var hans siste kontrakt med Vålenga og at han skulle prøve å selges til utlandet. Dette misslykkes, eller som Jim Solbakken VI valgte og takke nei til tilbudet da VI ikke var sikre på at det ikke føles riktig på dette tidspunktet. Så kan man jo lure på hva som ligger bak, jeg tror dessverre unge Singh har en dårlig rådgiver og at sjansene for å floppe som Bosmann er større en om man må betale overgangssum.

Jeg er enig med Martin om at han ikke børe spille dersom to spillere står helt likt ellers i vurderingen, dersom han er vesentlig bedre enn konkurentene så bør han spille. Det sportslige bør gå forran, selv på kort sikt. Da kan de som evt blir vraka ta opp hansken og prøve å ta plassen tilbake. Dog så tror jeg ikke dette skjer, da midtbanen er godt befolket.
                  Har du traktor og ljå holder du med lsk

Har du ØL og er GLA holder du med VÅLENGA

Comment

• Vi er alle grinete over dette, men jeg merker jeg begynner å få litt nok av denne saken (allerede). Media vil åpenbart forsøke å holde liv i "konflikten" så lenge Singh er i klubben, men på et eller annet snarlig tidspunkt bør det settes strek. Martin har sagt sitt, Klanen har sagt sitt, og vi på gølvet har rast fra oss. Fra og med neste uke mener jeg at vi skal glemme Singh på rekruttlaget og bruke pusten på spillerstallen 2012 som vil bli hos oss.

Comment

• Jeg mener det eneste riktige er å benke Singh til han eventuelt skriver ny kontrakt. Jeg liker utviklingen i dagens fotball dårlig. Unge spillere ser ut til å gjøre akkurat hva de vil, og gir blanke i hva klubbene sitter igjen med. Her må det statueres et eksempel som advarsel til alle unge spillere. Sett Singh permanent på benken/tribunen, så får vi heller tåle om vi blir noe svekket. Her må vi tenke langsiktig og preventivt!

Comment

• Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                        Vi er alle grinete over dette, men jeg merker jeg begynner å få litt nok av denne saken (allerede). Media vil åpenbart forsøke å holde liv i "konflikten" så lenge Singh er i klubben, men på et eller annet snarlig tidspunkt bør det settes strek. Martin har sagt sitt, Klanen har sagt sitt, og vi på gølvet har rast fra oss. Fra og med neste uke mener jeg at vi skal glemme Singh på rekruttlaget og bruke pusten på spillerstallen 2012 som vil bli hos oss.
                        Nå er det vel mest vi supportere og media som er interessert i saken, men jeg tror kanskje det kan ha ett positivt utfall at han får litt press utenfra og at det blir akseptert at Singh sitter på benken.

Ellers så er jeg enig at denne diskusjonen fort kan bli litt ensformig, men hvis det nå blir stille etter at vi har "rast fra oss" så må vi kanskje gi opp at han signerer ny kontrakt også. Det er en tanke jeg ikke er så veldig begeistret for. Håper folk som har energien og viljen til å følge dette opp gjør det, selv om jeg velger å ikke delta så fryktelig mye.

Vi kan uansett ikke leve med at våre unge spillere forsvinner uten at vi får en eneste krone for det.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                          Nå er det vel mest vi supportere og media som er interessert i saken, men jeg tror kanskje det kan ha ett positivt utfall at han får litt press utenfra og at det blir akseptert at Singh sitter på benken.

Ellers så er jeg enig at denne diskusjonen fort kan bli litt ensformig, men hvis det nå blir stille etter at vi har "rast fra oss" så må vi kanskje gi opp at han signerer ny kontrakt også. Det er en tanke jeg ikke er så veldig begeistret for. Håper folk som har energien og viljen til å følge dette opp gjør det, selv om jeg velger å ikke delta så fryktelig mye.

Vi kan uansett ikke leve med at våre unge spillere forsvinner uten at vi får en eneste krone for det.
                          Det hadde vært topp om han skrev ny kontrakt, men han virker jo veldig kategorisk på at han ikke kommer til å gjøre det. Uansett veldig bra at klan og klubb er tydelige på hva vi synes om hans beslutning. Men så melder spørsmålet seg om hvordan vi skal håndtere ham fremover, og da tror jeg det er best å parkere ham i en aura av stillhet. Så kanskje han stikker fingeren i jorda etter en tid der ingen vil snakke om ham i avisa på en ukentlig basis.

Comment

• Originally posted by haraa1 View Post
                            Han kan sitte sammen med miniklanen, passer best der med denne sutringa i media.
                            TOSK!!

Mine unger skal vel for pokker ikke sitte sammen med han!
                            Kommer aldri til himmelen.
                            Kommer aldri til hælvete.
                            Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

• Når Leeds bestemte at de hadde fått nok av Brolin så fikk han ikke engang gratis adgang til hjemmekampene...
                              BrIxToN

Tier der alle andre snakker :-D

Comment

• Originally posted by Kong Bojan View Post
                                TOSK!!

Mine unger skal vel for pokker ikke sitte sammen med han!
                                Ha-ha helt enig!! Ikke mine unger heller!!

Comment

Working...
                                X