Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Er vi medgangssupportere?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er vi medgangssupportere?

Ja, forhold til RBKs supportere er vi det, men det er ikke så ille som jeg hadde trodd. I forhold til i fjor har vi nedgang i fire av fem kamper. Jeg har da samenlignet med de motstanderne vi har møtt til nå. Men samenligner vi med 2004 sesongen, har vi oppgang i alle kampene.

2004:

VIF-ODD 9 726

VIF-RBK 18 434

VIF-VIKING 7 520

VIF-LSK 14 123

VIF-MOLDE 10 232

2005:

VIF-ODD 13 190

VIF-RBK 24 894

VIF-VIKING 11 958

VIF-LSK 16 504

VIF-MOLDE 14 152

2006:

VIF-ODD 11 950 (-1246)

VIF-RBK 20 703 (-4191)

VIF-VIKING 9 277 (-2673)

VIF-LSK 20 643 (+4139)

VIF-MOLDE 10 932 (-3220)

Min konklusjon er at "grunnfjellet" har vokst veldig de siste årene, men at Hafslund-nedre-supporteren holder seg hjemme når det går dårlig.

Re: Er vi medgangssupportere?

Sitat: Den man, 05 juni 2006 12:32 skrev Barskap:

> Min konklusjon er at "grunnfjellet" har vokst veldig de siste årene, men at Hafslund-nedre-supporteren holder seg hjemme når det går dårlig.

La oss for all del bare utelukke faktoren TV-sendte kamper...

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

La oss for all del bare utelukke faktoren TV-sendte kamper...

Og med det mente du?

Comment

Jeg tror han var ironisk.
        Utsikt over Tåsen, men kun øye for Enga!

Comment

Sitat: Den man, 05 juni 2006 13:09 skrev Vlad:

> Jeg tror han var ironisk.

Og det er et ubsetridt fakta at TV-sendte kamper direkte innvirker på publikumsoppmøtet. Det samme gjør været. Til en viss grad gjør dag/tid kampen går på det samme også.

Skal man forsøke å simulere fornuftig holder det ikke å se bare på tabellsituasjonen og siste resultater i forhold status quo i de gitt tilfeller.

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Jeg har faktisk inntrykk av at tv-sendte kamper ikke har så mye å si for tilskuertallene som mange tror. Men jeg kunne godt tenkt meg å se noe statistikk på akkurat dette, selv om det sikkert er vanskelig å sammenligne på en god måte.
            Hasta la victoria siempre!

Comment

Sitat: Den man, 05 juni 2006 13:35 skrev Attila:

> Jeg har faktisk inntrykk av at tv-sendte kamper ikke har så mye å si for tilskuertallene som mange tror.

800 solgte billetter på "vår" "tribune" på Hamar peker i retning av at du tar feil...

Hverdag kl. 19 kombinert med TV-sendt kamp på åpen kanal.

Nesrene @ Twitter

Comment

Litt usikker på om jeg ville kalt oss medgangssupportere, men jeg synes det har blitt en del færre på kampene på vestbredden i vår. Egentlig rart, for man ser jo kampen veldig bra fra den tribunen. Stemningen er ikke som den har vært tidligere år, men nå har de som har vært flinkest til å synge flyttet over til Gaza.

Litt skjerpings, få opp stemninga, så tror jeg vi trekker sofa-grisene tilbake på kamp
                Marius - Evig patriot

Comment

Har vi flere TV- sendte kamper i år enn i fjor? Neppe!

VIF har vel blitt sendt riksdekkende to ganger i år, og de to kampene trakk over 20 000. VIF - Molde ble ikke sendt på en riksdekkende kanal, til tross for det så vi en nedgang på over 3000, mens VIF - LSK som ble TV-sendt fikk et rekordoppmøte når vi tenker på motstanderen.

Nei, glem gnålet om TV-sendt kamp. Husk, man får mye gratisreklame for kampen når TV2 sender kampen.

Comment

Det er viktig med stemning, men jeg tror ikke det kommer flere av at det synges høyere på Vestbredden

Comment

I 2004 ble Ham Kam - VIF TV-sendt, da sto folk i eplehagen å så fotball. Du skal ikke få meg til tru at det IKKE hadde kommet flere hvis vi hadde ligget der Brann ligger på tabellen.

Comment

Sitat: Den man, 05 juni 2006 15:00 skrev Barskap:

> Nei, glem gnålet om TV-sendt kamp. Husk, man får mye gratisreklame for kampen når TV2 sender kampen.

Så du mener at dekningen til Canal+ er så forsvinnende liten at den er ubetydelig? Javel...

Nesrene @ Twitter

Comment

Sitat: Den man, 05 juni 2006 15:07 skrev Barskap:

> I 2004 ble Ham Kam - VIF TV-sendt, da sto folk i eplehagen å så fotball. Du skal ikke få meg til tru at det IKKE hadde kommet flere hvis vi hadde ligget der Brann ligger på tabellen.

Jeg har ikke avvist det fakta, men jeg påpeker at det er et sammensatt problem, ikke bare relatert til tabellsituasjonen.

...og at folk stod i en eplehage kan eksempelvis ikke friste de til å bli hjemme neste kamp? ...når den går på en hverdag? ...når den er TV-sendt?

Nesrene @ Twitter

Comment

Sitat: Den man, 05 juni 2006 15:07 skrev Barskap:

> I 2004 ble Ham Kam - VIF TV-sendt, da sto folk i eplehagen å så fotball. Du skal ikke få meg til tru at det IKKE hadde kommet flere hvis vi hadde ligget der Brann ligger på tabellen."

2004-kampen ble vel ikke direktesendt i sin helhet, men sammensatt på C+ sammen med kampen i Bodø mellom Glimt og RBK. Canal+ har, som du vet, ikke så veldig mange abonnenter. Det var den nest siste seriekampen i den beste sesongen på 20 år hvor vi før kampen (og forsåvidt etter) lå bak RBK på antall scorede mål. Kampen gikk klokka seks en søndag.

Kampen i år gikk direkte på Zebra (en kanal de fleste i Vålerengas nedslagsfelt har). Den gikk på mandag klokka sju. Den gikk i 9. serierunde.

Hvis du ikke ser forskjellen mellom disse to kampene så er det synd. For du beviser at statistikken kan vri og vendes så man får det utgangspunktet man ønsker. Og i ditt tilfelle er det klart hva du ønsker.

Comment

Hva med rbk da? Hvordan ligger snittet an der, sammenlignet med direkte-sendte kamper (på TV2/Zebra)?

Comment

Working...
                              X