Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tippekonkurranse 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bohem33
    replied
    Originally posted by vifboy93 View Post
    Ingen tippekonkurranse med premier i år? Hadde vært moro! Framleis litt tid igjen...
    Enig det hadde vært super gøy! Om du lager så deltar jeg gjerne, men jeg klarer ikke å drive det i år dessverre. Sjappa er veldig lette å ha med å gjøre om man ønsker premie til konkurransen.

Det spørs nok om noen får ånden over seg i år, det er litt dødt på forumet så det er kanskje en litt utakknemlig oppgave. Den vi hadde for to år siden var veldig god, da var det tipping fra runde til runde med jevnlige oppdateringer. Da blir det jo mer liv i forumet, men også mer jobb. De orket ikke mer etter 20-sesongen så da tok jeg over i fjor. Jeg kjørte en enklere variant med en kupong som gjelder for hele året. Så får vi se det om noen føler seg kallet i år.

Selv om det ikke er klart til seriestart så tror jeg mange blir glade om noen lager noe.

Leave a comment:

• vifboy93
    replied
    Ingen tippekonkurranse med premier i år? Hadde vært moro! Framleis litt tid igjen...

Leave a comment:

• Knuts
    replied
    Takk for det, må innrømme at jeg trodde slaget var tapt da Brann fikk den første straffen. Men det skulle vise seg å bli flere straffer etterhvert. Må jo være tidenes sykeste kamp, og jeg hadde nok ikke sett den hadde det ikke være for tippekonkurransen Så takk for det, og takk til bohemen for at du tar deg tid til å styre denne konkurransen. God jul & KOM IGJEN ENGA

Leave a comment:

• Gellik
    replied
    Kult å være med til The Bitter End, og store gratulasjoner til Knuts som forutså det gule kortet som kom etter 127 min. ifølge.SofaScore. Tusen takk til dere som lager quiz også. God jul og godt nytt år til alle inne her.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Knuts View Post
    Det gule kortet måtte komme :-)
    For et drama! Etter 30 serierunder og 6 av 7 avgjorte spørsmål på ekstrakonkurransene og straffekonken så skulle en ting avgjøre. Om Sivert H N får gult vinner Knuts får han rødt kort blir det uavgjort og Gellik vinner på tidligere levert tips. Og får han ikke kort vinner Gellik.

Sivert klarer seg gjennom 120 min uten kort men i straffe konken, i en mer eller mindre betydningsløs kamp der to obos lag spiller om hvem som må vite at de vil rykke ned neste år og hvem som kan drømme om opprykk, så provoserer han på seg et gult i et mislykket forsøk på å psyke ut motstandern. Og det besegler Gelliks skjebne. Sivert kan neppe ha det godt i dag og burde faktureres tapet samt tort og svie.

For vår del betyr det at Knuts gratuleres som årets tippekonge og vinner av en drakt.

Gellik blir nummer to og får et sjerf.

Fint om dere sender meg en DM med navn og epostadresse så mailer jeg sjappa med dere som kopi.

Takk til alle tippere

Leave a comment:

• Knuts
    replied
    Det gule kortet måtte komme :-)

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Da er vi i gang med en forrykende finale mellom Knuts og Gelik med drakt til vinner og sjerf til taper.

Gelik tippet 3-1 Knuts 3-0 (begge til Brann)
    Knuts tror på gult til Sivert Heltne mens Gelik ikke tror han blir notert i dommerns bok.

Gelik tror det blir en straffe i kampen Knuts tror ikke det.

Resten var de enige om og det påvirker derfor ikke resultatet.

Leave a comment:

• Knuts
    replied
    Dette blir spennende!

