Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Er vi medgangssupportere?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Er vi medgangssupportere?

Sitat:

"Hvor sier Malager at han er Rekdal-supporter? Han reagerer vel heller på det faktum at folk forandrer mening annenhver uke, alt ettersom hvilken vei resultatene vipper. Rekdals merittliste som managerfersking er det ingen i Norge som er i nærheten av å matche - allikevel skriker man om å få ham sparket etter en dårlig match eller to.

Vinner vi i kveld, er I sjef igjen."

Sitat slutt...

...så du mener m.a.o. at det eneste respektable standpunkt er å:

- hylle Rekdal uansett hvordan laget spiller, eller

- kreve Rekdal kastet uansett hvordan laget spiller?

Mange krevde Rekdals avgang for 3-4 kamper siden, det var helt naturlig gitt spill og resultater de siste 10 mndr i forkant. Så har det skjedd noe positivt, og da er det selvfølgelig ikke like naturlig å kreve Rekdals avgang - hva er så rart med det? Det betyr at en del personer her inne har evnen til å reflektere litt over egne standpunkt - og kanskje til og med forandre på de (ja! tenk det!!) i lys av hva som skjer rundt i den store verden - eller i det minste på ymse TL--baner i kongeriket. Noen kaller slikt "intelligens". Men holder man seg til fundamentale sannheter (f. eks. "Rekdal er Gud" eller "Rekdal er tilbakestående") så trenger man jo ikke tenke...

For øvrig: jeg er fremdeles sterkt i tvil om Rekdal er mannen til å føre VIF ett steg videre, men leverer han resultater så sitter han selvfølgelig trygt. Vi er da ikke RBK, tross alt (jf. By Rise-sagaen i 2004)

Og, tro det eller ei, jeg vil heller ta feil og at VIF gjør det bra, enn å få rett og se oss rykke ned.

Comment

Trenger ikke være rart, men å kalle det "intelligent" er ihvertfall ganske sprøtt. Selv morra mi greier å kreve en treners avgang når laget taper, hva er det som er så jævla intelligent med det? At folk ikke liker Reka er fair det, men vi hadde samme diskusjonen etter 2003 sesongen, hva om "dere" hadde fått vilja deres da?

Jeg er så lei av og høre uttrykk som "ta oss et steg videre", hva i all verden menes med det? Og hvorfor er ikke Rekdal mannen som kan gjøre det?

Og ikke minst, HVEM er mannen som kan gjøre det? Ingen andre trenere i Norge utenom en kjederøykende trøndertass har tatt NOE lag NOE som helst sted de siste 15 årene, ingen andre trenere utenom en kjederøykende trøndertass har tatt cupgull,sølv og gull i serien de siste 15 årene.

Hvem er denne frelseren som skal komme?

sitat:

"- hylle Rekdal uansett hvordan laget spiller, eller

- kreve Rekdal kastet uansett hvordan laget spiller? "

Selvfølgelig ikke, men klarer ikke folk diskutere fotball uten og debatere trenerens avgang? Har jo sett en fyr som mener Lange bør sparkes hvis han ikke slår til etter 3 matcher så jeg vet jo at det er mulig og tenke sånn, men vi bør vel kunne diskutere laguttak og formasjoner uten og trekke inn trenerrollen hele tiden?

Comment

Sitat: Den man, 05 juni 2006 22:07 skrev Alex Malager:

> Selvfølgelig er det masse medgangssupportere her, vi hadde jo en hel haug som ville kvitte seg med Rekdal for noen kamper siden, mens nå som vi vinner holder de kjeft.

>

> Det er medgangs det.

>

>

Det er veldig stor forskjell på medgangssupporter og kritisk supporter. Jeg er fremdeles skeptisk til Rekdal, jeg mener han gjør noen rare disposisjoner sett ut fra enekeltkamper. Jeg er videre ikke spesielt imponert over hans overordnete taktiske og spillemønstermessige disposisjoner. Ja, han har gitt oss sølv,gull,opprykk og cup. At disse prestasjonene ene og alene er Rekdals fortjeneste tror jeg ikke, på samme måte som det heller ikke er bare hans feil at vi de siste 9 månedene har fremstått som alt annet en stabile og ett godt samkjørt fotballag.

Her har du og jeg høyst sansynlig sterkt motstridene synspunkt.

Jeg kan ikke se at det gjør meg til medgangssupporter og deg til supersupporter.

C.

Comment

Sitat: Den tor, 08 juni 2006 13:04 skrev Alex Malager:

> Trenger ikke være rart, men å kalle det "intelligent" er ihvertfall ganske sprøtt. Selv morra mi greier å kreve en treners avgang når laget taper, hva er det som er så jævla intelligent med det? At folk ikke liker Reka er fair det, men vi hadde samme diskusjonen etter 2003 sesongen, hva om "dere" hadde fått vilja deres da?

>

> Jeg er så lei av og høre uttrykk som "ta oss et steg videre", hva i all verden menes med det? Og hvorfor er ikke Rekdal mannen som kan gjøre det?

