Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

04 - André Muri

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://www.dagbladet.no/2012/04/15/s...enga/21121995/

Muri sa feil resultat og feil ukedag, men ville spille videre.

Comment

http://www.vif-fotball.no/article3376999.ece

Da var han skrevet ut fra sykehuset! Håper han kommer seg kjapt

Comment

Muri var tilbake på Valle en tur onsdag.

Intervju med han her: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=609208

Comment

Dommersjef Rune Pedersen ber spillere ta det litt med ro i dueller, melder nrk.

– Vi ønsker at spillerne skal bli mer bevisste på hvilke type taklinger og dueller de går inn i, sier Pedersen til NRK.
          – Men det ligger vel i en spilleres natur å gi alt?
          – Ja, men dermed er det også en risiko for å skade seg selv og andre. Dommerne klarer ikke å forhindre skader uten spillernes hjelp.

Selv mener jeg at så lenge spillere går fair (går for ball) inn i dueller, så skal det være lov til å gi alt. Ja, ulykker og uhell kan skje, men fotballspillere er profesjonelle idrettsutøvere som er klar over den risikoen for skader som fotballen innebærer.
          Hvis derimot spillere tydelig går for mann og ikke for ball, eller med en intensjon om å ta både mann og ball, burde dommerne gi tydelig beskjed.

God bedring, Muri - liker innstillinga di!

Muri svarer på tiltale:

– Kommer du til å ta det roligere på banen fremover?
          – Nei, feilen var at jeg tok det for rolig, sier Muri til NRK.

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
            (...) Selv mener jeg at så lenge spillere går fair (går for ball) inn i dueller, så skal det være lov til å gi alt. Ja, ulykker og uhell kan skje, men fotballspillere er profesjonelle idrettsutøvere som er klar over den risikoen for skader som fotballen innebærer.
            Hvis derimot spillere tydelig går for mann og ikke for ball, eller med en intensjon om å ta både mann og ball, burde dommerne gi tydelig beskjed.
            (...)
            Noen tilfeller kan være vriene, da. Som keepere som hopper etter ballen med kneet rett ut, eller albuer i dueller. Da går de etter ballen, men man kan lure på om de i tillegg ønsker å skade motspilleren. Jeg synes det er greit å slå ned på spillere som har en svært farlig spillestil, også der de går etter ballen. Men rentspillende hardhauser må få bruke fysikken, slik som da Panzer gikk inn i en klokkeren skulder-mot-skulder-duell, men tilfeldigvis knakk kravebeinet på motstanderen :-)

Comment

Synes vel vi skal gi Muri ut sesongen på å bevise at han kan komme tilbake! Det har vel kommet frem i overkant mange hatere av han her siste 2 ukene. For bare halvannet år siden var halve forumet forbanna for at Muri ikke var foran Wæhler og Demidov på landsen. Muri er en god stopper, men (som alle utenom Lars) vært ræva siste halvannet året.

Mye av grunnen (tror jeg) til at vi har slitt så mye siste halvannet året er jo at vi aldri stiller med samme sentrale midtbanespillere eller midtstoppere. Relasjonene der kan jo ikke være mye å skryte av i kampsituasjoner, når de aldri får testa det ut. I fjor hadde vi vel 5-6 sentrale midtbanespillere som rulerte pga skader og karantener.

De få krorene Martin får lov til å bruke på å hente nye spillere bør brukes offensivt. Vi trenger å få inn fart og vilje på kantene, og en målscorer. Sentralt på midten har vi gode spillere, de må bare klare å holde seg skadefrie og karantenefrie!
              <3 Vål\'enga <3

Comment

Originally posted by MartinFL View Post
                Synes vel vi skal gi Muri ut sesongen på å bevise at han kan komme tilbake! Det har vel kommet frem i overkant mange hatere av han her siste 2 ukene. For bare halvannet år siden var halve forumet forbanna for at Muri ikke var foran Wæhler og Demidov på landsen. Muri er en god stopper, men (som alle utenom Lars) vært ræva siste halvannet året.

Mye av grunnen (tror jeg) til at vi har slitt så mye siste halvannet året er jo at vi aldri stiller med samme sentrale midtbanespillere eller midtstoppere. Relasjonene der kan jo ikke være mye å skryte av i kampsituasjoner, når de aldri får testa det ut. I fjor hadde vi vel 5-6 sentrale midtbanespillere som rulerte pga skader og karantener.