1) 3-0 til Brann
    2) B
    3) U
    4) U
    5) B
    6) H
    7) U

Leave a comment:

• Gellik
    replied
    Satser på å svare først. 1. Onsdag klokka 19 får Brann storlaget Jerv på besøk i playoff finale eller hva det nå heter. Hva blir resultatet etter 90 min? (rett resultat gir 10 poeng, riktig tippetegn og differanse gir 5 poeng (feks tippet 2-1 og det endte 3-2) rett tippetegn gir 3 poeng (feks tippet 0-1 og det blir 0-8). 3-1 til Brann

2. Felix Horn Myhre forlot Enga for å slippe å brukes som høyre back. Starter han som høyre back på onsdag? H: ja, U: han starter kampen, men i annen pos. B: han starter ikke kampen. (Rett tippetegn 3 poeng). B. han starter ikke kampen

3. Får Sivert Heltne Nielsen kort i kampen? H: rødt kort (7 poeng om rett), U: gult kort (3 poeng om rett), B: nei (2 poeng om rett). Dersom han får kort under ekstra omgangene eller straffekonken så teller det på dette spørsmålet. B nei

4. Får TV-seerne se bluss under kampen? H: Ja, og det fører til mer enn 5 min forsinkelse (3 poeng), U: Ja, men det fører til mindre enn 5 min forsinkelse (1 poeng om riktig), B Nei ingen bluss der (6 poeng om riktig). U ja, men mindre enn 5 min forsinkelse

5. Blir det en eller flere straffespark i løpet av kampen? Dersom det blir straffer under ekstraomgangene eller det faktisk blir straffekonk så telles dette. H: ja minst to straffer (4 poeng), U: ja en straffe (4 poeng), B: Nei (2 poeng). U ja, en straffe

6. Når skåres første mål? H første omgang (1 poeng), U andre omgang (4 poeng) B: Ingen mål i ordinær tid (7 poeng). H i første omgang

7. Hvor mange minutter tillegstid blir det i første pluss andre omgang? H 4 minutter eller mindre (4 poeng), U: 5-6 minutter (3 poeng), B: 7 minutter U 5-6 minutter

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    En miserabel sesong er over, og det er på tide å gjøre opp status i tippekonkurransen.

Til slutt ble det svært jevnt og tre stykker hadde rett på halvparten av spørsmålene og står med lik poengsum. Bak dem står ytterligere tre personer som bare var et svar unna og som derfor bør sjekke resultatene med lupe for å se om jeg har gjort noen feil. Det hadde i så fall ikke vært første gangen.
    Spørsmål H U B
    1. Tilskuer rekord X H under 5 000, U 5 000-7 000, B Over 7000
    2. Salg fra Valle X H 0, U 1, B 2 eller flere
    3. Regn i Bergen X H 0-3 U 4-5 kamper, B 6 kamper eller mer
    4. Gamle helter gjør comeback X H ingen, U 1-2, B 3 eller flere (se navn på kupongen over)
    5. Siste seriekamp spilles .... X H Før Lucia dagen, U 13-31 desember, B det blir ikke 30 kamper for alle lag
    6. Svensker til Lerkendal X H 0 U 1 B 2 eller flere
    7. Cupbomber X H 16-12 eliteserielag ryker ut av cupen, U 11-10 lag ryker. B 9 eller færre
    8. Toppskårer kommer fra .... X H Enga, U Bodø, Molde eller Brann B annet lag
    9. Sparka trenere X H Ingen, U 1-2 B 3 eller flere
    10. Hatrick av ørnen X H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    11. Utviste Engaspillere X H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    12. Brage starter kampen X H 0-5 U 6-8 B 9-30
    13. Straffemål fra Dønnum X H 0-2 U 3-4 B 5 eller flere
    14. Mål fra Bjørdal X H 0-3 U 4-6 B 7 eller flere
    15. 3 toppkamper X poeng X H 0-3 U 4-5 B 6-9
    16. Klasson holder buret rent X H 0-4 U 5-7 B 8-30
    17. Nedrykk fra Viken X H 0 U 1 B 2-3
    18. Europa Conference League X H ryker i q2-q3 U ryker play off B gruppespill eller bedre
    19. Dårligst av de fire store X H Enga U Bodø/RBK B Molde
    20. Odin tilbake (30 min +) X H mai/juni U juli B August eller senere

Med alle mulig forbehold sier vi delt førsteplass mellom Knut, Dude og Gelik alle har 990 poeng som betyr 10 riktig og en feil (hundre poeng for riktig og minus ett poeng for feil). Dere inveteres til å svare på ekstraomgangene (tippekupongen under) som handler om play off kampen mellom Jerv og Brann.

