Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

34 - Gudmund Taksdal Kongshavn

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 34 - Gudmund Taksdal Kongshavn

Fra vif-fotball.no:

GUDMUND TAKSDAL KONGSHAVN er et stort keepertalent som fikk sin A-lagsdebut mot Odd Grenland sommeren 2009, i Troy Perkins sitt landslagsfravær. Reaksjonssterk og god skuddstopper. Har utviklingspotensial i feltarbeidet.

Kom til Vålerenga fra Bergensklubben Varegg som juniorspiller foran 2008-sesongen.

Ble albueskadet i april 2010 og mistet resten av sesongen men er tilbake i full trening i oppkjøringen til 2011-sesongen og vurderes som andrekeeper i Vålerenga.

Født: 23.januar 1991
    Posisjon: Keeper
    Høyde/vekt: 188 cm / 83 kg
    Moderklubb: Varegg
    Meritter: Vinner av Norway Cup 2008 (VIF) og JET 2009 (VIF)

Strafferedninga til Kongshavn i dag mot Valdres er noe av det mest ekstreme jeg har sett. Han står rolig på streken helt til standbeinet er satt i bakken og spilleren har fokus på ballen. Da bestemmer han seg for å gå til høyre, sannsynligvis etter hvordan standbeinet står. Så kommer det en knallhard markkryper helt inn ved stolperota, klassisk Rekdalstraffe. Der er Kongshavn helt nede i stolperota og får slått ballen ut til corner.

Ellers sto han solid i alt han gjorde i dag. Slipper ikke returer i farlig område og vant duellene i feltet hver gang. Jeg er overbevist om at vi har den beste reserverkeeperen i tippeligaen.
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
      Strafferedninga til Kongshavn i dag mot Valdres er noe av det mest ekstreme jeg har sett. Han står rolig på streken helt til standbeinet er satt i bakken og spilleren har fokus på ballen. Da bestemmer han seg for å gå til høyre, sannsynligvis etter hvordan standbeinet står. Så kommer det en knallhard markkryper helt inn ved stolperota, klassisk Rekdalstraffe. Der er Kongshavn helt nede i stolperota og får slått ballen ut til corner.

Ellers sto han solid i alt han gjorde i dag. Slipper ikke returer i farlig område og vant duellene i feltet hver gang. Jeg er overbevist om at vi har den beste reserverkeeperen i tippeligaen.
      Godt å høre stadig gode tilbakemeldinger om reservekeeperen. Skal jo bare en liten skade til på Hirschfeld før han virkelig trengs.
      Forresten: under oppvarminga før Sogndal-kampen hadde Hirschfeld vondt flere ganger når han gjorde en spesiell type redninger. Noen flere enn meg som la merke til det, og som evt. veit hva som er problemet ?

Comment

Er vel på sin plass å skrive her at vi absolutt ikke er i noen nød om alderen skulle begynne å tunge Hirsch!
        Fantastisk kamp av Gudmund! Håper bare han ikke blir utålmodig om han ikke får førstelagsfotball de neste par åra..

Comment

Originally posted by j_robber View Post
          Er vel på sin plass å skrive her at vi absolutt ikke er i noen nød om alderen skulle begynne å tunge Hirsch!
          Fantastisk kamp av Gudmund! Håper bare han ikke blir utålmodig om han ikke får førstelagsfotball de neste par åra..
          Ja enig. Håper virkelig vi ikke mister han. Gudmund er en bra mann!!

Comment

- (...) Er dette ditt gjennombrudd for Vålerenga?

- (...) Jeg gjør vel ikke mer enn det jeg skal, så gjennombrudd er å ta litt hardt i. Lars Hirschfeld er nok tilbake når han blir klar. Men jeg skal ta vare på muligheten når jeg får den. Jeg har mange fine år igjen. Og jeg vil selvsagt bli førstekeeper i Vålerenga. Det er derfor jeg holder på med dette. Jeg er innforstått med at Lars er førstekeeper per i dag, men den situasjonen har jeg tenkt å gjøre noe med — på sikt, sier Kongshavn til Dagbladet.
            Kongshavn gir klare signaler på at han vil bli i Enga og jobbe for å bli førstekeeper. Synes dette intervjuet var særdeles god lesing.

