Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye kunne vi fått for Moa? (avlegger av ryktetråd)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Presumpsjonen er muligens at alle moderatoerer er grinete folk, men grunnen til at jeg trakk ut denne i egen tråd er at dette er en diskusjon om en gammel sak, ikke ferske rykter. Det er jo en grunn til at vi har kategorier og tråder, slik at det blir en slags sammenheng i debattene.

Det er vel et par måneder siden sist jeg splittet en tråd, men du opplever tydeligvis at dette skjer "på alle diskusjoner"? I så fall er du velkommen til å komme med eksempler.

Uten anger ;-)
    Grinete moderator
    Hehe.

Nei, har ikke sagt det skjer alle diskusjoner, men mener at alle diskusjoner sklir ut. Sånn er det i virkeligheten også. Om det er et tegn på menneskets svakthet eller kreativitet får være usagt.

Men jeg er enig i at det fort kan bli litt uoversiktelig om alle diskusjoner inneholder alt annet enn det det skal inneholde.

VAR, nei takk!

Comment

Originally posted by skog View Post
      På utgående kontrakt, nektet å skrive under, og han avviste tilbud fra andre klubber som bød mer. Tipper Enga ble offer for agentspill. Da blir 10 mill prisen.

Men da synes du vel det var ok å selge Håvard Nilsen da eller?
      Nei det synest jeg ikke. For det er en balanse mellom å ta pengene når de er der, eller la dem ligge når vi trenger spillerene. Historien viser at vi virkelig skulle beholdt Håvard. Sviktende inntekter p.g.a. sportslig nedtur, begynnelsen på malstrømmen vi kom inn i (og ennå strever). Hadde han blitt hadde vi fått solgt han for det samme året etter (innsatsen i EM reduserte ikke prislappen for å si det sånn) og vi hadde muligens, eller skal vi si, temmelig sikkert, gjort det bedre sportslig! Det er mulig Moa ble offer for agentspill, eller hadde vi dårlige forhandlere? Hvis om atte dersom atte forandrer ikke faktum at han gikk for billig! Ja, han hadde bare 1 år igjen av kontrakten, men temmelig sikker på at vi hadde fått flere bud. Klubben kunne sagt NEI til Hannover. Ja jeg har hørt at det fantest en "gentlemanns deal" men var det bare Vålerenga som skulle forhålde seg "gentlemannsk" i denne saken? Er greit hvis budene spriker med ett par millioner at i dette tilfellet Moa får velge hvem og når, men 10 mill. faen det er og blir småpenger for han!!
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
        Nei det synest jeg ikke. For det er en balanse mellom å ta pengene når de er der, eller la dem ligge når vi trenger spillerene. Historien viser at vi virkelig skulle beholdt Håvard. Sviktende inntekter p.g.a. sportslig nedtur, begynnelsen på malstrømmen vi kom inn i (og ennå strever). Hadde han blitt hadde vi fått solgt han for det samme året etter (innsatsen i EM reduserte ikke prislappen for å si det sånn) og vi hadde muligens, eller skal vi si, temmelig sikkert, gjort det bedre sportslig! Det er mulig Moa ble offer for agentspill, eller hadde vi dårlige forhandlere? Hvis om atte dersom atte forandrer ikke faktum at han gikk for billig! Ja, han hadde bare 1 år igjen av kontrakten, men temmelig sikker på at vi hadde fått flere bud. Klubben kunne sagt NEI til Hannover. Ja jeg har hørt at det fantest en "gentlemanns deal" men var det bare Vålerenga som skulle forhålde seg "gentlemannsk" i denne saken? Er greit hvis budene spriker med ett par millioner at i dette tilfellet Moa får velge hvem og når, men 10 mill. faen det er og blir småpenger for han!!
        Jeg vet ikke hva jeg skal si til alt dette. Dersom jeg skulle sittet og rakne og klikke i vinkel over hver eneste beslutning klubben tar flere år etterpå når den er belyst i etterpåklokskapens lys, så hadde jeg ikke hatt tid til mye annet. Særlig når man tillegger den beslutningen egenskaper som "begynnelsen på malstrømmen vi kom inn i". Dette begynner å ligne manuset på Back To The Future 4.

