Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

23 - Kristofer Hæstad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 23 - Kristofer Hæstad

Fra vif-fotball.no:

KRISTOFER HÆSTAD kom til Vålerenga fra IK Start 2.januar 2008, etter at Start rykket ned fra Tippeligaen i 2007-sesongen. Høsten 2007 var han ett av de heteste salgsobjektene i Norge. Har flere kamper på landslagets midtbane, og er en løpsvillig og taklingssterk midtbanespiller. Slo for alvor gjennom i 2005, da nyopprykkede Start tok seriesølv, bak Vålerenga.

Etter et litt tungt første år i Vålerenga, ble Doffen bedre og bedre utover 2009-sesongen. Han ble utnevnt til kaptein for Vålerenga foran 2010-sesongen og storspilte på midtbanen i sølvsesongen. Er også tilbake for fullt i landslagsdiskusjonen.

Født: 9.desember 1983 i Kristiansand
    Kallenavn: Doffen
    Posisjon: Midtbane
    Draktnummer: 23
    Høyde/vekt: 172 cm / 74 kg
    Moderklubb: Randesund
    Tidligere klubber: Vigør (1998-2001) , IK Start (2001-2007), Wigan (2006-2007)utlån))

Meritter: Seriesølv 2005 (Start) og 2010 (Vålerenga), Cupmester 2008 (Vålerenga)

Landskamper/mål:
    A: 27/1
    U21: 9/0
    G19: 5/0
    G18: 2/0
    G17: 6/0
    G16: 4/2

http://tablet.dagbladet.no/2013/01/2...stad/25420202/

Doffen tolker ansiktsuttrykket til ballgutten Charlie Morgan

- Sånn sett kan man nesten si at han fortjente det, han la i hvert fall litt opp til det selv. Jeg hadde blitt irritert selv også. Hvis det var VIF mot LSK, og en LSK-ballgutt oppførte seg på den måten, vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort, sier Doffen med et smil.
    ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Ifølge "noen" skal Vålerenga ha tilbudt andre klubber å kjøpe Hæstad i fjor, selv om Andresen sier han ikke visste noe om det. Rekdal sier det blir tøff konkurranse for Doffen kommende sesong.

Saken i Aftenposten/Fevennen.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        Ifølge "noen" skal Vålerenga ha tilbudt andre klubber å kjøpe Hæstad i fjor, selv om Andresen sier han ikke visste noe om det. Rekdal sier det blir tøff konkurranse for Doffen kommende sesong.

Saken i Aftenposten/Fevennen.
        Doffen må ta sitt game opp til et nytt nivå i år om han skal ha en fremtid hos oss. Han må kunne bidra med mere enn å bare takle og løpe mye..

Digger Doffen jeg men hans offensive kvaliteter er veldig veldig begrensa dessverre.

Comment

Uff.. liker å få inn gode folk, men liker ikke at andre, gode, folk evt. må vike. Gjenstår å se hvor mye som er i disse ryktene. Uansett, i intervjuet sier Reka at troppen skal være 20 mann, pluss keepere. Såvidt jeg kan se fra oversikten på vif-sidene er det kun 17 spillere i troppen nå, om man regner qaka, suleiman, samuel, næss og solli jr. som ute/utleid. Med solli sr., nije kanskje, inne, så er det fortsatt plass til evt. forsterkninger. Men det er kanskje på doffens plass det er mest konkurranse, med ogude og pelle. Samt at bojan har heva spillet sitt i det siste.

Comment

Han skal ha for guts og kapasiteten, men han har jo ikke akkurat tatt de stega man hadde håpa på når han kom. Ser han sier han likevel vil bli å kjempe for plassen. Det liker jeg! Men med folk som Grindheim, Ogude og Bojan vil han slite.

Comment

Må legge til edit på eget innlegg ovafor: ser jo ved nærmere ettersyn at dette dreier seg om at vif "angivelig" skal ha prøvd å selge han i fjor for å spare lønn, ikke at det fortsatt er aktuelt. Men han må vel overbevise reka, som alle andre, for å få spille.

