Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

26 - Bojan Zajić

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Steinar View Post
    Til dere som skriver at dere vil ha Bojan et år til, hvor mye er dere villig til å betale ham?
    I underkant av én million.
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Trym View Post
      Jeg vil gjerne se han med videre, men ikke med en lønn på over 1 mill. Toppen 6-700. Hadde han vært fast inventar i 1. ellver'n, så hadde jeg vært enig med deg.
      Det kommer jo litt an på hvordan man setter opp lønnspakka det. 7-800.000 i grunnlønn og noe prestasjonsrettet over det kanskje? Men det er et helt hypotetisk spørsmål, da lønna hans også må sees i sammenheng med hva andre i klubben tjener. Og det vet jeg nok litt for lite om, til å være helt presis.

Det er minst en sesong igjen i Bojan. Kanskje flere.

Og betalingsviljen er jo litt avhengig av flere ting. Hvis vi har 5 millioner, så er det kanskje bedre å betale 200.000 i overpris til Bojan i lønn og hente en god spiller til til 4,8 millioner sammenliknet med å bruke 2,5 millioner ganger to på to middels spillere.

Så det er ikke bare enkelt. Det er mange faktorer. Et år til med Bojan kan bety at en ung spiller får et år til på seg til å utvikle seg. Kvitter vi oss med Bojan nå, så må vi kanskje kjøpe en erstatter som gjør at denne unge spilleren (hvis han finnes, vel og merke) aldri klarer å etablere seg. Og da er litt overpris på Bojan faktisk en veldig god økonomisk investering. Men sånt vet en jo aldri på forhånd.

Uansett tar jeg gjerne et år til med Bojan i en jokerrolle. Han har mye å tilføre laget, men kanskje ikke først og fremst ved å starte samtlige kamper neste år.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Det kommer jo litt an på hvordan man setter opp lønnspakka det. 7-800.000 i grunnlønn og noe prestasjonsrettet over det kanskje? Men det er et helt hypotetisk spørsmål, da lønna hans også må sees i sammenheng med hva andre i klubben tjener. Og det vet jeg nok litt for lite om, til å være helt presis.

Det er minst en sesong igjen i Bojan. Kanskje flere.

Og betalingsviljen er jo litt avhengig av flere ting. Hvis vi har 5 millioner, så er det kanskje bedre å betale 200.000 i overpris til Bojan i lønn og hente en god spiller til til 4,8 millioner sammenliknet med å bruke 2,5 millioner ganger to på to middels spillere.

Så det er ikke bare enkelt. Det er mange faktorer. Et år til med Bojan kan bety at en ung spiller får et år til på seg til å utvikle seg. Kvitter vi oss med Bojan nå, så må vi kanskje kjøpe en erstatter som gjør at denne unge spilleren (hvis han finnes, vel og merke) aldri klarer å etablere seg. Og da er litt overpris på Bojan faktisk en veldig god økonomisk investering. Men sånt vet en jo aldri på forhånd.

Uansett tar jeg gjerne et år til med Bojan i en jokerrolle. Han har mye å tilføre laget, men kanskje ikke først og fremst ved å starte samtlige kamper neste år.
        Enig i at det er vanskelig for oss å sette oss inn i den økonomiske delen, men at den må være edruelig i alle fall. Hvis han klarer å holde det nivået han har nå, så mener jeg at vi er nødt til å beholde han. Så fremt det ikke dukker opp penger som gjør oss i stand til å hente forsterkninger. Vi er nødt til å ha noen bærebjelker i laget på "lager".

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Så det er ikke bare enkelt. Det er mange faktorer.
          Det er altfor mange faktorer til at utenforstående (oss supportere) kan klare å sette seg inn i det. Å diskutere ren lønn på en enkelt spiller har lite for seg. Man må se på totalkostnaden, og siden vi ikke har offentlige kontraker eller overgangssummer, så blir det rene spekulasjoner.

Comment

Bojan har hvertfall en ting som er mangelvare i dagens tropp, og det er matchvinneregenskaper. Han både skårer og gir målgivende.

Og litt på sparket tror jeg DFH, Grindheim, Hæstad og Calvo har ett mål hver i serien i løpet av sesongen. Skal Bojan ut bør det komme inn en spiller med hans offensive kvaliteter. Sivert H.N. og Herman S. har for øvrig 3 og 0 mål i Adeccoligaen. Altså har vi ikke en spiller med Bojans offensive kaliber i troppen i dag, og da bør VIF tenke seg godt om skal Bojan slippes.

Comment

Originally posted by Underhaug View Post
              Bojan har hvertfall en ting som er mangelvare i dagens tropp, og det er matchvinneregenskaper. Han både skårer og gir målgivende.

Og litt på sparket tror jeg DFH, Grindheim, Hæstad og Calvo har ett mål hver i serien i løpet av sesongen. Skal Bojan ut bør det komme inn en spiller med hans offensive kvaliteter. Sivert H.N. og Herman S. har for øvrig 3 og 0 mål i Adeccoligaen. Altså har vi ikke en spiller med Bojans offensive kaliber i troppen i dag, og da bør VIF tenke seg godt om skal Bojan slippes.
              Veldig skeptisk til å forlenge med Bojan, til samme lønn? aldri i verden.

Men, han har en kvalitet ingen andre har. Det er presis skuddfot eller corner. Jan er borte, han hadde god venstrefot. Fellah også god på frispark.

