Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamer Qaka

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FrankO View Post
    Det går nok på lønn og ikke noe som helst annet. Når ingen klubber i de to øverste divisjonene ville ha ham på tross av at han var gratis, har vi ingen muligheter til å sette krav som prosenter.
    Spesielt ettersom har var løst fra kontrakten i Vålerenga (overgangen kunne ikke blitt realisert ellers).

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Var ikke han en av våre største talenter?
      Hva er det som har skjedd?
      enga4ever

Comment

Qaka er klar for Sarpsborg 08.

Comment

Jeg så denne gutten allerede da han var 13. Han spilte med og mot spillere som var 2-3 år eldre. Likevel var det et helt annet nivå på han enn andre. Så når vi signerte han som 15 åring så var jeg overbevist at vi hadde gjort et varp. Dessverre taklet han ikke talentet sitt på en ansvarlig måte.

Det er mulig den enste muligheten for at han skulle få rett fokus var å betrakte han som uoppdragen drittunge og oppdratt han deretter.

Det Qaka skal vite, hvis han hadde hatt rett fokus og hatt samme tilnærming til å utvikle og forbedre seg i sin idrett som det Ole Einar Bjørndalen har hatt i skiskyting, så skal man ikke se bort fra at man hadde pratet om Kamer Qaka før Martin Ødegaard. For talentet var enormt

Comment

Det sies at Kamer var KBK sin desidert beste spiller i treningskampen mot Molde, og at han snart er klar for større oppgaver . Har han endelig modnet og fått hodet på rett plass? Han hadde nok godt av å komme seg litt bort fra Oslo, men håper jo at vi kan hente han tilbake hvis han slår ut i full blomst.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
              Det sies at Kamer var KBK sin desidert beste spiller i treningskampen mot Molde, og at han snart er klar for større oppgaver . Har han endelig modnet og fått hodet på rett plass? Han hadde nok godt av å komme seg litt bort fra Oslo, men håper jo at vi kan hente han tilbake hvis han slår ut i full blomst.
              Jeg har sett han i alle kampene i år. Hjemme som borte. At han er klar for toppdivisjonen er det ikke tvil om. KBKs sannsynligvis beste spiller i vårsesongen. Og de topper jo Obosligaen. Samtidig så er det tydelig at dette er en spiller som er avhengig av trygghet. I så måte er jeg i tvil om mitt kjære Vålenga er klubben for Kamer.
              Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Originally posted by Arnehgr View Post
                Jeg har sett han i alle kampene i år. Hjemme som borte. At han er klar for toppdivisjonen er det ikke tvil om. KBKs sannsynligvis beste spiller i vårsesongen. Og de topper jo Obosligaen. Samtidig så er det tydelig at dette er en spiller som er avhengig av trygghet. I så måte er jeg i tvil om mitt kjære Vålenga er klubben for Kamer.
                Så han har lært seg å sille ballen når han skal. Rett og slett blitt fotballklok, noe han ikke var når han var her. Da spile han for seg selv hele tiden.

Comment

Kamer Qaka om noe av oppholdet i Vålerenga.

http://www.nettavisen.no/sportspill/...423322968.html

Comment

På spørsmål om hva midtbanejuvelen tenker om Nettavisens valg å plassere Kristiansund på 15. plass bryter 21-åringen ut i latter.

- Det kommer ikke til å skje så lenge Kamer spiller her. Laget har vært klasse, men det er noe magisk med Kamer.

For en fjott.
                    Ett lag i Oslo.

Comment

ingenting som har endret seg spør du meg. (om holdningene hans)
                      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                        På spørsmål om hva midtbanejuvelen tenker om Nettavisens valg å plassere Kristiansund på 15. plass bryter 21-åringen ut i latter.

- Det kommer ikke til å skje så lenge Kamer spiller her. Laget har vært klasse, men det er noe magisk med Kamer.

For en fjott.
                        Det der kalles selvtillit, noe man trenger for å nå langt i fotballen.Det der er også noe for eksempel Zlatan kunne funnet på å si. Selvtilitt er ikke spesielt populært her til lands hvor det er Janteloven som regjerer. Han må riktignok evne å ha beina plassert på bakken også, så greit med en mellomting.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                          Det der kalles selvtillit, noe man trenger for å nå langt i fotballen.Det der er også noe for eksempel Zlatan kunne funnet på å si. Selvtilitt er ikke spesielt populært her til lands hvor det er Janteloven som regjerer. Han må riktignok evne å ha beina plassert på bakken også, så greit med en mellomting.
                          Det der er ikke selvtillit, men manglende selvinnsikt. Når du er 21 år og ikke har prestert en dritt, er det kanskje greit å vise litt mere ydmykhet.
                          Ett lag i Oslo.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                            Det der er ikke selvtillit, men manglende selvinnsikt. Når du er 21 år og ikke har prestert en dritt, er det kanskje greit å vise litt mere ydmykhet.
                            Da Kamer Qaka var 15 år ble han ansett som et av Norges absolutt største fotballtalent. Han ble den yngste til å signere proffkontrakt med Vålerenga, og som 15-åring scoret han i debuten mot Oppsal i cupen.

Klubber som Barcelona og Werder Bremen hadde supertalentet på sine blokker, men utviklingen gikk ikke slik man hadde håpet. I 2013 forlot Qaka Vålerenga til fordel for Raufoss. Nå er han en av Kristiansunds viktigste spillere i deres første sesong i Eliteserien siden 50-tallet.

I tillegg har han vært på ett opprykk til Tippeligaen. Så noe må han jo ha prestert. Jeg er enig i at man trenger selvinnsikt og ydmykhet i den alderer, men det der kan ha blitt sagt med ett glimt i øyet også. Det må være lov å være i cocky i ny og ne så lenge det ikke blir for mye av. Du har også selvsagt lov til å mene at det er var ett usmakelig utsagn, men der er jeg uenig.

Comment

Er det ikke litt dølt at vi skal sitte her inne og være sinte på Kamer Qaka ennå? Ingen tvil om at han forlot oss på en kjip måte, men han var veldig ung. Mange som ikke er den besre utgaven av seg sekv i den alderen. Synes han forteller en sterk historie i den Nettavisen-saken. Synes egentlig det er Vålerenga som kommer verst ut i den saken. Gelt utrolig å tenke på at klubben kan ha latt en av sine unge spillere bo ute på Oslo S uten å ta grep umiddelbart. Håper virkelig klubben er flinkere til å ta vare på unge spillere som flytter til Oslo for å spille for oss nå.

Comment

Nå er det vel bare Kamer selv som påstår at han bodde på gata og varslet klubben uten at noen tok tak. Mulig det er sant. Mulig det er løgn. Mulig det er sant i hans hode, men at virkeligheten er mer nyansert. Ikke vet jeg..

Gutten fremstår i hvert fall rimelig klysete i intervjuet. Mulig det gjør meg til en slags jantelovens yppersteprest, men når du klarer å melde at laget du spiller på er bra uten deg selv, men magisk med, da er du en selvgod fjott i min bok.
                                In the beginning the Universe was created.
                                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                                - Douglas Adams

Comment

Working...
                                X