Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerengas nye stadion

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerengas nye stadion

Vinneren er kåret: Link Signatur, som også står bak Viking Stadion, ble valgt til å tegne Vålerengas nye storstue på Valle.

- Den skal stå ferdig i 2012 eller i verste fall til 100-årsjubileet i 2013, sier styreleder i VIF Fotball, Odd Skarheim til Aftenposten.no.

Og det beste:
    - For det første velger vi en stadionarkitekt som skal bearbeide forslaget sitt videre, det blir ikke som det er nå, presiserer Skarheim.

Det betyr forhåpentligvis at vi slipper to etasjer. Forhåpentligvis.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
      Og det beste:
      - For det første velger vi en stadionarkitekt som skal bearbeide forslaget sitt videre, det blir ikke som det er nå, presiserer Skarheim.

Det betyr forhåpentligvis at vi slipper to etasjer. Forhåpentligvis.
      IKKE to etasjer på en "relativt" liten stadion. Det ville vært ødeleggende!
      Av de 4 forslagene var dette det jeg likte best, selv om ingen av forslagene i utgangspunktet appelerte voldsomt til meg. Jeg mener det bør jobbes mye med utformingen av det indre på stadion og båtutseende bør rettes opp. Skal det være en båt skal det være en racerbåt

Tror dette forslaget kan vokse med tiden, men jeg er fremdeles forundret over lite info om konkurranse for prosjektet. Altfor få, tror jeg, har blitt dratt inn i prosjektet som fort kunne fått forslag fra flere.
      Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
        Av de 4 forslagene var dette det jeg likte best, selv om ingen av forslagene i utgangspunktet appelerte voldsomt til meg. Jeg mener det bør jobbes mye med utformingen av det indre på stadion og båtutseende bør rettes opp. Skal det være en båt skal det være en racerbåt

Tror dette forslaget kan vokse med tiden, men jeg er fremdeles forundret over lite info om konkurranse for prosjektet. Altfor få, tror jeg, har blitt dratt inn i prosjektet som fort kunne fått forslag fra flere.
        For å sikre deltagelse fra dyktige arkitekter så er dette en betalt konkurranse. Derfor er det nok et begrenset antall arkitektkontor som er invitert. Bakgrunnen til disse arkitektene skal være solid nok, også hos vinneren så jeg er optimistisk i forhold til at et nytt bearbeidet endelig forslag. Er også trygg på at Odd Skarheim vil ha åpen dialog med klanens valgte folk i forhold til å utforme et stadion som sikrer klanens interesser.
        Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

"Om alt går på skinner har vi i beste fall egen stadion klar i midten av 2012. I verste fall står den klar til klubbens 100-årsjubileum i 2013, sier Skarheim."

Sorry å si det men jeg blir kåt av denne setningen! Om 3-4 år til så har vi en egen stadion og lekegrind! Jeg har ventet lenge, og lengre enn det, dette kan jo ikke skuffe

Comment

Har en drøm at stadion åpner på Vålerengas 100års dag. Det er fult mulig siden det er på en Mandag!

Comment

Originally posted by thorstein View Post

22 000 er ikke relativt lite, det er bare drøyt 2000 mindre enn Ullevaal. Men slik de viste det på TV så var den andre etasjen noe som først kom inn ved en evt utvidelse av stadion, der 3 av sidene heves.

Comment

Originally posted by usbenga View Post
                22 000 er ikke relativt lite, det er bare drøyt 2000 mindre enn Ullevaal. Men slik de viste det på TV så var den andre etasjen noe som først kom inn ved en evt utvidelse av stadion, der 3 av sidene heves.
                Hvilken kanal så du dette på?, viste de tegninger med bare en etasje? Link signatur har jo laget Viking stadion. Det er jo lett å tenke seg et VIF stadion med 22000 plasser ift Viking stadion med 16000 plasser. Kan se nokså likt ut på innsiden.

Viking stadion skal for øvrig utvides fra 16000 til 22000 plasser. Det er Link signatur som har tegnet utvidelsen http://fotball.aftenbladet.no/elites...icle136174.ece

Comment

Fant TV-innslaget om nytt stadion. Spol til 28.27 i denne http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/496319 Og ja!, det ser ut til å være en etasje ved 22000 tilskuere, og to etasjer på tre av tribunene hvis man skal utvide stadion. Synes det ser veldig bra ut. Liker også at man samler alt av VIP på den ene langsiden, slik at de tre andre tribunene kan være helhetlige. Det kan bli omtrent som i denne http://www.stadiumguide.com/viking.htm Vakkert!

Comment

Da blir den jo helt genial. Synes det er litt rart at ikke vif la ut de bildene med en etasje på. Gleder meg stort. Håper ting kan går greit fremover nå. Tenk dere klanen samlet på en tribune. får gåshud ved tanken.

Comment

navn

vi får for st.hallvards skyld håpe vi ikke sitter igjen med et oppkjøpt fabrikknavn a-la komplett.no arena, eller fornebu arena.

vålerenga stadion.

andre forslag?

Comment

St. Hallvard stadion

Comment

Frontline.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                            Frontline.

Jeg tipper du tenker som meg. Et sponsornavn vil komme (lik det eller ei), og da er Frontline perfekt. Grunn?

PENGER!!

Comment

Synes en kombinasjon kan fungere bra, f.eks Hafslund Vålerenga stadion eller Frontline Vålerenga stadion.

Comment

Working...
                              X