Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Etisk vurdering av innslag i dagboka

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Etisk vurdering av innslag i dagboka

Jeg hadde egentlig tenkt å la dette ligge, men jeg må bare få kommentere dette.

Jeg vil bare kommentere måten dere har omtalt den uhedlige situasjonen med Michael Mifsud. Måten dere omtaler det på er egentlig forkastelig: ?Se på fotballaga, se på sykkellaga, se på idrettskulturen der, så ser du at det ikke er utopi å mistenke at han ikke har vært utsatt for sabotasje?

Mye kan man tulle med innad i fotball, selv har jeg mange kompiser som heier med VIF, og vi kan tulle om mangt, men å tulle med en fotballspiller som i aller høyeste grad sannsynligvis er blitt utsatt for sabotasje er ikke å tulle med. Å koble sammen en visjonsfylt fotballspiller med dop, er omtrent like sjarmerende som å koble sammen VIF-Klanen med høyreekstremisme eller Per Knudsen med konebankeri. Måtte for øvrig Per Knudsen hvile i fred.

Skal man prøve å sette det litt i perspektiv; 11. mai er han med og senker VIF for tredje gang på de fire siste obligatoriske kampene (2-1, 0-0, 2-0, 0-1), 15. mai stanser tollerne i Oslo en pakke med dopingpreparater(Av den sorten som er lettest å få tak i fra nettet. Denne var fra Tyskland, visstnok) og 21. mai testet han negativt på en dopingprøve. Hvor lett og fristende er det ikke for noen som virkelig ønsker LSK vondt å sette seg foran en PC og bestille og sende dopingpreparater til en av LSKs spillere? Det være folk fra Bergen, Oslo eller hva faen...

Det skuffende er måten dere tar til dere medienes synsvinkel som noen hyener. Dette i motsetning til f.eks. når de idiotene kom til Sagdalen for å slåss. Vi i supporterkulturen skjønner at dette er utskudd og at disse ikke har noe med klanen å gjøre, noe mange innen media prøvde å koble sammen. Vi skjønte at dette ikke var noe Klanen sto for og det gadd ikke vi å tulle med. Vi skjønner alle hvor skadelig det er for klanen å bli koblet med en slik volds-kultur.

En annen ting er også skuffende. Jeg var selv med å hedre deres døde helt, Per Knudsen, sammen med noen andre tusen i gult og svart på Ullevål i mai i år. Dette til motsetning til hvordan deres dagbok harselerte med vår levende legende, som tross alt var blitt skutt. ?Hvilken helt du er Bård, hvilket mot! Det eneste er at du ble skutt i RYGGEN? Dette er hva jeg direkte kaller harselering. Vi hedrer deres helter, dere harselerer med våre levende legende. Klasseforskjell.

Dette er ikke primært ment for å provosere, men først og fremst skape en intern debatt innad i Klanen om hvorvidt dere står samlet bak dagboka. For en grense finnes av og til.

Vi respekterer Per Knudsen. Vi respekterer Klanen og deres problem med deres såkalte casualsene eller hva man skal kalle de. Respekter Mifsud. Han går gjennom en tøff tid. Han har fått kastet på seg gjensittende møkk.

Gjensidig respekt!

Re: Etisk vurdering av innslag i dagboka

VPN er VPN. VPN er ikke Klanen. VPN er ikke Vålerenga. VPN er uavhengige, skrevet av supportere for supportere.
    Blårøde brødre

Comment

Ja jeg står helt og holdendt bak dagboka.

jeg skjønner at det er en mulighet for at han har blitt utsatt for sabotasje, men jeg mener det allikevel er for lettvint å bare avfeie det hele.

etisk? det er da for pokker ytringsfrihet her i landet... er det ikke?

dessuten; jeg syntes jeg hører bøfla om dette hadde vært en engaspiller...

hva med OJ saken? den harseleres jo med... den er vel strengt tatt værre... orderudsaken? mange ting harseleres med, og det må man tåle.

så må du også huske at det selvfølgelig er utrolig moro for oss at dette skjedde, og vi kommer til å bruke det for alt det er verdt. akkurat som dere ville gjort.

Comment

Sitat: Den man, 19 juni 2006 10:45 skrev Jameson:

>

> En annen ting er også skuffende. Jeg var selv med å hedre deres døde helt, Per Knudsen, sammen med noen andre tusen i gult og svart på Ullevål i mai i år. Dette til motsetning til hvordan deres dagbok harselerte med vår levende legende, som tross alt var blitt skutt. ?Hvilken helt du er Bård, hvilket mot! Det eneste er at du ble skutt i RYGGEN? Dette er hva jeg direkte kaller harselering. Vi hedrer deres helter, dere harselerer med våre levende legende. Klasseforskjell.

