Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillertråd: Håvard Nielsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spillertråd: Håvard Nielsen

Fra vif-fotball.no:

HÅVARD KALLEVIK NIELSEN kom til Vålerenga fra Oppsal som 14-åring og er ansett som et stort angrepstalent. Har siden han var 16 år alltid spilt på landslag ett årskull over sin egen alder. Er en hurtig spiller med gode ferdigheter og gode holdninger. Skyter godt med begge bein.

Debuterte i Tippeligaen høsten 2009 som tidenes yngste Vålerenga-spiller i Tippeligaen. I januar 2011 signerte han en fullverdig a-lagskontrakt med Vålerenga.

I seriepremieren mot Viking i 2011-sesongen, som 17-åring, spilte han sin første Tippeligakamp fra start og takket for tilliten med å score sitt første Tippeligamål.

Født: 15. juli 1993
    Draktnummer: 16
    Posisjon: Angrep
    Høyde/vekt: 187 cm / 80 kg
    Moderklubb: Oppsal

Meritter: Vinner av JET-turneringen med Vålerenga i 2009.

Norges G19-landslag slo Sverige 1-0 på La Manga.

Vålerenga-spissen Håvard Nielsen ble matchvinner et drøyt kvarter før full tid. Dermed åpnet Norge med seier i landslagsturneringen på La Manga.

http://fotball.aftenposten.no/landsl...icle223597.ece
    engaman
    -----------
    Ære Være Enga!!!

Comment

"Den nye Nannskog"

VPG kaller Håvard for "Den nye Nannskog".

- Skal en tro norske medier, ligger Vålerenga på sotteseng. Sannheten er at vi kommer til å kjempe i toppen i 2012, forsikrer Veigar Pall Gunnarsson, som tror Håvard Nielsen vil seile opp som en av kommende sesongs mest kyniske avsluttere. I tillegg er Yssouf Konè på vei tilbake etter debutsesongens skademareritt.

– Men han skal få slite med å score flere enn Håvard Nielsen,
      Merker jeg har stor tro på Håvard i år, ikke bare på grunn av de gode ordene fra Veigar, men fordi han vokste så ekstremt mye i fjor. Fjorårets spissproblem var kjipt, men jeg tror at det hadde positiv effekt på Håvard som fikk ikke bare fikk prøvd seg, men fikk spille mye, på toppnivå. I fjor var han nok ikke helt klar, men det blir man kun av å spille på toppnivået. Gleder meg til å se lyslyggen fra Oppsal i året som kommer.

Comment

Håvard er vårt største talent by far.
        Håper vi tar godt vare på han i åra som kommer, gir han tilstrekkelig spilletid og hvile når han trenger det.
        I 2011 tok han lange steg og utviklet seg i rekordfart, det er nesten sånn at vi glemmer at han er kun 19 år, men allikevel har han flust med erfaring fra det høyeste nivået i Norge.
        Det vil ikke overraske meg om storklubber begynner å snuse på Mr Håvard Nilsen dette året.

Comment

Originally posted by ValleX View Post
          Håvard er vårt største talent by far.
          Håper vi tar godt vare på han i åra som kommer, gir han tilstrekkelig spilletid og hvile når han trenger det.
          I 2011 tok han lange steg og utviklet seg i rekordfart, det er nesten sånn at vi glemmer at han er kun 19 år, men allikevel har han flust med erfaring fra det høyeste nivået i Norge.
          Det vil ikke overraske meg om storklubber begynner å snuse på Mr Håvard Nilsen dette året.
          Får bare håpe han ikke får "det vanskelige 2. året"

Comment

Beste jeg har sett av han i dag. Til en forandring uredd, kommer til innlegg og avslutning. Bra innsats!

Comment

Opta Nor ‏@OptaNor
              21 - Riku Riski er den beste dribleren i Tippeligaen, han har 21 suksessfulle driblinger, fulgt av Nielsen 20) og Norbye (15). Teknikk. #2fx

Comment

Håvard matchvinner for G-19 mot Tsjekkia.

http://www.vif-fotball.no/article3407716.ece

Comment

VIF-Nielsen senket Tjekkia
                  Håvard skårer på G19 landslaget

EDIT: sekunder for seint

Comment

- Det føles kjempegodt! Jeg har ikke scoret så mye i år, sier spissen til VG Nett etter kampen, som har halvannet år igjen av kontrakten med Vålerenga og allerede forhandler om en ny.

- Jeg føler fortsatt jeg har ett steg til å ta her og har ikke noe stress med å dra til utlandet. Skal det skje, vil jeg være best her først, og det er jeg ikke ennå, sier Nielsen.

Få på plass denne kontrakten Asap. Sjelden å se en så klinisk avslutter i en alder av 18. Største spisstalentet Norge har.

Comment

Solskjær lanserer Nielsen som landslagsspiss, skriver DittOslo.no.

– Han er et emne man burde følge med på de neste årene, om ikke allerede det neste året. Men han er Vålerenga-spiller, og jeg har ikke penger til å kjøpe han, hevder Solskjær i intervjuet.

LD.
                      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post

– Han er et emne man burde følge med på de neste årene, om ikke allerede det neste året. Men han er Vålerenga-spiller, og jeg har ikke penger til å kjøpe han, hevder Solskjær i intervjuet.

LD.
                        Samme hvor våt OGS blir i mannemusa si av Håvard Nilelse så må han nok innse at han aldri får trent den gutten der
                        "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by LameDuck View Post

LD.
                          Det synes at Nielsen har sett på måla til Solskjær. Solskjær sa i et intervju for noen år siden at han hadde satt seg ned for å se på alle målene han hadde scoret i karrieren for så å telle hvor mange touch han hadde på ballen før han scoret. Nå husker jeg ikke tallene helt riktig, men det var noe som 75 % av målene kom etter ett touch på ballen, nær sagt ingen mål kom etter fire touch eller mer.

Noe å tenke på for våre øvrige spisser som gjerne liker å ta både en og to og tre finter før de prøver på et skudd. Nielsens hat trick i Skien derimot... tre touch, tre mål.

Comment

Bra spiller, men har mye og gå på. Hvis du skal lykkes som spiss internasjonalt må du være knalltøff og iskald foran mål. Nielsen har brae fysiske forutsetninger med tanke på at han er lynrask samtidig som at han er 1.87 på lesten. Det er en ganske skjelden kombinasjon. Torres og Lewandowski er vel to eksempler på dette. Hvis Nielsen scorer 15+ neste sesong tror jeg han er tapt for oss. Derfor håper jeg ny kontrakt er på plass snart slik at vi får cash for han !

Comment

Originally posted by olemartinboy View Post
                              Bra spiller, men har mye og gå på. Hvis du skal lykkes som spiss internasjonalt må du være knalltøff og iskald foran mål. Nielsen har brae fysiske forutsetninger med tanke på at han er lynrask samtidig som at han er 1.87 på lesten. Det er en ganske skjelden kombinasjon. Torres og Lewandowski er vel to eksempler på dette. Hvis Nielsen scorer 15+ neste sesong tror jeg han er tapt for oss. Derfor håper jeg ny kontrakt er på plass snart slik at vi får cash for han !
                              Ny kontrakt bør på plass i sommer. Ikke nødvendig å vente til vinteren. Da blir det kanskje uthaling og surr igjen. Ny kontrakt til Nielsen nå!
                              Man må delta for å vinne

Comment

Working...
                              X