Vifboy, Ziggy, Robber og Daniel har 889 poeng og oppfordres sterkt til å sjekke resultatet. Om dere finner en feil eller flere i deres favør så svar på ekstra omgangene (under) og protester her i tråden. (Delt fjerdeplass)

Tasse, Maestro, Christer 1913 har en mindre riktig og 788 poeng (delt 8. plass)

Zoonic, JonhF og Haralds pokal ender på 687 (delt 11. plass)

Selv står jeg ganske alene på 586 og en fin fin 14. plass

Stingray og Nico 8 tar 15. plassen med 485

Pete blir nummer 17 med 384

Og Mikkel nummer 18 med 283

Så til ekstra omgangene til Knut, Dude og Gelik. Svarfrist er onsdag kl 1859

1. Onsdag klokka 19 får Brann storlaget Jerv på besøk i playoff finale eller hva det nå heter. Hva blir resultatet etter 90 min? (rett resultat gir 10 poeng, riktig tippetegn og differanse gir 5 poeng (feks tippet 2-1 og det endte 3-2) rett tippetegn gir 3 poeng (feks tippet 0-1 og det blir 0-8).

2. Felix Horn Myhre forlot Enga for å slippe å brukes som høyre back. Starter han som høyre back på onsdag? H: ja, U: han starter kampen, men i annen pos. B: han starter ikke kampen. (Rett tippetegn 3 poeng).

3. Får Sivert Heltne Nielsen kort i kampen? H: rødt kort (7 poeng om rett), U: gult kort (3 poeng om rett), B: nei (2 poeng om rett). Dersom han får kort under ekstra omgangene eller straffekonken så teller det på dette spørsmålet.

4. Får TV-seerne se bluss under kampen? H: Ja, og det fører til mer enn 5 min forsinkelse (3 poeng), U: Ja, men det fører til mindre enn 5 min forsinkelse (1 poeng om riktig), B Nei ingen bluss der (6 poeng om riktig).

5. Blir det en eller flere straffespark i løpet av kampen? Dersom det blir straffer under ekstraomgangene eller det faktisk blir straffekonk så telles dette. H: ja minst to straffer (4 poeng), U: ja en straffe (4 poeng), B: Nei (2 poeng).

6. Når skåres første mål? H første omgang (1 poeng), U andre omgang (4 poeng) B: Ingen mål i ordinær tid (7 poeng).

7. Hvor mange minutter tillegstid blir det i første pluss andre omgang? H 4 minutter eller mindre (4 poeng), U: 5-6 minutter (3 poeng), B: 7 minutter eller mer ( 2 poeng).

Dersom flere spillere får identisk poengsum så vinner spilleren som leverte sine tips først.
    Om jeg har regnet feil så retter vi opp og gjør det så riktig som mulig i etterkant gitt at det protesteres før onsdag klokka 19. Protester etter ons kl 19 avvises. Om en spiller har fått for lite poeng og skulle ha vært med på ekstraomgangene så må spilleren selv gi beskjed og levere sitt tips før ons 19. Om noen av de inviterte ikke skulle vært invitert annuleres deres svar og om noen skulle ha vunnet alene så erklæres de som vinnere dersom protest gis før ons 19.

Førstepremien er en drakt og andrepremien er et skjerf.

Lykke til!