De få krorene Martin får lov til å bruke på å hente nye spillere bør brukes offensivt. Vi trenger å få inn fart og vilje på kantene, og en målscorer. Sentralt på midten har vi gode spillere, de må bare klare å holde seg skadefrie og karantenefrie!
                Liker Muri, men må faan meg slutte å rygge hele tida og takle i stedet. En spiss kan begynne å føre ballen på 30 metern, og når Muri har bestemt seg for å ta han, så er'n allerede innafor 16 metern eller scora på langskudd allerede. Men han er god på mye også, men han er ikke konsekvent nok bakover.

Comment

Originally posted by skog View Post
                  Muri har hatt en sesong under pari som flere andre spillere. Vi kan godt ha et bra alternativ til på stopperplass, men det er ikke dermed sagt at fyren må dras bak loven og skytes.
                  EN sesong under pari? Muri har hatt EN GOD sesong, resten under pari.
                  Se på alle sesonger han har vært her siden han kom fra Stabæk. Hvis dette er EN sesong, ja da legger jeg eksperthanskene på hylla.
                  Fortsetter Muri den stilen han har nå, blir han nominert for fredsprisen snart.
                  Fotball er en fysisk sport, hvor man faktisk har lov til å takle, eller presse ballfører.

Muri må være angripere sin store drøm forøvrig.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                    EN sesong under pari? Muri har hatt EN GOD sesong, resten under pari.
                    Se på alle sesonger han har vært her siden han kom fra Stabæk. Hvis dette er EN sesong, ja da legger jeg eksperthanskene på hylla.
                    Fortsetter Muri den stilen han har nå, blir han nominert for fredsprisen snart.
                    Fotball er en fysisk sport, hvor man faktisk har lov til å takle, eller presse ballfører.

Muri må være angripere sin store drøm forøvrig.
                    Da er det vel mer riktig å påstå at han har hatt en sesong OVER pari, og at resten er helt på det jevne av hva man kan forvente av Muri...

Comment

Originally posted by arnfinnstorsveen View Post
                      Da er det vel mer riktig å påstå at han har hatt en sesong OVER pari, og at resten er helt på det jevne av hva man kan forvente av Muri...
                      Muri var jo regna som et stort talent da vi fikk han, så jeg mener han har spilt under pari - i forhold til forventningene.
                      Uansett blir det OT å diskutere Muri i denna tråden, men selvom Muri ikke er verdens beste stopper, mener jeg allikevel at stopperplassen ikke er kritisk pr idag. Vi trenger først og fremst en spiss som scorer mål, så får man se om det blir offensive backer eller om det må vinger til etterhvert.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                        Muri var jo regna som et stort talent da vi fikk han, så jeg mener han har spilt under pari - i forhold til forventningene.
                        Uansett blir det OT å diskutere Muri i denna tråden, men selvom Muri ikke er verdens beste stopper, mener jeg allikevel at stopperplassen ikke er kritisk pr idag. Vi trenger først og fremst en spiss som scorer mål, så får man se om det blir offensive backer eller om det må vinger til etterhvert.
                        Husker jeg feil nå, eller var ikke Muri litt avskrevet når han kom til oss?

Comment

Muri var ikke avskrevet når han kom, men han var vel delvis avskrevet når han kom tilbake fra låneoppholdet hos Odd fra Grenland.

Comment

Originally posted by arnfinnstorsveen View Post
                            Ja man kan si det på en annen måte; er Muri god nok for Vålerenga, er laget for dårlig! Jeg vil ha en rask midtstopper ved siden av Carlos, trenger ikke være høy og sterk bare man har spenst og timing! Som noen har sagt ovenfor, Muri lider av taklings vegring, og han har ALT for dårlig fart. Dette har ingenting med å HATE som noen skrev, dette er realitet!
                            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                              Ja man kan si det på en annen måte; er Muri god nok for Vålerenga, er laget for dårlig! Jeg vil ha en rask midtstopper ved siden av Carlos, trenger ikke være høy og sterk bare man har spenst og timing! Som noen har sagt ovenfor, Muri lider av taklings vegring, og han har ALT for dårlig fart. Dette har ingenting med å HATE som noen skrev, dette er realitet!
                              At dette er realiteten er jeg ikke enig i, Muri er kanskje den stopperen i Norge som er best på hodet. Det er ikke uten grunn at han ble kalt inn til Landslaget i fjor. Muri har kanskje ikke prestert så godt som vi er vant til men han er fortsatt god nok for hvilke som helst lag i tippeligaen, at vi plutselig skal være for god for han nå forstår jeg ikke.

