Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

23. Sander Berge

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 23. Sander Berge

Joacim Jonsson vurderer Sander Berge

Påtide at vårt unge talent får en egen tråd.

Kampen mot Real og Rosenborg var solide kamper, her kan det bli mer fremover.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Jeg har ikke sett han for 2.laget i år, men fått med meg de 2 siste kampene han har spilt.
      Det er ingen tvil om at dette er et stort talent. Den roen med ballen er det ingen andre som har.
      Så er da spørsmålet, så lenge Stengel og Grindheim er skadefrie, kan det kanskje være interessant å bruke alle 3?
      Med DFH, Moa og Zahid på de 3 øverste plassene burde det være liv laga for en god offensiv.
      Vi har da ikke så mange å erstatte ved skader eller kort på midten, men også Zahid kan bekle en rolle der om nødvendig.

Realistisk tenker jeg at han dunker ut Grindheim neste sesong.
      Hvis Stengel tar like mange steg neste år, som han har gjort i år, blir det vanskelig for Grindheim å forsvare midten om Berge også fortsetter utviklinga.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
        Jeg har ikke sett han for 2.laget i år, men fått med meg de 2 siste kampene han har spilt.
        Det er ingen tvil om at dette er et stort talent. Den roen med ballen er det ingen andre som har.
        Så er da spørsmålet, så lenge Stengel og Grindheim er skadefrie, kan det kanskje være interessant å bruke alle 3?
        Med DFH, Moa og Zahid på de 3 øverste plassene burde det være liv laga for en god offensiv.
        Vi har da ikke så mange å erstatte ved skader eller kort på midten, men også Zahid kan bekle en rolle der om nødvendig.

Realistisk tenker jeg at han dunker ut Grindheim neste sesong.
        Hvis Stengel tar like mange steg neste år, som han har gjort i år, blir det vanskelig for Grindheim å forsvare midten om Berge også fortsetter utviklinga.
        Vi har Melker, men han er mer offensiv type. Tror ikke det er noen hensikt å bruke alle tre samtidig som du foreslår.

Ideelt for Sander Berge er at han blir tredje alternativ bak Stengel og Grindheim. Ved slitasje, suspendering (pga gule kort) evt. når vi leder godt er det naturlig å gi Sander mest mulig sjanser.

En ting er siste minuttene av en kamp for å vokse mentalt, men han har fått være med fra start noen ganger. Det varmer et Vålerenga hjerte å se unge karer vokse frem fra de yngre rekkene slik. Det er tøft å spille hele kamper og ikke minst når du er 17 år (slik han gjorde mot RBK)

Han er i flytsonen nå, ingen grunn til å holde igjen. Dette vet nok Reka.

Jeg tror det også er viktig at vi supportere ikke begynner å dyrke han som helt før han er klar for det mentalt. Det er mange unggutter som har mista bakkekontakten alt for tidlig i Vålerenga.
        Last edited by FrankO; 20.08.2015, 18:04.

Comment

Originally posted by Flem View Post
          Han har ikke imponert, snarere tvert i mot, for andrelaget i år. Spesielt Simen Hestnes har vært langt bedre enn Berge så langt. Men han storspilte mot Real og var en av våre bedre mot RBK, så at det bor noe i gutten er det liten tvil om.

Når det er sagt så har vi Hallberg som er langt bedre pr akkurat nå, Stengel må spille for å bli enda bedre og Grindheim er nok bankers på laget okke som. Zahid har vært litt ute av det, men er pr nå bedre enn Berge.

Vi skal være litt forsiktig med å bruke Berge alt for mye nå i begynnelsen. Det viktigste er at han får kjenne litt på nivået og sitte igjen med en god følelse etter å ha spilt kampene han får. Det vil få han til å jobbe enda hardere på trening og på egenhånd og således rykke oppover i køen neste år. Han er tross alt bare 17 år så vi har god tid fortsatt.

Comment

Folkens. Dette anbefales.

Surf innom dette tippemagasinet minutt 11:40.
            Analyse av vår unge midtbanespiller Sander Berge, med blant annet Stig Thorbjørnsen sier kloke ord om vårt "gullegg" som de kaller han.

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...-Tippemagasin/

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
              Folkens. Dette anbefales.

Surf innom dette tippemagasinet minutt 11:40.
              Analyse av vår unge midtbanespiller Sander Berge, med blant annet Stig Thorbjørnsen sier kloke ord om vårt "gullegg" som de kaller han.

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...-Tippemagasin/
              Som Torbjørnsen sier, så har Berge fått testa seg mot de beste lagene.
              Det er jo litt typisk Reka det da..
              Reka mener vel at dette er den beste måten å matche de unge spillerne på tydeligvis?
              Samme gjorde han med bl a Kamran Iqbal ifjor, og Näsberg seriedebuterte borte mot RBK i år.

Noen tanker om dette?

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                Som Torbjørnsen sier, så har Berge fått testa seg mot de beste lagene.
                Det er jo litt typisk Reka det da..
                Reka mener vel at dette er den beste måten å matche de unge spillerne på tydeligvis?
                Samme gjorde han med bl a Kamran Iqbal ifjor, og Näsberg seriedebuterte borte mot RBK i år.

