Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

17 - Mohammed Fellah

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Hjesus View Post
    Tyrkia? Da trenger du å få skolepenga dine tilbake. Som jeg også har forsøkt å fortelle Fellah: Drammen er fortsatt ikke utlandet.
    jeje.

Mot tyrkia i drammen i en u18 landskamp. Alle forstod hva Lego mente
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by Hjesus View Post
      Tyrkia? Da trenger du å få skolepenga dine tilbake. Som jeg også har forsøkt å fortelle Fellah: Drammen er fortsatt ikke utlandet.
      Hehe. Rett skal være rett. Mente å huske at det var bortekamp.

Comment

• Vi bør vel få 3-5 mill for Fellah, litt avhengig av hvem som kjøper han. Han har jo Solbakken som agent og det finnes en klubb som kjøper de han kommer trekkende med...

Ogude har jo en ganske imponerende CV fra internasjonale kamper i år. Opp mot ti millioner bør være realistisk for en klubb fra Sveits, Østerrike, Belgia, 2.Bundesliga eller noe sånt. Han er jo, hvis han gidder, en spiller som holder et meget høyt nivå.

Larsen er jeg overrasket hvis vi får noe mer enn millionen for. Oussou må vi sannsynlig kjøpe ut av kontrakten. Anene havner vel trolig i en klubb på Adecconivå og Samuel har vi alt kvittet oss med for småpenger.

I stedet for bare å ta symbolsk betaling for de som er litt i periferien burde vi heller bytte de bort. Stabæk kan sikkert ha bruk for flere og vi vil ha Stengel. Sarp ville ha Samuel og vi ville ha Elyounussi. Her burde man kunne ha fått til noe. Er vel også et par andre Adeccospillere vi har vist interesse for...

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Vi bør vel få 3-5 mill for Fellah, litt avhengig av hvem som kjøper han. Han har jo Solbakken som agent og det finnes en klubb som kjøper de han kommer trekkende med...
          3-5 millioner for Fellah er helt urealistisk. Kontrakten går ut om noen få måneder, og han har ikke vist stabile evner som gjør ham verdt dette. Hvis det ikke dukker opp klubber som bruker penger som fulle børsmeglere, så vil 2 millioner være en sum vi bør være veldig happy med.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
            3-5 millioner for Fellah er helt urealistisk. Kontrakten går ut om noen få måneder, og han har ikke vist stabile evner som gjør ham verdt dette. Hvis det ikke dukker opp klubber som bruker penger som fulle børsmeglere, så vil 2 millioner være en sum vi bør være veldig happy med.
            Var vel det vi fikk for Singh i samme situasjon. For DFH som var i samme situasjon. Ser det ikke som urealistisk. Gulbrandsen gikk til Molde for 3 mill i samme situasjon. Vi er sikkert villig til å betale litt for Barrantes som også er i samme situasjon. Osv. Som jeg skriver, avhengig av hvem som kjøper han. 3-5 millioner for en utenlandsk klubb av en viss størrelse er vekslepenger. Nå tror jeg ikke han havner i en kjempestor klubb. Men sett en klubb fra Skandinavia er interessert. Da må de betale 3-5 millioner nå, eller vente til vårsesongen starter med å bruke han. Og i mens så får ikke Fellah kamptrening.

Vi skal selvsagt ha betalt, ellers kan han jo bare trene med juniorene ut året.

Comment

• Tipper at Fellah ikke kommer til å bli særlig fornøyd med å kanskje måtte flytte til Drammen, og sikkert litt overrasket også, for det må jo være opplagt at Ronny Deila vil kreve det for at Fellah skal kunne følge treningsopplegget.
              Og uten lappen så må jo Fellah ta toget hver dag, hvis han ønsker å bo i Oslo, og da går man fort glipp av litt treningstid hvis man er avhengig av NSB. Tipper at dette urimelige kravet setter en stopper for overgangen til Godset. Hvis jeg var kompis med Fellah så ville i alle fall jeg forklart til Fellah at det må han ikke finne seg i.
              Drammen du lissom. Bedre med en dram i timen enn en time i Drammen ville vært mitt klare råd (hvis jeg var kompis).

Comment

Var vel det vi fikk for Singh i samme situasjon. For DFH som var i samme situasjon. Ser det ikke som urealistisk. Gulbrandsen gikk til Molde for 3 mill i samme situasjon. Vi er sikkert villig til å betale litt for Barrantes som også er i samme situasjon. Osv. Som jeg skriver, avhengig av hvem som kjøper han. 3-5 millioner for en utenlandsk klubb av en viss størrelse er vekslepenger. Nå tror jeg ikke han havner i en kjempestor klubb. Men sett en klubb fra Skandinavia er interessert. Da må de betale 3-5 millioner nå, eller vente til vårsesongen starter med å bruke han. Og i mens så får ikke Fellah kamptrening.

