Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillertråd: Harmeet Singh

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dikern
    replied
    Singh er solgt til Feyenoord.
    http://www.vif-fotball.no/latest-new...gh-har-signert

Leave a comment:

• FuriousMachine
    replied
    Originally posted by loco View Post
    Lasse Eriksen sa det ganske greit på UBC i dag før kamp (fritt etter hukommelsen):

Spillergruppa har blitt bedt om å gå i seg selv og bestemme seg om de vil være med videre eller ikke.

Deretter leses lagoppstillingen opp.

Kommentar fra Lasse eriksen til slutt: Harmeet Singh er ikke med i troppen i dag.

Så får man vel tenke sitt....

-jørn-
    Innsatsen i dag virket vel litt som en gjeng ansatte som har fått beskjed om at de er "on notice".
    At Singh ikke var med i troppen i dag overrasket lite ;-)

men for de som var med (og faktisk viste en innsats jeg ikke har sett på en stund): La oss håpe innsatsen skyldes et genuint ønske om å drive "sjappa" videre og ikke bare frykt for å miste jobben.

Leave a comment:

• loco
    replied
    Lasse Eriksen sa det ganske greit på UBC i dag før kamp (fritt etter hukommelsen):

Spillergruppa har blitt bedt om å gå i seg selv og bestemme seg om de vil være med videre eller ikke.

Deretter leses lagoppstillingen opp.

Kommentar fra Lasse eriksen til slutt: Harmeet Singh er ikke med i troppen i dag.

Så får man vel tenke sitt....

-jørn-

Leave a comment:

• usbenga
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Feyenoord med bud på 3,5 mill ifølge TV 2. Da er det jo bare å si nei.
    Tvertimot, da er det bare å kjøre fyren til Gardermoen så fort som mulig. Ingen kommer til å by mer, dette budet er tilsvarende det man får i kompensasjon etter utgått kontrakt. Det siste vi trenger nå er en sur kuk som skal rote rundt i miljøet et halvt år til.

Leave a comment:

• FuriousMachine
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Spørsmål: Vil utdanningskompensasjon komme i tillegg eller vil det være en del av budet?

Leave a comment:

• FrankO
    replied

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Dersom vi får over tre mill for Singh bør vi ta penga og løpe.

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Nei ikke jeg heller, da ma det såfall være med bonuser da som etter så så mange spilte seriekamper evetuelt penger ved neste salg eller noe sånn som det. Uansett så har jo vi som moderklubb krav på noen prosent hele veien
    Er ingen bonuser eller ekstra spenn for antall kamper etc. Solidaritetspenger får vi ved eventuelle fremtidige overganger, ja, men det er jo umulig å tallfeste før slike overganger finner sted.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by McCabre View Post
    Jeg regna på dette et eller annet sted, og kom til omtrent det samme som deg. Det som forvirrer er at avisene snakker om 5-6 millioner, men det finner jeg ikke støtte for i reglementene.
    Nei ikke jeg heller, da ma det såfall være med bonuser da som etter så så mange spilte seriekamper evetuelt penger ved neste salg eller noe sånn som det. Uansett så har jo vi som moderklubb krav på noen prosent hele veien

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Hva får vi for Singh?

Jeg har irritert meg litt over at det er så vrient å finne ut hva vi får i utdanningskompesasjon for Singh dersom han forsvinner på Bosman etter sesongen. Jeg innbiller meg at noen har regnet på det i et eller annet innlegg, men det finner jeg ikke igjen. Men manøvrering på den elendige siden til FIFA gir følgende svar:

La oss si at Singh drar fra Enga til en klubb i nederlandsk æresdivisjon etter kontrakten går ut til jul. Vi skal da ha utdanningskompensasjon ettersom Singh har vært i Enga siden han var 12 år gammel. Utregningsmetoden fremgår på side 125 i dette dokumentet (http://www.fifa.com/mm/document/affe...06_en_1843.pdf)

- Fra alderes 12-15 skal vi ha en årlig sum tilsvarende kategori 4.
    - Siden han går "opp" et nivå, fra Norges kategori 2 til Nederlands kategori 1, skal vi ha en årlig sum som tilsvarer snittet mellom kategoriene. Hva hver kategori er verdt ved siste justering (2011, enn så lenge den nyeste) fremgår her (http://www.fifa.com/mm/document/affe...ionperiods.pdf)
    - Ergo skal vi ha fire år (Singhs tid fra alderen 12 til 15) ganger summen i kategori 4, som p.t. utgjør 10.000 euro. I tillegg skal vi ha snittet av kategori 1 og 2 (snittet av 90.000 og 60.000 euro) ganger seks år (Singhs tid fra alderen 16-21), dvs. 75.000 euro ganger 6. Det gir en total på (10.000x4)+(75.000x6)=490.000 euro. Jeg fikk vekslekurs på 7,67 kroner pr euro for noen uker siden. Hvis vi legger den kursen til grunn, så skal Enga ha 3.758.300 kroner for Singh dersom han melder overgang til en nederlands toppserieklubb etter endt kontrakt.

