Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Dawda Leigh

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dawda Leigh

Fra vif-fotball.no:

DAWDA LEIGH er en Oslo-gutt som opprinnelig kommer fra Gambia. Kom til Vålerenga fra Skeid etter 2008-sesongen, som Bosman-spiller sammen med Mostafa Abdellaoue. God én mot én og en god dribler. Flink til å utfordre og har bra fart. Imponerte mange med sine offensive raid fra sin kantposisjon i sin debutsesong i Vålerenga, men slet mot slutten av sesongen med en skade i tåa som gjorde at han måtte operere. Slet med å spille seg til fast plass på laget i 2010-sesongen da det tok lengre tid enn ønsket å komme tilbake fra skaden sesongen før.

Født: 27.06.1986 i Oslo
    Posisjon: Kant
    Draktnummer: 19
    Høyde/vekt: 181/74
    Moderklubb: Ellingsrud

Meritter: Seriesølv 2010 (Vålerenga)

Tidligere klubber: Skeid

Hva er det Dawda gjør med tanke på at han får så mange sjanser sammenlignet med Lars Ivar, Adnan etc? Først kant, funka ikke der, så omskolert til back? Hvorfor? Noen som har en god teori?

Comment

Kanskje fordi den jobben han gjør på backen blir bedre og bedre? Da han begynte i den posisjonen var han helt krise. Han er fortsatt litt mer dribleglad enn hva jeg setter pris på, men etter å ha sett de tre kampene på La Mange syns jeg ikke vi har sluppet til så voldsomt mye av sjanser fra Dawdas side, og antallet redselsfulle balltap og hårreisende tversoverpasninger har vært færre enn fem i sum, av det jeg har notert meg.

Comment

Men da jeg mener at han har underprestert på kant posisjon til de grader, lurer jeg på hvorfor han alltid fikk fornya tillit. Syns alltid Adnan har hatt et større talent enn det Dawda har hatt/er. Syns bare det er rart at en spiller med middels talent (etter min mening) skal få så voldsomt med spilletid, når vi har hatt andre talenter som (etter min mening) har hatt et bedre utgangspunkt.

Comment

Det som har overrasket meg mest med la manga, er hvor godt dawda har spilt. Han er ganske offensiv i spillet, og jeg liker speiselt godt når han kan ta ballen fra sin høyreback og skjære innover i banen med fart. Da vinner vi mange meter og setter motstanderen i ubalanse. Han kommer ofte godt fra det i pressa situasjoner også.

Comment

Det går på posisjonen han spiller. Adnan og Strand kjempet en håpløs kamp om å få plass på Vålerengas midtbane, mens på vingen har det vært mindre konkurranse. Samme gjelder på backplassen.

Comment

Lars Ivar kunne vel strengt talt bekle en høyre kantrolle. Men ble danka ut av Berre, som jeg mener ikke holder 90 minutter.

Comment

Originally posted by EspenH View Post
                Det som har overrasket meg mest med la manga, er hvor godt dawda har spilt. Han er ganske offensiv i spillet, og jeg liker speiselt godt når han kan ta ballen fra sin høyreback og skjære innover i banen med fart. Da vinner vi mange meter og setter motstanderen i ubalanse. Han kommer ofte godt fra det i pressa situasjoner også.
                Helt enig.

Jeg hadde skikkelig sansen for Dawda i 2010. Han storspilte på kanten, husker at når han eller Shelton fikk ballen så økte mine forventninger til hva som kunne skje av kreativt angrep.

Dessverre hadde han mye skader i 2011, blant annet operert en tå minnes jeg. Har liksom aldri kommet seg etter disse skadene han fikk. Hvis vi han fortsetter hvordan han har spilt på La Manga så danker han ut Stoor på høyreback i mine øyne. Stoor må gjerne ha spilt i Premier League, men Dawda spiller veldig jevnt bedre enn han om dagen.

Da er spørsmålet, hvor lenge kan han forlenge denne gode perioden til å bli jevnt godt på et enda høyere nivå? Fast spilletid hjelper hvertfall.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                  Jeg hadde skikkelig sansen for Dawda i 2010. Han storspilte på kanten, husker at når han eller Shelton fikk ballen så økte mine forventninger til hva som kunne skje av kreativt angrep.
                  Jeg er helt uenig og jeg husker jeg lot meg irritere over Klanens respons på Leigh denne sesongen. Alt han behøvde for å få skryt både under og etter kampene var én god involvering. Hver gang han var "uheldig" og mista ballen så fikk han applaus og "kom igjen!", mens andre spillere fikk sukk, stønn og andre lyder fra tribunen. Man ganske enkelt overså alle de gangene han gjorde feil. Når man overser dette, og husker den ene bra tingen, så sitter man jo igjen med et godt inntrykk av fyren.