Og sorry for hastig oppdatering, men vi må jo kåre en vinner.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Spørsmål H U B
    4. Gamle helter gjør comeback X H ingen, U 1-2, B 3 eller flere (se navn på kupongen over)
    5. Siste seriekamp spilles .... (X) H Før Lucia dagen, U 13-31 desember, B det blir ikke 30 kamper for alle lag
    6. Svensker til Lerkendal X H 0 U 1 B 2 eller flere
    7. Cupbomber X H 16-12 eliteserielag ryker ut av cupen, U 11-10 lag ryker. B 9 eller færre
    8. Toppskårer kommer fra .... X H Enga, U Bodø, Molde eller Brann B annet lag
    10. Hatrick av ørnen X H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    11. Utviste Engaspillere (X) H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    12. Brage starter kampen (X) H 0-5 U 6-8 B 9-30
    14. Mål fra Bjørdal (X) H 0-3 U 4-6 B 7 eller flere
    17. Nedrykk fra Viken H 0 U 1 B 2-3
    18. Europa Conference League X H ryker i q2-q3 U ryker play off B gruppespill eller bedre
    19. Dårligst av de fire store (X) H Enga U Bodø/RBK B Molde

Da kommer nest siste oppdatering. I tippekupongen ser dere kampene som er helt avgjort og de som vi har et foreløpig resultat i.
    Kamp 5 er når siste seriekamp spilles, jeg har enda ikke hørt om noen utsettelser så spilles hele runden i morgen er rett svar H.
    8. Det er dødt løp mellom Ohi (alt U) og Lehne (alt B) ender det likt blir det 50 poeng på hvert alternativ.
    På kamp 11 har vi enda ikke sett en Enga spiller bli utvist, vi må ha to røde i morgen for at rett svar skal bli U og tre for at rett svar skal bli B.
    12. Starter Brage i morgen er rett svar U hvis han ikke starter er det H.
    14. Bjørdal har fire mål så han trenger hat trick i morgen for at rett svar skal bli B.
    19 Det skal vel en del til før vi passerer RBK, men vi kan fortsatt håpe at rett svar blir U og ikke H. I praksis må vi vinne og de tape, men rare ting har skjedd.

17 er det knyttet stor spenning til. Minst et lag fra Viken rykker ned, men om det andre blir med ned i morgen eller får en sjanse til gjennom kvallik det gjenstår å se. De som har svart H har fått -1 resten har enda ikke fått poeng. Ender stabæk eller mjøndalen på kvallik så må vi avvente resultatet fra kvallik kampen før vi kan konkludere i konkurransen vår.

Så til resultatet per nå:

Knut leder med 993

Dude har 894
    Robber og Gelik har 892
    Vifboy 890

Ziggy, og Daniel 791
    Tasse 790

Christer 690
    Maestro, Zoobnic, Haraldspokal, JohnF har alle 689

Bohem 33 589

Stingray 487

Nico 387
    Pete 386

Mikkel 185

Som noen kanskje husker har sjappa lovet en drakt til vinner og et skjerf til nummer to. Om ikke et Mjøndalen eller Stabæk havner på kvallik eller noen av kampene blir utsatt så er den avgjort i morgen før dagsrevyen. Jeg skal få lagt ut resultatene tidlig neste uke og setter protest frist til lørdag morgen. Kommer ingen protester sender jeg vinnerne en DM og ber om navn og epost adresse. Så sender jeg sjappa en epost om hvem som vant.
    Skulle derimot Mjøndalen eller Stabæk ende på kvallik må vi vente til etter play off kampen før vi kan annonsere vinnerne.

Lykke til alle sammen!

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Det begynner vel å bli på tide med en oppdatering igjen nå som halvparten av spørsmålene er avgjort.
    Foreløpige resultater H U B
    4. Gamle helter gjør comeback (X) H ingen, U 1-2, B 3 eller flere (se navn på kupongen over)
    5. Siste seriekamp spilles .... H Før Lucia dagen, U 13-31 desember, B det blir ikke 30 kamper for alle lag
    6. Svensker til Lerkendal (X) H 0 U 1 B 2 eller flere
    8. Toppskårer kommer fra .... (X) H Enga, U Bodø, Molde eller Brann B annet lag
    10. Hatrick av ørnen (x) H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    11. Utviste Engaspillere (x) H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    12. Brage starter kampen (x) - H 0-5 U 6-8 B 9-30
    14. Mål fra Bjørdal (X) H 0-3 U 4-6 B 7 eller flere
    17. Nedrykk fra Viken - H 0 U 1 B 2-3
    19. Dårligst av de fire store (x) H Enga U Bodø/RBK B Molde
    Avkrysninger står i parentes dersom spørsmålet ikke er avgjort.