Noen tanker om dette?
                Jeg tenker at det må jo gi en viss tillitt til spillera? Når sjefen velger å bruke deg i de viktige kampene gir jo det et signal om at han mener du er god nok? Må jo gi en selvtillittsboost? Jeg tenker at det er litt tilfeldig fra Rekdal sin side at det har blitt i de store kampa de har fått debutere. At det er på det tidspunktet spilleren virkelig har tatt steg og imponert på trening, og da bør jo det være da han får sjansen, og ikke om 2-3 uker når vi møter svakere lag? Er jo viktig for unge spillere å få spilletiden når de har god form og er i flyt. Og det kan jo også ha med skader/karantene og form til de som vanligvis spiller. Hvis feks venstrebacken blir skada, og en unggutt er backup venstrebacken, så gir det jo mening å la han spille, om han har vist god form på trening, istedenfor å omrokere på hele laget? I eksemplet med Berge, så fikk han spilletid mot Real Madrid hvor han viste en veldig fin figur. Neste kamp etter det var mot RBK, hvor Stengel hadde karantene om jeg husker riktig. Når Berge da har gjort det veldig bra i det siste, og den faste midtbanespilleren er ute, så er det jo logisk at han får prøve seg? Når han i tillegg gjør det bra der, så er det jo bare å fortsette å la han spille.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
                  Jeg tenker at det må jo gi en viss tillitt til spillera? Når sjefen velger å bruke deg i de viktige kampene gir jo det et signal om at han mener du er god nok? Må jo gi en selvtillittsboost? Jeg tenker at det er litt tilfeldig fra Rekdal sin side at det har blitt i de store kampa de har fått debutere. At det er på det tidspunktet spilleren virkelig har tatt steg og imponert på trening, og da bør jo det være da han får sjansen, og ikke om 2-3 uker når vi møter svakere lag? Er jo viktig for unge spillere å få spilletiden når de har god form og er i flyt. Og det kan jo også ha med skader/karantene og form til de som vanligvis spiller. Hvis feks venstrebacken blir skada, og en unggutt er backup venstrebacken, så gir det jo mening å la han spille, om han har vist god form på trening, istedenfor å omrokere på hele laget? I eksemplet med Berge, så fikk han spilletid mot Real Madrid hvor han viste en veldig fin figur. Neste kamp etter det var mot RBK, hvor Stengel hadde karantene om jeg husker riktig. Når Berge da har gjort det veldig bra i det siste, og den faste midtbanespilleren er ute, så er det jo logisk at han får prøve seg? Når han i tillegg gjør det bra der, så er det jo bare å fortsette å la han spille.
                  Har mer inntrykk av at han liker å kaste unggutta på dypet. Kanskje Reka får flere svar på den måten der.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                    Har mer inntrykk av at han liker å kaste unggutta på dypet. Kanskje Reka får flere svar på den måten der.
                    Det kan også hende det. Kanskje en blanding? Han får vel svar på hvem som takler utfordringer og press. Hvem som er psykisk sterke. Noe som jo trengs om de skal ut i det store utland seinere i karrieren. De fleste som drar utenlands sier jo at det er tøft der, og ingen kjære mor. Kanskje han på den måten filtrerer ut de som takler det og de som trenger puter sydd under arma. Hva tenker du om det han kaster dem uti det mot de store laga? Riktig eller feil?

Comment

Det kan også hende det. Kanskje en blanding? Han får vel svar på hvem som takler utfordringer og press. Hvem som er psykisk sterke. Noe som jo trengs om de skal ut i det store utland seinere i karrieren. De fleste som drar utenlands sier jo at det er tøft der, og ingen kjære mor. Kanskje han på den måten filtrerer ut de som takler det og de som trenger puter sydd under arma. Hva tenker du om det han kaster dem uti det mot de store laga? Riktig eller feil?
                      Reka veit best, men synes kanskje tidspunktet Näsberg endelig fikk sjansen på i år kanskje ikke var veldig bra.
                      Beklager at jeg bruker tråden til Berge her nå. Men å sette en rusten Näsberg opp mot Helland i sin livs form på Lerkendal, var kanskje ikke det beste. Men husker ikke hvem andre vi hadde tilgjengelig den gangen.

Comment

Jeg synes Reka sin taktikk med å kaste unggutter ut i storkamper er en god idé, forutsatt at han faktisk tror de kan mestre situasjonen og at de er i fin flyt om dagen.

Iqbal takla det ikke. Näsberg såvidt. Berge mestra det. Tøft, men fair.

Comment

Interessant tilbakemelding fra Eirik Bjerke angående Sander Berge.

Han sier at Sander holder særdeles høyt nivå på fart og eksplosivitet. På nivå med våre spillere som vi har solgt til utlandet som spiller A-landslagskamper. Antar han refererer til vår egen oppsal gutt Håvard Nielsen.

Anbefaler denne videosnutten hvor Eirik Bjerke sier litt om dette selv.

http://www.vif-fotball.no/latest-new...-er-bra-i-rute

Comment

Dagsavisen intervjuer Rekdal.

Raskeste spiller hos Vålerenga er Rasmus Lindkvist med 4,60 ish mens Sander berge på 4,70 +-

http://www.dagsavisen.no/oslo/v%C3%A...-ball-1.676265

Comment

Berge holder fokus

http://www.dagsavisen.no/sport/berge...fokus-1.753539

Så får vi se hvor lenge han blir i klubben, håper vi får beholde han noen år til.

Comment

Working...
                              X