Vi skal selvsagt ha betalt, ellers kan han jo bare trene med juniorene ut året.
                Singh sin situasjon var overhode ikke sammenlignbart i den form at vi hadde krav på utdannelses kompensasjon som var betydlige. Vi hadde fått penger uavhengig om Singh gikk 6måneder før kontrakt eller om han hadde fullført den. Lillestrøm hadde vel uansett også krav på litt utdannelses kompensasjon, selv om det er en del mindre enn det vi fikk for Singh.

Vi får aldri i verden 5 milioner for Fellah, og Strømsgodset vet at de ikke trenger å betale i nærheten av så mye heller. Jeg er fornøyd hvis han går for rundt to millioner. 2millioner tjent inn pluss 1,5 mill i lønnsutgifter ut.

DFH var ikke i samme situsjon. RBK ville ikke ha han mer, de hadde lyst på klassiske kantspillere og kun derfor ble han solgt såpass billig til VIF.

Fellah er ikke vært 3-5millioner, i den kontraktsituasjonen han er i og de som er interessert vet at Enga har lyst å få penger for han. Hvorfor faen skal vi sitte på en lønningspost, nekte og selge fordi budene tydligvis ikke er "gode" nok. Virker som å skyte seg selv i foten.

Det beste Fellah kan gjøre for oss nå er å sørge for at vi får betalt ihvertfall litt for han før han drar.

Comment

Var vel det vi fikk for Singh i samme situasjon. For DFH som var i samme situasjon. Ser det ikke som urealistisk. Gulbrandsen gikk til Molde for 3 mill i samme situasjon.
                  1) Vi fikk 0 kroner for Singh i overgangssum. Pengene vi fikk var utdanningskompensasjonen som var ganske mye siden han hadde vært i klubben fra han var 12 år. Var vel snakk om rundt 4 mill.
                  2) Vi fikk vel knapt nok 1 million for Fredheim Holm i sin tid.
                  3) Gulbrandsen er et 18 år gammelt kjempetalent som har spilt bra i år, selv om han ikke har scoret.

Husk at Fellah er 24 og knapt nok har vært skadefri i 2013. Hvis vi får 2 mill for ham skal vi være veldig glad.

Selv om dette er vekslepenger for middels store klubber så gidder dem ikke kaste bort penga heller. Dessuten tror jeg ikke Fellah er god nok for en middels stor klubb heller. Det er vel en grunn til at Strømsgodset er eneste klubb som har vist interesse (Molde sa nei til ham).

Comment

• Jeg mente når DFH gikk herfra. Ikke når han kom tilbake. Og prisen er selvsagt litt avhengig av hvem som kjøper han. Jeg tror ikke han havner i Drammen.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                      Gulbrandsen er et 18 år gammelt kjempetalent som har spilt bra i år, selv om han ikke har scoret.
                      Gulbrandsen er 20 blir 21 i september.

Comment

• Tja.. Han har kompiser i godset, har uttalt at han har sansen for Deila og de har (med unntak av Lars Iver) meget godt hell i å få det beste ut av Norske, mer eller mindre, unge spillere. Ikke minst er dama hans fra drammen og godset-supporter.
                        Jeg blir meget overraska om han ikke er i godset innen vinduet stenger!

Ikke at han får noe applaus av meg når navnet hans ropes opp på ullevål igjen altså.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                          1) Vi fikk 0 kroner for Singh i overgangssum. Pengene vi fikk var utdanningskompensasjonen som var ganske mye siden han hadde vært i klubben fra han var 12 år. Var vel snakk om rundt 4 mill.
                          Vi fikk mer enn utdanningskompensasjonen som vi uansett ville fått. Men størrelsen på den var avhengig av hvilket land han gikk til. Men Feyenoord valgte å legge et sted mellom fire og fem millioner på bordet for han.

Originally posted by FrankO View Post
                          2) Vi fikk vel knapt nok 1 million for Fredheim Holm i sin tid.
                          Vi fikk mellom 2,5 og 3 millioner for Fredheim Holm.

3) Gulbrandsen er et 18 år gammelt kjempetalent som har spilt bra i år, selv om han ikke har scoret.
                          Gulbrandsen blir 21 i høst og har scoret to mål. Her ville Molde vært nødt til å betale 700.000,- i utdanningskompensasjon, men valgte å betale tre millioner for å kunne bruke han i høst.

