Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

13 - Fegor Ogude

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 13 - Fegor Ogude

Fra vif-fotball.no:

FEGOR OGUDE er en nigeriansk kreativ og anvendelig midtbanespiller som kom til Vålerenga sensommeren 2010. Han har en god pasningsfot, bra fart, et øye for mål og kan utfordre én mot én. Ble i august tatt ut i landslagstroppen til Nigerias A-landslag før kvalifiseringskamp til Afrikamesterskapet og har vært kaptein for det hjemmebaserte landslaget. Kom fra den nigerianske klubben Warri Wolves FC hvor han også var kaptein.

Født: 29. juli 1987
    Draktnummer: 13
    Posisjon: Midtbane
    Høyde/vekt: 180 cm / 78 kg
    Tidligere klubber: Warri Wolves FC

Meritter: Seriesølv 2010 (Vålerenga)

Originally posted by FrankO View Post
    Fra vif-fotball.no:

FEGOR OGUDE er en nigeriansk kreativ og anvendelig midtbanespiller som kom til Vålerenga sensommeren 2010. Han har en god pasningsfot, bra fart, et øye for mål og kan utfordre én mot én. Ble i august tatt ut i landslagstroppen til Nigerias A-landslag før kvalifiseringskamp til Afrikamesterskapet og har vært kaptein for det hjemmebaserte landslaget. Kom fra den nigerianske klubben Warri Wolves FC hvor han også var kaptein.

Født: 29. juli 1987
    Draktnummer: 13
    Posisjon: Midtbane
    Høyde/vekt: 180 cm / 78 kg
    Tidligere klubber: Warri Wolves FC

Meritter: Seriesølv 2010 (Vålerenga)

Fegor var til tider strålende for oss i 2011.

Noen som har sett noen treninger i det siste og kan si noen om juvelen vår på midtbanen?
    Kan han være med på å løfte laget mot medalje i 2012?
    EVIG VIF

Comment

http://www.allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=6346

Liten artikkel hvor Fegor sier at han, i motsetning til i fjor(?), i år skal spille defensiv midtbane.

Comment

Originally posted by Lego View Post
        http://www.allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=6346

Liten artikkel hvor Fegor sier at han, i motsetning til i fjor(?), i år skal spille defensiv midtbane.
        Vel, ifjor spilte han omtrent på alle plasser bortsett fra keeper og spiss. Så hvis han får kontinuitet i en posisjon så hadde det vært helt fantastisk. Får han mulighet til å utvikle seg der. Han hører hjemme sammen Hæstad i midtforsvaret, ikke kant eller midtstopper.
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
          Vel, ifjor spilte han omtrent på alle plasser bortsett fra keeper og spiss. Så hvis han får kontinuitet i en posisjon så hadde det vært helt fantastisk. Får han mulighet til å utvikle seg der. Han hører hjemme sammen Hæstad i midtforsvaret, ikke kant eller midtstopper.
          Jeg foretrekker i utgangspunktet Ogude sammen med Singh eller Bojan fremfor Hæstad. Ogude og Hæstad er gode ballvinnere begge to, men ikke veldig kreative. Vi trenger ballsikre folk når vi skal prøve å spille oss gjennom forsvaret. Mulig det funker bedre hvis de får nok kamper sammen. I fjor ble det mye bytting og laget fikk aldri satt seg skikkelig.

Comment

Originally posted by Lego View Post
            Ogude og Hæstad er gode ballvinnere begge to, men ikke veldig kreative.
            Originally posted by FrankO View Post
            Fra vif-fotball.no:

FEGOR OGUDE er en nigeriansk kreativ og anvendelig midtbanespiller
            Det er en myte at Ogude bare er god defensivt. Han er en komplett spiller, god på alt. Jeg fatter ikke hvorfor vi skal begrense oss ved å ha spillere som bare skal være defensive eller offensive. Tenker da f.eks. på backer som ikke får lov til å bli med i angrep og defensive midtbanespillere som skal avlevere ball til våre "mer kreative" spillere. Det er absurd. Hæstad har også et ufortjent rykte som "bare ballvinner", han er til tippeligaen å være en veldig ballsikker spiller og har en viktig rolle i laget også som ballspiller, pasningslegger og offensivt bidrag.

Comment

Originally posted by Sankt Hallvard View Post
              Det er en myte at Ogude bare er god defensivt. Han er en komplett spiller, god på alt. Jeg fatter ikke hvorfor vi skal begrense oss ved å ha spillere som bare skal være defensive eller offensive. Tenker da f.eks. på backer som ikke får lov til å bli med i angrep og defensive midtbanespillere som skal avlevere ball til våre "mer kreative" spillere. Det er absurd. Hæstad har også et ufortjent rykte som "bare ballvinner", han er til tippeligaen å være en veldig ballsikker spiller og har en viktig rolle i laget også som ballspiller, pasningslegger og offensivt bidrag.
              Enig i at Ogude er meget god med ball i beina, og da viktig offensivt.
              Hæstad er ikke i nærheten, og spiller i 80% av tilfellene, støttepass.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Det er vel ingen som mener at Ogude bare er god defensivt, men jeg tror midtbanen får en bedre balanse med Ogude sammen med en teknisk og ballsikker makker.