Ting kan alltid gjøres annerledes, men det er ingen på valle som heter Nostradamus heller. Fotball er ingen nøyaktig vitenskap, og vi vet aldri alt om hele grunnlaget beslutninger gjøres på heller.

Men en ting kan jeg love deg. Det vil komme flere beslutninger man kan klikke over her på forumet i årene som kommer så det er bare å glede seg for de som elsker den slags.

Comment

Originally posted by skog View Post
          Jeg vet ikke hva jeg skal si til alt dette. Dersom jeg skulle sittet og rakne og klikke i vinkel over hver eneste beslutning klubben tar flere år etterpå når den er belyst i etterpåklokskapens lys, så hadde jeg ikke hatt tid til mye annet. Særlig når man tillegger den beslutningen egenskaper som "begynnelsen på malstrømmen vi kom inn i". Dette begynner å ligne manuset på Back To The Future 4.

Ting kan alltid gjøres annerledes, men det er ingen på valle som heter Nostradamus heller. Fotball er ingen nøyaktig vitenskap, og vi vet aldri alt om hele grunnlaget beslutninger gjøres på heller.

Men en ting kan jeg love deg. Det vil komme flere beslutninger man kan klikke over her på forumet i årene som kommer så det er bare å glede seg for de som elsker den slags.
          Det er ingen som klikker her, vel , kanskje du. Og hvis du synest det er så smålig med disse diskusjonene, hvorfor skriver du her da?

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
            Historien viser at vi virkelig skulle beholdt Håvard. Sviktende inntekter p.g.a. sportslig nedtur, begynnelsen på malstrømmen vi kom inn i (og ennå strever). Hadde han blitt hadde vi fått solgt han for det samme året etter (innsatsen i EM reduserte ikke prislappen for å si det sånn) og vi hadde muligens, eller skal vi si, temmelig sikkert, gjort det bedre sportslig!
            Uten salget av Nielsen da ville vi gått enormt mye i minus det året og ryddesjauen vi nå er inne i ville kommet før. Sannsynligvis. Når en klubb sliter økonomisk vil også verdien på spillerne synke en del da andre klubber vet de ikke må betale like mye som hvis selgende klubb ikke var desperat etter penger.

Det kan også skje at spilleren får en formdupp og at han blir skadet. Tror ikke Vålerenga risikerte å gå i "Moa-fella" igjen.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              Uten salget av Nielsen da ville vi gått enormt mye i minus det året og ryddesjauen vi nå er inne i ville kommet før. Sannsynligvis. Når en klubb sliter økonomisk vil også verdien på spillerne synke en del da andre klubber vet de ikke må betale like mye som hvis selgende klubb ikke var desperat etter penger.

Det kan også skje at spilleren får en formdupp og at han blir skadet. Tror ikke Vålerenga risikerte å gå i "Moa-fella" igjen.
              Salget av Nielsen var fornuftig! Han virket ikke som typen men kunne blitt en ny Singh og gått gratis! Tuppeligaen er så dårlig, at får man ok bud fra andre ligaer, så må man selge! Nivået på spillerne matcher ikke prisene klubbene vil ha! Og da velger de vente på noe bedre, som sjeldent kommer... Håper bare de har lært! Nielsen episoden tyder litt på det! Men ensom svale gjør ingen sommer!!!

Ps: moro at en liten utblåsning fra meg om overgangen til Fegor endte med egen tråd OG at det endte med at folk klager på moderatorene!:-) beklager det Frydenlund!
              Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

Originally posted by FrankO View Post

25 mill. er god pris, klart det, men det vi ikke vet er hva ville ha skjedd med laget, tabell plassering, etz. etz. vet ikke. Kan bare spekulere. Men det var ikke det vi skulle diskutere her, den handsken var den noen andre som plukket opp. "Hvor Mye kunne vi ha fått for Moa" er diskusjonen, og der er min mening "JA"!

Comment

Working...
                X