Husk at Fellah er 24 og knapt nok har vært skadefri i 2013. Hvis vi får 2 mill for ham skal vi være veldig glad.
                          Igjen, summen avhenger av hvem som kjøper han. Går han til en skandinavisk klubb så får han ikke spilt en obligatorisk kamp på høyt nivå før våren 2014. Dersom vi står på vårt og lar han trene med reservene ut året. Går han til en serie der de spiller høst/vår så må bare han vente til januar. Men til gjengjeld har klubber lenger sør som regel litt mer penger å rutte med. Uansett så er vårt forhandlingskort at vi kan blokkere han fra å spille på høyt nivå i en ganske lang periode. Den klubben som velger å satse på Fellah ønsker naturligvis en spiller de kan benytte og følgelig er det betalingsvilje til stede.

Selv om dette er vekslepenger for middels store klubber så gidder dem ikke kaste bort penga heller. Dessuten tror jeg ikke Fellah er god nok for en middels stor klubb heller. Det er vel en grunn til at Strømsgodset er eneste klubb som har vist interesse (Molde sa nei til ham).
                          Hvor han havner gjenstår å se. Og det blir jo til syvende og sist utslagsgivende for hvor mye vi får for han. Solbakken er brukbart god på å selge spillere og klarer nok å finne en til Fellah også.

Det er vel også litt selektiv hukommelse her? I 2012 hadde Fellah et snitt på 5,58 på VG Børsen (tredje best i serien) og ble BB i seks av tjuefem kamper og var så god at han kom med i landslagstroppen. Ja, jeg vet at VG Børsen ikke er det ultimate verktøy for å vurdere fotballspillere, men det gir likevel en indikasjon.

Han har fem kamper for oss i år og har gjort det brukbart. Tror de gode prestasjonene i fjor vil bidra til at han ikke er umulig å selge, selv til en litt større klubb. At 2013 ikke har vært like bra som 2012 kan forklares med skader, kontraktsituasjon og konflikt med treneren. Hans fysiske form er ikke direkte avgjørende fordi han kan være med på en full preseason med sin nye klubb og ta seg opp kraftig.

Men som sagt...det gjenstår å se. Jeg mener fortsatt 3-5 millioner er en realistisk sum.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia
                            Igjen, summen avhenger av hvem som kjøper han. Går han til en skandinavisk klubb så får han ikke spilt en obligatorisk kamp på høyt nivå før våren 2014. Dersom vi står på vårt og lar han trene med reservene ut året. Går han til en serie der de spiller høst/vår så må bare han vente til januar. Men til gjengjeld har klubber lenger sør som regel litt mer penger å rutte med. Uansett så er vårt forhandlingskort at vi kan blokkere han fra å spille på høyt nivå i en ganske lang periode.
                            Hvis han kjøpes av en skandinavisk klubb i sommer så får han spille umiddelbart, og hvorfor skulle vi tvinge ham til å bli her? Han vil ikke være her lenger, og vi har gitt ham opp. Dette er lett tilgjengelig offentlig informasjon, og dermed er det ikke noe godt forhandlingskort. Derimot er det et godt forhandlingskort for kjøpende klubb, at han tjener forholdsvis godt og uansett er uaktuell for oss til neste år.

Får vi mer enn et par millioner er det enten fordi den kjøpende klubben driter penger, eller de er udugelige til å forhandle.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                              Hvis han kjøpes av en skandinavisk klubb i sommer så får han spille umiddelbart, og hvorfor skulle vi tvinge ham til å bli her? Han vil ikke være her lenger, og vi har gitt ham opp. Dette er lett tilgjengelig offentlig informasjon, og dermed er det ikke noe godt forhandlingskort. Derimot er det et godt forhandlingskort for kjøpende klubb, at han tjener forholdsvis godt og uansett er uaktuell for oss til neste år.

Får vi mer enn et par millioner er det enten fordi den kjøpende klubben driter penger, eller de er udugelige til å forhandle.
                              Hvis han KJØPES av en klubb i sommer ja. Alternativet, som er bosman, betyr 6-9 mnd uten førstelagskamper.

Comment

Hvis han KJØPES av en klubb i sommer ja. Alternativet, som er bosman, betyr 6-9 mnd uten førstelagskamper.
                                Nå startet faktisk Fellah siste kamp, noe som viser at Rekdal bruker de spillerne han mener er best. Hvorfor skulle han benke Fellah resten av sesongen, hvis han er god nok for laget? Vålerenga, og Rekdal, har aldri vært sånn mot egne spillere. Bare Martin som prøvde seg med det tøvet i starten av forrige sesong, med Singh.

Blir feil å stille det opp som et enten/eller, jeg tror han blir hos oss ut sesongen, og spiller regelmessig. Vi får ikke mer enn vekslepenger for ham nå, men må ut med flere millioner om vi skal hente Barrantes. Bedre da å vente med begge deler til etter sesongen.

Comment

Working...
                                X