Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerengas nye stadion: Gress eller kunstgress

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by FrankO View Post
    Det er ikke kostnadsspørsmålet som gjør at vi velger kunstgress, det er flerbruksavtalen vi må ha for å få tomta til ei krone. Vi kan ikke la skoleungdom og lag leke seg på gresset vårt flere timer hver dag, det tåler det ikke, derfor blir det kunstgress.

Skjønner egentlig ikke at dette fortsatt debatteres. Alternativet til å ha kunstgress er å spille på Ullevaal Stadion.
    Alle som poster om fordelene ved gress i denne tråden burde tvinges til å lese igjennom alle innlegg i denne tråden!

Comment

• Originally posted by skog View Post
      Jeg er tilbøyelig til å akseptere det.
      Ha ha, enig! Er ikke poenget med egen stadion at den er vår egen? Hvis vi har større innflytelse på hva som skjer på Ullevaal enn vår egen stadion blir det jo litt rart.

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
        Ha ha, enig! Er ikke poenget med egen stadion at den er vår egen? Hvis vi har større innflytelse på hva som skjer på Ullevaal enn vår egen stadion blir det jo litt rart.
        Hvilken innflytelse har vi på Ullevaal ???

Comment

• Som eneste leietager? Vil tro vi kan påvirke om det blir kunstgress eller ei f.eks.

Ifjor var det én konsert der til høylydt protest fra klubben, har ikke vært noen siden. På "vår egen" stadion skal det sikkert være hundeshow, konserter og andre begivenheter med jevne mellomrom.

Comment

• Bare det å slippe stadionreklame i Storhamarfarger er verdt kunstgress for min del...
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Som eneste leietager? Vil tro vi kan påvirke om det blir kunstgress eller ei f.eks.

Ifjor var det én konsert der til høylydt protest fra klubben, har ikke vært noen siden. På "vår egen" stadion skal det sikkert være hundeshow, konserter og andre begivenheter med jevne mellomrom.
              Tror ikke protestene hadde mye å si, heller mangelen på artister som kan fylle en hel stadion.

Ikke tror jeg vi har særlig innflytelse på valg av dekke heller.

Jeg lever godt med hundeutstillinger, loppemarked, tivoli, ja hva som helst, bare vi kan få en stadion.

Comment

• Hva med å medregne rettigheter til VIP areal, rettigheter til å gi kiosksalget til den man ønsker, rettigheter til Stadionreklame og selv bestemme hvem som skal leie av kommersielle aktører.
                Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

• Originally posted by Arnehgr View Post
                  Hva med å medregne rettigheter til VIP areal, rettigheter til å gi kiosksalget til den man ønsker, rettigheter til Stadionreklame og selv bestemme hvem som skal leie av kommersielle aktører.
                  Jo, men da er man tilbake til virkeligheten, og det er jo litt kjedelig.

Denne tråden ble skilt ut fra stadiontråden for noen år siden, da de ble klart at kunstgress var et av vilkårene for prosjektet, derfor alltid litt morsomt når noen stikker snuta innenfor og sier det åpenbare, at fotball helst skal spilles på naturgress.

Alt det andre du sier er vi jo glade for!

Comment

Jeg er ganske redd for at Enga kommer til å fucke opp dette uansett. Både Start og Stabæk har blitt ruinert etter de fikk egen stadion, og Stabæk hadde konsertarena med kunstgress i tillegg.

Jeg kan lett se for meg en stødig nedgang i publikumssnitt etter 1-2 år når den nye stadion ikke er så spennende lenger for eksempel, da er det liksom bare en av flere kunstgress-lag i dølle tippeligaen.

Comment

• Originally posted by skog View Post
                      Jeg er ganske redd for at Enga kommer til å fucke opp dette uansett. Både Start og Stabæk har blitt ruinert etter de fikk egen stadion, og Stabæk hadde konsertarena med kunstgress i tillegg.
                      Vi skal tjene penger fra dag 1 - uavhengig av hvordan Vålerenga gjør det på banen. Det er derfor vi bygger en del næringsbygg og boliger i forbindelse med anlegget. Hva er det Telenor Arena har rundt seg? Det er nettopp fiaskoen ute på Fornebu som har lagt en del av grunnlaget til hvordan vi bygger vår stadion. Kunstgresset er ikke pga konserter, men at det skal bli et flerbruksanlegg slik at yngres avdeling også kan bruke matta. Det er ikke her vi skal tjene pengene våre, dette er et kompromiss for at vi fikk tomta for ei krone.

Men nå har jo P&B gått inn for et annet alternativ til vårt med tanke på bygginga (blant annet at dem ønsker at skøytehallen bygges under stadion), samt at næringsbygg/boliger reduseres kraftig. For det første vil det bli alt for dyrt med skøytehallen på denne måten, men næringsarealet er på smertegrensen på hva vi må ha på plass for å tjene penger med en gang.

Comment

• Ja er ikke dette et eksempel på hva man begir seg ut på da Frank? Det Plan og Bygg kommer med nå? Den symbolske krona har ihvertfall ganske høye renter om ikke annet.

Det er godt og høre at det tas lærdom av Telenor som må være skrekkens eksempel, men jeg er fortsatt spent på hva som skjer den dagen de som er ansvarlige for driften kan velge mellom fotballkamp og konsert på samme dato når konserten gir mangedoblet inntekt.

Comment

• Da er vel det meste sagt her. Det blir kunstgress på stadion okke som. Det er lite vi får gjort med det. Diskusjonen har nå dreid seg mer og mer om egen stadion, så da fortsetter vi her: http://forum.klanen.no/showthread.ph...as-nye-stadion

Tråden er stengt

(Men om det skulle komme nye saksopplysninger som gjør at vi mot formodning skulle få "ekte" bane og ikke kunstig, åpner vi den med en gang)
                          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
                          X