>

> Og ikke minst, HVEM er mannen som kan gjøre det? Ingen andre trenere i Norge utenom en kjederøykende trøndertass har tatt NOE lag NOE som helst sted de siste 15 årene, ingen andre trenere utenom en kjederøykende trøndertass har tatt cupgull,sølv og gull i serien de siste 15 årene.

>

> Hvem er denne frelseren som skal komme?

>

> sitat:

>

> "- hylle Rekdal uansett hvordan laget spiller, eller

> - kreve Rekdal kastet uansett hvordan laget spiller? "

>

> Selvfølgelig ikke, men klarer ikke folk diskutere fotball uten og debatere trenerens avgang? Har jo sett en fyr som mener Lange bør sparkes hvis han ikke slår til etter 3 matcher så jeg vet jo at det er mulig og tenke sånn, men vi bør vel kunne diskutere laguttak og formasjoner uten og trekke inn trenerrollen hele tiden?

>

Nå kom vel kravet om Rekdals avgang for alvor først et godt stykke ut i en ganske skakkjørt seriåpning i våres, da hadde vi spilt dårlig siden sensommeren 2005. Jeg er helt enig i at det er tåpelig å rope på trenerens avgang så fort det kommer et par tap. Men det var altså ikke tilfellet i våres.

Og ja, jeg synes det er fullstendig legitimt å diskutere trenerens stilling som en del av en diskusjon rundt et lag som til de grader underpresterer, slik vi gjorde for en mnd siden. Ikke bare trener, nei, men absolutt en viktig del av saken. Og det må være lov å diskutere trenerens stilling uten å ha et nytt fix ferdig trenerteam klare til å signere kontrakt.

Hvis ikke Rekdal skulle ta en vesentlig del av ansvaret for vedvarende dårlige prestasjoner slik som i våres (det er vel det du mener...?), så kan du da umulig mene at han skal ha æren for sølv, gull og cup?

Drakta. Det er den vi støtter. Ikke enkeltspillere, ikke trenere. Ære være Rekdal, han har gjort en fantastisk jobb, og etter en alt for lang bølgedal ser han ut til å få laget på beina igjen. Takk og pris. Men det var ingen behagelig opplevelse, og går det dårlig etter ferien så vil det bli - helt legitimt - stilt spørsmålstegn ved han igjen. Det må du tåle!

Comment

For øvrig: medgangssupporter er vel en supporter som går på kamp og er aktiv supporter når det går bra, men som lar laget seile sin egen sjø når det butter imot. Kort og godt.

Hva han eller hun måtte mene om treneren har neppe noe med saken å gjøre...

Comment

Til både Kjellsen og Ice, jeg drar begrepet "medgangssupporter" litt langt, mest for å provosere fram en diskusjon, jeg vet at stort sett alle her inne møter opp kamp etter kamp og støtter laget med hele sitt hjerte, så jeg er ikke ute etter å ta noen i den sammmenheng.

Det jeg kritiserer er folk som skifter mening litt kjapt etter hvordan resultatene går, som sagt så har jeg ingen problemer med at noen ikke liker Reka, og selvfølgelig mener jeg ikke at han kan fraskrives ansvaret for resultatene den siste tiden. Og akkurat der kommer mitt poeng inn;

Klubben er nå i en helt ny situasjon som vi "aldri" har vært i, vi skal plutselig forsvare et gull. Det er det ingen i apperatet som har erfaring med. Men pga at jeg har troen på Rekdal som trener (og Bohinen som sportssjef osv..) så er jeg villig til å gi han både tid og mulighet til å feile fordi jeg er overbevist om at vi tjener på det på lang sikt. Og det er denne lange sikten jeg savner hos enkelte til tider. Hvis du ikke husker 3 år tilbake så hadde vi faktisk denne debatten etter 2003 sesongen, og den var ganske sterk. Da som nå så var jeg villig til å vente på noe godt.

Det har blitt gjort tildels grove feil iløpet av vinteren, men jeg ser på det som en læringsprosess akkurat som 2003 var en lærdom i hvor tøff hverdagen i TL er.

DET kan vi selvsagt være uenige i, men jeg synes debatten stort sett baserer seg på enkeltkamper, noe det at kritkken stilner når det går bra beviser.

La oss ta et eksempel med den unge Daniel, som jeg mener har spillt ganske dårlig egentlig siden i høst. Hvis vi ser på de kampene isolert sett hadde det ikke vært noe problem å forsvare et salg av ham, men ingen med vett i skallen vil vel finne på å kreve det, nettopp fordi det bor noe i han som en dag kommer ut. Akkurat slik tenker jeg det med Rekdal også, og for å gjennta meg sjøl så har jeg ingen problemer med at folk tenker annerledes om det.

Comment

jeg mente selvfølgelig cola nedre.

[Jada, dette har vi måttet lure på i nesten 4 måneder. Tråden er herved låst. -mod.]

Comment

Working...
                X