Jeg fårstår heller ikke dette maset omm at vi må ha en rask midtstopper ved siden av Carlos. Carlos er også en ganske hurtig spiller så hvorfor dette maset om at vi må ha en hurtig spiller ved siden av hverandre? Castro og Muri synes jeg utfolder hverandre bra, og jeg ser for meg at de kan danne ett par i forsvar som kan vare i flere år.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                                At dette er realiteten er jeg ikke enig i, Muri er kanskje den stopperen i Norge som er best på hodet. Det er ikke uten grunn at han ble kalt inn til Landslaget i fjor. Muri har kanskje ikke prestert så godt som vi er vant til men han er fortsatt god nok for hvilke som helst lag i tippeligaen, at vi plutselig skal være for god for han nå forstår jeg ikke.

Jeg fårstår heller ikke dette maset omm at vi må ha en rask midtstopper ved siden av Carlos. Carlos er også en ganske hurtig spiller så hvorfor dette maset om at vi må ha en hurtig spiller ved siden av hverandre? Castro og Muri synes jeg utfolder hverandre bra, og jeg ser for meg at de kan danne ett par i forsvar som kan vare i flere år.

(MOD: Denne diskusjonen kan vel snart flyttes til spiller-trådene, eller noe...?)

Enig med deg.
                                Syns Muri-kritikken her inne har vokst ut av proporsjoner.
                                Muri er fremdeles en av ligaens, og ihvertfall en av Engas, aller beste forsvarsspillere.
                                At han ikke pådrar seg gult er bare bra. Det trenger ikke vitne om taklingsvegring.
                                Det er sjelden en god ide å pådra seg gult kort å gi bort frispark utenfor egen 16.
                                Man kan ikke legge antallet gule kort til grunn for hvor bra en spiller er defensivt.
                                Ogude skulle jo da pr.def. være bortimot verdens beste defensive spiller. Men hva hjelper det om man er ute med karantene annenhver match?

Noen som husker Panzer? Han var en noget mer aggressiv midtstoppertype, men han klarte da å rydde opp i de feilene som ga ham mye gult og i 2004 sesongen (eller hva det var) kom han seg nesten helskinnet igjennom hele sesongen uten å få gult.
                                Han fikk vel et på slutten.

Når det er sagt er jeg enig i at Muri ikke har spilt sitt beste i år, men hvem i vålerenga kan påstå det?
                                Jeg ser også at alle tar for gitt at Gonzales vil briljere.
                                På hvilken bakgrunn? Vi har sett ham i en treningsmatch og i en match mot Odd.
                                Ja, jeg er helt enig, han virker som en kvalitetsspiller, absolutt. Men så vidt jeg har forstått er han en ivrig innhøster av både røde og gule kort...

Er det noen her inne som husker Knut Henry Haraldsen og Fredrik Kjølner?
                                Der snakka vi RYGGING! Men Sonja kom seg han, og ble en av våre aller viktigste menn.

Å påstå at Muri kun har hatt én ålreit sesong blir iallefall for dumt.
                                Han har heller ikke spilt SÅ dårlig i år som enkelte skal ha det til.
                                Ja, Muri kan bedre, og det er jeg sikker på at han veit sjæl, men han blir ikke bedre av at halve forumet krever hans hode på et fat!

Vi er supportere, ikke bødler!

Jeg også syns det blir mye "hating" (kall det hva du vil) her om dagen.
                                Det blir iallefall ikke mye igjen av Vålerenga dersom vi sanker inn alle hodene der er blitt krevd på fat her i det siste.

Det er greit å kritisere og vel så det, men igjen etterlyser jeg et visst gangsyn...

Comment

Working...
                                X