1. Årets høydepunkt var gjenåpningen og kamper med over 10 K på tribunen.
    2. Både Klaesson og Dønnum har forlatt oss og det besvarer både det andre spørsmålet og påvirker spørsmål 13 og 16. Da ble det B på spm 2.
    3. Det har utrolig nok regnet lite i Bergen i år, ikke rart at brannsupporterne er strålende fornøyd med sesongen.
    4. ingen på gamle helter lista har gjort comeback enda, men mye kan fortsatt skje.
    6. Inntil videre har rbk roet seg litt på svenske importen.
    7. Halvparten av eliteserielagene røk ut av cupen, det er ingen grunn til å nevne navn her.
    8. Det ser nesten ikke ut som Ørnen vår blir toppscorer allikevel. Jeg hadde satset hardt på det, men foreløpig er en gjøk fra Molde i tet med 24 mål og vår toppskårer er ..... Dønnum (6 mål).
    9. Tre trenere har rømt fra laget sitt med halen mellom beina. Først var sarp (stahre), så stabæk (Jönsson) og så brann (Ingebrigtsen). Nok en B på tippekupongen
    10. Ørnen har ikke veldig mange hat trick så langt, men klarer han to hattrick per kamp de siste fire kampene så har han en fair sjans til å bli toppskårer og.
    11. Det er flaut å si det, men per nå er vi sammen med brann de snilleste i klassen og ingen av våre har blitt utvist så langt.
    12. Brage har tross long covid starta 5 kamper, en til fra start så blir det U på dette spørsmålet.
    13. Dønnum nådde kun 2 mål på straffe (og en bom). Rett svar blir da H
    14. Bjørdal har 3 mål, ett mål til så blir det U og B er fortsatt mulig.
    15. Det ble uavgjort både mot rbk og glimt så selv om vi vant enkelt borte mot Molde fikk vi kun 5 poeng i de første tre toppkampene rett svar U
    16. Det ble så få smultringer til Klaesson at vi ikke fant andre løsninger enn å selge han til et bakgårdslag. Rett svar H
    17. Stabæk og eller Mjøndalen rykker ned, men om det blir ett eller to lag gjenstår å se.
    18. Trekninger er vi ikke særlig gode på så da ble det kun ett oppgjør dessverre. Rett svar H
    19. Grøss og gru, vi har fortsatt et håp om å ta igjen trønderne og unngå å bli dårligst av de fire store.
    20. Odin fikk ikke over 30 min i en eliteseriekamp før august. Rett svar B.

Rett svar gir 100 poeng og feil svar gir minus ett poeng. Er ikke spørsmålet avgjort har dere foreløpig fått 0 poeng.

Denne gangen har jeg gitt poeng også på kamper som ikke er avgjort. På spørsmål 5 og 17 har derimot ingen fått poeng med unntak av de som har B på nummer 17 de har fått minus ett poeng.

Det gir følgende tabell:

Tasse 895
    Knut og Vifboy 893

Dude 796
    J_robber og Gelik 794

Ziggy75 692

Daniel 592

Zoonic og C1913 493
    Maestro, HP, Bohem 33, John F 492
    Pete 491

Stingray 393

Nico8 292

Mikkel 90

Fortvil ikke, det er nye muligheter allerede i morgen.

Lykke til!
    Last edited by bohem33; 19.11.2021, 23:20.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Da er det på høy tid med en oppdatering på tippekonkurransen vår. Syv av 20 spørsmål er helt avgjort og på andre kan vi se hvordan det ligger an. Vi tar de helt avgjorte først.