Comment

Enig. Og enda et tegn på at klubben gjør veldig mye bra og riktig med de unge spillerne som foreløpig stiller i andre rekke.

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
                Kongshavn gir klare signaler på at han vil bli i Enga og jobbe for å bli førstekeeper. Synes dette intervjuet var særdeles god lesing.
                Kongshavn bør straks skrive femårskontrakt. Men spørs om ikke han bør lånes ut et år til annen Tippeligaklubb for å være helt klar den dagen Lars forsvinner. At han kan være god i enkeltkamper har han bevist. Men han må ha den jevnheten som skal til for å være god gjennom en hel sesong. Det er vanskelig å bevise uten å få spilletid.

Keeperplassen er såpass viktig at jeg mener vi ikke har råd til å gamble på en uprøvd keeper hvis vi skal være helt i toppen. Og personlig foretrekker jeg keepere med erfaring. Heller en 35 år gammel kar enn en på 21. Den unge er kanskje mer tilbøyelig til å dra frem noen spektakulære redninger, men også mer tilbøyelig til å gjøre en tabbe eller to.

Synes han har en del å lære om feltarbeid. Og han minner litt om en håndballkeeper. Jeg ville vært svært skeptisk til å la han være førstekeeper neste år om Lars forsvinner alt i høst.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Kongshavn bør straks skrive femårskontrakt. Men spørs om ikke han bør lånes ut et år til annen Tippeligaklubb for å være helt klar den dagen Lars forsvinner. At han kan være god i enkeltkamper har han bevist. Men han må ha den jevnheten som skal til for å være god gjennom en hel sesong. Det er vanskelig å bevise uten å få spilletid.

Keeperplassen er såpass viktig at jeg mener vi ikke har råd til å gamble på en uprøvd keeper hvis vi skal være helt i toppen. Og personlig foretrekker jeg keepere med erfaring. Heller en 35 år gammel kar enn en på 21. Den unge er kanskje mer tilbøyelig til å dra frem noen spektakulære redninger, men også mer tilbøyelig til å gjøre en tabbe eller to.

Synes han har en del å lære om feltarbeid. Og han minner litt om en håndballkeeper. Jeg ville vært svært skeptisk til å la han være førstekeeper neste år om Lars forsvinner alt i høst.
                  Det hadde vært kjempekult om Kongshavn hadde blitt førstekeeper allerede til neste år. Ikke at jeg vil ha bort Horschfeld, men jeg er overhodet ikke bekymra for om Kongshavn må stå fast for oss. Det som bekymrer meg mer er om vi klarer å surre bort dette talentet. Håper inderlig ikke det. Håper han får soleklare signaler om at han skal satses på etter Hirschfeld.

Comment

Det har jo vært klart for mange av de som følger andre laget tett at Kongshavn er en fantastisk keeper. Selv om jeg ikke har mulighet til å følge andre laget så har hvertfall de jeg har snakket med vært meget positiv til Kongshavn.

Men det er klart med en spiller som Horschfeld(McCabre) så er det klart at veien fram til førstelaget vil bli lang, og jeg har fundert på det samme og det at vi nå også henter en ny andre keeper får meg til å tro at Hirschfeld kun er tiltenkt rollen i maks to år til. Kanskje er han ferdig ellerede etter neste sesong.

Jeg tror uansett planen er å leie ut Kongshavn til en annen tippeliga klubb neste år, spørs selvfølgelig litt hvordan vår nye keepers utvikling blir. Men det er klart at Kongshavn begynner å bli moden nok til å spille i tippeligaen, jeg tror han kan gjøre en bedre jobb en mange av de tippeliga keeperne man finner i serien.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                      Det har jo vært klart for mange av de som følger andre laget tett at Kongshavn er en fantastisk keeper. Selv om jeg ikke har mulighet til å følge andre laget så har hvertfall de jeg har snakket med vært meget positiv til Kongshavn.

Men det er klart med en spiller som Horschfeld(McCabre) så er det klart at veien fram til førstelaget vil bli lang, og jeg har fundert på det samme og det at vi nå også henter en ny andre keeper får meg til å tro at Hirschfeld kun er tiltenkt rollen i maks to år til. Kanskje er han ferdig ellerede etter neste sesong.

