Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

05 - Aleksander Solli

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 05 - Aleksander Solli

Fra vif-fotball.no:

ALEKSANDER SOLLI er en midtstopper med en veldig bra fot og bra fotballforståelse. Kan minne litt om Stefan Strandberg i spillestilen. Kom til Vålerenga som Bosman-spiller fra Løv-Ham før 2011-sesongen, og har flere kamper på G17, G18 og G19-nivå for Norge.

Født: 16. mars 1990
    Posisjon: Forsvar
    Høyde/vekt: 188 cm/83 kg
    Moderklubb: Vadmyra Idrettslag
    Tidligere klubber: Fyllingen (lån), Løv-Ham

Landskamper/mål:
    G19: 2/0
    G18: 2/0
    G17: 9/0

Mulig dette blir feil sted, men hva er status på Aleksander Solli pr dags dato? Er jo en stund siden benet knakk nå, er det ikke? Men synes det har vært stille rundt han lenge. Noen som har noe nytt å komme med?

Comment

Har det ikke vært sagt tidligere at han i beste fall er klar etter sommeren?

Comment

Originally posted by Svartnir View Post
        Mulig dette blir feil sted, men hva er status på Aleksander Solli pr dags dato? Er jo en stund siden benet knakk nå, er det ikke? Men synes det har vært stille rundt han lenge. Noen som har noe nytt å komme med?
        Snakk om at han er ute i 4-6månder til også følger man ett opprtrenings opplegg. Beinbrudd er ikke enkle saker og jeg tviler på at vi får se Solli på noe annet tribunen i år...

Comment

Kult å se Solli tilbake i kamptroppen.

Velkommen tilbake!

Comment

Han her vil jeg se utfordre både Nordvik og Muris "klippekortstatus".
            Av det jeg har sett så slår han veldige presise pasninger opp til 60mklassen, god på hodet og sterk i kropp.
            Det går gjetord om skuddstyrken hans, er det noen som evt vet/ har sett litt mere av denne spilleren en meg? Jeg har klokketro på at han blir et mere fast og godt bidrag til a-laget siste halvdel av sesongen og håper han stiller fra start mot ManU.

Comment

Originally posted by nr 13 View Post
              Han her vil jeg se utfordre både Nordvik og Muris "klippekortstatus".
              Av det jeg har sett så slår han veldige presise pasninger opp til 60mklassen, god på hodet og sterk i kropp.
              Det går gjetord om skuddstyrken hans, er det noen som evt vet/ har sett litt mere av denne spilleren en meg? Jeg har klokketro på at han blir et mere fast og godt bidrag til a-laget siste halvdel av sesongen og håper han stiller fra start mot ManU.
              Helt enig. I følge rapportene har han vært veldig god etter skadeavbrekket. Sjekk kampreferat her fra en av rekruttkampene. http://www.sotahjornet.no/?p=2611

Han skåret fra 25 meter i sist rekruttkamp - via stangen. Da som midtbanespiller. I tråden omkamper ble han oppgitt å være god sammen med Suleiman.

Comment

Forlenget kontrakt med Solli.

Solli har forlenget kontrakten sin med VIF.

http://www.vif-fotball.no/team1news/...-med-valerenga

Comment

Jeg undrer litt på hvorfor vi ikke signerte en lenger kontrakt når vi først var i gang. Det lille vi har sett av Solli etter beinbruddet har vært solid, og om han ikke blir en bærebjelke må det være noen kroner å tjene på å selge ham om et par år. Tipper han ikke koster allverden i drift.

Comment

Fordi han ikke har bevist noe på TL-nivå ennå. Det ligger i sakens natur at om han overbeviser i løpet av året så signerer man en lengre kontrakt.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                      Jeg undrer litt på hvorfor vi ikke signerte en lenger kontrakt når vi først var i gang. Det lille vi har sett av Solli etter beinbruddet har vært solid, og om han ikke blir en bærebjelke må det være noen kroner å tjene på å selge ham om et par år. Tipper han ikke koster allverden i drift.
                      Kanskje han ikke selv ønsket så mye lenger kontrakt enda. Har jo ikke akkurat fått sjansen fra start i noen kamper enda, tross gode kamper for rekrutt. En frisparkproduserende Ogude har jo vært foretrukket i den posisjonen når han selv var frisk. God spiller, men laget jo trekkspillformasjon i soneforsvar og et utall frispark, noen også med gule kort som resultat.

Comment

Originally posted by Enga fan View Post
                        Kanskje han ikke selv ønsket så mye lenger kontrakt enda. Har jo ikke akkurat fått sjansen fra start i noen kamper enda, tross gode kamper for rekrutt. En frisparkproduserende Ogude har jo vært foretrukket i den posisjonen når han selv var frisk. God spiller, men laget jo trekkspillformasjon i soneforsvar og et utall frispark, noen også med gule kort som resultat.
                        Var vel bare en forlengelse pga beinbruddet. Den opprinnelige 2 års-kontrakten var den tiden VIF ga han til å komme opp på TL-nivå, dersom jeg skjønte MA riktig.

Comment

I siste utgave av Oslos stolthet går det fram at Solli er nyoperert. Er dette en ny skade eller noe etter bruddet. Noen som veit mer om dette ?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                            I siste utgave av Oslos stolthet går det fram at Solli er nyoperert. Er dette en ny skade eller noe etter bruddet. Noen som veit mer om dette ?
                            Fjerna skruene i leggen etter beinbruddet i fjor. Skal være tilbake for fullt når gutta møtes igjen på nyåret.

Comment

Originally posted by foomatic View Post
                              Fjerna skruene i leggen etter beinbruddet i fjor. Skal være tilbake for fullt når gutta møtes igjen på nyåret.
                              Ahh. Godt å høre. Var redd han hadde ødelagt noe igjen

Comment

Working...
                              X