1. Tilskuer rekord H under 5 000, U 5 000-7 000, B Over 7000
    2. Salg fra Valle H 0, U 1, B 2 eller flere
    3. Regn i Bergen H 0-3 U 4-5 kamper, B 6 kamper eller mer
    4. Gamle helter gjør comeback H ingen, U 1-2, B 3 eller flere (se navn på kupongen over)
    5. Siste seriekamp spilles .... H Før Lucia dagen, U 13-31 desember, B det blir ikke 30 kamper for alle lag
    6. Svensker til Lerkendal H 0 U 1 B 2 eller flere
    7. Cupbomber H 16-12 eliteserielag ryker ut av cupen, U 11-10 lag ryker. B 9 eller færre
    8. Toppskårer kommer fra .... H Enga, U Bodø, Molde eller Brann B annet lag
    9. Sparka trenere H Ingen, U 1-2 B 3 eller flere
    10. Hatrick av ørnen H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    11. Utviste Engaspillere H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    12. Brage starter kampen H 0-5 U 6-8 B 9-30
    13. Straffemål fra Dønnum H 0-2 U 3-4 B 5 eller flere
    14. Mål fra Bjørdal H 0-3 U 4-6 B 7 eller flere
    15. 3 toppkamper X poeng H 0-3 U 4-5 B 6-9
    16. Klasson holder buret rent H 0-4 U 5-7 B 8-30
    17. Nedrykk fra Viken H 0 U 1 B 2-3
    18. Europa Conference League H ryker i q2-q3 U ryker play off B gruppespill eller bedre
    19. Dårligst av de fire store H Enga U Bodø/RBK B Molde
    20. Odin tilbake (30 min +) H mai/juni U juli B August eller senere
    2. Både Klaesson og Dønnum har forlatt oss og det besvarer både det andre spørsmålet og påvirker spørsmål 13 og 16. Da ble det B på spm 2.
    9. Tre trenere har rømt fra laget sitt med halen mellom beina. Først var sarp (stahre), så stabæk (Jönsson) og så brann (Ingebrigtsen). Nok en B på tippekupongen
    13. Dønnum nådde kun 2 mål på straffe (og en bom). Rett svar blir da H
    15. Det ble uavgjort både mot rbk og glimt så selv om vi vant enkelt borte mot Molde fikk vi kun 5 poeng i de første tre toppkampene rett svar U
    16. Det ble så få smultringer til Klaesson at vi ikke fant andre løsninger enn å selge han til et bakgårdslag. Rett svar H
    18. Trekninger er vi ikke særlig gode på så da ble det kun ett oppgjør dessverre. Rett svar H
    20. Odin har ikke fått over 30 min i en eliteseriekamp enda så selv om han fikk hele 113 min i cupen i går og spilte mye i Europa så har juli passert uten over 30 min i en ES kamp. Rett svar B.

Status resten:
    På spørsmål 1 så har vi foreløpig tilskuer rekorden med 6147 tilskuere hjemme mot Fugla det betyr at svar alt H er feil. Men om det blir U (5k-7k) eller B (over 7K) vet vi enda ikke.
    2. meg bekjent har det enda ikke regnet i Bergen på en hjemmekamp (tar et stort forbehold her og skal sjekke det opp), ikke rart de er strålende fornøyd med sesongen så langt.
    4. Selv om det har vært 3 trenerbytter har enda ikke noen ansatt Reka, Riise, Hornland, Nordli, Deila, J. Andersen, Huseklepp, P. M. Høgmo, Ivar Hoff, José Mourinho. Men brann er vel ikke langt unna å gi Riise sjansen vel?
    7. Haugesund røk i første runde, tromsø og sandefjord i andre runde og nå skal det vel være trekning fra neste runde så da forsvinner nok flere eliteserielag ganske snart.
    8. Ohi (alt U) leder klart i toppskårer kampen, men ørnen vår er klar til neste kamp så vi får tro han tar igjen forspranget på 14 mål på rekordtid. Da hjelper det på spm 10 og.
    11. VI har unngått utvisninger så langt, verre er det at lagene som møter oss også har gjort det tross brutale overfall fra blant andre Kitolano.
    12. Brage har startet et par kamper, men er et stykke unna 6 så foreløpig ligger alt H godt an.
    14. Bjørdal har ett mål til nå.
    17. Stabæk ligger ann til Obos, men inkluderer vi Brann og Tromsø her så strekker vi nok "viken" begrepet vel langt.
    19 snakker vi ikke om, men vi er et høstlag og det snur snart.