Jeg tror uansett planen er å leie ut Kongshavn til en annen tippeliga klubb neste år, spørs selvfølgelig litt hvordan vår nye keepers utvikling blir. Men det er klart at Kongshavn begynner å bli moden nok til å spille i tippeligaen, jeg tror han kan gjøre en bedre jobb en mange av de tippeliga keeperne man finner i serien.
                      Jeg tror det er lettere sagt enn gjort å leie ut en ung keeper for en sesong til en annen tippeliga klubb. Klarer bare ikke å se hvem som ville vært interessert?

Min mening er at det mange bra og solide keepere i TL i dag, med blant annet 2 norske landslagskeepere, flere nevnt som mulige fremtidige norske landslagskeepere (Udjus, Grytebust, Hansen), 1 tidligere norsk landslagskeeper (Knutsen), 1 Canadisk (Hirschfeldt), 1 Ghanesisk (Kwarasay), 1 ganske solid svenske (Örhlund), 1 ganske solid Polakk (lechi....ski), 2 relativt gode svensker i TIL, 1 ganske god amerikaner (Clark), 1 nevnt hot prospekt i Sandnes, og hvor mange keepere de har i LSK vet jeg ikke, men de overtar uansett Udjus når jeg tenker meg om.

Så jeg har problemer med å se hvilken klubb som 1) ikke har en solid keeper, 2) ikke har en ganske OK backup at de trenger å leie inn en keeper for en sesong. Basert på hva de har i troppen kan RBK, Brann, Molde, Godset, Viking, TIL, LSK, Aafk, Odd, Hønefoss nok utelukkes. Haugesund? Vel, de har hatt Kristiansen i kassa siden 2006 og han er solid nok til å ikke bli bytta ut mot en unggutt på lån; FFK? Vel, med Knutsen og Masalin? Nja.. Sandnes Ulf? Så at Aslak Falch ble nevnt som et hot prospekt, og han eier de, så njet. Da er det bare Sogndal og Stabæk igjen. Men de rykker vel ned?
                      Eventuelt en klubb som rykker opp?

Jeg tror at hvis Kongshavn skal bli skikkelig god, for oss, så må vi satse på han selv. Og det er jo flere klubber som har satsa ungt og gjort det bra. Tipper Kongshavn varmer A benken også neste år, men er fast A keeper i 2014 sesongen.
                      - I år tar vi alt -

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                        Det hadde vært kjempekult om Kongshavn hadde blitt førstekeeper allerede til neste år. Ikke at jeg vil ha bort Horschfeld, men jeg er overhodet ikke bekymra for om Kongshavn må stå fast for oss. Det som bekymrer meg mer er om vi klarer å surre bort dette talentet. Håper inderlig ikke det. Håper han får soleklare signaler om at han skal satses på etter Hirschfeld.
                        Det hadde vært kjempekult om han ble førstekeeper neste år fordi han var bedre enn Lars. Det er han ikke i dag.

Comment

Originally posted by donny View Post
                          Jeg tror det er lettere sagt enn gjort å leie ut en ung keeper for en sesong til en annen tippeliga klubb. Klarer bare ikke å se hvem som ville vært interessert?
                          Tippeligaen er nok ganske umulig å låne bort til, med mindre en av de nyopprykka klubbene vil ha han. Det som kan funke er å låne han bort til en Adeccoliga-klubb.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                            Det hadde vært kjempekult om han ble førstekeeper neste år fordi han var bedre enn Lars. Det er han ikke i dag.
                            Nå synes jeg du er vanskelig Nils. Jeg mener bare at han er en strålende andrekeeper, og at jeg ikke ville blitt bekymra om han måtte overta etter Hirschfeld om ikke lenge. Derimot så er jeg bekymra for at vi kan komme til å somle bort talentet hans ved å ikke være tydelige nok på at han blir satsa på etter Hirschfeld.

1/2vorsen: 'i' og 'o' er bare så altfor nærme hverandre på tastaturet!

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                              Støttes! Gudmund gjorde en kjempekamp, og om han ikke har vist det før så er han definitivt med i det gode Vålerenga-selskap nå som han er blitt "Omstridt keeper". Media tøyer alltid strikken litt lenger :b
                              "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Working...
                              X