Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerengas nye stadion: Gress eller kunstgress

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerengas nye stadion: Gress eller kunstgress

Det begynner å ski ut i den opprinnelige tråden om vålerenga stadion, så jeg tar meg den friheten til å flytte diskusjonen rundt dette om kunstgress kontra naturgress hit. Så kan den opprinnelige stadion tråden handle om økonomi, utforming, tilskuer kapasitet osv osv.
    Skyt meg gjerne om jeg har tatt meg litt for mye frihet

Dette håper jeg ikke blir et tema engang. Naturgress med kunstgress rundt matta slik man har gjort det i Bergen.

Comment

Kunstgress med undervarme, no doubt!
      Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Originally posted by garcia View Post
        Dette håper jeg ikke blir et tema engang. Naturgress med kunstgress rundt matta slik man har gjort det i Bergen.
        Det blir det ikke. Allerede nå er det avgjort at det blir kunstgress. En av grunnene til det er at flere og ikke bare a-laget skal få mulighet til å benytte seg av stadion/banen.

Comment

Dette stadionprosjektet blir jo mer og mer tullete. Vi sier fra oss alle kommersielle rettigheter for å få tomten gratis, dvs at det blir vanskeligere å kanalisere kapital til f.eks spillerkjøp som må til for ta laget et steg videre. Vi bygger kunstgress slik at miniputtlaget kan ha treningen sine der og at vi kan arrangere dansbandaften forste fredag i måneden. Vi må ha litt stolthet og ambisjoner i dette prosjektet.

Comment

Originally posted by Naturgress View Post
            Vi sier fra oss alle kommersielle rettigheter for å få tomten gratis, dvs at det blir vanskeligere å kanalisere kapital til f.eks spillerkjøp som må til for ta laget et steg videre.
            Hvor har du dette fra? Kommersielle rettigheter er jo nettopp grunnen for at Vålerenga ønsker og trenger en stadion, og jeg kan ikke se at noen har sagt fra seg rettigheter i forhold til den.
            At en hel del krav må imøtekommes for å få tomten gratis har vært klart fra før trinn én, men Vålerenga skal da diponere stadion kommersielt? I alle fall har min forståelse av det hele vært slik hele veien.
            mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
              Hvor har du dette fra? Kommersielle rettigheter er jo nettopp grunnen for at Vålerenga ønsker og trenger en stadion, og jeg kan ikke se at noen har sagt fra seg rettigheter i forhold til den.
              At en hel del krav må imøtekommes for å få tomten gratis har vært klart fra før trinn én, men Vålerenga skal da diponere stadion kommersielt? I alle fall har min forståelse av det hele vært slik hele veien.
              Min forståelse av saken er at alle inntkter fra stadion skal tilfalle breddeidretten i klubben, altså ikke elitesatsingen

Comment

Det står ingen steder at selve gressmatta skal disponeres. Det er fullt mulig å gi tilbud til barn og unge uten at gressmatta tas i bruk. Vi har per i dag allerede en del aktiviteter i regi av Vål'enga mot rasisme.
                in Absinthia

Comment

Kjetil Siem sa i Vålenga-magasinet for en stund siden at en fotballstadion i utgangspunktet aldri vil kunne genere penger til en klubb. Inntektene kommer av flerbruken. Dette har jo flere andre idrettsledere bekreftet. Det første Kristiansand kommune (eller hva kommunen der borte heter) vil gjøre når/om de overtar Sør Arena er å bytte ut underlaget til kunstgress.

Når vi i tillegg har forpliktet oss til å legge kunstgress på nye stadioen vår som en del av avtalen med Oslo kommune er vel dette egentlig ikke så mye å diskutere. Sportslig ville jeg også gjerne ha naturgress, men økonomien tvinger nær sagt samtlige tippeligalag til å gå over til kunstgress.

Vi trenger ikke være fornøyde, men det er ikke stort vi får gjort med det.

Comment

Det som er viktig er at det blir gress fremfor kunstgress. Er stygt redd for at Breen allerede regner på hvor mange hjem&hobby-messer han får klemt inn på kunstgresset. Det skal være fullt mulig å ha et gressteppe på en stadion på Østlandet og man har klart den kommersielle biten godt på naturgress i Stavanger. Det er en skam hvis vi bygger kunstgress på vårt nye stadion. Da kan vi like godt legge permanent taket over stadion og kalle det Telenor Arena avd. Oslo.

Comment

Originally posted by Naturgress View Post
                      Det er en skam hvis vi bygger kunstgress på vårt nye stadion. Da kan vi like godt legge permanent taket over stadion og kalle det Telenor Arena avd. Oslo.
                      Skam ja, akkuratt som skøyting i langrenn og Bokløv i hopp.
                      Ja til teknisk fotball hele året!
                      Tar gjerne med et tak også ja !
                      Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Er det ikke mulig å lage sånn vote-greie i disse trådene? Kunne vært interessant om en med makt til å gjøre slikt kunne laget en vote i denne tråden.

Comment

Latterlig at det i hele tatt blir diskutert kunstgress. Fotball skal spilles på gress, dessuten er det mye mer skader på kunstgress og ballen oppfører seg helt annerledes.

Comment

Som noen andre her påpekte tidligere, så er ikke kunstgress skadelig i seg selv. Det er heller den hyppige vekslinga mellom kunstdekke og gress helsa til spillerne reagerer på. Men sånn som utviklinga er nå (og vil være frem til vårt nye stadion står ferdig), vil nok de fleste Tippeligalag ha kunstdekke når den tid kommer, så jeg tror ikke noe hyppig veksling vil bli noe problem da.

Comment

Originally posted by rasmus84 View Post
                              Latterlig at det i hele tatt blir diskutert kunstgress. Fotball skal spilles på gress, dessuten er det mye mer skader på kunstgress og ballen oppfører seg helt annerledes.
                              Skadespm tok jeg opp i den andre tråden også. Kom gjerne med noe bevis på at dette stemmer!

Comment

Working...
                              X