Comment

Skandale å kvitte seg med en spiller som har frontet, det i hvert fall jeg, setter øverst på min prioriteringsliste, nemlig guts. Han har vært en eksemplarisk kaptein som alltid har tenkt på Klanen. Takket Klanen, og stått i Klanen (mot Lillestrøm). Om han holder nivået på lik måte er usikkert, men om Ogude spiller en god sesong i år, så kan fort større klubber være ute å snuse etter han. Morsom personlighet som jeg personlig elsker.

Comment

Originally posted by eirik|vif View Post
                  Skandale å kvitte seg med en spiller som har frontet, det i hvert fall jeg, setter øverst på min prioriteringsliste, nemlig guts. Han har vært en eksemplarisk kaptein som alltid har tenkt på Klanen. Takket Klanen, og stått i Klanen (mot Lillestrøm). Om han holder nivået på lik måte er usikkert, men om Ogude spiller en god sesong i år, så kan fort større klubber være ute å snuse etter han. Morsom personlighet som jeg personlig elsker.
                  Beholder han gjerne jeg, men han har en lønn som ikke akkurat matcher det å sitte på benken.

Comment

Hva skjer med Doffen? Er han på vei vekk eller kommer Reka til å beholde han?

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                      Det handler vel aller mest om noen andre vil ha ham med den lønna han har, trur jeg.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                        Vi må i så fall gi han bort og betale nær sagt hele lønna hans i de to neste sesongene selv om han ikke spiller for oss. Det blir neppe aktuelt.

Comment

Vi må i så fall gi han bort og betale nær sagt hele lønna hans i de to neste sesongene selv om han ikke spiller for oss. Det blir neppe aktuelt.
                          Hvorfor det egentlig? Han er jo ikke så gammel, og på langt nær ferdig som fotballspiller.
                          Han har jo en markedsverdi, dog kanskje ikke så mye, men gir man han gratis så bør jo det kompensere for evt nedgang i lønn.

Skjønner at det du nevner kan være et scenario, men det er vel på langt nær det eneste?

Edit: på tide å slutte å være den snille gutten i klassen (VIF som klubb altså)
                          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Originally posted by donny View Post
                            Hvorfor det egentlig? Han er jo ikke så gammel, og på langt nær ferdig som fotballspiller.
                            Han har jo en markedsverdi, dog kanskje ikke så mye, men gir man han gratis så bør jo det kompensere for evt nedgang i lønn.
                            Han har tre millioner kroner i året og jeg skjønner han meget godt om han har lyst å beholde de pengene ut 2015 som han har kontraktsfestet. Dvs nå er det vel noen prosent lavere...

Det er ingen klubber i landet som engang har mulighet til å kunne gi han denne lønna. MAKSIMALT kan kanskje Start hoste opp 1 mill i lønn dersom de får noen investorer med på laget. Da vil de ikke ha råd til å betale overgangssum. For at han skal gå, må vi ende opp med å betale han 2 mill for hvert av de to årene han har igjen av kontrakten.

Hæstad er en super fyr, men han har ikke bevist noe som skulle forsvare en millionlønn noen plass.

Comment

Han har tre millioner kroner i året og jeg skjønner han meget godt om han har lyst å beholde de pengene ut 2015 som han har kontraktsfestet. Dvs nå er det vel noen prosent lavere...

Det er ingen klubber i landet som engang har mulighet til å kunne gi han denne lønna. MAKSIMALT kan kanskje Start hoste opp 1 mill i lønn dersom de får noen investorer med på laget. Da vil de ikke ha råd til å betale overgangssum. For at han skal gå, må vi ende opp med å betale han 2 mill for hvert av de to årene han har igjen av kontrakten.

Hæstad er en super fyr, men han har ikke bevist noe som skulle forsvare en millionlønn noen plass.
                              Joda, jeg leser hva du skriver, og er enig i det - men det er ikke det eneste alternativet, mener nå jeg.
                              Det skal jo ikke være noen automatikk i at vi skal kompensere lønn for gjenværende kontraktstid. Jeg skjønner man må det, hvis man virkelig vil bli kvitt noen, men i dette tilfellet er det vel ikke slik. Spesielt ikke at VIF bærer byrden alene, noe bør i så fall spilleren også ta, om han ønsker fast spilletid. Spørs bare hvor gode forhandlere man har i klubben det..
                              Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                              -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Working...
                              X