Hæstad har sine sider, men noen stor ballspiller er han ikke. Ikke en gang i tippeligasammenheng.

Comment

Ogude har mange gode kvaliteter ja.

Men det er først og fremst defensiv midtbane som er hans styrke. Som landslagsspiller for Nigeria har han rollen foran midtstopperne også. Mot argentinske landslaget tok han ut Messi med mye skryt

http://www.kickoff.com/news/24142/fe...son-siasia.php

Han trives i rollen, han er vanvittig god i rollen. Da mener jeg, hvorfor ikke bruke han i den rollen fast?
                  Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                    Ogude har mange gode kvaliteter ja.

Men det er først og fremst defensiv midtbane som er hans styrke. Som landslagsspiller for Nigeria har han rollen foran midtstopperne også. Mot argentinske landslaget tok han ut Messi med mye skryt

http://www.kickoff.com/news/24142/fe...son-siasia.php

Han trives i rollen, han er vanvittig god i rollen. Da mener jeg, hvorfor ikke bruke han i den rollen fast?
                    Enig i at han er god der, men siden vi også har Hæstad som er god i den rollen, vil det være bedre å bruke Ogude mer offensivt. Spesielt siden det ser ut til at Singh forsvinner til sommeren. På den annen side vil jeg tro Ogude forsvinner til sommeren også...

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                      Enig i at han er god der, men siden vi også har Hæstad som er god i den rollen, vil det være bedre å bruke Ogude mer offensivt. Spesielt siden det ser ut til at Singh forsvinner til sommeren. På den annen side vil jeg tro Ogude forsvinner til sommeren også...
                      Jeg synes ikke vi spiller med noen defensive midtbanespillere, det var verken Ogude eller Doffen i fjor, det vi spiller med er kanskje midtbane spillere som har størst annsvar bakover. Etter min mening så er sentral midtbane den posisjonen der Ogude er best, der kan man spille godt defensivt når vi faller tilbake til 4-5-1 ramma og han har gode muligheter til å være med fremover.

Ogude har også mange kvaliteter vi kan få fremover på banen, blant annet får vi en helt annen tynge i box når Ogude tar turen opp. En av fordelene med å ha en midtstopper som kommer opp er at vi kan slippe både Doffen og Ogude lengre opp i banen, dette kan være gunstig av flere årsaker. For det første så får vi to veldig gode ballvinnere høyt i banen i tillegg til at vi får brukt de offensive kvalitetene mer.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                        Jeg synes ikke vi spiller med noen defensive midtbanespillere, det var verken Ogude eller Doffen i fjor, det vi spiller med er kanskje midtbane spillere som har størst annsvar bakover. Etter min mening så er sentral midtbane den posisjonen der Ogude er best, der kan man spille godt defensivt når vi faller tilbake til 4-5-1 ramma og han har gode muligheter til å være med fremover.

Ogude har også mange kvaliteter vi kan få fremover på banen, blant annet får vi en helt annen tynge i box når Ogude tar turen opp. En av fordelene med å ha en midtstopper som kommer opp er at vi kan slippe både Doffen og Ogude lengre opp i banen, dette kan være gunstig av flere årsaker. For det første så får vi to veldig gode ballvinnere høyt i banen i tillegg til at vi får brukt de offensive kvalitetene mer.
                        du sier at vi får brukt de offensive kvalitetene mer med Ogude og Doffen høyere i banen.. greit nok at de er ballvinnere men Doffen har pent lite å bidra med offensivt vil jeg si! men for all del viktig i den hurtige gjennvinnings fasen.. men hadde kanskje vært bedre med en Singh i den posisjonen som også kunne bidratt med litt teknikk og ballkontroll der fremme..
                        Let's have it!

Comment

Originally posted by Sjel1 View Post
                          du sier at vi får brukt de offensive kvalitetene mer med Ogude og Doffen høyere i banen.. greit nok at de er ballvinnere men Doffen har pent lite å bidra med offensivt vil jeg si!
                          Famous last words
                          «Doffen»-perle senket Godset
                          http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3337035.ece

Comment

Tror vi gjør lurt i å dyrke Ogude sine kvaliteter som defensivt anker i år.. Han kan bli en stor stjerne på den plassen, klar for større oppgaver enn VIF . Selv uttalte han et ønske om å komme seg ut dette vinduet så til vinteren må han helt sikkert selges. Derfor har tiden kommet for å gi han mer enn et utstillingsvindu. Han trenger å spiller i en posisjon som setter han i best mulig lys.

Comment

Det bør være penger igjen per nå til å forsøke å forlenge med Fegor. Lykkes vi med ny avtale vil det betale seg sportslig og senere økonomisk. Verdt forsøket!
                              Vålerenga Junior 95-97. Glad for at juniorstallen er bedre nå.

Comment

Working...
                              X