Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Dagbokforfattere - unnasluntrere?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagbokforfattere - unnasluntrere?

Jeg håper noen av VPNs dagbokforfattere leser dette innlegget, og kan opplyse meg.

Jeg ser i dag at dagboka blir forsinket fordi man må jobbe... (syk unnskyldning)

Er det slik at alle forfatterne bruker arbeidstid på å skrive dagbok? Og, er dette i såfall etter avtale med arbeidsgiver, eller snakker vi her rett og slett om en gjeng med unnasluntrere som bruker tid betalt av andre til å skible ned noen opplysende meldinger til den gemene hop?

Og, dersom VPN-forfatterne ER en gjeng med tidstjuver, som stjæler tid av arbeidsgiveren sin, hva synes i så fall VPNs lesere om dette?

Jeg synes i grunenn det er kult på en sånn semianarkistisk måte, samtidig som jeg er glad jeg ikke er arbeidsgiveren deres...

Re: Dagbokforfattere - unnasluntrere?

Hva med deg? Skriver du noensinne foruminnlegg i arbeidstida?

Det gjør jeg, på en semianarkistisk måte.

Comment

Jobbe?! Går vi ikke på trygd alle mann?

Comment

Jeg kan svare for Gabardinmannen sin del.

Som du riktig antyder ble dette stort sett ble skrevet i arbeidstiden. Min arbeidsgiver var veldig fornøyd, da dette ofte var eneste gangen i uken han hørte tastaturlyder fra kontoret mitt.

Har man erfaring fra det offentlige vet man at tastaturlyder, eller en bunke med papirer under armen kombinert med et påtatt stresset blikk, kan frita deg for andre arbeidsoppgaver i dager ja kanskje uker. Det får nemlig dine kollegaer til å nikke anerkjennende til hverandre mens de hvisker "han har mye å gjøre nå, slitern".

Det er ikke hva du gjør, men hva du gjør ut av det

Ivar

Comment

Sitat: Den tir, 06 juni 2006 10:58 skrev hp29:

> Jobbe?! Går vi ikke på trygd alle mann?

Er vel tydelig noen stakkars sjæler av oss som jobber

Comment

Ja, det er jaggu godt det finnes noen som tar seg tid til å skrive denne dagboka. Det er uten unntak, alltid det første jeg leser på disse sidene.

Og om noen av skattepenga mine går med på å finansiere skriblinga, er det meg revnende likegyldig. I dette skatte og avgiftsparadiset er det vel noe av det bedre man kan svi av noen ører på.

En stor og ærbødig takk til dere alle!!

Faen, nå har jeg jaggu brukt noen minutter av min statlige arbeidsgivers tid og penger på å lese og skrive litt på vpn.no.

Sola skinner og Enga vinner. Ære være!

Comment

For en del av dagbøkenes og kampreferatenes del kan jeg fortelle at jeg skriver dem på do mens røykerne tar pause og de med dårlig rygg tar piller og de med svake nerver klager på arbeidsmiljøet og de overstressede ringer psykologen sin og de som fortsatt har hår er hos frisøren og mens sjefen har hjemmekontor og it-gutta er på seminar og fagforeningen har medlemsmøte og det er brannøvelse og hun gamle dama på lønningskontoret skifter inkontinensbind og han nye flørter med dama på ekspedisjonen som har ligget med hele avdelingen unntatt meg...

Ellers tenker jeg sånn at jeg bruker ti minutter på å skrive en dagbok, men over 5000 personer daglig bruker 5 minutter på å lese den...

Tommy

- på do...i arbeidstiden...i så liten grad som mulig...

Comment

Sitat: Den tir, 06 juni 2006 10:45 skrev hmchrist:

> Jeg synes i grunenn det er kult på en sånn semianarkistisk måte, samtidig som jeg er glad jeg ikke er arbeidsgiveren deres...

Med mindre forfatterne er piloter eller leger (og det tror jeg at jeg har et godt grunnlag for å påstå at de ikke er) så kan jeg ikke se hva i huleste helvete noen har med når de bruker tid på å lage dette. Folk gjør mye rart i arbeidstiden sin, og at noen gidder å levere velsmurte betraktninger omkring alt som har med Vålerenga å gjøre hver eneste dag, er jo en fantastisk bonus for alle.

Jeg antar at du selv er en sjef av den "gode, gamle" skolen, som syntes det var et tap da stemplingsuret forsvant og som fører logg over folks røyke- og dass-vaner?

Comment

hmchrist

By: Malaga

herregud, JA hver så snill å bruk arbeidstida deres til å skriv dagbok, mens resten spiller nettpoker eller driver med annet snusk. Jeg tror ikke mange arbeidsgivere bryr seg om en avkobler med å gjøre noe lystbetont en liten stund hver dag. det finnes værre ting å bry seg med for direktører. ikke se jeg noe moralskt galt idet heller. folk sitter og surfer på nettet støtt uansett.

Comment

Jeg har fått mange gode svar. Tråden ble til og med viet oppmerksomhet i dagens dagbok. Kult!

Bare for å understreke det hele:

Jeg stiller meg på ingen måte negativ til at forfatterne stjæler tid av noen - jeg er evig taknemlig for denne daglige kremlektyren - som jeg selvsagt leser i arbeidstida.

Sjef av den gode gamle skolen er jeg ikke, selv om jeg selvsagt er ganske sjef

Spørsmålet mitt hadde kun opphav i ren skjær nysgjerrighet!

Jeg er faktisk MEGET imponert over kvaliteten på produktet disse unnasluntrerne klarer å lage "på si'".

Og til deg som flirer av at jeg jobber og bor i Malaga - tenk deg selv hvor mange kamper jeg har vært på siste år. Jeg måtte gi bort sesongkortet mitt i august i fjor og måtte følge gullfeiringa på nett-tv. Faen ikke noe å flire av!

Jeg flytter til Norge igjen tidsnok til å få med meg VIF-Brann, og da håper jeg vi med en enkel seier i den kampen minst kommer a poeng med Brann, eller passerer de...

Comment

Sitat: Den tir, 06 juni 2006 11:14 skrev ivarF:

> Som du riktig antyder ble dette stort sett ble skrevet i arbeidstiden.

Trodde det var skrevet i fylla for det meste

En kake sier mer enn 1000 ord

Comment

Sitat: Den tir, 06 juni 2006 16:48 skrev Bløtkakemannen:

> Sitat: Den tir, 06 juni 2006 11:14 skrev ivarF:

>

>

> > Som du riktig antyder ble dette stort sett ble skrevet i arbeidstiden.

>

> Trodde det var skrevet i fylla for det meste

>

>

> Utelukker det hverandre??

Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Sitat: Den tir, 06 juni 2006 16:31 skrev hmchrist:

>

> Og til deg som flirer av at jeg jobber og bor i Malaga - tenk deg selv hvor mange kamper jeg har vært på siste år. Jeg måtte gi bort sesongkortet mitt i august i fjor og måtte følge gullfeiringa på nett-tv. Faen ikke noe å flire av!

det er sant det der, det finnes baksider ved å bo i malaga og.

var jo selvfølgelig en liten fleip fra min side, "ser jo for meg" at du sitter med bærbar'n i strandstolen og en kald en i hånda , og klager på at dagbokforfatterne bruker arbeidstida til ikke arbeidsrelaterte ting.

Comment

Working...
                          X