>

--------------------

Fint at du og LSK-fansen var med oss og hedret Per Knudsen. Fint gjort! Takk!

Jeg gjør gjerne det samme når en LSK-legende "leverer inn skilta"...

Men Bård Bjerkland er som du skriver en legende som LEVER. OK, han opplevde noe kjipt og skremmende, men han DØDE ikke som Per Knudsen gjorde OG der går det ei grense.

Mulig det dagboka skriver om BB, er på kanten. Men der er vel dagboka ganske ofte?!

Men levende Lillestrømlinger vil neppe være på fredet-lista til vpn-dagboka, kjenner jeg dem rett. Er det noen LEVENDE (ex-)Enga-folk som ikke kunne ha blitt mobba av Kanari-nettsider for noe tilsvarende som det Bjerkland opplevde?

Tja....

Klasseforskjell?... Dobbelt tja...

Comment

Det var ikke dagboka, det var gabardinfrakken.

BB opplevde nok noe skremmende, men når du på rikstv skryter deg selv opp i skyene for din heltedåd og du vitterligen blei skutt i ryggen, vel da legger du opp til det hele selv. Jeg stiller meg selvfølgelig 100% bak gabardinfrakken.
          in Absinthia

Comment

Testen til Mifsud var negativ.

Kan det ha noe med at pillene hans ble stoppet i tollen?

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Den dagen VPN og gabardinmannen hedrer pillepoppere og kujoner fra Lillestrøm, ja da.....

PS. Denne gamle slagern fra Apestreken må du jo bare lese. Her "hedrer" jo Apestreken slankinga til Frank...

"Frank Strandli mot nye slanke høyder?

Tro det eller ei, men vår feite helt er i ferd med å gå ned adskillige kilo med sin nye revolusjonerende slankemetode PS.

OS, eller plumbo slanking som det korrekt heter er Franks nye vidunderkurmot fedme.

Etter han har kutta ut alle måtidene med to spiseskjeer plumbo har vekta gått ned merkbart synes ihverfall Frank selv.

Problemet er bare at ingen andre kan se det da han kun har gått ned innvendig, men uansett har tapet av 20 kilo innvoller og andre vitale organer gjort sitt til at feiten for første gang siden konfirmasjonsalderen veierunder 100 kilo.

Det største problemet oppstod da Frank prøvde å sniffe det hvite kokain lignende plumbo pulveret.

At all snørra forsvant i en fei er jo innlysende, men at mannens hjerne skulle følge med i det samme dragsuget var vel heller litt overraskende, i hverfall for alle oss som i alle år har levd i den vrangtro at Frank faktisk ikke har hatt noen hjerne.

Så feil kan man altså ta, unnsyld Frank, det skal ikke gjennta seg. (innlysende..)

Derfor løper Frank fremdeles rundt oppe på Romerike og ser like feit og jævlig ut som han alltid har gjort, selv om han i egne øyne er blitt slank og elegant.

Hva hadde han vært uten plumbo"

http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/5214

Comment

Sitat: Den man, 19 juni 2006 10:45 skrev Jameson:

> Jeg hadde egentlig tenkt å la dette ligge, men jeg må bare få kommentere dette.

>

> Jeg vil bare kommentere måten dere har omtalt den uhedlige situasjonen med Michael Mifsud. Måten dere omtaler det på er egentlig forkastelig: ?Se på fotballaga, se på sykkellaga, se på idrettskulturen der, så ser du at det ikke er utopi å mistenke at han ikke har vært utsatt for sabotasje?

>

> Mye kan man tulle med innad i fotball, selv har jeg mange kompiser som heier med VIF, og vi kan tulle om mangt, men å tulle med en fotballspiller som i aller høyeste grad sannsynligvis er blitt utsatt for sabotasje er ikke å tulle med. Å koble sammen en visjonsfylt fotballspiller med dop, er omtrent like sjarmerende som å koble sammen VIF-Klanen med høyreekstremisme eller Per Knudsen med konebankeri. Måtte for øvrig Per Knudsen hvile i fred.

>

> Skal man prøve å sette det litt i perspektiv; 11. mai er han med og senker VIF for tredje gang på de fire siste obligatoriske kampene (2-1, 0-0, 2-0, 0-1), 15. mai stanser tollerne i Oslo en pakke med dopingpreparater(Av den sorten som er lettest å få tak i fra nettet. Denne var fra Tyskland, visstnok) og 21. mai testet han negativt på en dopingprøve. Hvor lett og fristende er det ikke for noen som virkelig ønsker LSK vondt å sette seg foran en PC og bestille og sende dopingpreparater til en av LSKs spillere? Det være folk fra Bergen, Oslo eller hva faen...

