Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

05- Jan Lecjaks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 05- Jan Lecjaks

Jan Lecjaks er født 9. august 1990 og signerte for oss den 3. april 2013. Kontrakten gjelder lån ut sesongen med opsjon på kjøp. Han har en fortid blant andre klubbber som Young Boys og Anderlecht.

Lecjaks leder nå assist-ligaen med like mange assists som Storfloor og Huseklepp (6), men med færre kamper spilt.
    Det bør vel også nevnes at den neste forsvarsspilleren på assistlista er Dorsin på 13. plass.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Lecjaks leder nå assist-ligaen med like mange assists som Storfloor og Huseklepp (6), men med færre kamper spilt.
      Det bør vel også nevnes at den neste forsvarsspilleren på assistlista er Dorsin på 13. plass.
      Hva hjelper det. Fyren er på lån. I en klubb med KOMPETENT ledelse så hadde han blitt signet for lenge siden.

Tro mine ord, når neste sesong starter så er ikke Jan i klubben og vi står der med Thomassen. Blir interessant å høre bortforklaringene til Breen og femiskjerfet.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Hva hjelper det. Fyren er på lån. I en klubb med KOMPETENT ledelse så hadde han blitt signet for lenge siden.

Tro mine ord, når neste sesong starter så er ikke Jan i klubben og vi står der med Thomassen. Blir interessant å høre bortforklaringene til Breen og femiskjerfet.
        En kompetent ledelse signerer altså en spiller som har lang tid igjen av lånekontrakten? Hva vet du om hvilke samtaler klubben har hatt, kanskje de allerede er enige om å signere han etter lånekontrakten er over?

Jeg kan ikke huske å ha sett noen signere en fyr på lån mens det er lang tid igjen av kontrakten. Han stikker ikke noe sted.

Comment

Han er den beste becken i TL og VIFs beste spiller jevnt over stødig. Om han ikke blir kjøpt er det noe alvorlig galt, da må vi være pengeløs og ha bunnløs gjeld. Men se ikke bort i fra at andre klubber vil snappe han opp, så en signering burde skje raskt, jeg mener før kontrakten går ut. Men som det sies, mulig de har en avtale vi ikke vet om.
          enga4ever

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post

Det hjelper fordi han spiller for Enga, og vi har glede av hans gode spill og hans målgivende pasninger.

Jeg tror ikke på dine ord, for å si det slik, rett og slett fordi du ikke fremfører noen argumenter som støtter konklusjonen din. Det at han ikke er signert på permanent kontrakt ennå, betyr ikke at han kommer til å forsvinne før neste sesong. Hvorfor er du så voldsomt negativ, egentlig? Har du en privat feide med Breen eller "femiskjerfet"? Jeg synes innlegget ditt er veldig merkelig.

Comment

Tror vel alle ønsker å signere Jan permanent. At det ikke har skjedd alt kan vel forklares med dårlig økonomi og det å ta ting i prioritert rekkefølge.

Det ville overraske meg veldig hvis ikke han starter sesongen 2014 som Vålerengaspiller og med en 3-4 års kontrakt signert en eller annen gang i løpet av høsten.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Tror vel alle ønsker å signere Jan permanent. At det ikke har skjedd alt kan vel forklares med dårlig økonomi og det å ta ting i prioritert rekkefølge.
                Det stemmer ifølge hva som sies på Valle. Ved å vente litt med å signere ham så går det på neste sesongs budsjett og ikke inneværende budsjett.

Comment

Det ville overraske meg veldig hvis ikke han starter sesongen 2014 som Vålerengaspiller og med en 3-4 års kontrakt signert en eller annen gang i løpet av høsten.
                  Jo, men som DonNasty kommenterer. Han er TL beste back, og det er et spørsmål om tid før fler enn vi synes det. En opsjon i en kontrakt er ikke verdt noenting om han ikke ønsker å bli. (Alá lån Raye Vallecano sin Pape Diamanka)

Hvis en klubb signerer han i sommer er vi en overgangssum fattigere, pluss at vi mister en særdeles god spiller.

Kan ikke huske sist vi hadde en så god spiller på lån. Jan Lecjaks overgår både Grindheim og Diamanka i mine øyne.
                  Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Jeg tar det for ganske god fisk at klubben vil strekke seg for å signere Jan. Han ligger an til å bli den klart beste venstrebacken i serien!
                    Men man må huske at fyren selv har et ord eller to å si i saken..
                    For alt vi veit kan han ha et urealistisk syn på hvor mye han kan tjene her. Kanskje har spillet hans gjort han interessant for større klubber, og at han eller agenten hans vil satse på i steden for oss.