Som er tilfelle med de aller fleste "unggutta". Gåseøynene fordi han tross alt er 25 år.

Han har et løpesett som det virker som han er ekstremt hurtig, han er lett å legge merke til så man tror at innsatsen er på topp og alt er bare fryd og gammen. Han var god i går, men samtidig gjorde han flere feil som ville blitt straffet hardere i Tippeligaen. Både av motspillerne og dommerne. Og det var hans beste kamp på flere år?

Jeg så han ofte på andrelaget i fjor, også på backplassen, og det var katastrofalt. Det finnes ingen andre ord for det. Dawda Leigh er ikke god nok for Vålerenga uansett hvor desperate vi er etter forsterkninger. Han er ikke god nok for Tippeligaen engang, men kan kanskje klare seg på et dårlig TL-lag.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                    Jeg er helt uenig og jeg husker jeg lot meg irritere over Klanens respons på Leigh denne sesongen. Alt han behøvde for å få skryt både under og etter kampene var én god involvering. Hver gang han var "uheldig" og mista ballen så fikk han applaus og "kom igjen!", mens andre spillere fikk sukk, stønn og andre lyder fra tribunen. Man ganske enkelt overså alle de gangene han gjorde feil. Når man overser dette, og husker den ene bra tingen, så sitter man jo igjen med et godt inntrykk av fyren.

Som er tilfelle med de aller fleste "unggutta". Gåseøynene fordi han tross alt er 25 år.

Han har et løpesett som det virker som han er ekstremt hurtig, han er lett å legge merke til så man tror at innsatsen er på topp og alt er bare fryd og gammen. Han var god i går, men samtidig gjorde han flere feil som ville blitt straffet hardere i Tippeligaen. Både av motspillerne og dommerne. Og det var hans beste kamp på flere år?

Jeg så han ofte på andrelaget i fjor, også på backplassen, og det var katastrofalt. Det finnes ingen andre ord for det. Dawda Leigh er ikke god nok for Vålerenga uansett hvor desperate vi er etter forsterkninger. Han er ikke god nok for Tippeligaen engang, men kan kanskje klare seg på et dårlig TL-lag.
                    Hør, hør. Det er helt åpenbart (synes jeg) at Dawda vil falle gjennom når alvoret starter og motstanden tar seg opp. Hvis vi stabler et lag på beina med Dawda på høyreback når serien starter, vil det være et tegn på stor krise i forsvarsrekken...

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                      Hør, hør. Det er helt åpenbart (synes jeg) at Dawda vil falle gjennom når alvoret starter og motstanden tar seg opp. Hvis vi stabler et lag på beina med Dawda på høyreback når serien starter, vil det være et tegn på stor krise i forsvarsrekken...
                      Vi får se når sesongen sparker igang, hvis han får tillit fra start er han litt i samme båt som Martin. Han må prestere i 2012. Jeg har sansen for Dawda, han har ekstrem egenskaper andre ikke har. Dessverre går disse på bekostning av bredde egenskapene hans.

Hvis han får de første kampene i sesong 2012 får vi se hvem som får rett. Så langt har det gått svært bra i treningskamper. Jeg tror han kan prestere på høyt nivå.
                      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Håper at Dawda holder seg skadefri og viser hva han kan på vingen i år..

Comment

Dawda er ikke i nærheten engang å være god nok for førstelaget.Har ingenting der å gjøre,ikke for et lag som har ambisjoner om å kjempe topp 3!

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                            Dawda er ikke i nærheten engang å være god nok for førstelaget.Har ingenting der å gjøre,ikke for et lag som har ambisjoner om å kjempe topp 3!
                            Han har vært spennende og han har vært god. Han viser i glimt hva han kan innimellom småskader og formsvikt. Kanskje beste øyeblikk ifjor var mot RBK,hvor Dawda lekte med Lustig.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                              Enig, skjønner virkelig ikke hvorfor han er i klubben fortsatt. Mulig treningskampene har vært et siste desperat forsøk på å vise ham frem for å selge ham. Han er altfor dårlig for a-laget, og er ikke til særlig hjelp for 2.laget heller, hvor han stort sett daffer rundt.

Comment

Working...
                              X