Rett svar gir 100 poeng og feil svar gir minus ett poeng. Er ikke spørsmålet avgjort har dere foreløpig fått 0 poeng.

På delt første finner vi Robber og Dude med 397 poeng (4 riktige og 3 feil)
    Tasse og Knut har 296
    Gelik har 295
    Stingray, Zoonic, Vifboy, Haraldspokal og Christer1913 har 195
    Nico 8, Bohem 33, Ziggy og Daniel har 94 poeng
    Og stakkars Mikkel, Maestro, JohnF og Pete har -7

Men fortvil ikke, 13 av 20 spørsmål er ikke avgjort enda.

Lykke til videre, spesielt interesserte kan sende meg DM for å få kopi av regnearket.

Leave a comment:

• RobinScare
    replied
    Nylig har jeg satset online på forskjellige idretter. Jeg vet ikke om dette er riktig tema, men jeg har fått alle slags bonuser fra dette nettstedet. Satser dere ofte på nettet, eller er det bare meg?

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Kjære arge konkurrenter, da har jeg omsider somlet meg fram til en tegnfordeling (prosentfordeling) for konkurransen. 18 spillere er påmeldt og vår folkerekke ser ut som følger:
    Hvis kun en har svart et alternativ utgjør det 6 %, har to svart det blir det 11 % (på grunn av avrunding) osv.
    På 13 av 20 spørsmål er alle tippetegn brukt
    Spørsmål H U B
    1. Tilskuer rekord 6 11 83 H under 5 000, U 5 000-7 000, B Over 7000
    2. Salg fra Valle 6 56 39 H 0, U 1, B 2 eller flere
    3. Regn i Bergen 0 67 33 H 0-3 U 4-5 kamper, B 6 kamper eller mer
    4. Gamle helter gjør comeback 72 28 0 H ingen, U 1-2, B 3 eller flere (se navn på kupongen over)
    5. Siste seriekamp spilles .... 50 50 0 H Før Lucia dagen, U 13-31 desember, B det blir ikke 30 kamper for alle lag
    6. Svensker til Lerkendal 50 44 6 H 0 U 1 B 2 eller flere
    7. Cupbomber 6 50 44 H 16-12 eliteserielag ryker ut av cupen, U 11-10 lag ryker. B 9 eller færre
    8. Toppskårer kommer fra .... 56 17 28 H Enga, U Bodø, Molde eller Brann B annet lag
    9. Sparka trenere 0 89 11 H Ingen, U 1-2 B 3 eller flere
    10. Hatrick av ørnen 39 39 22 H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    11. Utviste Engaspillere 28 44 28 H 0-1 U 2 B 3 eller flere
    12. Brage starter kampen 67 28 6 H 0-5 U 6-8 B 9-30
    13. Straffemål fra Dønnum 33 61 6 H 0-2 U 3-4 B 5 eller flere
    14. Mål fra Bjørdal 17 72 11 H 0-3 U 4-6 B 7 eller flere
    15. 3 toppkamper X poeng 11 44 44 H 0-3 U 4-5 B 6-9
    16. Klasson holder buret rent 0 39 61 H 0-4 U 5-7 B 8-30
    17. Nedrykk fra Viken 0 56 44 H 0 U 1 B 2-3
    18. Europa Conference League 6 50 44 H ryker i q2-q3 U ryker play off B gruppespill eller bedre
    19. Dårligst av de fire store 0 33 67 H Enga U Bodø/RBK B Molde
    20. Odin tilbake (30 min +) 6 56 39 H mai/juni U juli B August eller senere

Denne gangen kommer det ikke noen skår for sammendraget ettersom nesten alt står som h foreløpig, men jeg lover å oppdatere jevnlig når det drar seg mer til.