Skal Bojan bort må noen inn.
              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Bojan kan fint være en supersub, men da må han forstå at han 1) må trene og 2) ikke kan ha samme lønna han har nå. Forstår han ikke det så ser jeg ikke noe problem med å ikke forlenge.

Comment

Enig. Samtidig er han den spilleren med de desidert beste offensive egenskapene i troppen, og ikke minst den eneste som kan score utenfor 16. Mister vi Bojan mister vi den eneste farlige spilleren som kan skape ting på egenhånd offensivt når samspillet offensivt ikke stemmer.

Comment

Nå siste halvdel av sesongen har det vært veldig lite å skryte av. Det eneste som har fått med i godt humør er når Bojan er på banen. Kanskje gjør han ikke magiske ting hele tiden, men han er den ENESTE spilleren som gir meg trua på at det kan bikke vår vei.

Jeg syns klubben gjør en massiv tabbe hvis han ikke tilbys ny kontrakt. Han er viktig for samhold og humør (ta en titt på treningsfeltet, han skaper god stemning uansett) han drar laget framover npr han spiller, det er det vel bare Grindheim som er i nærheten av å gjøre ellers.

Skudd som går utenpå alle andre i klubben, smarte trekk og kloke valg. Han er bedre enn halvparten av laget alene. Jeg mener Bojan bør bli og heller la Doffen, Jokke og Berre gå. Kastrati og en ny midtbanespiller vil, sammen med Pelle og Bojan utgjøre kjernen i et nytt lag neste sesong.

Og for oss på tribunen? Annerledes, glimt, følelser for klubben og tribune-helt: Bojan Zajic. Ekte enga inn til beinet!
                    Ikke syt - syng!

Comment

Problemet med Bojan har også vært hans innstilling til trening. Han har tydeligvis elendig holdning og er lite profesjonell som spiller når det kommer til trening. I alder`n han er i nå blir dette en enda viktigere faktor.

Jeg er med på 1 år til med lavere lønn. Han har jo vist seg å være en supersub og hans erfaring er godt å ha.MEN ikke på bekostning av en yngre lovende spiller..har vi mulighet til å erstatte han så er det ingen tvil at det burde vi.

Comment

Bojan vil aldri bli som norske kraftplugger med toppfart som viktigste våpen. Hadde Bojan trent fart og kondisjon, hadde det garantert gått på bekostning av andre ting. Det er så enkelt folkens, hadde han vært en komplett spiller, ville han ikke vært her ......
                        Bojan spiller i smoking, det har han alltid gjort, og vil alltid gjøre.
                        Sånne spillere vokser ikke på trær, og han er en veldig god tilvekst i gruppa.
                        Ser hva folk sier her, jeg har hørt helt andre ting fra gruppa han er i, og slik jeg forstår det, er han utrolig viktig i samholdet og tar faktisk godt vare på de unge gutta.
                        Bojan passer ikke inn i A4 boksen, det må Rekdal og vi andre innse.
                        Ønsker vi å bli som LSK, med kælking og muskelkraft, ja da trenger vi ikke han. Hvis vi derimot ønsker å underholde, og ta vare på de få "bohemene" vi har, er det helt natta å kvitte oss med han.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                          Ønsker vi å bli som LSK, med kælking og muskelkraft, ja da trenger vi ikke han. Hvis vi derimot ønsker å underholde, og ta vare på de få "bohemene" vi har, er det helt natta å kvitte oss med han.
                          Man skal ikke undervurdere artisteri og det er jo det som gjør Vålerenga til Bohemene. Men klubben har rett og slett ikke penger og det å frigi halvannen million er noe vi må gjøre. Har sagt det før: Jeg tror ikke helt folk skjønner hvor skakkjørt økonomi vi har.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                            Jeg tror ikke helt folk skjønner hvor skakkjørt økonomi vi har.
                            Bra Andresen avslutta med å gi Muri, Hæstad og Lars langtidskontrakter med flere millioner i lønn da. Som toppen av kransekaka lissom. Skulle nesten tro han var ansatt av andre for å herpe Vålerenga.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                              Bra Andresen avslutta med å gi Muri, Hæstad og Lars langtidskontrakter med flere millioner i lønn da. Som toppen av kransekaka lissom. Skulle nesten tro han var ansatt av andre for å herpe Vålerenga.
                              Det er ikke bare Martin Andresen som har bestemt dette. Det er også noen i kontorene på Valle som har sagt ja til å inngå disse avtalene. Hvem det er vet jeg ikke, men all skyld er ikke Andresen.

Men ja, Bojan kan ofres på grunn av disse dyre kontraktene.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                                Nå ja.

Muri skrev ny kontrakt i midten av 2011, altså halvannet år før Martin forsvant.

Hæstad signerte ny kontrakt i februar 2011, altså to sesonger før Martin forsvant.

Lars fikk ny kontrakt ti dager før Martin trakk seg. Men som FrankO også skriver, det er flere som er med og bestemmer. At Martin ikke skulle være trener i 2013 kom vel ikke totalt ut av løse lufta i midten av oktober i fjor. Å forlenge med seriens beste keeper er uansett ikke dumt. Etter min mening er Lars fortsatt en bedre keeper enn Kongshavn.

Alle tre har kontrakt ut 2015.

Så hvor mye betyr det egentlig? Alle ligger vel på rundt to millioner hver seg. Men hvor mye kan vi egentlig spare på å bytte dem ut? Trolig ikke mer enn halvannen million, to kanskje, hvis vi velger en vesentlig billigere reservekeeperløsning. Pluss at vi må ha penger til å kjøpe inn erstattere selvsagt.

Comment

Working...
                                X