Med andre ord må vi få mer enn ca. 3,8 millioner kroner for at det skal være interessant å selge Singh til en nederlandsk klubb før kontrakten går ut, og å selge under denne summen er åpenbart teit.
    Jeg regna på dette et eller annet sted, og kom til omtrent det samme som deg. Det som forvirrer er at avisene snakker om 5-6 millioner, men det finner jeg ikke støtte for i reglementene.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Det er noe ca. det du skriver der har ikke satt meg opp i regelverket. Men VG hadde jo en artikkel om akkurat dette der de hadde skrevet opp hva vi får for hvilke land han går til. Og det kan godt hende at det er rett med rundt 3,8mill i nederland så får vi mer hvis han velger en større liga som Bundesligaen, La Liga eller Premier league. Også skal vi også ha noen prosenter av hvert salg vi får.

[4 x EUR 10,000] + {6 x [(EUR 90000 + EUR 60000)] ÷ 2]} = EUR 490,000 x 7,67 = 3,758 mill.

Ja ser ut som du har rett. Vi får det samme så lenge han går til en kategori 1.
    Last edited by 1/2VorseN; 02.07.2012, 13:54.

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Hva får vi for Singh?

Jeg har irritert meg litt over at det er så vrient å finne ut hva vi får i utdanningskompesasjon for Singh dersom han forsvinner på Bosman etter sesongen. Jeg innbiller meg at noen har regnet på det i et eller annet innlegg, men det finner jeg ikke igjen. Men manøvrering på den elendige siden til FIFA gir følgende svar:

La oss si at Singh drar fra Enga til en klubb i nederlandsk æresdivisjon etter kontrakten går ut til jul. Vi skal da ha utdanningskompensasjon ettersom Singh har vært i Enga siden han var 12 år gammel. Utregningsmetoden fremgår på side 125 i dette dokumentet (http://www.fifa.com/mm/document/affe...06_en_1843.pdf)

- Fra alderes 12-15 skal vi ha en årlig sum tilsvarende kategori 4.
    - Siden han går "opp" et nivå, fra Norges kategori 2 til Nederlands kategori 1, skal vi ha en årlig sum som tilsvarer snittet mellom kategoriene. Hva hver kategori er verdt ved siste justering (2011, enn så lenge den nyeste) fremgår her (http://www.fifa.com/mm/document/affe...ionperiods.pdf)
    - Ergo skal vi ha fire år (Singhs tid fra alderen 12 til 15) ganger summen i kategori 4, som p.t. utgjør 10.000 euro. I tillegg skal vi ha snittet av kategori 1 og 2 (snittet av 90.000 og 60.000 euro) ganger seks år (Singhs tid fra alderen 16-21), dvs. 75.000 euro ganger 6. Det gir en total på (10.000x4)+(75.000x6)=490.000 euro. Jeg fikk vekslekurs på 7,67 kroner pr euro for noen uker siden. Hvis vi legger den kursen til grunn, så skal Enga ha 3.758.300 kroner for Singh dersom han melder overgang til en nederlands toppserieklubb etter endt kontrakt.

Med andre ord må vi få mer enn ca. 3,8 millioner kroner for at det skal være interessant å selge Singh til en nederlandsk klubb før kontrakten går ut, og å selge under denne summen er åpenbart teit.

Leave a comment:

• haraa1
    replied
    Originally posted by enga View Post
    Det som er "cluet" er at du er supporter for klubben Vålerenga. Om Singh spiller skal man slevfølgelig ikke pipe. Jeg begynner å få nok av Singh selv, men kommer aldri til å pipe på en som spiller i Vålerenga.
    Det er jo bare å ikke klappe, eller juble når han putter eller navnet blir opplest.

Så enkelt er det å drite i han slik han driter i klubben og oss.

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...g-3764811.html

Björn Bergmann Sigurdarson forlenget i all hemmelighet kontrakten med Lillestrøm i fjor høst.

Ser du her Singh? Han forlenger selvom han ønsker å bli solgt og komme seg til utlandet. Det er lov å være lojal mot klubben sin og samtidig få sine egne ønsker oppfylt om å komme til utlandet..

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by enga View Post
    Det som er "cluet" er at du er supporter for klubben Vålerenga. Om Singh spiller skal man slevfølgelig ikke pipe. Jeg begynner å få nok av Singh selv, men kommer aldri til å pipe på en som spiller i Vålerenga.
    Uff. Skjønner tanken din.

Bare magen min som vrenger seg av tanken om at noe jeg virkelig bryr meg om blir dolket så ufortjent i ryggen. Spesielt når han uansett får viljen og ønsket sitt oppfylt, å reise til utlandet. Han sitter med makten om han skal dolke eller ei.

Leave a comment:

Working...
X