Ser vi på kupongen spørsmål for spørsmål så er de fleste optimister mtp tilskuere på tribunen. 15 av 18 (83 %) har tippet over 7k. Det er et stykke fra femti tilskuere og opp dit, men vi krysser det vi har for at flertallet får rett.
    2 . Dønnum har vel neppe sunket i verdi med landslagsuttak og målpoeng, men foreløpig er ingen solgt. Det er kun en som ikke tror noen av de nevnte spillerne forsvinner.
    3. Tro det eller ei, men det har enda ikke regna i Bergen på kampdag, ikke rart de er strålende fornøyd med sesongen så langt. Bruttern lovet vel gull første pressekonferanse, nesten som agent Norling det.
    4. Ingen gamle helter er ansatt enda, men det kan jo fort skje det. Hørte jeg Riise til Bergen med mora som ny sportsdirektør?
    5 Det er ingen som tror vi ikke klarer å gjennomføre serien i år (30 kamper for alle lag), men halvparten tror det blir senere enn planlagt
    6. Tro det eller ei, men RBK har enda ikke henta inn flere svensker, men det kommer nok. Det tror i hvert fall halvparten av oss.
    8. Det er en spiller fra røkla (alternativ B) som leder nærmere bestemt Zachariasen fra rbk, men vi får satse på at han byttes ut med en gammal svenske til sommern så ørnen troner øverst til slutt.
    9. Det er ingen som tror at ingen trenere får fyken, og ingen vil vel si at etter starten som har vært har alternativ h virket mer sannsynlig. De to som har svart 3 eller flere gnir seg nok i henda og gleder seg til fortsettelsen.
    10. Årets skuffelse, første hattrick lar vente på seg, men vi håper dagen skade ikke er alvorlig og at ørnen bruker pausen godt nå som han så hvor godt Udahl spilte.
    12. Dønnum putta på straffe i dag, men har brent en før i løpet av 6 kamper. Med det tempo ligger H gjengen godt an om han selges i sommer. Nesten to av tre tror han ender på 3-4 straffemål.
    15. Det gleder meg enormt å kunne si at Knuts og Geliks tok feil på dette spørsmålet. Vi ender ikke med færre enn fire poeng. To av toppkampene er avgjort og hjemme mot Bodø får vi vite om vi stopper på 4, 5 eller 7 poeng. Alle håper vel på B her, da må Bodø slås, 44 % har tippet det.
    16. Klasson holdt nullen mot Brann 12. mai. Det betyr 1 av 6 kamper, med samme tempo ender han på 5 smultringer og alternativ U. Men i fjor var han jo helt rå på det så det vil ikke forundre meg om han ikke slipper inn flere mål denne sesongen.
    19. Alle de fire store er i toppen, målt mot oss har molde ett mål bedre målforskjell, rbk 3 poeng mer, men de har også spilt en kamp mer, Bodø har 2 poeng mer, men de skal vi snart møte i vår egen storstue. Så akkurat nå ligger vi dårligst an, men snart snart ligger vi best an.
    20. Det har kommet gode nyheter fra trening om at Odin er foran skjemaet. Om han får 30 min allerede i juni og sikrer Dude (som er den eneste som har tippet det) full pott på spørsmålet, gjenstår å se. Men jeg er sikker på at vi alle unner Dude og Odin å vinne den.

Takk til alle som deltar, håper vi får det mye glede av dette framover og at det blir spennende helt til slutt. Husk at sjappa spanderer en drakt på vinneren og ett skjerf på nummer to i konkurransen. Jeg driver og jobber med et regneark, men er ikke helt i mål enda. Men spesielt interesserte kan sende meg dm om de vil ha det. Foreløpig gir det liten mening å måle hvem som leder, men etter hvert som ting begynner å bli avgjort så kommer det.'

Det vil overraske meg om jeg ikke har gjort noen feil her, men det skal vi få plukket vekk etter hvert.

Lykke til!
    Last edited by bohem33; 30.05.2021, 23:31.

Leave a comment:

Working...
X