Jan ser ut til å trives, spiller bra fotball og i verste fall får vi kun en sesong med ham.
                    Kanskje vi bør tenke ut en skikkelig sang til ham for å muligens vippa han litt den rette veien..?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                      Jo, men som DonNasty kommenterer. Han er TL beste back, og det er et spørsmål om tid før fler enn vi synes det. En opsjon i en kontrakt er ikke verdt noenting om han ikke ønsker å bli. (Alá lån Raye Vallecano sin Pape Diamanka)
                      Diamanka hadde en litt annen forhistorie. Uten at jeg husker detaljene var han en spiller som trengte kamptrening for å komme i form for å spille seg inn på et La Liga lag etter en skade/tull med oppholdstilatelse eller noe. Vi på vår side hadde ikke en gang en trener på det tidspunktet, så jeg skjønner det fristet med å prøve litt mer i Spania. La Liga er - med all respekt - litt kulere enn Tippeligaen.

Lecjaks har lang kontrakt med Young Boys. Young Boys kan ikke selge han mens han er her uansett, så jeg tviler agenten hans blir nedringt.

Også er det det med å klype seg selv litt i armen for å komme tilbake til virkeligheten. Lecjaks er riktig nok en god venstreback i Tippeligaen. Men jeg tviler på at det har gått gjetord langt utenfor landegrensene om hans eminente backspill.

Så den konkurransen vi får, hvis vi i det hele tatt får noen, kommer nok først og fremst fra andre norske klubber.

RBK har akkurat hentet Jørgen Skjelvik til den rollen. Molde har Rindarøy og Flo og sikkert noen andre også. Godset har Villsvik. Osv.

Jeg tror vi kan ta oss litt mer tid uten at det er krise. Selv om jeg også selvsagt gjerne skulle sett mannen skrive under på en 4,5 års kontrakt nå i sommer.

Comment

Diamanka hadde en litt annen forhistorie. Uten at jeg husker detaljene var han en spiller som trengte kamptrening for å komme i form for å spille seg inn på et La Liga lag etter en skade/tull med oppholdstilatelse eller noe. Vi på vår side hadde ikke en gang en trener på det tidspunktet, så jeg skjønner det fristet med å prøve litt mer i Spania. La Liga er - med all respekt - litt kulere enn Tippeligaen.

Lecjaks har lang kontrakt med Young Boys. Young Boys kan ikke selge han mens han er her uansett, så jeg tviler agenten hans blir nedringt.

Også er det det med å klype seg selv litt i armen for å komme tilbake til virkeligheten. Lecjaks er riktig nok en god venstreback i Tippeligaen. Men jeg tviler på at det har gått gjetord langt utenfor landegrensene om hans eminente backspill.

Så den konkurransen vi får, hvis vi i det hele tatt får noen, kommer nok først og fremst fra andre norske klubber.

RBK har akkurat hentet Jørgen Skjelvik til den rollen. Molde har Rindarøy og Flo og sikkert noen andre også. Godset har Villsvik. Osv.

Jeg tror vi kan ta oss litt mer tid uten at det er krise. Selv om jeg også selvsagt gjerne skulle sett mannen skrive under på en 4,5 års kontrakt nå i sommer.
                        Ja ok, ingen bosman løsninger i nærmeste fremtid altså. Det er godt å høre.

Villsvik og Hamoud i Godset har vært mye skadet. Han er bedre enn begge disse gutta uten at jeg skal drodle for mye rundt det.

Håper bare de prioriterer riktig på Valle, sikre en tjekkisk landslagsspiller med u17,u18,u19,u20,u21 kamper bak seg er viktig. Man ser jo hvor godt han kombinerer med Calvo og Daniel.

Nei, jeg skal ikke diskutere mer rundt dette. Men en signatur hadde fjernet min frykt, tenker litt på det hver gang jeg ser VIF kamp.
                        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Vi er nok alle klar over at vi har opsjon på kjøp, men opsjoner er verdiløse hvis spillern får "tilbud" fra andre klubber via agent.
                          Det er da så enkelt at Jan kan nekte overgang, fordi han veit andre klubber er interessert. Så går han da ut låneperioden, og stikker til et bedre tilbud (bedre liga).
                          Hadde vi fått signert han så raskt som mulig, før han skjønner hvor god han er - for det er INGEN tvil om at han er bedre enn norsk tippeliga. Vi snakker om en unggutt som viser et stort potensiale.
                          Signer han mens han enda har "traumer" fra sin siste periode.
                          Vi veit alle hva post-it lapper og annen svada (les: agenter) kan gjøre med hodet til unge spillere.
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Jævlig synd om vi ikke får henta Jan på permanent. Han er en klasse back som vi MÅ gjøre alt for å signere.Selv om jeg ikke forventer at han vill signere for oss.

Tror han er mere ute etter å bruke oss som en mulighet til å vise seg fram for andre klubber under lån oppholdet. Denne type kaliber spillere havner som regel i større ligaer og ikke minst større klubber enn Vålerenga.

Håper dog han er bitt av Enga basillen og ikke kan se for seg noe annet å være i nå. Lov å håpe!

Comment

Jeg og håper jo han signerer fort som f. Men jeg er ganske sikker på at han er ønsket med videre og at klubben har kontroll på dette.

Det skal litt mer enn 10-12 kamper for et midtpåtreetlag i Tippeligaen før Europas storklubber ligger langflate. Det er tross alt ikke lenge siden han satt på tribunen for Young Boys.

Men for all del, jo før jo bedre.

Comment

Working...
                              X