>

> Det skuffende er måten dere tar til dere medienes synsvinkel som noen hyener. Dette i motsetning til f.eks. når de idiotene kom til Sagdalen for å slåss. Vi i supporterkulturen skjønner at dette er utskudd og at disse ikke har noe med klanen å gjøre, noe mange innen media prøvde å koble sammen. Vi skjønte at dette ikke var noe Klanen sto for og det gadd ikke vi å tulle med. Vi skjønner alle hvor skadelig det er for klanen å bli koblet med en slik volds-kultur.

>

> En annen ting er også skuffende. Jeg var selv med å hedre deres døde helt, Per Knudsen, sammen med noen andre tusen i gult og svart på Ullevål i mai i år. Dette til motsetning til hvordan deres dagbok harselerte med vår levende legende, som tross alt var blitt skutt. ?Hvilken helt du er Bård, hvilket mot! Det eneste er at du ble skutt i RYGGEN? Dette er hva jeg direkte kaller harselering. Vi hedrer deres helter, dere harselerer med våre levende legende. Klasseforskjell.

>

> Dette er ikke primært ment for å provosere, men først og fremst skape en intern debatt innad i Klanen om hvorvidt dere står samlet bak dagboka. For en grense finnes av og til.

>

> Vi respekterer Per Knudsen. Vi respekterer Klanen og deres problem med deres såkalte casualsene eller hva man skal kalle de. Respekter Mifsud. Han går gjennom en tøff tid. Han har fått kastet på seg gjensittende møkk.

>

> Gjensidig respekt!

>

Mulig jeg er litt naiv, men jeg synes dagboka nettopp var morsom fordi den gikk så sinnsykt langt i sine insinuasjoner - det var vel det som var poenget? Usaklig mistenksomhet satt i system, med glimt i øyet. Neppe egnet for tingretten, men strålende på et supporterforum.

VPN er for øvrig uavhengig, som påpekt av andre.

Når det gjelder å hedre PK, så var det en fin gest. Om en LSK-helt skulle falle fra og skulle hedres på Åråsen når VIF er på besøk, er jeg rimelig sikker på at VIF-supporterne vil opptre ordentlig. Men så lenge en legende faktisk er levende så tror jeg man må finne seg i å bli harsellert når man kommer i rampelyset, om det er aldri så uforskyldt. Som andre har påpekt, tror jeg ikke kanarifansen ville holdt igjen så mye om situasjonen var omvendt. Og det er greit nok, det å harsellere med motstanderens helter er en del av supportertilværelsen. Vakkert? Ikke alltid. Moro? Hvis gjort med en viss snert og spenst - definitivt.

Men en ting forsto jeg ikke: hvordan "senker" man et lag med å spille 0-0?

Comment

Latterlig å regge seg her bare for å spille martyr-rollen, samtidig som man indirekte anklager Vålerenga-fans for å bestille dopingmidler til spilleren dems som hevn.

Det er en logisk brist ved akkurat den konspirasjonsteorien, som forøvrig florerer på bøffelformet.

Jeg vet ikke sikkert, men jeg antar at dopingmidler ikke er gratis. Det må betales for, og det er sikkert ikke billige saker.

La oss anta at innholdet i pakka Mifsud fikk i posten helt ut av det blå koster 1500.- eller noe i den dur.

For å betale på nett er det to alternativer. Enten betaler man med kredittkort, eller så kommer det i oppkrav.

Siden Romerike politikammers tidkrevende og rigorøse etterforskning kommer fram til at man ikke kan bevise at Mifsud bestilte greiene, antar jeg at oppkrav er ute av bildet, da det tydeligvis ikke ligger en faktura i pakka.

Mao tror faktisk bøffelberget at Vålerenga-supportere har reist rett hjem fra kampen mot LSK, logga på nettet og kjøpt dopingmidler for en småpen sum på kredittkort, og bedt om å få det ekspress til Mifsuds adresse.

Jeg blir skremt av nivået på paranoiaen hos enkelte i Kanarifansen.

Comment

Paranoia er en vesentlig del av fotballopplevelsen. Selv har jeg en teori om at Lyn-supportere i hopetall flytter ut på landet og melder seg inn i Klanen så de kan si at vi er bønder. Det ville jo også forklart hvorfor det er så få av dem i Oslo.
                    Hasta la victoria siempre!

Comment

Working...
                    X